Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAKKOLAKI-jeeeeeeeeeeeeeeeeee

Vierailija
08.11.2007 |

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä me!

Vierailija
42/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos töihin määrätyt hoitajat kieltäytyvät ja maksavat mielummin sakot, kuin menevät töihin? Mistäs ne hoitajat sitten saadaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi olla vielä niin he*****tin tyhmä ja nauraa ja huutaa jeeee tälläiselle tilanteelle?? Ihan kakaratko täällä kirjottelee vai pelkän peruskoulun käyneet kotiäiditkö?

Ettekö te oikeesti tajua mikä tilanne meillä tulee olemaan tulevaisuudessa, ette ilmeisesti kuin noin naurattaa...

minkä taakseen jättää, sen edestään löytää!!

Vierailija
44/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeintä oli iskeä hoitajille luu kurkkuun?

Tämä on juuri arvostuksen todellinen tila. Luojan kiitos lähdin alalta ajoissa.

Vierailija
45/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaa kesätyössään paremmin kuin äitinsä 20 vuotta alalla ollut niin missä vika.

Minut hakee poliisit töihin ja sakot suoritan vankilassa ja YHTEISKUNTA JA VERONMAKSAJAT MAKSAA!!!! en minä. se se on vitun varma

Vierailija
46/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässä mistään pakkotyöstä ole kyse vaan siitä, että työtaistelun ulkopuolelle rajataan kriittisimmät kohteet.

JOS SINÄ ET TÖIHIN HALUA MENNÄ, NIIN ALLEKIRJOITAT OIKEAN IRTISANOMISLOMAKKEEN JA ASIA ON BUENO, ET MENE ENÄÄ TÖIHIN, SINUA EI KUKAAN KOTOA TÖIHIN HAE, kuten ei hae missään muussakaan tapauksessa.

Tässä ei ole kyse mistään ihmisoikeuksien loukkaamisesta, ainoastaan siitä, ettei joukkoirtisanoutuminen ole vain tapa kiertää lakia.

Uskomatonta, että tässäkin ketjussa on näin monta hoitsua, eikä yksikään tajua, miten tämä asia oikeasti menee. Eikö teidän liittonne tosiaankaan pidä teitä ajan tasalla?

Täälläkin on viikkotolkulla jauhettu, että joukkoirtisanoutuminen on laillinen työtaistelukeino. No, kyllä ja ei. Laki ei tunne joukkoirtisanoutumista työtaistelukeinona, mutta ei suoranaisesti kielläkään sitä. Oleellista on se, että tietyillä aloilla työtaistelutoimia on rajoitettu yhteiskunnan toiminnan turvaamiseksi. Nyt vain tehdään se, mitä olisi laissa pitänyt olla jo aiemminkin eli asetetaan suojatyövelvoite myös joukkoirtisanoutumiselle.

Vierailija
47/61 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajien virkasuhteet muutettiin toimiksi. eli toimesta on helpommin on antaa fudut. Jos tätä muutosta ei olisi tapahtunut, niin eipä olis irtisanouduttu.

Vierailija
48/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesi, että poliisiko se aikoo perheen äidin hakea väkisten leikkuriin töihin ja lapset sitten itkevät rapulla äidin perään? Pakkolaki tekee lopullisen tuhon monen työlle motivoituneisuudelle. Älkää hyvät ihmiset kouluttautuko terveydenhuoltoalallle.

Vierailija
49/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että sinä sitten toivot mieluummin että tulevaisuudessa Suomessa on sitten romahtanut terveydenhuolto... Periaate ennen hengenpelastamista??

Mä olen niin kypsä hoitsujen ajatusmaailmaan, että vaikka en koe hoitoalaa ollenkaan omaksi, olen valmis lähtemään sille alalle paskasta palkastakin kunhan vaan ihmiset saavat Suomen maassa jatkossakin hoitoa!

Vierailija
50/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä aina hakea sairaslomaa työuupumuksen, kipeän selän, vatsavaivojen tai muun syyn takia. Ei kai se pakkolaki tuossatapauksessa mitään auta. Siten taas päiväksi töihin ja uudelleen hakemaan sairaslomaa. Tosin tällämenolla hoitajille tulee sakkoa, linnaa tms kun ei tee orja, eikun pakkotyötä hymyssäsuin.

Koittakaa sanoa nuorillenne ettei tälle alalle todellakaan kannata kouluttautua! Oma lapseni haluaisi hoitoalalle mutta olen pyytänyt harkitsemaan tarkkaan. Tämän pakkolakihommelin jäkeen onneksi onkin jo muuttanut mieltään.

Vierailija
51/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys sinulle... Etkö toivo että Suomessa saadaan tulevaisuudessa sairaanhoitoa??

t.51

Vierailija
52/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä läpi ??!!!

Eli 19.11 irtisanoutuu 12 000 hoitaja ja pian uutisoidaan, keskipäivällä viimeistään uhreista eikä se luku jää 9 henkeen.. :(

Vierailija
53/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä olen niin kypsä hoitsujen ajatusmaailmaan, että vaikka en koe hoitoalaa ollenkaan omaksi, olen valmis lähtemään sille alalle paskasta palkastakin kunhan vaan ihmiset saavat Suomen maassa jatkossakin hoitoa!

Mikä olet ammatiltasi?

kaupan kassa?

kotiäiti?

Vierailija
54/61 |
09.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai toivon että Suomessa saadaan laadukasta ja hyvää sairaanhoitoa. Nyt pitäisi saada hoitoa halvalla ja mieluusti vielä halvemmalla - ja mistä säästö revitään?

Etkö sinä toivo lapsellesi parasta? Parempaa kuin itselläsi on? Hoitajana toivon, että lapseni saa leipänsä jostain " siistimmästä" ja kevyemmästä työstä. Toivon, että hänellä on myös vapaa-aikaa jolloin hän jaksaa olla lastensa, miehensä kanssa. Toivon, että hänellä on turvallinen työympäristö, ettei hän kuormitu liikaa henkisesti/fyysisesti ja että palkasta jäisi pakollisten menojen jälkeen jotain käteenkin - että oisi varaa sitten vaikka matkustaa. Siksi toivon että hänestä tulee jotain muuta kuin äidistään ja mummostaan...

T: oliko se nro 52, tyhmä, rahanahne " hoitsu" jo toisessa sukupolvessa

Ps: Mainitsinko jo että olisi kiva jos lapseni olisi yleisesti arvostetussa ammatissa

Vierailija
55/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humala on hyvä syy myös, ei voi tehdä töitä. Minä en töihin mene.

sh

Vierailija
56/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin työnantaja lähettää kotiin kirjeen, jolla pyytää perumaan irtisanoutumisen. Sitten hallitus säätää uuden lain, että saisi meidät töihin. Tämän jälkeen tasavallan presidentti muuttaa matkasuunnitelmiaan saadakseen meidät töihin. Ja sitten lääninhallituksesta tullaan henkilökohtaisesti ovelle hakemaan meitä töihin.

Ohhoh!!! Täytyy myöntää etten itsekkään ole osannut ennen arvostaa meidän työtämme näin paljon!

Vierailija
57/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensin työnantaja lähettää kotiin kirjeen, jolla pyytää perumaan irtisanoutumisen. Sitten hallitus säätää uuden lain, että saisi meidät töihin. Tämän jälkeen tasavallan presidentti muuttaa matkasuunnitelmiaan saadakseen meidät töihin. Ja sitten lääninhallituksesta tullaan henkilökohtaisesti ovelle hakemaan meitä töihin.

Ohhoh!!! Täytyy myöntää etten itsekkään ole osannut ennen arvostaa meidän työtämme näin paljon!

Hoitajille vaan ohimennen näytettiin heidän paikkansa! :)

Vierailija
58/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä yrittävät. Mun takamus ei sohvasta liikahda.

Vierailija
59/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen tuplasti kouluttautunut alalle, jota ei arvosteta. Että olen hoitaja, joka on nykyään jo haukkumasana ihmisten suussa. Että minut pakotetaan tekemään tätä työtä, haukuttuna, ei-arvostettuna, rahalla jolla en elä.

Tästä on ihmisoikeudet kaukana.

Onneksi on yksi keino. Ilmoittaa TEO:lle että peruuttavat hoitajanoikeuteni ja aloittaa uusi elämä jossa IHMISYYTTÄNI arvostetaan.

Vierailija
60/61 |
16.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi millään lailla pakottaa ihmisiä töihin. Sehän on täysin mahdoton ajatus. Vankilat täyttyy ja yhteiskunta maksaa. Ja mistäpä paikat kaikille hoitsuvangeille? Hullua hommaa moinen.