Mulle on myönnetty 2x vko traumaterapia, mikä tod. näk. kaatuu, etten saa lastenhoitoa järjestymään.
Että sellasta mukavaa. Eli kodinhoitajaan meillä ei ole rahaa laittaa 300e (maksaisi niin paljon kuussa)+ terapia maksaa mulle 100e kuussa. Muita hoitajia ei ole, omat vanhempani 62v eläkeläiset hoitivat 2 kertaa mutta kuulemma eivät enää halua.
Mikäs voisi olla avuksi? En haluisi millään terpaista lujopua kun vihdoin terapeutin löysin ja sitä kelakin tukee.
Hitsi kun hankalaa : (
Kommentit (57)
lapset on lapsipsykologin kanssa juttelemassa ja itse on perheterapeutin kanssa.
Miksi tarvitset kodinhoitajan noin pitkäksi aikaa? Ota mll:n hoitaja vain sen terapian ajaksi vahtimaan. Tuskin sä nyt kuitenkaan koko viikoksi olet pois lähdössä? Etsi myös kauppakeskuksien lastenhoitopalveluista tmv. hoitopaikkaa keskustelujen ajaksi.
kodinhoitaja voi maksaa 300¿ kuussa???
kunnallinen kodinhoitaja maksaa 10¿/4h
kummit? Eikö mies voi olla pois sen ajan töistä? Tai saisitko ilta aikaa?
Terapeutilla vain päiväaika ja se on tämä keskipäiväaika. Kiitos kun yritätte auttaa. Mies ei voi kesken päivän olla 2x viikossa töistä pois 3 tuntia, mikä siihen työmatkoineen menisi.
ap
esikoisen koliikki- vauva aikoina, että pääsin edes kaupassa kaymään ihmisten ilmoilla.
eikö kaverisi voisi ottaa lastasi myös nukkumaan, jos hänen omakin lapsensa silloin menee unille?
maksattaa miehellä terapiaani joka maksaa kuussa meille 400e. Itse olen siis minimisairaspäivärahalla, se on n. 330e. Josta maksan siis terapian joka on reilu 100kk + lääkkeet n. 50e kuussa.
ap
Kaveria en viitsi kuitenkaan alkaa painostamaan, vihjasin, mutta ei tarttunut, niin ei voi mitään.
Se olisi kuitenkin2x viikossa harva kaveri haluaa sellaiseen sitoutua.
Täytyy soittaa sos. toimeen jos he keksisivät jotain.
Kiitos teille!
ap
Siis meillä eniten kitkaa on aina aiheuttanut nimenomaan yhteisen ajan puute. Viime kesänä olleelle parisuhdeleirille ehdotti myös perheterapeutti, mutta sinnekään ei lastenhoitoa oltu järjestetty eli lapset olisi pitänyt jättään jonnekin hoitoon. Siis jos lapsia saataisiin joskus jonnekin, ei meillä varmaan terapeutille olisi edes tarvetta! Kaikilla ei ole sukulaisia tai sellaisia tuttavia jotka lapsia voisivat edes joskus ottaa hoitoon, kun vielä erityislapsia, niin ihan ventovieraalle emme edes uskaltaisi jättää (ja tästä syystä ei tutummatkaan tule vahtimaan).
mikä ystävä? Kyllä minä ainakin ottasin ystävän lapsen hoitoon vaikka olisi oman lapsen nukutus. Miten huono tekosyy. Mutta kai ne yhen lapsen äidit on just tota, en voi kun sitä ja tätä, rytmi menee sekasi jne.
Minä ottasin lapsen mukaan ja hoitelisin siinä samalla puhuessa. Koittasin nukuttaa vaunuihin. Ei kai sulla muu auta. Näin teen joka paikassa jos en hoitajaa saa. Joskus jopa kolmen kanssa.
Ettekö te ole perhe? Ja perheessä puhalletaan yhteen hiileen? Eikö ne perheen tulot ole yhteiset??
Ja kyllä tulot on periaatteessa yhteiset, mutta kyllä tulee terapialle aika kallis lasku, ei meidän tulot ole niin hyvät, etteikö tuo kirpaisisi.
ap
Minä ymmärrän että miehen tulot on myös minun tuloja, ja ne käytetään yhteiseen hyvään. Siis koen, että äidin ja myös isän terveys on yhteistä hyvää, ja jos ei se ole kunnossa niin sillon myös yhteiselämä kärsii. Siis jos ymmärsin oikein, että jos olisit valmis miehen tuloista maksamaan hoidot ym. teillä olisi varaa järjestää lapsenkin hoito. Meillä on kaikki rahat yhteisiä, enkä käsitä etteikö niin pitäisi ollakkin, kun kerta yhdessä ollaan. Sillon minun mielestä ei olla tarpeeksi toisiin sitouduttuja jos on sinun rahat ja minun rahat. En mitenkään halua moittia jos teillä niin on, mutta tämä on sen verran tärkeä asia, että sitä pitäisi molempien arvostaa. Molempien terveyttä ja yhteistä elämää. Muutoin voisin kuvitella että sossu tulisi vastaan tämmöisessä...
Mulle sanoi suoraan välittäjä, että harvoin on motivoituneita tulemaan keskellä päivää pariksi tunniksi. Ja muutenkin on pulaa. Voivat valita mitä ottavat (siis hoitajat).
ap
Nyt oikeasti,ukko maksaa ja hoitaa,eihän sulla ole muuta mahdollisuuttakaan. Ja on sulla kyllä ihanat vanhemmatkin,kun eivät tuon vertaa välitä!
Miten mä voisin auttaa?
Otan vaikka sen lapsen ilmaiseksi hoitoon;)
t:se joka jo ehdotti hoitoapua;)
Murheeni on se, että meillä on muutenkin suhde kuralla, joten pelkään tästä aiheutuvan lisää stressiä minulle. Olen nyt jo statukseltani aika pohjilla tässä yhteiskunnassa, traumaattine, masentunut reppana.
En halua enempää itselleni itsetuntoongelmia.
300e kuukausimaksu on myös iso raha 6h hoitotarpeesta viikossa, vai mitä mieltä olette?
Täytyy yrittää vielä jotain keksiä.
Kiitos teille!
Kyllä me ukon kanssa tämä nyt vaan jotenkin sovitaan, tärkeä asiahan tämä on tulevaisuuden kannalta ihan ykkösjuttu, että saan nyt terapiaa kun sitä tarvitsen.
Kiitos kaikille ja erityisesti sinulle lämminsydäminen hoitoapua tarjonnut!
ap
Kylla lapselle aina hoitaja loytyy! Tottakai on joku, jolle kelpaa raha. Eihan tuo ole mikaan hankala homma, olla yhden lapsen kanssa muutama tunti, ja suurimman osan aikaa lapsi viela nukkuu. Jos paikkakunnallasi on yliopisto (esim. opettajankoulutuslaitos) laita ilmoitus sinne, kylla useammalla opiskelijalla on rahan tarve ja aikaa paivalla. Yrita loytaa joku joka tulisi joskus illaksikin, niin paasistte miehen kanssa kahdestaan ulos.