Mies suuttui silmittömästi ja syytti huijariksi, kun en suostunut syömään katumuspilleriä.
Kortsu hajosi, mies käski hakea katumuspillerit (en suostunut), haki sitten itse.
Lopulta tilanne oli se, että mies huusi mulla ja syytti mua huijariksi, kun en suostunut pilleriä ottamaan.
Mies lähti sitten suutupäissään jonnekin, en tiedä minne...
Itkettää miehen asenne.
Kommentit (79)
joten turha on raskautta pelätä.
katumuspilleri olis tehnyt sinut kipeäksi. Jotkut raiskauksen uhrit tulevat katusmuspilleristä huolimatta raskaaksi
tai synnyttämättä jättäminen = helppo & vastuuton elämä, mitä se opettaa ja tuo tullessaan? kypsän, onnellisen elämän(kö)??
liian pitkälle jos naisen täytyy vasten omaa tahtoa ottaa katumuspilleri tai tehdä abortti. Minkälaisia " äitejä" tämä palsta oikein on täynnä? Täytyy näköjään omille tyttärille opettaa ettei mitä tahansa tarvitse tehdä miehen takia ja puhua pojalle ettei ikinä saa painostaa naista lopettamaan raskautta.
Pakotetaan isäksi ja maksamaan elatusmaksuja 18 seuraavaa vuotta?
Miksi tietentahtoen pitää hankkia isätön lapsi?
Etkö löydä miestä, joka haluaisi sinun kanssasi lapsen?
että käyttävät tuplaehkäisyä eivätkä luota naisiin jotka kertovat syövänsä pillereitä.
Kenellekkään meistä EI ole hormonitoiminta mennyt sekaisin...! Minulla tuli menkat ihan normaaliin aikaan, toisella kaverilla myös ja toisella kaverilla hiukan etuajassa.
Ei finnejä, ei menkkakierron epäsäännöllistymistä, ei mitään " tunnemyrskyjä" tmv.
Vierailija:
että käyttävät tuplaehkäisyä eivätkä luota naisiin jotka kertovat syövänsä pillereitä.
ei tässä ko. esimerkissä näyttäisi olevan kyse siitä että tietentahtoen haluttaisiin isättömiä lapsia, vaan kyse on suunnittelemattoman raskauden alusta, siinä on ero! ja isäksi ei voi pakottaa, elatusmaksujakaan ei ole pakko vaatia/maksaa jos isä on niin vastuutonta tyyppiä, eikä siitäkään ollut puhe, etteikö kyseinen äiti olisi saanut muita miehiä isiksi! tuntuu niin saivartelulta joidenkin kannanotot tässä asiassa. ettekö ymmärrä, että joskus/jotkut naiset kokevat sen olevan oikein, että kantavat vaikka yksin vastuun tapahtuneesta ja antavat raskauden jatkua, ja jos Luoja suo niin lapsi saa syntyä tänne maailmaan! tällöin ei tarvitse heti ajatella sossun elätettäviä lapsia vaan jos äidillä on tukiverkkoa kaikki voi järjestyä hyvin, ja onhan siinä kuukausia aikaa järjestellä tuvaa. nykyaikana vallitseva " lakaistaan ongelmat maton alle" -tyyli ei ole kovin kehuttavaa. ja mitäs sitten jos ei saisikaan koskaan muita lapsia?? tämä oli nyt aika kärjistettyä, toki jokainen tekee omat ratkaisunsa, kunhan vain on sinut elämänsä ratkaisujen kanssa. ihemtyttää vain, ettei ko. nainen saa näkemyksilleen enempää ymmärrystä? mikä siinä ÄRSYTTÄÄ, että nainen kantaa vastuun omassa kehossaan tapahtuvasta muutoksesta?? onko se 1. kerta maailman historiassa, jos mies liukenee vastuustaan tosi paikan tullen...ei seksi ole pelkkää hauskanpitoa ilman mitään vastuuta/seurauksia!
Miehesi ei toiminut oikein. Sinun päätöksesi on eettisesti oikea ja saat itse päättää tekemisistäsi. Toivotaan, että mieskin rauhoittuu ja ymmärtää sinua.
ihan hyvä idea :) ehkä voisit kertoa heille myös, että seksi rakastamansa naisen kanssa, jonka kanssa on sitoutunut kantamaan vastuun yhdessä kaikesta tapahtuvasta on yksi hienoimpia asioita täällä maan päällä, sitä voidaan kutsua myös rakkaudeksi! mielestäni vasta silloin on kypsä seksiin kun on tiedostanut sen, että a) ehkäisy pitää hoitaa hyvin, b) kaikesta huolimatta vastuu on yhteinen, yllätyksiä voi sattua, kannattaisi miettiä etukäteen " pahin vaihtoehto" , miten silloin toimisi, vai vierittäisikö vain vastuun pois omilta niskoiltaan. siskot rakkaat, tässä onkin yksi missio meille äideille, mitä puheillamme ja esimerkillämme osoitamme pojillemme/lapsillemme siitä, mitä on seksi/vastuu/rakkaus/ihmisarvo/elämän kunnioittaminen/naisen arvostaminen..eivät ne miehekkäät miehet puussa kasva vaan jonkun heitä pitää kasvattaa!
että miehelläkin voi olla mielipide asiaan?
Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta,että jos vahinko sattuu, on miehelläkin (tai sanotaan että miehelläkin PITÄISI olla) sananvalta tapahtuneeseen?
Mutta ei, nainen saa päättää kun kyse on NAISEN kehosta.
Totaalista p**skaa. Isätön lapsi, ja jos isä ei maksa elatusmaksuja niitä lähdetään ulosmittamaan häneltä. Miehen elämä on joka tapauksessa pilalla:vaikka ei perillisiä halunnut niin niitä sai. Kun nainen HALUAA.
Todellakin opetan omille pojilleni, että yhdyntään vasta sitten kun ajatus lapsesta ei ole poissuljettu. Fakta on, että naiset osaavat olla julmia- ajattelevat itseään, ei lasta tai miestä.
päätös on AINA viimekädessä naisen. Jos mies ei halua isäksi = ei seksiä naisen kanssa. Opettakaa poikanne vetämään käteen
syntymättömän lapsen elämä pitäisi lopettaa (sitä juuri abortti on) jos mies sattuu olemaan sitä mieltä. Siis naisella ei saisi olla mitään oikeuksia pitää lapsi vaan antaa miehen käskystä repiä se pois kohdustaan?? Ikinä, ikinä en tule tätä ymmärtämään...
näköjään ärsyttää kovasti puolin & toisin. sinusta en tiedä, mitkä ovat kokemuksesi asian tiimoilta, oletko itse/lähipiirissäsi törmännyt asiaan.
että miehelläkin voi olla mielipide asiaan?
toki miehelläkin on mielipiteensä asioihin, ei sitä voi kiistää. kyllä asioista, mitkä on yhdessä saatu aikaiseksi tulee voida yhdessä keskustella. ihmielämä on kuitenkin ainutlaatuinen. vain nainen voi olla raskaana/synnyttää uutta elämää. jos mies sen haluaa estää, niin hän saa haluta, se mitä nainen tekee on naisen oma päätös, onko hän valmis raskauteen ja jopa vanhemmuuteen vaikka yksin. tällöin on kyseessä yksi ääni vastaan toista ääntä, ja hintana on uuden ihmisen elämä. " älä tapa" , isossa kirjassa sanotaan, uskoo ken tahtoo?
Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta,että jos vahinko sattuu, on miehelläkin (tai sanotaan että miehelläkin PITÄISI olla) sananvalta tapahtuneeseen?
edelleen, sananvaltaa toki, päätösvaltaa ei kuitenkaan, jokainen vastaa itse omasta elämästään, vanhemmat myös alaikäistensä tekemisistä tietyssä määrin, aikuinen ei voi ottaa vastuuta toiselta aikuiselta.
Mutta ei, nainen saa päättää kun kyse on NAISEN kehosta.
totta. minä olen nainen, kukaan mies/nainen ei päätä, mitä keholleni/elämälleni teen.
Totaalista p**skaa.
paska = ulostetta? en sanoisi näin. ole hyvä ja lue eteenpäin.
Isätön lapsi, ja jos isä ei maksa elatusmaksuja niitä lähdetään ulosmittamaan häneltä.
itselläni on ei-suunnitellun (aluksi omalta osaltanikin ei-toivotun) raskauden seurauksensa lapsi, olen yh. emme tule toimeen lapseni isän kanssa, hän on hyvin riitaista, hyvin narsistinen, epäluotettava ja erittäin varakas. isyyttä ei ole tunnustettu, en vaadi isältä elatusmaksuja, niitä ei siis tarvitse ulosmitata. tulemme toimeen niukasti, mutta pärjäämme kuitenkin. emme ole henkisesti köyhiä :)
Miehen elämä on joka tapauksessa pilalla:vaikka ei perillisiä halunnut niin niitä sai. Kun nainen HALUAA.
meidän tapauksessamme; hän/isä HALUSI aluksi/ja myöhemminkin suhteen jatkuessa ilmaisi toiveensa yheteisestä lapsesta, hän näkikin minut vain potentiaalisena äitinä. minä EN lasta halunnut, hänen kanssaan/siihen suhteeseen, olin silti " koukussa" , kiintynyt häneen, ja halusin nauttia seksistä hänen kanssaan. hän sai lapsen, muttei perillistä (?). hänen elämänsä oli jo monelta osin PILALLA ennen minua/ennen lasta/ennen tätä kaikkea, en usko, että lapsi " pilasi" mitään enempää! toki toi muillekin ilmi sen, mitä hän on muutenkin elämässään toteuttanut..ei kanna vastuutaan, syyttelee muita jne.
ja tämä ei ole vitsi; hän laittoi minulle, äidille viestin, jossa " uhkasi" vaatia 2000000 e terveen lapsen siittämisestä!
Todellakin opetan omille pojilleni, että yhdyntään vasta sitten kun ajatus lapsesta ei ole poissuljettu. Fakta on, että naiset osaavat olla julmia- ajattelevat itseään, ei lasta tai miestä.
en ajattele olevani julma. halusin säästää tämän lapseni elämän. kannan vastuuni tapahtuneesta, yksin, mikä ei ole tietenkään ihanteellista eikä kenenkään lapsen parasta, mutta tapauksessamme ainoa toimiva vaihtoehto. en ajatellut itseäni siinä mielessä, että olisin havitellut rikkaan miehen rahoja tai olisin halunnut lapsen/tulla äidiksi. olen nuori ja hyviä (parempia!) miehiä/isäehdokkkaita olisi tarjolla. biologinen kelloni ei tikittänyt siis. tulin vahingossa raskaaksi, ratakisun hetkellä (abrotti vai raskauden jatkaminen) en tosiaan enää miettinyt enää miestä, häntä joka oli polkenut minua kuin kynnysmattoa jalkoihinsa..en pitänyt itseäni " huippuäitinä" , mutta päivä päivältä rakastan enemmän lastani, hoidan häntä niin hyvin kun osaan/voin, pyydän apua ja neuvoakin jos on vaikeuksia. miten niin en ajatellut lastani? hänen vuokseen, jotta hän sai syntyä/saisi elää tämän kaiken olen tehnyt. työni on kärsinyt, samoin kaikki muu elämän suunnitteleminen, taloudell. tilanteestani, " maineeni" ..ei tällä lapsella ollut helppo lähtökohta, isä-kysymyksestä riittää paljon, vaikeaa keskusteltavaa..mutta miten niin ratkaisuni on itsekäs & julma? onko lapseni isä jotenkin " parempi" , hänenkö tahtoa (joka muuttui mennen tullen matkan varrella) olisi tullut kunnioittaa? hän raiskasi minut kerran . minä olen vapauttanut hänet kaikesta vastuusta minua/meitä kohtaan. minä opettelen olemaan äiti lapselleni. en voinut olla vastaamatta näin pitkästi; sekä itseni että muiden olisi hyvä muistaa, että asiat eivät aina/monestikaan ole yksiselitteisiä. naisia ja miehiä löytyy joka lähtöön. minä tunnen vastuuni oman & lapseni elämän osalta, ja pyrin tekemään sen minkä koen oikeaksi. nimim. " choose life that you might live"
Se on tosi iso hormoonipläjäys. Nainen saa kyllä sen itse päättää, ottaako moista hormoonia kehoonsa vai ei. Kyllähän ne miehet syyttävät vaikka mitä.
Munkin lapsen isä alkoi riita tilanteessa syyttämään, että tahallani jättäydyin raskaaksi, vaikka itse ensin aloitti puhumaan ettei käytettäisi enää ehkäisyä. En suostunut siihen pitkään aikaan. Lopulta sitten jätin ehkäisyn, josta hän oli tosi iloinen.
Toisen kerran loukkasi pahasti, kun raskausaikanani taas kerran riideltiin, ja syytti, että lapsi ei varmaankaan ole edes hänen. Ja aivan perusteetta. No onneksi lapsi on aivan isänsä näköinen, joten ei kyllä voi enää toista kertaa samasta asiasta syyttää.
Jos mies EI todellakan halua lapsia, niin sitten unohtaa naiset ja vetää käteen. Tai ainakin tuplaa ehkäisyn, käyttäen kondomia ja vaahtoa. Tai alkaa pökkimään takapuoleen. Siinähän sitä ehkäisyä.
Joillain toimii moitteetta, mutta kuten vaikka mulla, niin kierto heitti kuperkeikkaa.
52
Ette ota jälkiehkäisyä kun siitä saattaa mennä hormonit sekaisin... Ihan kuin raskaudesta ei menisi. :DD