Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNTÄHTÖSET VIIKKO 45***

03.11.2008 |

***JOULUNTÄHTIEN VIIKKO 45***

Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä

30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *

minihattis * PHKS *

1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *

Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *

pikku-puhi *

vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *

2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *

-nappi * - *

soffio *

elizabetha *

Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *

3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *

Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *

-Hanne- * Helsinki, KOS *

ninnu-81 * Helsinki, KOS *

4.12. Ineli * Tampere, TAYS *

Eriskummallinen * Helsinki, NKL *

lintu-75 * Satakunta, SATKS *

5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *

Lokavaavi *

6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *

Pennyx * KSKS *

Kapa * Etelä-Savo, MKS *

pikkupiru * Tampere, TAYS *

-hilleri- *

Heissu * Helsinki, KOS *

010308 * Kempele, OYS *

7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *

8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *

marssilainen * Espoo, JS *

Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *

Lanttu08 * Oulu, OYS *

Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *

s@s@ * Helsinki, NKL *

Birtzu75 *

n.1979 * Satakunta, SatKS *

9.12. siisa * Päijät-Häme, PHKS *

karoliima * Kokkola, K-PKS *

10.12. Pulmu79 * HYS *

Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *

taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *

juusopetteri * Lahti, PHKS *

11.12. Anemos * ULKOMAILLA *

-höyhen- * - *

12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *

ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *

Rintin * Suomussalmi, KAKS *

13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *

eppuliini_ * Oulu, OYS *

jepuli * Tampere, TAYS *

Mauste * Tampere, TAYS *

14.12. Pyykkivuori * K-SKS *

4.x * pk-seutu, JS *

-Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *

15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *

Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *

tiar84 *

16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *

17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *

Werde * pk-seutu, KOS *

-Kivi- * - *

18.12. kiviir * Oulu, OYS *

Empsku88 * Vammala, VAS *

tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *

haa2 * Pirkanmaa, TAYS *

20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *

Myrre * Espoo, JS *

joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

.:Naranja:. * Lieto, TYKS *

21.12. armi *

22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *

Miilukka * Tampere, TAYS *

Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *

23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *

Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *

24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *

HaHa78 * Tampere, TAYS *

lilla79 * Orimattila, PHKS *

Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *

25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *

Leppis_78 * Satakunta, SATKS *

Katanen * Seinäjoki, SeKs *

Säteilijä *

26.12. Canttarelli *

3mami * Turku, TYKS *

Kranttu83 * Etelä-Suomi *

Katinka83 *

veromite*Vantaa*Kättäri

27.12. Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *

Lorindol * pk-seutu, NKL *

Karssuli * Vantaa, KOS/H *

Zebra * Helsinki, KOS *

29.12. karits@ * TYKS *

Rusina80 * Vaasa, VKS *

30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *

9.1. Nudivas * TAYS

13.1. Mae3*Vantaa*Kättäri

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA JÄLLEEN UUSI VIIKKO ALKAKOON!

TÄSSÄ VIIME VIIKON PINOON LINKKI:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Itse palaan, kun olen herännyt kunnolla ;D Meidän potkuttelija ei anna enää äidin nukkua kunnon yöunia...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

siisa 34+6

2/29 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mä olen vaan voivotellu ja valittanu tänne niin ajattelin muuttaa tän omankin olemisen hieman positiivisemmaksi. Onhan tää raskaana olo ainutlaatuista aikaa, vaikka tällaselle kärsimättömälle odottajalle välillä aika raskasta.

Ajattelinki laittaa tähän vähän omaa listaa siitä mikä raskaudessa on kivaa/ihanaa.

- Raskaus kestää vain 10kk sun elämästä, ja on näin ollen ainutlaatuista

- Saat edun kantaa uutta elämää sisälläsi

- Voit tuntea vauvan liikkeet, mistä muilla ei ole mitään tietoa

- Pyöreä masu on naisella kaunis ja herkkä näky

- Saat ylimääräistä huomioita omalta mieheltäsi ja muilta, jopa tuntemattomilta ihmisiltä

- Pääset ultratutkimuksiin tai muihin vastaaviin, mikä on todella mielenkiintoista, ja sinuun suhtaudutaan lääkärissä vakavasti

- Saat pitää äitiysvaatteita, joita ei ihan kaikilla ole mahdollisuus pitää

- Kaikki eivät saa koskaan kokea raskauden ihanuutta vaikka kuinka haluaisivat

- Koko 10kk on muutosten aikaa joka ikinen sekuntti kun vauva kasvaa sisälläsi

- Voit oppia rakastamaan vauvaasi ja tuntemaan hänen luonnettaan jo raskausaikana

- Pienten lasten äitinä on helpompaa kantaa kolmatta lasta sisällään kun on paljon muutakin hommaa

- Voit vielä hetken lähteä/matkustaa vapaammin, joka ei ole niinkään yksiselitteistä kun vauva on syntynyt

Tässä muutamia asioita mitä mulle tuli mieleen miksi raskaana oleminen on oikeastaan aika ihanaa. En jaksa enää laskea viikkoja ja kuukausia, haluan vain nauttia tästä loppuajasta niin paljon kun ikinä mahdollista. Oikeastaan voin nykyään todella hyvin. Tää on mun viimeinen sairasloma viikko jonka jälkeen alkaa äitiysloma. Tämä tarkoittaa vähemmän stressiä. Mulla vaivaa enää öisin lonkat ja niihinki on olemassa lääkkeet, joten no worries!

Jepu jee! Ihanaa loppuraskautta meille kaikille! Voidaan paksusti! ; )

mae3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Maella iloisia ja suloisia pointteja raskaudesta :)! Etkä sä kyllä ole täällä valittanut yhtään enempää kuin me muutkaan, ja vaikka olisitkin niin so not (kuten Matti Nykänen kuulemma sanoo). Saa purkautuakin :)! Vaikka tosi kiva, että välillä jaksaa ajatella niitä iloisiakin asioita raskaudessa, etenkin tässä lopun tukalassa olossa niistä muistuttaminen tekee oikein hyvää!

Tänne ei ihmeempiä, samaa kuin eilen ;) (eli töissä siis). Menin muuten viime viikolla tilaamaan itselleni netistä verensokerimittarin, saas nähdä koska tulee. Alkaa tää dieettaus ottaa jo tosi pahasti kupoliin, joten ajattelin omatoimisesti alkaa tarkkailla mitkä ovat niitä juuri minulla erityisesti sokeria nostattavia ruoka-aineita, jotta en mahdollisesti turhaan välttelisi jotain (esim. maitotuotteita). Minä kun en neuvolasta mittaria saanut, kun oli "vain" yksi arvo just rajalla ja nyt uusintamittauksessa sekin laskenut reippaasti alle rajan. Mutta itseä mietityttää silti, toivottavasti mittarilla saan mielenrauhaa.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Gnatte 32+6

Vierailija
4/29 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas minäkin kurkkimaan ja kertoilemaan neuvola kuulumisia, kun on hyvä hetki.

Rv 34+5

painon muutos/vko +567g!!!!!!!!! Ihan kauheeta, kun olen vielä niin tarkkaan pitänyt RD-dieettiä, mutta turvotusta on luultavasti vain...:/

Tuvotus +

RR 135/73

pissa puhdas

Hb 113, joka jälleen laskenut. Mulla toi sahailee paljon..

sf 34.5!!!! Sekin kuulostaa kamalan suurelta. Mitäs teillä muilla on??

tarjonta RT

syke 142, joka laskenut 150-158

liikkeet ++

Hoitaja sanoi vauvan pään kiinnittyneen jo ihan kuoppiinsa. Te joilla jo useita lapsosia niin onko teillä mitään muisti kuvaa, kuinka paljon aikaisemmin vauvanpää olisi kiinnittynyt ennen synnytystä?? Mulle on moni sanonut, että tois synnyttäjillä voi vauva kiinnittyä vasta synnytyssalissa. Nyt muo mietityttää onko mulla synnytys lähellä vai voiko kiinnittyä jo kk ennen synnytystä. Varmaan voi, mutta samalla muo mietityttää toi kun vauvan syke oli laskenut noin paljon ja siitäkin mulla sellainen käsitys, että ennen synnytystä laskee.. Edellisissä synnytyksissä ei ole kiinnittynyt ennen synnytystä ja ei kyllä sykkeillekkään ole mitään tapahtunut niin tiedä sitten tästäkään. Hassusti vain hoitsu sanoi ovella, kun olin lähdössä, että muista soittaa sitten heti kun vauva on syntynyt ja olette kotiutuneet, mutta toivottavasti nähdään vielä 2 vkon päästä:) No mullahan on perjantaina se äippäpoli, joten eiköhän silloin jotain selviä:)

Nyt meni niin omaa napaa, että ihan hävettää;)

Pulmu ja Eki 34+5

Vierailija
5/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Valvonpa taas täällä... En viitsinyt miestä herättää pyörimiselläni, joten istuskelen olkkarissa sitten..

Aivot ei kerta kaikkiaan toimi vielä, joten nyt en rupea kommentoimaan vielä toisten kirjoituksia....täytyy palata myöh.

Tässä nyt kuitenkin eilisen neuvolan kuulumiset:

-pää lähtökuopissa jo vauvalla

-syd-änäet hyvät

-hb noussut (luulin laskeneen, kun väsyttää pirusti-johtuu kuitenkin näistä valvomisista sitten- noh en muista mitä se hb oli, yli 120 kuitenkin...

-painoa nyt tullut alusta alkaen alle 7 kg, hyvin on kuulemma pysynyt terkan mielestä

-pissa puhdas

-rr hyvä (jotain 116/78 tms... , ollut hela tiden hyvä)

Eli syntyä saa, nyt vaan odotellaan ; )

Jaa, niin tänään r.vkot 35+0

Vierailija
6/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ehkä vielä horroksessa, viesti lähti liian aikaisin...

Mun viestin saa nyt laittaa tähän joukkoon: VAI MIKÄ SE NYT OLI....

hahhaa

Ei, mutta siis ihan viime päivien vinkkejä kaipaisin isyyspakkauksesta vielä! Eli jos olette antaneet miehelle sen pakkauksen, niin mitä hän on siellä pitänyt tärkeimpänä/turhimpana. Itse rakannellut sitä pakkausta jo aika päivät, nyt siis ens sunnuntaina tarkoitus antaa pakkaus. KErtokaa, jos viime hetken vinkkejä!

ai niin ja kuinka tärkeäksi olette kokeneet itkuhälyttimen? Tietääkö kukaan mikä on hyvä? Saatiiin yks tutuilta, joka ei sitten toiminutkaan. Harmi.... Ja nyt mietitään, että minkä sitä osaa ostaa. Itsellä siis ei ole esikoisen kanssa ollut.

Nyt lopetan, kunnes jälleen palaan ;D

Siisa 35+0

Vierailija
7/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyviä kuulumisia! Olen siis niin innoissani tän päiväsen sairaalareissun tiimoilta: vauvan rytmihäiriäistä ei jälkeäkään! Kaikki NORMAALIA! vaavi oli jopa kääntynyt raivotarjontaan eli toistaiseksi voin unohtaa sektion... Kiitos muuten sektiokokemuksista, ei se kai niin kauheeta olekaan :)

Vaavi oli kasvanut normaalisti. Painoarvio 1900g rv 32+2. Ensi viikolla neuvola milloin taas mitataan kohtu ym. Nyt oikein jo odottaa että pääsee tass kuulemaan sydänäänet!

Isänpäivä lähestyy ja jotain pitäis keksiä. Onneksi lapset tekee yllätykset päiväkodissa mut kai sitä jotain vois itsekin hankkia. Taidan ostaa miehelle kottikärryt kun mies vei vanhat saareen ja kotonakin olis käyttöä...

Onko muilla jotain lahjaideoita tai isänpäiväperinteitä? Isyyspakkaus kuulostaa kyllä tähän isänpäivään sopivalta idealta!

Vielä pari viikkoa töitä ja sitten pääsee lomalle! Jii haa! Töissä on toisaalta ihan kiva olla kun päivät menee nopeesti ja kun olen ihan hyvin jaksanut, mut silti en vaan malta odottaa että pääsen laittamaan paikkoja vauvalle kuntoon!

Eikun öitä!

Karitsa 32+3

Vierailija
8/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyviä kuulumisia! Olen siis niin innoissani tän päiväsen sairaalareissun tiimoilta: vauvan rytmihäiriäistä ei jälkeäkään! Kaikki NORMAALIA! vaavi oli jopa kääntynyt raivotarjontaan eli toistaiseksi voin unohtaa sektion... Kiitos muuten sektiokokemuksista, ei se kai niin kauheeta olekaan :)

Vaavi oli kasvanut normaalisti. Painoarvio 1900g rv 32+2. Ensi viikolla neuvola milloin taas mitataan kohtu ym. Nyt oikein jo odottaa että pääsee tass kuulemaan sydänäänet!

Isänpäivä lähestyy ja jotain pitäis keksiä. Onneksi lapset tekee yllätykset päiväkodissa mut kai sitä jotain vois itsekin hankkia. Taidan ostaa miehelle kottikärryt kun mies vei vanhat saareen ja kotonakin olis käyttöä...

Onko muilla jotain lahjaideoita tai isänpäiväperinteitä? Isyyspakkaus kuulostaa kyllä tähän isänpäivään sopivalta idealta!

Viikot vähenee ja olo pakunee ;) ÖItä!

Karitsa 32+2

ps. tää sivu muuten reistailee koko ajan!

Vierailija
9/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan ekaksikin; Ihanaa KARITSA, ettei rytmihäiriöistä ollut nyt tietoakaan! Mahtaa olla helpottunut tunne...

Omaa napaa: Kävin tänään neuvolassa, edellisestä kerrasta tasan viikko

RV 36 +1

rr 134/69

hb 119

raivotarjonta

syke n. 140 (ollu viikolta 28 lähtien)

SF-mitta viikko sitten 32cm, nyt ei mitattu (???)

Nämä arvot siis ihan ok, MUTTA

Verensokeri oli nyt JA viikko sitten reilusti kohollaan (en muista arvoja, eikä niitä ole mulle kirjattu ylös) ja pissassa molemmilla kerroilla proteiinit plussalla. Viikko sitten painonmuutos / viikko +70g kolmen viikon aikana, nyt 1,5kg VIIKOSSA lisää painoa... Siis aivan järkyttävästi. Tätä tahtia jos mennään viimeiset 4 viikkoa niin olen todella tukevassa kunnossa synnytyksessä. Kokonaispaino on noussut nyt 12kg, vaikka vähemmälläkin ois pärjätty.

Viimeisiä viikkoja viedään! Kuvassa rv 35 + 2

Kantrimaria rv 36 +1
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=00263538-aab1-11dd-a071-…!

Vierailija
10/29 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan ekaksikin; Ihanaa KARITSA, ettei rytmihäiriöistä ollut nyt tietoakaan! Mahtaa olla helpottunut tunne...

Omaa napaa: Kävin tänään neuvolassa, edellisestä kerrasta tasan viikko

RV 36 +1

rr 134/69

hb 119

raivotarjonta

syke n. 140 (ollu viikolta 28 lähtien)

SF-mitta viikko sitten 32cm, nyt ei mitattu (???)

Nämä arvot siis ihan ok, MUTTA

Verensokeri oli nyt JA viikko sitten reilusti kohollaan (en muista arvoja, eikä niitä ole mulle kirjattu ylös) ja pissassa molemmilla kerroilla proteiinit plussalla. Viikko sitten painonmuutos / viikko +70g kolmen viikon aikana, nyt 1,5kg VIIKOSSA lisää painoa... Siis aivan järkyttävästi. Tätä tahtia jos mennään viimeiset 4 viikkoa niin olen todella tukevassa kunnossa synnytyksessä. Kokonaispaino on noussut nyt 12kg, vaikka vähemmälläkin ois pärjätty.

Viimeisiä viikkoja viedään! Kuvassa rv 35 + 2

Kantrimaria rv 36 +1
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=90e2aacd-aab1-11dd-a071-…!

Vierailija
11/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että Karits@lla vauvan rytmihäiriöt tipotiessään:) On varmasti helpottunut olo, eikä tarvitse enää sitä miettiä. Nyt vaan iloisin mielin kohti suurta koitosta:)

Mulla viime yönä taas tosi kovia supistuksia. Sattu paljon, mutta loppu taas lyhyeen. Heräsin siihen, kun supistus päällä. Supistuksia ei tullut kuin kolme, mutta minuutin välein ja sit loppu kuin seinään:/ Saas nähdä miten tässä käy. Mulla edellisissä raskauksissa ei tällästä oo ollu, mutta eihän se aina sitä tarkoita, että aikasemmin syntyis. Monella voi olla paikat auki monia, monia vkoja ennen LA ja silti menee pitkälti yli..

Eilen muuten multa tuli taas sellanen limaklöntti, joka oli mun mielestä kyllä limatulppaa, mutta vannomaan en lähde:) Oishan se mukava tietää jos osais ennustaa, että milloin vauva syntyis. Mulla menee tällähetkellä kaikki ajatukset vain ja ainoastaan synnytykseen ja täytyy myöntää, että hiukkasen on alkanut jännittämään:/

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti:)

Pulmu ja Eki tänään tasan rv 35

Vierailija
12/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ens viikolla avaakaan uuden pinon, niin mun LA on muuttunu aikoja sitten ja on siis 25.12...että jos muistuu, niin saa sen vaihtaa....:)

Vierailija
13/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Mahtavaa että Karits@lla ja vauvalla kaikki hyvin!! Oliko se Pulmu jolla oli ns.sukkapuikko kipuja?? Täällä myöskin juuri tuohon vertauskuvaan sopivaa kipua eilisestä. Vauva mylläsi masussa kyllä tosi ahkerasti eilisen illan mut noi vihlonnat/kivut tosi epämiellyttäviä. Olisiko se tunne vauvan laskeutumisesta/kiinnittymisestä? Vaikka kolmatta odotankin ei aikaisemmista lapsista kumpainenkaan ole kiinnittynyt eikä laskeutunut ennen kuin synnytys on alkanut. Supistuksia on edelleen paljon vaikka hissukseen koitan olla, mut ei nyt oo ollu kovin kipeitä... :) Väsymys on ihmeellisen rajua(ihan kun alkuraskaudessa) vaikka hb:kin oli noussut 121 viime viikon neuvolas.

No, johan sai taas valitella...sorry. Ihanaa kun aurinko paistelee!!

Pulmulle tsemppiä jos lähtö jo nyt tulee, ainakin monenlaisia enteitä siihen suuntaan on ollut.

Hyvää päivän jatkoo kaikille pullukoille!!!

Anneiki+bebek32+6

14/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta!

Paino oli päässyt sellasille kymmenluvuille ettei ikinä elämän aikana...Mulla meni siis 80kg rikki. Olen vain 158cm pitkä, joten tätä vauhtia olen aika ISO kun lähden synnyttään.

Sf mitta oli 30cm

Verenpaine matala (en muista paljonko)

Hb 117

Ja sitten se kauhistuksen aihe mikä me miehen kanssa eilen löydettiin...Alapäästä löytyi sellanen 1cm halkasijaltaan oleva kellertävä klöntti, joka oli kuitenkin kiinni jossain, ettei se pääse valumaan ulos. Olin ihan paniikissa että se on limatulppa. Mutta onneksi lääkäri ehti käydä sitä kurkkaamassa niin se olikin vain talirauhanen joka oli suurentunut. Mulla ens viikolle varataan sitten gyne joka päättää että puhkaistaanko se vai annetaanko olla. Toistaiseksi se ei ainakaan satu yhtään, mutta jos se suurenee niin sitten voi olla että alkaa tuntumaan ja on aika tukalaa jos sitä ei puhkaista. Täytyy kävellä klöntti huosuissa. Eilen myös supisteli aika kiitettävästi, mutta ei kipeesti. Enää kolme viikkoa niin saan huokaista, eikä synnytystä enää tarvi pelätä jos se jostain syystä alkaisi. Toivotaan että ainakin joulukuun puoleen väliin menisi.

Pulmu, voi olla että pääset parin viikon sisään tosi toimiin!! Harvoin siitä limatulpasta erehtyy, kylläpä se varmaan oli sitä ihtiään. Viikkojen kanssa sulla ei oo enää mitää hätää, mutta olishan se ihana jos vauva ehtis vähän vielä kasvaa.

Karits@, ihanaa ettei tarvi enää jännitttää, ja voi rauhassa nauttia loppuraskaudesta!!

mae3 rv 31+1

Vierailija
15/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas että on [b]Kantrimarialla[/b] jo viikkoja! Mulla on tuo 36+1 vasta tasan 3 viikon kuluttua (eli ke 26.11.), jolloin mulla on muuten aika ä-polille synnytystapa-arvioon. Mutta joo, K:han ja muutkin listan alkupäässä olevat saattavat alkaa synnytellä jo piankin! Jännää! [b]Pulmulla[/b] ainakin ollut enteitä, toivottavasti kuitenkin vielä vähän aikaa pysyisi kypsyttelemässä itseään pikkuinen. Mutta 2 viikon kuluttuahan jo ei pidettäisi enää edes ennenaikaisena, siihen ei ole pitkästi! [b]Kiinnittymisestä[/b] kyselit, ja vaihtelee kai aika lailla kuinka paljon ennen synnytystä se tapahtuu. Mulla esikoinen ei laskeutunut eikä kiinnittynyt koskaan 43. raskausviikkoon mennessäkään, parilla tutulla taas kiinnittyminen on tapahtunut jopa n. 4 viikkoa ennen h-hetkeä.

[b]Anneikilla[/b] myös ollut suppareita, onneksi ei kivuliaita. Supistuksia piisaa täälläkin, niitä on viime viikkoina alkanut olla oikein urakalla. Varsinaisesti kipeiksi en niitä sanoisi, mutta napakoita ovat ruvenneet olemaan, sellaisia että pitää levossakin ihan keskittyä hengittämään. Niin ja yritetään muistaa se la-muutos! Jollain muullakin oli muuttunut, en nyt muista minkä viikon pinossa siitä oli juttua.

Inha klöntti [b]Maelle[/b] pesiytynyt! Toivottavasti häipyisi itsekseen.

Ihanaa, että [b]Karitsan[/b] vauvan sydänäänet ovat nyt normaalit! Mahtava juttu! Isänpäivälahjaksi ostin mielikuvituksellisesti kalsareita, kun tiedän että ukko niitä tarvitsee. Jaa niin ja tarjouksessa olleen Mr Bean -dvd:n myös.

[b]Siisa[/b] kyseli itkuhälyttimestä. Meidän miniasunnossamme ei ole ollut tarpeen, kuulen hyvin äänet parvekkeelta (paitsi jos olen suihkussa, mutta yleensä en mene pojan nukkuessa, se tietää 100 % varmasti vaunujen vatkausta pyyhe päällä syysviimassa...). Mutta jos on esim. oma piha jossa nukuttaa, tai isompi asunto, niin kyllä se varmasti hyvä hankinta on.

(.) Kotipäivää vietän esikoisen kanssa, kuten eilenkin. Kuumetta pojalla (1 v 3 kk) ei ole, mutta kolmatta viikkoa jatkunut rään tulo ja yskiminen lisääntyi kovasti maanantaina. Käytiin näytilläkin, mutta korvat onneksi ok. Pidin nyt 2 päivää kotona lepäämässä, mutta sitkeä tauti näkyy olevan, eipä se tässä parissa päivässä ole pois mennyt (en kyllä odottanutkaan, kun ei parissa viikossakaan ole mennyt vaikka esim. viikonloput on rauhoitettu täysin kotona oloon ja tarhassa tehnyt vain muutaman tunnin hoitopäivää). Huomenna on pakko viedä hoitoon, koska mulla on enää 2 päivää töitä ja epätoivo kasvaa! Aion tosin omin lupineni mennä sinne viikonloppunakin, mulle ei olisi muutenkaan nämä päivät riittäneet, saati nyt kun 2 niistä olen ollut poissa. Kävin tosin eilen illalla muutaman tunni siellä istumassa ja otin tälle päivälle papereita kotiin. Tavoitteena siis, ettei sijaiselle jää täysin kaoottinen tilanne, vaikka hommaa tietenkin jää ja toki tulee koko ajan uutta.

Muuta ihmeellistä ei kuulu, kovasti ensi viikon neuvolaa odottelen kun luvattiin, että silloin pääsisi ultralla kurkkimaan. Kiinnostaa painoarvio todella paljon! Ja se verensokerimittari ei ole vieläkään tullut, grr. Kohta soitan ja sanon, että ellei pian tule, ei tartte lähettääkään.

Voih kun jostain voisi tietää, tuleeko tämä alakautta ulos vai ei! Yritän kyllä psyykata itseäni kovasti siihen sektiovaihtoehtoon, se kun on niin todennäköinen, mutta silti koko ajan pieni toivo itää jossain ja se on toisaalta tosi raivostuttavaa.

Ok, nyt heräsi poika...

Vierailija
16/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ois taas neuvolassa käyty,kaikki oli ok.Pissa puhdas,paineet 140/70,sf 34,syke 148,liikkeet ok,painookaan ei hirveesti ollu tullu..kaikkiaan tullu 4,5kg .pari kunnon kipeetä supistusta tuli siinä tutkimuspöydällä ja sanoikin että pää on jo tosi alhaalla,ihan niin ku musta on tuntunukki että se on työntäny itteensä alaspäin.Sanoi että viikkoja on onneksi jo sen verran ettei oo vaarallista vaikka sieltä jo tuliskin.

Minihattis ja rv 36+3

Vierailija
17/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin ultrassa ihan omalla rahalla kun halusin vielä kurkata kohtuun ja kuulla miten vauva kasvaa ja kehittyy.Kaikki oli hyvin ja pa saatiin 2,4 kg eli laskettuna olis jotain 3,5 kg paikkeilla.Sain kasvoista kädestä ja jalkapohjasta 4D kuvatkin extrana vaikken ollut 4d ultraa tilannut ja ei ottanut mitään hintaakaan siitä yli!=)

Loppuraskaus ,paino sanalla raskaus,on kyllä taas mulla hankalaa.Vauva painaa kovasti alas ja supistelee reippaasti.Issias heräilee ja tänään ekan kerran taas jalka "lähti alta"kun niin kovasti vihlaisi.

Mutta eipä tässä enää paljoa jäljellä ja jos omiin tuntemuksiin luottamista,en usko että ihan täyteen aikaan edes mennään=)Tai sitten ruikutan oloani täällä vielä rv 42...

Vilkutus ja voimia kaikille!

Leanna ja seiska rv 35+4

Vierailija
18/29 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa. Vaikka kaikkien kirjoitukset luinkin, niin en ehdi kommentoida nyt, joten omaa napaa vain tällä kertaa. :)

Olo on ollut ihan hyvä kaikki vaivat huomioiden. Mikään muu tässä odotuksessa ei edelleenkään häiritse/ärsytä kuin tuo käsien puutuminen ja kipeytyminen. Varsinkin öisin tämä häiritsee, kun joutuu heräämään monta monituista kertaa yössä siihen että pitää vaihtaa asentoa. Nykyisin tuohon käsien puutumiseen ei tahdo riittää edes asennon vaihto, vaan ainoa apu tulee siitä kun nousee istumaan ja roikottaa käsiä kunnolla alaspäin. No, onneksi nuo viikot on jo tuolla mallilla ettei tässä luulisi enää kovin kauaa joutuvan kärvistelemään. Sitten saakin uuden syyn heräillä yöllä. :D Mutta semmoisen syyn takia nyt herää mielellään. <3

Sokerit on tuottaneet ongelmaa. Mulla alkoi nuo paastoarvot olla kohollaan lähes koko ajan joten joudunkin nyt pistämään insuliinia joka ilta. Onneksi se on todella kivutonta, eikä ensimmäisen pistokerran jälkeen ole edes tuntunut oudolta piikittää itseään. Ja tehosivat heti ensimmäisen pistokerran jälkeen, ei ole enää olleet paastoarvot lähelläkään rajaa vaikka kerta-annos onkin sieltä pienimmästä päästä.

Vauva on majoittunut nyt oikein päin ja terveydenhoitajan mukaan on jo todella alhaalla. Tämän olen tosin jo huomannutkin omassa olotilassa. Kävely on joskus yhtä tuskaa ja tuntuu että pitää kävellä jalat harallaan kun alapäässä on niin "täyttä". :) Samoin tuolla alapäässä tuntuu aika-ajoin kunnon jomotusta kun pikkuinen siellä punnaa itseään alaspäin. Potkut heiluttaa mahaa ihan tosissaan ja ihan hytkähdän välillä kun käy jo kipeääkin nuo potkut. Onneksi tää ei tosin kovin usein enää potki kunnolla, vaan lähinnä venyttelee ja vääntyilee, oikoo siellä itseään.

Ensi viikolla, tiistaina muistaakseni on neuvola ja sitten seuraavan viikon maanantaina äitiyspolilla lääkärikäynti, jolloin saan varmaan jo jotain tietoa vaavin koostakin. Eihän tuota ole arvioitu kuin viimeksi joskus rv23 tai 24.

Pikkuhiljaa alkaa olla jo sellainen olo, että olisi ihana saada tuo oma nyytti syliin. <3

010308 ja pikkuinen rv 35+4

Vierailija
19/29 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille!Nostetaanpas pinoa välillä ylemmäs ettei tiputa toiselle sivulle.Viime yö meni taas jotakuinki valvoessa,oikeestaan viimeiset viis yötä on menny valvoessa...ei vaan saa nukuttuu...taas viimeyönä kävin kissan päästää pihalle kahden aikaan ja sit valvoinki liki neljään,jossain vaiheessa oli sit uni voittanu ja heräsin tunti sitten.Onneks pystyy sit päiväunet nukkuu,lapset on koulussa niin täyttyy nauttia vielä näistä hiljaisista hetkistä ennen kun sit vauva tulee taloon niin sit ei enää vältäämättä päikkäreitä nukutakkaan:-)

Tanja rv36+4

20/29 |
06.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssan kourissa pyristellään... Nyt olen vuorostaan itse kipeenä kun lapset alkaa parantua. Oltiin tänään eka päivää puistossa lasten kanssa melkeen kokonaiseen viikkoon. Oli tosi kiva mennä ulos! Puin lapset liian kevyesti, ja kävi hävettään kun kaikilla muilla oli jo toppavaatteet. Auronko paistoi ja mittarin mukaan ei ollu niin kylmä. Mutta täälläpä tuuli aina lisää siihen ilmaan muutaman asteen miinusta, kun meri on niin lähellä.

No huomenna olen viisaampi.

Mä en nyt millään muista mitä piti kommentoida muille... antakaa anteeksi.

(.) Mun maha senkun laskeutuu kokoajan, käy välillä hirvittään ajatus synnytyksestä liian varhain... Mulla on joka päivä sellanen fiilis että laukku pitäis pakata. Millä viikolla te olette pakanneet laukun? Mulla nyt 31+2.

Pientä alakuloisuutta on ollu tänään ilmassa, ehkä tän flunssan takia. Mulla meinaa mennä melkeen niin että joka toinen päivä oon tosi happy ja joka toinen masentunu. Mutta nyt vaikuttaa sekin etten ole päässyt tapaamaan muita aikuisia pitkään aikaan, alkaa ehkä seinät kaatuun päälle tms. Mutta ens viikolla puhaltaa jo uudet tuulet kun lapset palaa päiväkotiin ja yritän itselle järjestää seuraa.

Ihanaa kun tuli tosi huikeat veronpalautukset. Mä menen hakemaan lapsille läjän vaatteita. Me kun ei vietetä joulua niin ei mee rahat lahjojen ostoon, vaan saan ostaa kaikkea hyödyllistä eikä tuu painetta kelle kaikille pitäis lahja olla .

Lähdempä tästä niistämään nenää...

mae3 rv 31+2