G: Paljonko nukut yössä, kotiäiti/työäiti ?
Itse n 6-7.5h ja työläinen nyt olen, ikävä kyllä =(
Kommentit (20)
6-6½h yössä, 3½vuotias lapsi herättää 1-2krt yössä.
Tähän asti herätyksiä on ollut 1 yössä: pissaa, janoa tai hakea viereen nukkumaan.
Saman verran nukuin kotona ollessani.
Kotiäiti, 5kk ikäiset kaksoset ja 2v uhmaiässä painiva esikoinen.
Tuo 4h on todellista luksusta!
Mies myös nukkuu max 4h, ja käy töissä. Tai on siis yrittäjä ja päivät venyy pahimmillaan 18h.
Mutta kaikkeen tottuu. Aika harvoin ollaan väsyneitä, ja vielä harvemmin otetaan päiväunia, vaikka olisi mahdollisuus.
vauva pian4kk menee nukkuu 23.00 herää ekan kerran 7-8 ja sit syödään ja takas nukkuu 10 asti... luxus vauva:)
Ja katkonaista unta, kaksi huonosti nukkuvaa lasta samassa huoneessa. Onneksi miesystävä tulee taas pian ja herää lasten kanssa aamuisin ja antaa mun nukkua piiiitkään.
Eli ruhtinaalliset unet nukun joka yö! Minulle uni ja ruoka ovat erittäin tärkeitä asioita. Kohta kun menen nukkumaan, nukun siis n.8h unet.
Lapset 2v ja 2kk ei paljoo valvota mutta oma aika on yöllä.
Joskus kun tulee juututtua koneelle pitkälle yöhön, unet jää vähemmälle. Lapsi herää aamulla noin klo 10.
yöunta tulee kyll aivan liian vähän, 8 tuntia olisi passeli määrä. lapset eivät kyllä enää valvota vaan yöunen vähyys on ihan oma syy... oma aika alkaa kun lapset menevät nukkumaan ja sitten sitä aina jumahtaa tänne nettiin eikä pääse ajoissa sänkyyn :( varsinkin nyt kun bb on käynnissä niin 247 pyörii jatkuvasti tuossa taustalla enkä millään malta sammuttaa sitä *huoh*
Jos en ole töissä, niin nukkumaanmeno viivästyy kun pitää viikata pyykkejä jne. ja tarviin myös vähän omaa aikaa... lapset heräävät seitsemältä.
Nuorin lapsi on nyt 10 kk, muutaman kuukauden on jo nukkunut koko yön putkeen, heräilee aamu seitsemän ja yhdeksän välillä. Mun on kuitenkin sitä ennen noustava. Katsottava että keskimmäinen syö ja noin muuten vähän neuvottava, on nyt ekalla. Sekä katsottava että vanhin lapsista ei myöhästy, on nyt seiskalla.
Väsynyt en ole, otan päiväunet.
suurimmaksi osaksi 6-7 tuntiin. Lapsi herättelee ja usein tulee sitten valvottua. Lieneekö raskaudesta johtuvaa. Toisaalta olen kyllä aikoinani kärsinyt tosi pahasti unettomuudesta masennuksen sivuoireena...
Niin, ja olen työläinen.
heräilen kolmattavuotta 5-8 kertaa yössä. Yöni kestää 8 tuntia.
välillä heräillään, välillä ei. Työäiti.
7 tuntia tulee nukuttua vain silloin, kun innostumme miehen kanssa puuhailemaan liian myöhään illalla :-).
siinä välissä valvon tunnin pari.....:(
Sunnuntaina olin lapsen kanssa vaarin luona kylässä. Nukahdin sohvalle.
Ei hyvä.