Koska olet ollut viimeksi miehesi kanssa jossakin kahdestaan ilman lapsia?
Me ollaan oltu ravintolassa syömässä kesällä 2006.
Kommentit (95)
Kyllä meillä lomat tehdään LASTEN KANSSA mutta ihan jossain kauempana kun kotona.
ihmisten kanssa! Meillä lapset ovat sentään tutulla ja turvallisella mummolla.
jos eskaria ja kerhoa ei lasketa. Eikä ne silti missään kyläile, jotta minä saisin lomaa...
kerhossa. Samaan aikaan kun isompi on eskarissa. Ihan itsensä takia siellä käy, koska ei ole muuten hoidossa. Tarvitsee kuitenkin omaakin sosiaalista elämää.
Minä teen työtä sillä aikaa, kun hän on sen kolme tuntia siellä.
142
Me ainakin ollaan ihan kotona tai mennään tuttaville illaksi. Tätä en lukisi lomaksi! Onko lenkillä käynti ilman lapsia " lomaa" ? Onhan sekin omaa aikaa ja pieni irtiotto arjesta.
Se kerho on kodin vieressä ja se on päiväsaikaan, ei siis ole yöleiri.
Onko sinusta siis suositeltavaa, että 3,5-vuotias ei käy lainkaan kerhossa?? Outoa, koska minulle on kyllä tuota suositeltu.
142
Meidän lapset ovat minusta erossa vain alle 100h vuodessa. Mitäs teidän mittari näyttää?
vanhempien seksilomien tai äidin hermoloman takia ei kyllä löydy neuvolan suosituksista...
Sen sijaan kyllä joka paikassa sanotaan, että 3-vuotiaasta ylöspäin lapsi tarvitsee jo kaveriseuraa ja hänen on hyvä opetella ryhmäkäyttäytymistä.
142
142:n muksu on kolme kertaa viikossa 3 tuntia kerrallaan siellä kerhossa
Äitiyspakkauksen opaskin suosittelee irtiottoja vanhemmille. Lukekaapas uudestaan ne parisuhde kirjaset sieltä.
Neuvola ei sen sijaan suosittele että alle 3v. lapsi on päivittäin hoidossa, erossa äidistään. Eikä neuvola kyllä suosittele että pieni lapsi pitäis kerhoon tunkea. Tiesittekö että lapsi saa niitä kontakteja muihin lapsiin ihan jos äiti käy lasten kanssa vaikka puistoissa! Perhekerhot on olemassa, ei sinne lasta tartte yksin jättää!
3,5-vuotias ja 6-vuotias? Ei eskaria, ei kerhoa, ei harrastuksia? MIKSI?
142
6-vuotiaalla alkoi eskari tänä syksynä, 3,5-vuotiaalla päiväkerho tänä syksynä.
142
lähtien, kun täytti 2 v.
Ystäväni lapsi, meni 1v. hoitoon 9 h päiviä, nyt 5 v. ei ole koskaan ollut mummulassa, edelleen 9 h päiviä.
Kumman lapsi on nähnyt enemmän vanhempiaan ja on ollut kotona?