Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vaurioita lapselle tulee huutamisesta??

Vierailija
05.11.2007 |

3-vuotiaalla pojallani on meneillään tosi paha uhma. Perusluonteeltaan hän on iloinen, innostuva ja kultainen...mutta nyt on temppuillut ruuan kanssa jo muutaman viikon ja ollut oikein tahallaan tottelematon.

10 kertaa saat käskeä esim. hammaspesulle ja lopuksi haen hänet itse kantamalla. Tänään sitten kilahdin ja huusin pojalleni kärsimättömyyttäni kurkku suorana ruoka pöydässä ja jälkeenpäin tuli aivan kamala, kamala olo. Poika tietysti ihmetteli kovasti, että mikä minulle tuli. Kertokaa te viisaammat, että mitä vaurioita voi pienelle tällaisesta huutamisesta olla, kun yleensä olen kiltti ja rakastava äiti.

Lisäksi toivoisin vinkkejä 3-vuotiaan uhman avuksi. Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä MITEN huudat ja MISTÄ asioista, ap...

Jos huudat vaaran hetkellä, se tuo lapsellesi turvaa,

jos taas nolaat lasta, se tuo turvattomuutta.

(eli älä mene lapsen persoonaa arvostelemaan, vaan arvostele tuhmaa /väärää tekemistä ojentamalla/ ohjaamalla, niin kyllä lapsi jonkin verran huutoa kestää::)

T. ammattikasvattaja

Vierailija
2/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kyvytön neuvottelemaan asioista, muutenkin empatiakyvytön, hän huutaa lapsilleen ihan pikku asioista, hän ei edes tajua itse olevansa todella hankala ihminen. Hänen miehensäkin puhuu hänen selkänsä takana, että haluaisi jättää hänet, mutta ei halua lasten joutuvan hänelle. Jatkuva huutaminen varmaan pilaa jotain herkkää lapsesta/ihmisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske neutraalilla äänellä kerran, tiukasti toisen kerran ja kolmannella kerralla kysyt, tuleeko itse vai vietkö. Pääset paljon vähemmällä ja olosikin helpottuu, kun ei yhden asian kanssa mene koko päivää.

Tämä on ihan ammattikasvattajalta saatu neuvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän