Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilaan lapselleni oman hymypatsaan, koska ei sitä koulusta saanut

Vierailija
29.05.2013 |

6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.

Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.

http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]

Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.

[/quote]Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.

[/quote]

Oppilaat valitsevat keskuudestaan sen, jota pelkäävät eniten. Ai, sun poika sai? Osaatko vetää johtopäätökset...? 

[/quote]

Haha ei välttämättä kyllä sen takia valita.. Itse sain ekalla luokalla hymypatsaan enkä minä kyllä ketään kiusannut:) enempi sitä kiusaamista oli minuun kohdistettu

Vierailija
42/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö niitä oikeasti jaetaan? OMG.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain nyt on pakko ostaa, niin osta mielummin vaikka suklaalevy. Voi kutosluokkaisesti tuohtua sen verran tuosta säälipalkinnosta, että lentää patsaat seinään tuhannen paskaksi.

Vierailija
44/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa, että äiti ostaa patsaan lapselle, joka ei ole (luokkatovereidensa mielestä) sitä ansainnut.

Samainen äiti kai ostaa sitten muutamia myöhemmin tälle lapselle myös ylioppilashatun, ellei lapsi läpäise ylioppilaskirjoituksia, eikä näin ollen saa hattua rehellisin keinoin.

Vierailija
45/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:55"]

Heh, useimmiten se menee niin, että hymypatsaan saa se luokan hölmöilijä / suosituin tyyppi, joka kiusaa muita. En muista, että KOSKAAN olisi saanut sellainen, joka oikeasti on todella ystävällinen, kaikkien kaveri, 10 oppilas, EI KOSKAAN! Aina sen sai sellainen muiden hauskuuttaja, joka hauskuutti jonkun toisen kustannuksella, kiusaaja... Muistan, kun meidän luokalta valittiin juuri sellainen jätkä, joka poltti jo 6 luokalla tupakkaa, ajoi mopolla koulun sisällä, istui aina jälki-istunnossa jne. Että sellainen hymypoika :D Tosin sai varmaan silloin kaikki oppilaat hymyilemään tempauksillaan, mutta opettajat ja vanhemmat olivat toista mieltä.

[/quote]

itsellä samoja kokemuksia :((

eli opettajan pitäisi osata nähdä tuo ja ottaa joku muu , vaikka toisella sijallaoleva..

koko patsaan jako on mielestäni typerä, voisi lopettaa täysin.

meillä kans viime keväänä sai just kiusaaja :( :(

osaa vedättää kaikki tyttöjä, ja se joka ei tanssi pillin mukaan joutuu kiusatuksi :(

eli onko tuo patsaan jako ihan tervetttä ??

Vierailija
46/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin hymypatsaan sai aina parhaiten opinnoissa menestynyt, sillä ei ollut merkitystä oliko esim. sosiaalinen ja muut huomioonottava. Aina sama tyttö sai, vuodesta toiseen, vaikka viihtyi aina vain muutaman kaverinsa kanssa.

Vierailija
47/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse 2-luokalla hymypatsaan, kyllä siitä tuli hyvä mieli, kun luokkatoverit olivat minua äänestäneet ja kieltämättä, olen aina ollut kaikkien kaveri. Pystillä sinänsä ei ole merkitystä vaan ajatuksella ja äidin ostamanahan se menettää kokonaan tämän ajatuksen.

Vierailija
48/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]

Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.

[/quote]

Meidänkään lasten koulussa ei ole jaettu. Perusteluna on, että lapset äänestävät kavereitaan ja se on joskus mennyt sellaiselle, joka ei opettajakunnan mielestä sitä olisi ansainnut. Meidän luokalla pojan patsas meni nuoleskelijalla, mutta tytön patsas meni oikein, vaikka ei mennytkään minun äänestämälleni henkilölle - pitkään nimittäin mietin, että kumpi. En tiedä miten muilla, mutta meillä ainakin oppilaat äänestivät asiasta. 

Vierailija
50/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta saman tien kunniamerkki urheasta taistelusta Kannaksella vuonna -44. Sitten kakkukahveille linnan juhliin.

Vierailija
51/112 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2013 klo 00:02"]

...Silloin nauroin kyllä aivan spontaanista vedet silmissä ja niin teki moni muukin:)

[/quote]

Tiedätkö edes, mitä sana spontaani tarkoittaa?

Vierailija
52/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Ylitit ilta-sanomien uutiskynnyksen :D

Vierailija
53/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koko patsaan idea ole siinä,että se "ansaitaan"kavereiden suosiolla? Jos hän on vain perheen hymytyttö,voithan vaikka askarrella jonkun pystin.Tilattu "oikea"patsas kuulostaa vähän älyttömältä.

Vierailija
54/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän elämässä pääse mihinkään jos aina takertuu vastoinkäymisiin! ihan naurettavaa että edes kommentoin johonkin patsaskeskusteluun, mutta ihan oikeasti. Onkohan äideiltä nyt perspektiivi vähän kateissa! Jos joku on aikoinaan mielensä pahoittanut väärälle menneestä patsaasta tai itse ilman jäämisestä, ja vieläkään ei osaa olla asiaa pohtimatta niin huh huh. Mitä väliä patsaalla. Traumat tulee juuri siitä että jäädään vatvomaan ja pohtimaan. Eteenpäin vaan, ja tavottelemaan seuraavaa asiaa. Ai miksi pitäisi kilpailla ja voih, se on niin epäreilua.. No elämä on, ja olisi aika pirun tylsää jos itseään ei saisi missään haastaa. Ei kilpailu ole automaattisesti negatiivinen asia!

Kyllä sitä nahkaa pitää vähän kasvattaa! tai aika paljonkin tämän elämän aikana, ja mitä pitemmälle pääset sitä paksummaksi se kasvaa.

Jos ajattelitte kääriä lapsenne "kaikki on samanarvoisia" pumpuliin, niin milloinkas sieltä sitten on sopiva kuoriutua ulos. Kysympähän vaan.   

Vierailija
55/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt paskan maku suuhun koko hymypatsaista, koska kun olin koululainen itse, ja rankasti kiusattu, pahimmat kiusaajani saivat patsaat. Toinen näistä mulkuista vieläpä sitten seiskaluokalla ilmoittautuii kiusattujen tukioppilaaksi - luokan pahin kiusaaja. Hyh.

Vierailija
56/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta patsas pitää olla. Mitä sitten vaikka ei oikeasti olekaan palkinnon arvoinen raadin mielestä?

Tottahan sinä ostat tytöllesi kultamitalinkin jos vaikka ei pärjäisikään koulun yleisurheilukilpailuissa? Ja väärennät todistukseen kympit kun se opettajan pirulainen laittoikin vain seiskoja ja kaseja ja jonkun sattuma ysin?

Mietihän nyt vielä kerran onko se järkevää? Se ostettu patsas muistuttaa joka päivä olemassa olollaan sekä tytärtäsi että sinua itseäsi ettei tyttö sitä oikeasti saanut. Puhumattakaan mitä tyttösi kaverit ajattelevat asiasta. He tietävät satavarmasti onko tyttösi oikeasti patsasta saanut vai ei. 

Vierailija
57/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ovela mainos kerhokeskukselta, luuleetteko että joku oikeesti tilaisi väsyneen hymypatsaan hahhah!

Vierailija
58/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä "kaikilla" luokilla muka ne pahimmat kiusaajat saavat niitä patsaita? Meillä ainakin sai aina ne suosituimmat = näteimmät tytöt ja komeimmat pojat ne patsaat, eikä niitä voinut saada kahteen kertaan.

Vierailija
59/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkkasin hymypatsaat rassismista, missä on tumma hymypoika ja tyttöpatsas?

Vierailija
60/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin taas vaihteeksi uusi curling- äiti siloittaa tyttärensä tietä pettymyksiltä. Mistä näitä' sikiää???!!! Ei äidin ostama hymytyttöpatsas ole sama asia kuin koulusta saatu. Ei sillä koulustasaadulla patsaallakaan toki kuuhun päästä, mutta kyllä kutosluokkalaisen pitää ymmärtää, jos joku muu saa patsaan hänen sijastaan. Mieluummin suosittelen kehumista ja kannustamista muilla tavoin, kuin ostamalla henkilökohtaisen hymypatsaan. 

Ja vielä täytynee lisätä, että siihen, ettei tyttö ole luokkatovereiden suosikki, on varmasti syynsä... Saako lapsesi kaiken kuin kultalusikalla ja lautasella, vai joutuuko lapsesi ponnistelemaan asioiden saavuttamiseksi. Kermap*****t kun erotetaan hyvin äkkiä niitten joukosta, jotka joutuvat tekemään asioita saadakseen mainetta ja kunniaa.