Mulle on myönnetty 2x vko traumaterapia, mikä tod. näk. kaatuu, etten saa lastenhoitoa järjestymään.
Että sellasta mukavaa. Eli kodinhoitajaan meillä ei ole rahaa laittaa 300e (maksaisi niin paljon kuussa)+ terapia maksaa mulle 100e kuussa. Muita hoitajia ei ole, omat vanhempani 62v eläkeläiset hoitivat 2 kertaa mutta kuulemma eivät enää halua.
Mikäs voisi olla avuksi? En haluisi millään terpaista lujopua kun vihdoin terapeutin löysin ja sitä kelakin tukee.
Hitsi kun hankalaa : (
Kommentit (57)
lääkärintodistus varmaan tarvitaan, mutta onhan se siis lapsellekin tosi tärkeää, että äidin mielenterveysongelmat saadaan hoidettua. Jos sinulla on hakemus päiväkotipaikkaan, soita sinne ja kysy tarkemmin.
Kysy vielä kunnan sossusta perhetyöntekijää. Perinteinen kotipalvelu ei varmaan auta. Sano terapeutille et jos sen kautta voisi saada hoitajan. Monesti " uskotaan" paremmin jos joku virallinen taho pyytää apua.
Esikoinen oli kerran mukana, kun kakkosen raskausaikana tehtiin sisätutkimus. Että mua itketti ja harmitti se tilanne! :(
Meillä tämä johtuu siitä, että ollaan muutettu 900 km päähän suvuista ja ystävistä. Nyt alkaa pikkuhiljaa 4 vuoden jälkeen olla muutama sellainen kaveri, joille voin lyhyeksi aikaa lapset antaa hoitoon. Suurin osa kavereista on töissä, joten päiväsaikaan ei heistä ole apua. Ja miehen työ tiukasti kiinni asiakkaiden aikatauluissa, joten ei sieltäkään apua löydy kuin hyvällä suunnittelulla, paljon etukäteen.
Ao! Kaikki sympatiat sun puolella. Tsekkaa ihmeessä nuo kaksi apua tarjonnutta!
Mun mielestä kyllä jos on joutunut väkivallan uhriksi,ja tarvii terapiaa,sen voi luokitella henkiseksi traumaksi!!!!!!!
Mutta koitetaanpa nyt auttaa ap:ta,eikä tapella,jooko....
Vierailija:
Mulla vähän vastaava tilanne. Mun pitäs käydä äitipolilla aika tiheään, mut en pääse. En pääse edes neuvolaan käymään. Mä en tiedä, mihin laittaisin vanhemmat lapseni siks aikaa?Mä olen ihan oikeesti köyhä. Jää äitipolin laskutkin maksamatta.
Juu ja haukkukaa mut, mitäs köyhä teit lapsia.
mulla ainakin oli aina vanhemmat mukana neuvolassa. ei tehty mitään ongelmaa siitä.
terapiaan ymmrrän, ettei halua/voi lasta ottaa mukaan.
etsisin uuden terapeutin, jolla olisi mahdollisuus myös muihin aikoihin. Voi olla, että jos sanot tästä terapeutillesi, löytyy kalenterista kummasti tilaa.
Lisäksi on " puistopäivät" 2-3 kertaa kuukaudessa. 4 h kerrallaan. Onko lapsiparkkia? Täällä perjantaisin neljä tuntia, maksaa 3e/ h / lapsi.
Eli joo olemme jonossa joka on kuulemma hidas..
Perhepäivähoitajia ei ole, heistä hirveä pula, lapsiparkkia ei ole.
Tiistaisin on seurakunnan kerho 9-11 sekään ei siis auta ja olen sinnen soittanut ehkä tammikuussa lapsi saa paikan.
Mutta, hyvä uutinen on se, että miehen kanssa juuri juttelin, että hän yrittää lähestyä omaa sukuaan asiassa tai sitten jos sekään ei tuota tulosta niin yritämme vielä saada mll:stä sellaisen vakkarin näille päiville ja ottaisimme sen 4h, jos se auttaisi, siihen että joku ottaisi homman vastaan.
TAI sitten otamme sen kunnan kodinhoitajan.
Aion myös kysyä terapeutilta niitä muita aikoja.
Kiitos kaikille ja toivottavasti et pahastu sinä ihana ihminen joka tarjoat apua, arvostan sitä, mutta en vain voi ottaa sitä vastaan!
Kaikkea hyvää sinulle, olet hyvä ja lämmin ihminen!
ap
En jaksa kaikkia sivuja lukea, mutta itse kriisiterapiaa sain isommissa annoksissa. Ehkä voisit keskustella terapeutin kanssa voisitko olla 90 min putkeen 1x vko tms? Helpottaisi kuluja ja järjestelyjä.
Onnea, kyllä asiat varmaan järjestyvät!
Se onnistui! Ja saamme hoitokulut ja huolet puolitettua! Muutenkin tuntuu että 45min on liian lyhyt aika työstää kokemuksiani.
Kiitos, elämä näyttää jo valoisammalta (vaikka ikäviä asioita ympärillä tapahtuukin).
ap
Onko lapsilla koulua tai päiväkotia? Minkä ikäisiä, voisiko aloittaa päivähoidossa? Tapaamiset voi sopia siihen aikaan että lapset eivät ole kotona.
Vierailija: