Tilaan lapselleni oman hymypatsaan, koska ei sitä koulusta saanut
6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.
Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.
http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos
Kommentit (112)
Älä tilaa. Kuten jo yllä jo sanottu, tilaamalla tuet sitä, ettei lapsesi opi sietämään pettymyksiä ja näkemään hyvyyttä ympärillään sellaisena, mikä ei tarvitse maallista palkintoa.
Sain ala-asteella hymytyttö-patsaan. Muistan, että minulla oli siitä pientä kisaa parhaan koulukaverini kanssa. Sovimme, että äänestäisimme toisiamme, jos sellainen tilanne tulisi. Ei tullut. Myöhemmin patsaasta tuli pieni ongelma minulle. Koin, että olin saanut pysyvän kiltin tytön-leiman otsaani ja että minua seurattiin suurennuslasilla sekä muiden oppilaiden että koulun opettajien keskuudessa. En mielestäni saanut olla virheitä tekevä ja enkä laittaa milloinkaan rennommalle vaihteelle. Koulun päätösvuonna sain vielä stipendin hyvästä käytöksestä. Huhhuh!
Huh, onneksi meidän koulussa ei moisia kilpailupatsaita jaettu. Tosin eipä minua olisi kukaan äänestänytkään ja olisin jäänyt siinäkin hylkiöksi.
T. Kiusattu
Vitriinissä on hymypoika patsas mutta arvostan niitä kolmea stipendiä minkä sai erinomaisen ka:n mukaan. Enempää ei voinut saada jotta jaettavaa muillekin.
Mä oon mulkku ja paskat paperit ja sain ton
Meidän koulussa patsaat jaettiin 6- ja 9-luokilla. Itse hermoilin kuudennella että mahtaako patsasta tulla, opettaja sai sitten päähänsä että jaetaankin kaksi patsasta pojille kun ei tytöistä kukaan ansainnut. Että jööö, oli siellä muutama joka ei todellakaan,mutta loputkin meni samaan kastiin..
Hassu pysti sinänsä, kun palkitaan suosituimmuus; vähän kuin veistä haavassa vääntäisi hyljeksityille ja kiusatuille (ainakin meillä ne patsaan saajat oli vähintään hiljaisia hyväksyjiä toiminnalle).
Poika sai kerran hymypoika patsaan ja kolme stipendiä. Enempää ei voinut saada peruskoulussa ala-aste ja yläaste.
Vierailija kirjoitti:
Poika sai kerran hymypoika patsaan ja kolme stipendiä. Enempää ei voinut saada peruskoulussa ala-aste ja yläaste.
Meidän poika sai homopoika patsaan ja minä häpesin silmät päästäni.
Meidän luokalla Hymypatsasta käytettiin kiusaamisen välineenä: pojat äänestivät keskuudestaan poikaa jota kiusasivat. Meni maku koko pystistä kun tuo poika naama punaisena kävi hakemassa patsaan. Kaamea luokka.
Mä oonki saanu 2 hymytyttö patsasta! :)
Tämä on vanha keskustelu, mutta tekee mieli kommentoida. Mä olen kuullut patsaista vasta keski- ikäisenä, ei meillä päin niitä varmaan edes jaettu.
Ensimmäisiin törmäsin yli nelikymppisenä muutettuani Etelä -Suomeen. Ihmettelin ystäväni luona ko. veistosta, jolloin hän sanoi tyttärensä saaneen sen koulusta..
Aloittaja on toivottavasti haudannut aikeensa. Eihän se ole lainkaan sama että äiti palkitsee oman lapsensa. Sen voi tehdä kiittämällä ja kehumalla omia lapsiaan joka päivä.
Hieman myöhään ehkä täällä :D mutta nykyään on kyllä että vaan kakkosella saa ja muutenki mun luokalta (Jolla on siis 44 oppilasta) Niin vaan 4 oli mun kaverii, joiden kanssa sit oikeestaa olin mut kummiski sain hymypatsaan eli ei se et on eniten kavereita tarkota että saa varmasti hymypatsaan.
Unelmoin aina lapsena saavani hymytyttöpatsaan, no empä sitä hiljaisena jaujona sitten ikinä saanut.
Ajattelin tilata ihan itselleni. Tykkään sen muotoilusta hirveästi ja olisi kaunis.
-N 28
Joopa joo, vuonna 1961 luokkani äänesti minut hymypoika-patsaan saajaksi, Äänestys oli tiukka, 2. sijalle päässyt kaverini Heikki sai vain kaksi ääntä vähemmän. Niinpä opettajamme päättikin luokan edessä antaa pystin suosikilleen Heikille. Kaikki oppilaat ihmettelivät sitä. Mieleni pahoittui niin, ettei itku ollut kaukana. Siitä lähtien vihasin opettajaani. Onneksi pääsin oppikouluun ja eroon epäoikeudenmjkaisesta kansankynttilästä. Sen verran temppu kolhaisi, että vieläkin muistan sen malliesimerkkinä suosikkijärjestelmän voimasta.
HV kirjoitti:
Mä oonki saanu 2 hymytyttö patsasta! :)
Minullapa on kolme hymypoikapatsasta. Meillä patsaan sai yksi oppilas joka luokalta koko oppikoulun ajan. Minä olinkin jo lapsena kiltti poika. Valitettavasti.
Itseäni nolotti saada 5-luokalla hymytyttö, kun olen melko hiljainen ja yksinäinen. Muut kai ajattelivat toisin tai sitten se oli opettajan sääliäz
Et oo tosissas!!!
Jos olisin saanut tuon nynnypatsaan, olisin heittänyt sen jokeen.
Mitä hittoa jollakin patsaalla on noin iso merkitys joillekin.
Nolaat lapses ihan täysin. Varmaan aletaan kiusaamaan tuon vuoksi. Sitäkö haluat.
Ostatko urheilukilpailuistakin mitalin, jos ei saa, jos mielestäsi urheilee hyvin.
Voi huoh🙈
Ap. Jos tilaat lapsellesi hymypatsaan, se on lapselle noloa . Patsas on symbolinen. Meillä molemmat lapset ovat saaneet hymypatsaan. Ei sillä ole juuri mitään merkitystä ollut heille. En ikimaailmassa olisi itse ostanut sellaista turhaketta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 09:55"]
Heh, useimmiten se menee niin, että hymypatsaan saa se luokan hölmöilijä / suosituin tyyppi, joka kiusaa muita. En muista, että KOSKAAN olisi saanut sellainen, joka oikeasti on todella ystävällinen, kaikkien kaveri, 10 oppilas, EI KOSKAAN! Aina sen sai sellainen muiden hauskuuttaja, joka hauskuutti jonkun toisen kustannuksella, kiusaaja... Muistan, kun meidän luokalta valittiin juuri sellainen jätkä, joka poltti jo luokalla tupakkaa, ajoi mopolla koulun sisällä, istui aina jälki-istunnossa jne. Että sellainen hymypoika :D Tosin sai varmaan silloin kaikki oppilaat hymyilemään tempauksillaan, mutta opettajat ja vanhemmat olivat toista mieltä.
[/quote]