Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle on myönnetty 2x vko traumaterapia, mikä tod. näk. kaatuu, etten saa lastenhoitoa järjestymään.

Vierailija
07.11.2007 |

Että sellasta mukavaa. Eli kodinhoitajaan meillä ei ole rahaa laittaa 300e (maksaisi niin paljon kuussa)+ terapia maksaa mulle 100e kuussa. Muita hoitajia ei ole, omat vanhempani 62v eläkeläiset hoitivat 2 kertaa mutta kuulemma eivät enää halua.

Mikäs voisi olla avuksi? En haluisi millään terpaista lujopua kun vihdoin terapeutin löysin ja sitä kelakin tukee.

Hitsi kun hankalaa : (

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA, ANSAITSET PAREMPAA!!

Vierailija
22/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellekin oli yllätys, ettei vanhempani sitten viitsineet kun kerta sanoivat että hoitavat aina kun minulla terapia on.

Mutta se ei sitten käynytkään..

Eli homma on nyt vähän retuperällä.

Toivottavasti ratkaisu löytyy pian.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat ilmoituksen vaikka puiston seinälle tms. ja kerrot hakevasi 2*3h viikossa hoitopaikkaa? Luulisin, että monelle kotona lapsiaan hoitavalla voisi pieni lisätienesti olla paikallaan. Ja ennen terapian alkua voisitte kyläillä ko. paikassa että lapsikin tutustuisi hoitajaan.

Vierailija
24/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoitajan melkein täyisi olla meillä kotona koska terapia on keskipäivällä jolloin tosiaan on se lounas ja unet.

Terapia-aikaan ei voi vaikuttaa.

Mutta mietin ja selvitän ja mieskin saa miettiä myös : )

ap

Vierailija
25/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hänellekin oli yllätys, ettei vanhempani sitten viitsineet kun kerta sanoivat että hoitavat aina kun minulla terapia on.

Mutta se ei sitten käynytkään..

Eli homma on nyt vähän retuperällä.

Toivottavasti ratkaisu löytyy pian.

ap

Vaikutatte aika uusavuttomille molemmat, jos terapiasi tuon takia kosahtaa, ettette saa hoitoa järjestymään!

Tuskin sitä terapiaakaan ihan huvin vuoksi on annettu, että olisi kai kaikin puolin parasta sinne mennä.

Vierailija
26/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja hoitajan melkein täyisi olla meillä kotona koska terapia on keskipäivällä jolloin tosiaan on se lounas ja unet.

Terapia-aikaan ei voi vaikuttaa.

Mutta mietin ja selvitän ja mieskin saa miettiä myös : )

ap

Missä päin asutte? Olisiko siellä lähistöllä esim. puistotätiä?

Vierailija
27/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on valmis sänkyyn joka päivä klo 12 ja lounas on 11 jälkeen.

Minä voisin joustaa, lapsen rytmi ei.

Vierailija
28/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on valmis sänkyyn joka päivä klo 12 ja lounas on 11 jälkeen.

Minä voisin joustaa, lapsen rytmi ei.

Vierailija
29/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä nyt vaan tuntuu olevan työstressiä niin paljon, ettei ehdi tätä asiaa paljon ajattelemaan.

Kuten jo sanoin, edelleen etsimme vaihtoehtoja ja se yksihän on, se joka vaan maksaa turkasesti, mutta kai se sitten pitää vaan ottaa, ainakin siihen asti kun saamme halvemman/sopivamman hoidon.

Eli hoitopaikkaa jonotetaan tällä hetkellä.

Ja kyllä terapia tulee tosiaan tarpeeseen, mutta se ei tee minusta uusavutonta, eikä typerää, kuten annat ymmärtää.

ap

Vierailija
30/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi on todella väsynyt jo klo 12, olisi aika raakaa hänelle, että häntä pidetään hereillä klo 6-13.30 ajan.

Ja TODELLA haluan jatkaa terapiaa! Ihme kommentteja nyt valuu jostain.

ap

Vierailija
31/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vanhemmat syytä sanoneet, alkoivat vaan sanoa, että on muuta, vaikka tiedän ettei heillä ole. Ja tämä oli sovittu kuvio kun edes hain terapiaa sen takia olen todella pettynyt ja loukkaantunut.

Tietävät vielä miten kipeästi terapiaa tarvitsen (olen väkivaltarikoksen uhri).

ap

Vierailija
32/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivät vanhemmat syytä sanoneet, alkoivat vaan sanoa, että on muuta, vaikka tiedän ettei heillä ole. Ja tämä oli sovittu kuvio kun edes hain terapiaa sen takia olen todella pettynyt ja loukkaantunut.

Tietävät vielä miten kipeästi terapiaa tarvitsen (olen väkivaltarikoksen uhri).

ap

Etkö voi muistuttaa, miten tärkeästä asiasta on kyse, ja että olet todella hankalassa tilanteessa, kun tekivät oharit?

Vierailija
33/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sulla olisi vaikka syöpä, ja sädetyshoito aina tuohon aikaan, niin jotenkinhan se olisi pakko järjestää, eikö? Ei mielenterveys ole sen vähempiarvoista. Sinulla on hoito, jota tarvitset, eikä lapsenhoidolliset asiat voi olla esteenä sille.

Voit

a) vaikuttaa lapsenpäivärytmiin ja vaikka ottaa lapsen mukaan terapiaasi (mikset voisi syöttää hänelle purkkiruokaa ja nukuttaa rattaisiin?). Kai lapsi voi jossain terapeutin eteisessä tai huoneen nurkassa rattaissa nukkua.

b)voit VIEDÄ lapsen miehesi työpaikalle, jolloin miehesi ei tarvitse ottaa kuin itse terapian verran vapaata töistä keskellä päivää (ei myös matkoja kotiin ja takaisin). Ei kai se terapia kauhean kauan kerrallaan kestä

c) Voit aivan varmasti palkata lastenhoitoapua. Voit soittaa sossuun. Joko te olette liian hyvätuloisia maksettuun hoitoapuun (ja silloin teillä sitten laskelmien mukaan ON siihen varaa) tai sitten saatte sitä hoitoapua. Eli siis joko maksatte hoitoavun miehen palkasta tai sitten vähtuloisina olette oikeutettuja siihen sossun maksamana.

Eihän tuollaisessa tilanteessa ole kyse mistään KEHTAANKO maksattaa miehellä-asiasta. Jos toinen perheen vanhemmista on sairas ja tarvitsee hoitoa, on MOLEMPIEN asia keinolla millä hyvänsä saada se hoito toimimaan. Ja ennen kaikkea, jos kyseessä on YHTEISEN lapsen hoidollinen ongelma. Asia ei ole millään tavalla enemmän sinun kuin miehesi ongelma!

Mun käy sinua ihan oikeasti sääliksi. Tarvitset hoitoa traumaperäiseen mielenterveysongelmaan, eivätkä omat vanhempasi (!) viitsi auttaa. Ja oma mies ei tajua tarjota kaikkea mahdollista apua (totakai hänen pitäisi maksaa hoito, mikäli siihen on resursseja; sen pitäisi olla itsestäänselvyys), vaan joudut itse puntaroimaan, jättääkö koko hoito kesken.

Aika rankkaa.

Vierailija
34/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoa omaatuntoa tästä oharista.

En viitsi satuttaa enempää itseäni. Kyselemällä enempää.

Koitan nyt yrittää miettiä sellaisia vaihtoehtoja jotka voisivat toimia.

Kohta menen lasta nukuttamaan.

Kiitos viesteistä!

ap

Vierailija
35/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa edes kuvitella, millaiset vanhemmat eivät tee kaikkeaan väkivaltarikoksen uhriksi joutuneen lapsensa eteen! Minun äitini varmaan asuisi meillä ja siivoaisi vessan päivittäin lasten hoidon ohessa, jos minulla olisi tuollainen tilanne. Ja isäni ja mieheni tekisivät töitä niska limassa, että saisivat kustannettua minulle parhaat mahdolliset terapiat ja kaiken mahdollisen avun.

Että raivostuttaa, että tuollaisia vanhempia on olemassa! Oma lapsi tarvitsee kipeästi apua ja terapiaa, ja vanhemmilla " on jotain muuta" . Mikä MUU voisi ikinä ajaa oman lapsen hyvinvoinnin ja auttamisen edelle?! Ja kyllä sun miehesikin vähintään omituiselta ja välinpitämättömältä (ainakin näiden sinun selostuksiesi perusteella) vaikuttaa. Siis onko teidän perheellä varaa miehen palkan puitteissa maksaa hoitaja lapselle kotiin vai ei? Jos on, pitäisi olla itsestäänselvää, että sellainen miehen palkasta maksetaan (ja säästetään sitten vaikka kaikessa mahdollisessa muussa), ja jos taas ei oikeasti ole varaa, niin sitten ei ole mikään häpeä kääntyä sosiaalitoimiston puoleen. Sitä vartenhan se lafka on olemassa, että auttaa kansalaisia kiperissä tilanteissa.

Tsemppiä sulle! Ja iso voimahali...

Vierailija
36/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmasti se 300e maksaa mutta tiukkaa tekee olemme siis juuri sen tulorajan päällä joka joutuu maksamaan täydet, eli emme upporikkaita.

Kiitos ehdotuksista täytyy toivoa jotain onnenpotkua tapahtuvaksi ja alan nyt todella miettimään. Tämä viikko taukoa terapiasta kun mietimme tai siis minä mietin.

Laitoin juuri meiliä, miehelle että hänkin saa alkaa miettimään..

Sisuuntunut ap

Vierailija
37/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeasti, ei ole ongelma. Olen suht normaali ja omia on kolme.

Vierailija
38/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni terapiaa takana,joten haluaisin todella auttaa!

Se,joka jo aiemmin tarjoutui;)

Vierailija
39/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt sieltä? Voisi saada nopeasti paikan, ja täyspäivähoito maksaa korkeintaan sen 200/kk. SIis jos selität tuota tilannetta, luulisi jonkun paikan järjestyvän aika nopeasti. Olisihan se tuon ikäiselle jo ihan hyväkin, vaikka osapäiväisenä.

Vierailija
40/57 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän vastaava tilanne. Mun pitäs käydä äitipolilla aika tiheään, mut en pääse. En pääse edes neuvolaan käymään. Mä en tiedä, mihin laittaisin vanhemmat lapseni siks aikaa?

Mä olen ihan oikeesti köyhä. Jää äitipolin laskutkin maksamatta.

Juu ja haukkukaa mut, mitäs köyhä teit lapsia.