Tilaan lapselleni oman hymypatsaan, koska ei sitä koulusta saanut
6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.
Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.
http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos
Kommentit (112)
Ihan turha pysti! Valitettavan usein se menee niille, jotka ovat luokassa jonkinlaisessa "asemassa". Harvoin patsas menee niille, jotka ovat luokkatoverit huomioonottavia, kiva kaveri kaikille-tyyppejä. Usein ne ovat niitä kympin oppilaita. Patsaan saa harvemmin se joka on kutosen keskiarvolla mutta todella sosiaalinen.
Onneksi joka koulussa ei niitä edes jaeta.
mikä merkitys koko patsaalla on jos sitä jaetaan noin epämääräisin perustein. itse en muista koskaan nähneeni patsaan luovutusta saati, että tietäisin kuka luokaltani on sellaisen saanut. ei ole ollut mitään puhetta. parempi olisi palkita jostain konkreettisesta selvästi mitattavasta asiasta- niin kaikkii ymmärtäisivät jako perusteet.
Olen ennenkin tavannut noita "Ostan hänelle patsaan, kun ei koulusta stä saanut" tyyppejä. Se on mielestäni kummallista, että haluaa ostaa lapselleen sellaisen, koska mielestäni se on perinne, että kouluissa jaetaan niitä ja luokkatoverit päättävät äänestyksellä kuka sen saa. Kun olin kuudennella, sain sellaisen ja yksi hyvä ystäväni tuli erittäin kateelliseksi. Kaikkien muut kaverit ja jopa heidän äitinsä onnittelivat, mutta tämä yksi lähti nyrpeästi kävelemään pois äitinsä kanssa. Se oli todella outoa. En todellakaan aio ostaa lapselleni sellaista, jos ei oulusta sitä saa. Enkä suosittele muidenkaan ostavan.
Kun minä olin koulussa, opettajat valitsivat hymypatsaan saajat.
Oletko varma, ettet tuolla patsaalla järjestä hänelle ikuista muistoa siitä, ettei hän saanut sellaista koulusta?
Tarvitseeko hän patsaan sen vuoksi että äidin milestä hän on hymytyttö? Meilläkin on kotona oikea hymypoika ja kiltti ja ihana, pitäisköhän ostaa patsas joka kertoo hänelle mitä mieltä äiti on? Vai riittäisiköhän ihan se että kerron sen hänelle? Luulen että riittää...
Meilläpäin ainakin ainoastaan kuudesluokkalaiset saa hymypatsaan, joten luulen että myös teidän koulussa. Joten ei lapsesi ole voinut ilman sitä jäädä paitsi jos on jäänyt luokalleen ja kertaa kuudetta. Ja jos luokalla on 10-15 tyttöä/poikaa se kellä eniten kavereita kyllä valitettavasti voittaa. Meillä kaksi vanhinta sai hymypatsaat mutta kolmas ei ja se oli kyllä hänelle kova pala.
4, se on ihan koulukohtaista. Meillä niitä jaetaan myös ekalla ja ehkä jossain vielä joka vuosi.
Ihan sattumallahan nuo pystit menee. Osta vaan suosiolla täysi lottokuponki, se on ihan hyvä sijoitus =)
Voi hyvää päivää. Provo tämän täytyy olla, malliesimerkki curling-äidistä.
Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.
Ei tietenkään ole provo, ihan normaaliahan on ostaa lapselle patsas jollei sitä muuten saa. Ihan niinkuin urheilukilpailuissa on tapana, jollei mitalia tule niin äiti ostaa sen kaupasta. Tietysti!
Vastaan nyt siltä pohjalta kuin tämä ei olisi provo (todella toivon että tämä olisi).
-Voi olla luokkakavereiden (jos sellaisia on jotka käyvät lapsen luona kylässä) mielestä aika naurettavaa. Kaikista kivoin ja ystävällisin ja hyvä tyyppi, omasta ja äidin mielestä.
-Kyllä kuudesluokkalainen jo tajuaa tuon laimeaksi lohdutuspalkinnoksi, koska sehän ei ole oikeastaan palkinto mistään. Äiti vain ostaa jotain kivaa ettei tytöllä ole paha mieli.
-No, uutisia: todellisessa elämässä käy aina joskus niin että jostain asiasta tulee paha mieli (tosin ihmettelen kovasti miksi kenellekään tulisi hymypatsaattomuudesta paha mieli, mutta sehän on vain viesti siitä että tytöstä on tulossa varsinainen mielensäpahoittaja). Koskaan ei voi olla kaikessa paras, harva on se kaikista paras yhtään missään asiassa. Aina löytyy parempia, täydellisiä ei kylläkään.
-Kannattaisi opettaa lapsi kestämään pettymyksiä ja suhtautumaan niihin jotenkin järkevästi. Onko tytön TAVOITE oikeasti ollut saada hymypatsas? En ole koskaan ennen kuullut kenestäkään joka tieten tahtoen sitä tavoittelisi, ja tuskin sellainen saisi kyseistä pystiä kun se ei mielistelijöille kyllä yleensä mene.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]
Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.
[/quote]Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:20"]
Ei tietenkään ole provo, ihan normaaliahan on ostaa lapselle patsas jollei sitä muuten saa. Ihan niinkuin urheilukilpailuissa on tapana, jollei mitalia tule niin äiti ostaa sen kaupasta. Tietysti!
[/quote]Huomioikaa hyvä koulumenestys.
Voiko yksityishenkilö nykyään edes tilata hymypoika(tyttö)patsasta? Mun käsittääkseni ainoastaan koulut tms. yhteisöt voivat niitä tilata ja kerralla pitäisi tilata aina monta, ei pelkästään yhtä.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]
[/quote]Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.
[/quote]
Oppilaat valitsevat keskuudestaan sen, jota pelkäävät eniten. Ai, sun poika sai? Osaatko vetää johtopäätökset...?
Jep, noin se menee yläluokilla.Antaisivat vaan senkin pystin 1 luokalla.