Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilaan lapselleni oman hymypatsaan, koska ei sitä koulusta saanut

Vierailija
29.05.2013 |

6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.

Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.

http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on joskus epäreilua. Aina luokan kiltein ja ystävällisin ei todellakaan voita. Se ei silti poista sitä, etteikö tyttösi olisi luokan kiltein ja ystävällisin. Opeta häntä jatkamaan samaa rataa. En usko, että hymypatsaasta on tytöllesi iloa äidin ostamana. Entäs joku muu palkinto, kuten huvipuistoreissu, joka saa suun vielä isommin hymyyn?!  Tai miksette tee tytön kavereille hyvän kaverin diplomeja? Poistatte ainakin muutaman huomiotta jääneen lähipiiristä. Ehkä hekin sitten muistavat vielä tyttöäsi.

Vierailija
22/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:02"]

6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.

Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.

http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos

[/quote]Älä vielä tilaa, päättäjäisjuhlat edessä. Odota mieluummin saako stipendiä. Vai onko vaan kasin oppilas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]

Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.

[/quote]Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.

[/quote]

Oppilaat valitsevat keskuudestaan sen, jota pelkäävät eniten. Ai, sun poika sai? Osaatko vetää johtopäätökset...? 

[/quote]Mun poika ei oo kiusaaja. Lohdutukseksi sulle, sai vaan yhden patsaan mutta stipendejä ois saanut joka vuosi. Koulussa oli käytäntö että peruskoulussa vaan 1 plus jos kuutosella paras niin saa kuten saikin.

Vierailija
24/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.

[/quote]Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.

[/quote]

Oppilaat valitsevat joukosta kaverinsa. Sillä miten kohtelet toisia ei ole merkitystä. Voit olla vaikka miten auttava ja ystävällinen.

Vierailija
25/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti ilmoituksessahan lukee että, Voi tilata vain kouluihin. Eikä voi tilata muihin tarkoituksiin!!!! :) 

Vierailija
26/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Minunkin äitini on traumatisoitunut siitä että en saanut hymytyttöpatsasta.

Olinhan minä lapsena iloinen ja ystävällinen, mutta kuitenkin enemmän syrjäänvetäytyvä kuin toisten seuraan hakeutuva. Olen aina tarvinnut ison oman tilan, vaikka ihmisistä ja heidän seurastaan pidänkin. Läheisimmät ystävänikin ovat aina olleet niitä hiljaisia (ja tylsäksi leimattuja). Sellainen hiljainen ja tylsä hikipinko olin toki itsekin.

Itse en koskaan edes halunnut mitään hymytyttöpatsasta. En halunnut olla huomion kohteena ja patsaan saaminen olisi sitä tarkoittanut hyvin vahvasti.

Äitini vaan jaksaa vieläkin jankuttaa siitä kuinka en saanut sitä hymytyttöpatsasta, vaikka hänen mielestään se olisi minulle kuulunu. Vielä 30 vuotta ala-asteen jälkeen tätä asiaa suree.

Vierailija
27/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin lapsena halunnut saada hymytyttö-patsaan ja olin kateellinen niille, jotka sai sen. Koin itseni huonommaksi, kun ei ollut patsasta, jolla todistaa, että "olen hyvä". Tosiasiassa lapsuuden kodista en juuri saanut sitä viestiä, että olen hyvä, vain sen, että olen hyvä, kun teen jotain ts. suoritan. Mutta vanhempani siirsivät vain oman perimänsä minulle.

Nyt yritän opetella aikuisena hyväksymään itseni tällaisena kuin olen ja hyväksyä lapseni sellaisina kuin he ovat. Poikani sai hymypatsaan, muttei sitä ole laitettu meillä esille mihinkään: ei ole enää tarvetta todistaa patsaalla mitään.

Vierailija
28/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään saanut koskaan hymytyttöpatsasta, ja ihan normaali minusta kasvoi. Onneksi ei vanhemmat tilanneet sellaista minulle, kyllä olisi hävettänyt.

Vierailija
29/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:59"]

Mä olisin lapsena halunnut saada hymytyttö-patsaan ja olin kateellinen niille, jotka sai sen. Koin itseni huonommaksi, kun ei ollut patsasta, jolla todistaa, että "olen hyvä". Tosiasiassa lapsuuden kodista en juuri saanut sitä viestiä, että olen hyvä, vain sen, että olen hyvä, kun teen jotain ts. suoritan. Mutta vanhempani siirsivät vain oman perimänsä minulle.

Nyt yritän opetella aikuisena hyväksymään itseni tällaisena kuin olen ja hyväksyä lapseni sellaisina kuin he ovat. Poikani sai hymypatsaan, muttei sitä ole laitettu meillä esille mihinkään: ei ole enää tarvetta todistaa patsaalla mitään.

[/quote]

Oletko varma ettei poikasi haluaisi hymypatsastaan esille. Hänestä saattaa hyvinkin tuntua siltä, että et arvosta hänen saamaansa palkintoa. Älä hyvä ihminen dissaa lastasi omien lapsuustraumojesi takia.

Vierailija
30/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, useimmiten se menee niin, että hymypatsaan saa se luokan hölmöilijä / suosituin tyyppi, joka kiusaa muita. En muista, että KOSKAAN olisi saanut sellainen, joka oikeasti on todella ystävällinen, kaikkien kaveri, 10 oppilas, EI KOSKAAN! Aina sen sai sellainen muiden hauskuuttaja, joka hauskuutti jonkun toisen kustannuksella, kiusaaja... Muistan, kun meidän luokalta valittiin juuri sellainen jätkä, joka poltti jo 6 luokalla tupakkaa, ajoi mopolla koulun sisällä, istui aina jälki-istunnossa jne. Että sellainen hymypoika :D Tosin sai varmaan silloin kaikki oppilaat hymyilemään tempauksillaan, mutta opettajat ja vanhemmat olivat toista mieltä.

Vierailija
31/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:34"]

[/quote]

Oppilaat valitsevat keskuudestaan sen, jota pelkäävät eniten. Ai, sun poika sai? Osaatko vetää johtopäätökset...? 

[/quote]Oletko kateellinen? Hyvä käytös , tulee toimeen muitten kanssa, kiva kaveri jne

Vierailija
32/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole saanut hymytyttöpatsasta, en tiennytkään että se on joku normi että pitäisi saada? Meillä sen ainakin saivat aina ne luokan suositut tyypit, joilla oli eniten kavereita. Meillä jaettiin patsaita 3.-6.lk yksi per vuosi eli 30 oppilaan luokasta vain 4 sai sen, itse asiassa taidettiin jakaa vielä yhdelle pojalle useamminkin kuin kerran. En tullut ajatelleeksi että kaikki me muut olisimme jotain myrtsejä hylkiöitä. 

Mut jos ap on tosissaan, niin älä hyvä ihminen osta. 

Vierailija
33/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te friikit tosissanne, vai onko tämä joku viikottainen pilailu jälleen?

Ettehän te oikeasti ole noin typeriä ja omista lapsia? Ettehän?

Nimim. huolestunut.

Vierailija
34/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt pojalta haluaako patsaan esille, eikä halunnut. Älkää siis huoliko, en dissaa lastani. :o)

Vierailija
35/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Veistokset on tarkoitettu ainoastaan Hyvän Toveruuden Kilvan palkinnoiksi kouluihin eikä niitä voi tilata muuhun tarkoitukseen."

Vierailija
36/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän toveruuden KILPA? Brrr! :/

Vierailija
37/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-luokkalaiset juo nykyään kaljaa toreilla muun muassa vappuna sekä koulujenloppuna. Että ei luulisi minkään patsaan enää kiinnostavan. 

Vierailija
38/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin mielestäni ihan suosittu kaveri koko peruskoulun ja en saanut hymytyttöpatsasta. Ei ole kyllä harmittanutkaan eikä tuolla nyt ole mitään käytännön merkitystä kenenkään elämässä - korkeintaan pystinjakopäivänä voi olla hyvä olo siitä kun kaverit ja kummitädit ihastelee. Eikös todellinen "hymytyttö" muuten iloitse siitä, että kaveri saa pystin eikä surkuttele omaa kohtaloaan. ;)

Vierailija
39/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Olet juuri voittanut kilpailun, jossa pääpalkintona on helikopteri ja curling-välineet!

Vierailija
40/112 |
29.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen meidän perheestä ainut, joka ei ole saanut hymypatsasta. Yhden kerran on se kisa pidetty  4. luokalla ja minä ja yksi opettajan tytär päädyttiin tasatulokseen. Opettaja päätti sitten, kumpi palkinnon sai.

Ostin sitten kotialttarin hymypatsasrivistöön paperiturkkisen mustan lampaan itseäni edustamaan.