Hesarin mp-osiossa oli tänään isä,joka
kirjoitti siitä,miten korvaukset ei toimi plaa plaa
Siinä oli sanottu että äiti on 2. 5 vuotiaan lapsen kanssa sairaalassa,koska lasta rintaruokitaan!
Luinko mä oikein?
Sinänsä,voimia tälle perheelle,vaikka tuo mua vähän ihmetytti!
Kommentit (29)
kun 11 vuotias oli sairaalassa umpisuolileikkauksessa. Olisin vain pokkana väittänyt, että imetän vielä:)
Lasten sairastelun takia joku aina joustaa: normaalisti työnantaja (mikä on aika hyvä järjestely työntekijöiden kannalta) ja epänormaaleissa tilanteissa työntekijä eli lasten isä tai äiti.
Se olisi sitten toinen juttu jos tuollaisen takia työnantaja uhkaisi potkuilla tms.
jätä sinun pieni lapsi yksin sairaalaan? En usko - ja sen verran itsekin olen ollut lastenklinikalla sairaiden lasten kanssa, että tiedän, että hoitajat eivät riitää " hoitamaan" (siis pitämässä sylissä, jutella, olla läsnä) pienille lapsille sen verran mitä pieni sairas lapsi tarvitse. Ole siinä nyt myös järkevä...
Tietysti isä voi hoitaa, imetys on 2,5 vuotiaalle sivuseikka - mutta antaa turva vaikeassa tilassa - pakko lopettaa juuri silloin kun elämä on muutenkin raskas sairauden takia?
Voivat myös vuorotella, vanhemmat siis - joka tapauksessa lapsen sairaalassa olo on raskas koko perheelle - ilman taloudellinen menetyskin.
3 päivää niin että vanhemmat vain käyvät hetken katsomassa???
Itse olisin kyllä turvana maksettiin sitten isälle tai ei...
Mutta itse asiaan. Jokaisen kai sitten kannattaisi roikottaa sitä lasta mahdollisimman pitkään tissillä jos se oikeuttaisi isälle palkallisen lapsenhoitoloman.
Meillä sairaalassaolot on hoidettu niin, että olemme vuorotelleet. Lapsi on ollut myös yksin sairaalassa joitain aikoja. Ei ole äiti roikkunut siellä ympärivuorokautta.
Ja eikö se 7-vuotias ole jo koulussa ainakin osan päivää.
lapsia kuin 4vrk.
Miksi pitäisi maksaa sitten terveiden (joista toinen jo koulussa ja toinen ehkä eskarissa ja todennäköisesti hoidossa kun on kyse 5 vuotiaasta) lasten hoidosta palkkaa.
ja 7v iltapäiväkerhossa.
Isi saisi siten palkallista omaa lomaa päivisin.
vanhemmat järki käteen.