Koska olet ollut viimeksi miehesi kanssa jossakin kahdestaan ilman lapsia?
Me ollaan oltu ravintolassa syömässä kesällä 2006.
Kommentit (95)
ei tee mitään. Ei myöskään halua tehdä miun kanssani mitään. Joten ei ole tullut tehtyä tässä mitään kivaa viime aikoina.
En kai voi olla edes esikoiseni kanssa 24/7 kun hän käy jo eskaria?
75
kahden. Uskon että olisi miehelle aikamoinen ylläri.
Lapsetkin kaipaa elämään vaihtelua. On ihan hyvä että lapsikin pääsee välillä kotoa pois vaikka kummille tai mummolaan.
Sitäpaitsi jos itse elää vauva-arjessa ja muilla lapset on kouluikäisiä, ei välttämättä nyt ihan tajua eroa...
Mutta ei meidän lapset sellaista " vaihtelua" kaipaa, että ne pitää hermo kireenä saada lykättyä jonnekin.
LUKEKAA nyt herran tähden ennen kuin alatte vastailla.
97
olemme kaikki erilaisia! Se, että jotkut kaipaavat lapsensa hoitoon yöksi pois kotoa ja toiset viettävät kivan illan sen jälkeen kun lapset nukkuvat on erilaisuutta!
Minä en tässä iässä, enää kaipaa tanssimaan, tai keikoille tai muuallekaan. Jos lapsilla olisi luonteva hoitopaikka niin toki he varmasti siellä myös joskus yöpyisivät (esim. mummola). Mutta kun ei ole niin me ollaan keksitty ihan muita tapoja ottaa aikaa siitä arjesta.
Luovuuttahan se vaan kysyy.
Haistanko ilmapiirissä nyt tämän saman dilemman, että vanhemmat jotka vievät hoitoon lapsiaan säännöllisesti potevat huonoa omaatuntoa kun on vanhempia jotka eivät näin tee. HÖPSIS! Toki viette jos siellä odottaa innokkaat hoitajat! Minä viesin myös!
lapsien kanssa koko ajan. Pisteet heille, minä en siihen pysty.
Kirjoitin tämän lähinnä sillä että on oikeasti paljon äitejä ja isiä jotka lukevat näitä palstoja kun raamattua, järjenkäyttö unohtuu. Täällä moni paasaa just niistä kiintymisteorioista ja sanoo että jos äiti on vauvastaan erossa illankin vaikka vuoden aikana niin peli on menetetty. Samaan syssyyn joku äiti on niin väsynyt että meinaa heittää vauvan seinään kun ei uskalla antaa vauvaansa hoitoon kun pelkää muitten mielipiteitä ja sitä että vauva kärsii siitä. Näihin ketjuihin kyllä tulee viestejä että on ihan ok antaa vauva välillä hoitoon, mutta jos äiti haluaa aikaa vaikka parisuhteelleen on se hyvin itsekästä ja sillon on huono äiti.
Lapset kärsii kyllä oikeasti enemmän siitä jos vanhemmat ovat väsyneitä ja kireitä kun siitä että ne on sillon tällön hoidossa ja vanhemmat jaksaa paremmin.
Ei tätä palstaa kukaan raamattuna lue.
Kiintymyssuhteesta en ole täällä ikinä lukenut muuta kuin sen vanhan nyrkkisäännön, että erossa voi olla yö/vuosi. Ihan fiksu nyrkkisääntö.
93, kyllä meillä lapset käy mummolassa joka viikko.
Mutta ei meidän lapset sellaista " vaihtelua" kaipaa, että ne pitää hermo kireenä saada lykättyä jonnekin.
Missä tässä lukee, että sanoisin 93:lla olevan hermo kireällä. En löydä kohtaa.
97
että sanon 93:lla olevan hermo kireällä??
Eikä se ole vastike (kuten asuntoyhtiössä), vaan vastiNe...
Voi elämän kevät teidän verbaalisia kykyjänne.
97
Hermo kireällä en ole lapsiani kyllä mihinkään tunkemassa. Lapset pyytävät kyllä ihan itse että pääsevät taas mummolaan yöksi ja mummokin joka on muuten 46v. ihan mielellään lapsia hoitelee vapaa päivinään, myös vauvaa tarvittaessa.
Meillä ei otata asioita niin vakavasti, elämme sen mukaan miten jaksamme ja mihin pystymme. Suhteeni lapsiin on mitä läheisin ja mainioin vaikka ihan vauvasta asti ovat sillon tällöin olleet öitä tai tunteja poissa äidin ja isän helmoista. Äiti jaksaa niin lapset jaksaa ja voivat hyvin, tämä on minun nyrkkisääntöni.
että illat ja yöt ovat meitä kahta varten
(Ekan kerran lapsi yökylässä 2v. ja siitä lähtien on ollut mummulassa pari kertaa VUODESSA)
nenillesi.
Vauva ei kuulu yökylään.
jessa ja lapsen hoidossa? Kumpi on pahampi vaihtoehto lapselle? Sillon tällön yö poissa vanhempien luota vai jatkuva piina väsyneessä kodissa?
sitten pitää varata aika perheneuvolaan ja katsoa peiliin.
t:68