Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit;Oletteko vaan piiloateisteja .... pokkuroitte

Vierailija
05.11.2007 |

sukunne edessä _:;_ Vietätte nöyristellen uskonnolliset juhlat ja kastatte lapsenne - sanotte papin edessä aamenen jne??

Miks ette uskalla olla mitä väitätte olevanne?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten joku jo yllä sanoi, ateistin täytyisi irroittaa itsensä ihmiskunnasta, koska kaikki tavat pohjautuvat johonkin uskontoon.

Ateismissa tärkeintä on se uskonnottomuus.

Jos jouluna vetää lonkkaa, syö hyvin ja saa lahjoja, ei se tee juhlasta millään lailla uskonnollista.

Tosiateistin erottaa tapa-ateistista juuri tästä. Tapa-ateistilla on polttava tarve selitellä joulunviettoaan.

Vierailija
22/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin käydä vaikka joka ikinen päivä kirkossa, mutta ateisti olen silti. Juhlia vietän miten haluan, mutta ateisti olen niin kauan kun edellinen toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä taas vietän joulua mutta en varsinaisesti jeesustele..

T Agnostikko

Vierailija
24/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sunnuntaisin töissä?

Mitä syöt jouluna?

Mitä teet vappuna?

Miten on mahdollista, että osaat lukea ja kirjoittaa? Kyseessähän on kristinuskon kautta tullut taito meidän kaikkien keskuuteen.

Vierailija
25/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä voin käydä vaikka joka ikinen päivä kirkossa, mutta ateisti olen silti. Juhlia vietän miten haluan, mutta ateisti olen niin kauan kun edellinen toteutuu.

Mutta en osallistu messuun. Enkä vietä joulua, sillä olen ateisti.

Vierailija
26/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ollako vai eikö olla"

T Agnostikko

Vierailija
27/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisenä suostuttelin äidin suostumaan siihen, että eroan kirkosta. Häät vietettiin maistraatissa, lapsia ei ole kastettu. Emme vietä joulua emmekä muita minkään uskonnon pyhiä.

Vierailija
28/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos olet töissä sunnuntaisin, niin ethän ota vastaan PYHÄtyökorvauksia?

Vierailija
29/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lukutaito liittyy kristinuskoon?

Vierailija
30/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko sunnuntaisin töissä?

Mitä syöt jouluna?

Mitä teet vappuna?

Miten on mahdollista, että osaat lukea ja kirjoittaa? Kyseessähän on kristinuskon kautta tullut taito meidän kaikkien keskuuteen.

Muuten olisin mielelläni pitkät pyhät töissä. En muista mitä söin viime jouluna tai vappuna. Katsos, kun koulussa opettivat lukemaan ja kirjoittamaan.

Vierailija
31/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosiateisti: Elätkö juliaanisen kalenterin mukaan? Tiesitkö, että se on auringonjumalan kunniaksi tehty?

Ja jos olet töissä sunnuntaisin, niin ethän ota vastaan PYHÄtyökorvauksia?

Muunlaisen kalenterin mukaan eläminen vaikeuttaisi elämää melkoisesti. Sen sijaan joulun skippaaminen ei vaikeuta elämää millään lailla. Ja en ole töissä sunnuntaisin, osaat varmaan lukea edellisestä vastauksesta.

Vierailija
32/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vitaliksen kivekset teidän tietämyksenne kanssa!!! Teidän logiikallanne Agricola palvoi Kaksoisvirranmaan epäjumalia sitten?

Vierailija
33/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tylsää elää niin vähillä juhlilla.

Jouluna on mukavasti aikaakin juhlia, kun on vapaata.

Vierailija
34/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

38: Tosiateisti ei mieti sitä, mikä vaikeuttaa elämää ja mikä ei.

Vierailija
35/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisi tylsää elää niin vähillä juhlilla.

Jouluna on mukavasti aikaakin juhlia, kun on vapaata.

Vierailija
36/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agricola, harras kristitty, kehitti kirjakielemme (Raamatun avulla) ja ABC-kirian. Siitä se lukutaito tälle kansalle lähti.

Vierailija
37/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa-kristitty mun mielestä järjestää esim ristiäiset sen kummempia miettimättä KOSKA NIIN KUULUU TEHDÄ JA ON AINA TEHTY JA MUUTENHAN TULISI SANOMISTA, niin ei kai tapa-ateisti syö jouluna kinkkua samasta syystä? Eikös vaikuttimet ole toisenlaiset? Logiikkaa nyt haluaisin.

Vierailija
38/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö olet se, joka et saanut edes perusteltua sitä, miksi ateisti ei voisi viettää näitä em. juhlia uskonnottomasti?

Et tainnut löytää mitään " sääntöä" joka ateistilta sen kieltäisi?

Vähänkö noloa :)

Vierailija
39/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän on ihan käytännön syyt. Siihen aikaan Raamattu oli lähes ainut kirja saatavilla. Agricola ei kuitenkaan ole lukutaidon ISÄ. Se taito on kehitetty tuhansia vuosia aiemmin. Jos siihen aikaan olisi ollut mikä tahansa muu kirja laajemmin saatavilla, olisi lukutaitoa alettu treenata sen avulla. Käytännön sanelemaa!

Vierailija
40/80 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinäkö olet se, joka et saanut edes perusteltua sitä, miksi ateisti ei voisi viettää näitä em. juhlia uskonnottomasti?

Et tainnut löytää mitään " sääntöä" joka ateistilta sen kieltäisi?

Vähänkö noloa :)

Sanoisin, että melko noloa väittää itseään ateistiksi ja samalla viettää joulua. No, sellaisiahan te tapa-ateistit olette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän