Antaisitko mieskoululääkärin tutkia murrosikäisen tyttösi pimpin ja tissit?
Kommentit (59)
ilmankos. hyvä ne on tarkistaakin, kyllä niin epämääräistä ainesta pyrkii sinne opiskelemaan.
Meille hakee todella paljon lukion käyneitä. Ja muutenkin ylioppilaita hakee ammatilliseen koulutukseen pilvin pimein.
Vierailija:
ilmankos. hyvä ne on tarkistaakin, kyllä niin epämääräistä ainesta pyrkii sinne opiskelemaan.
Tuo terveystarkastus koskee kaikkia ammatillisia oppilaitoksia. Et kai ole niin typerä, että luulet, että ammatillisissa oppilaitoksissa koulutetaan vain lähihoitajia?
Yliopistoon onneksi pääsee ihan vain omilla suorituksilla.
Myös akateemisia on alkanut ilmestyä ammatilliselle puolelle.
Vierailija:
Yliopistoon onneksi pääsee ihan vain omilla suorituksilla.
vaan varmistaa, että selviää tulevasta työstään. Ammatillisesta koulutuksesta valmistuu käytännön työtehtäviin, joten tietynlainen terveystaso on oltava. Moni akateeminen ala on taas luonteeltaan fyysisesti kevyempää, mutta toisaalta ei varmaan olisi haitaksi terveystarkastukset yliopistoissakaan.
Vierailija:
Tuo terveystarkastus koskee kaikkia ammatillisia oppilaitoksia. Et kai ole niin typerä, että luulet, että ammatillisissa oppilaitoksissa koulutetaan vain lähihoitajia?
Koulutukseen pääsemiseksi on toki toimitettava lääkärintodistus, mutta mikään pakko ei ole käydä juuri sillä koulun lääkärillä.
Vierailija:
No, voin lohduttaa sinua, että se ei ole uskon asia. Ammatillisiin oppilaitoksiin valitut opiskelijat on valittu ehdollisesti, kunnes he toimittavat lääkärintodistuksen ja käyvät KOULUterveystarkastuksessa, jossa on siis KOULUlääkäri ja KOULUterveydenhoitaja.
Koskee kaikkia ammatillisia oppilaitoksia, joten KVG.
multa kyllä paineltiin rinnat ja kokeiltiin munasarjat alavatsan päältä yläasteella, mihinkään pikkareihin ei kurkittu. Saattoihan tuo MIESlääkäri kysyä, mites karvankasvu tms. Ei ole mitään traumoja jättäny. ihan muut ihmiset, klähmijät (esim. kaverin isä), kyllä ovat.
Sitä paitsi ammattikouluihinkin voi hakea muutkin kuin lapsukaiset suoraan koulusta. Jos mä kolmekymppinen keksisin opiskella itselleni uuden ammatin ja menisin ammattikouluun, mistä mä sen KOULUlääkärin ja KOULUterveydenhoitajan itselleni taikoisin? Kaivaisin ne lukioaikaiset ehkä jo eläkkeelle jääneet jostain vai?
nostamalla liiviä vähän sivuun. eipä se kovin kivaa ollut/:
Ihan alasti ei koskaan riisuttu vaan ryhti katsottiin pikkarit jalassa, alapäätä ei ole peruskoulun puitteissa koskaan tutkittu. Ehkä ala-asteella oli joku lääkärintarkastus, mutta yläasteella en muista kuulleenikaan moisesta. Ja miksi ihmeessä jotain karvankasvuja tutkittais??? Kyllä hormonit ja kehityksen näkee muutenkin. Kävin lukion aikuislukiossa, alkaa naurattaa ajatuskin jostain pimppikarvatutkimuksista jatko-opiskelun ehtona....
Lääkärintodistuksen opiskelun aloittamista varten voi kirjoittaa kuka tahansa lääkäri. Mutta oppilaitoksessa on vielä pakollinen terveystarkastus kaikille opiskelijoille. Ja sen tekee koululääkäri ja kouluterveydenhoitaja.
Jokohan nyt meni perille? (Tai ainahan jää muutama, joka ei tajua, vaikka vääntäisi rautalangasta).
Vierailija:
Lääkärintodistuksen opiskelun aloittamista varten voi kirjoittaa kuka tahansa lääkäri. Mutta oppilaitoksessa on vielä pakollinen terveystarkastus kaikille opiskelijoille. Ja sen tekee koululääkäri ja kouluterveydenhoitaja.Jokohan nyt meni perille? (Tai ainahan jää muutama, joka ei tajua, vaikka vääntäisi rautalangasta).
Hohhhoijakkaa sinulle itsellesi pitää vääntää rautalangasta...
ei ole perusteita potkia koulusta pois, jos kieltäytyy tarkastuksesta.
Lääkärit osaa varmaan englantia (moni alan julkaisu ja oppikirja on englanninkielinen). Of cource ;)
Vierailija: