Tilaan lapselleni oman hymypatsaan, koska ei sitä koulusta saanut
6-luokkalaiseni ei ole tähän mennessä saanut Hymy-tyttöpatsasta ja mikäli hänen puheisiinsa on uskominen, pystiä ei ole nytkään luvassa. Tytöllä on asiasta kovin paha mieli. Hän on iloinen, ystävällinen ja kohtelias, mutta jostain syystä ei ole luokkatovereiden suosiossa.
Meille hän on kuitenkin Hymy-tyttö, joten ajattelin ilahduttaa häntä patsaalla. Maksaa näköjään vain 15 euroa + pk:t ja on helppo tilata.
http://www.kerhokeskus.fi/fi/hymypoika/hymy-tuotteet/hymy-veistos
Kommentit (112)
Minä ostin kirpparilta Lenin-rintakuvan - siinäpä vasta sitä hymypoikaa onkin.
M 45
Ei onneksi ollut koulussani sentään tuota kipeää tapaa.
Ei ole tervettä laittaa koululaisia arvioimaan toisiaan tuolla tavalla.
Ei taida välttämättä kertoa totuutta, miten voisikaan?'
Jos näkisin jonkun takan päällä, kysyisinkö, että oliko saaja opettajan lellikki, mulkku, kiusaaja vai kiusattu?
Naurettavaa. Kunnon säälipysti, joka ikuisesti muistuttaa siitä, ettei koulussa sellaista saanut. Kuin läpsäisy naamalle jo aikaisemman pettymyksen päälle.
Meidän koulussa ylä-asteella patsas meni sellaiselle hieman ujolle oppilaalle, joka ei koskaan osallistunut kenenkään kiusaamiseen tai ollut muuten levoton tai ilkeillyt (mitä luokassa esiintyi) Luokka oli yhtä mieltä, että patsas kuuluu hänelle. Sellainen positiivinen rauhallinen oppilas. Neutraali siinä luokassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2013 klo 08:19"]
Tuo hymytyttö/-poika on kyllä ihan naurettava palkinto. Onneks eivät mun koulussa tai meidän lasten kouluissa ole jakaneet. Opeta lapsellesi sen patsaan ostamisen sijasta, että kyllä se hyvä käytös, kohteliaisuus ja asenne lopulta palkitsevat ihan itse ja niillä pääsee pitkälle elämässä. Mikään pysti takan reunalla ei tuo menestystä - ylpistää vaan enemminkin.
Oppilaat valitsevat keskuudestaan joka on ystävällinen, rehti, ei kiusaa muita, tulee kaikkien kanssa toimeen jne. Mun poika sai eka luokalla.
Oppilaat valitsevat joukosta kaverinsa. Sillä miten kohtelet toisia ei ole merkitystä. Voit olla vaikka miten auttava ja ystävällinen.
Luokallani hymytyttöpatsaan sai opettajan tyttö, joka oli myös koulukiusaaja.
En ollut opettajan lellikki kun sain hymytyttö-stipendin yläasteella, oppilaat itse valitsivat. Harmikseni se ei ollut siihen aikaan enää patsasta vaan pieni rahasumma (90-luvun alkua). Kortti on minulla vielä tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Kunnon säälipysti, joka ikuisesti muistuttaa siitä, ettei koulussa sellaista saanut. Kuin läpsäisy naamalle jo aikaisemman pettymyksen päälle.
Tämä. Mutta provohan tuo aloitus onkin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koulussa ylä-asteella patsas meni sellaiselle hieman ujolle oppilaalle, joka ei koskaan osallistunut kenenkään kiusaamiseen tai ollut muuten levoton tai ilkeillyt (mitä luokassa esiintyi) Luokka oli yhtä mieltä, että patsas kuuluu hänelle. Sellainen positiivinen rauhallinen oppilas. Neutraali siinä luokassa.
Meillä oli sama. Parasta oli että koko luokka kannusti ja taputti kun sen sai. Jäi niin hyvä muisto.
Nyt kun luin tämän, niin muistan meidänkin luokassa 80-luvun alkupuolella käyneen niin, että opettaja jotenkin päätti antaa patsaan suosikilleen. Karseeta.