Kun ihmiset laihtuu eron jälkeen
niin miksi ihmeessä se on niin vaikeaa parisuhteessa?
Ihastelin eronnutta kaveria, jonka paino on tippunut varmasti 10 kiloa todella nopeasti. Minullekin kävi samalla tavalla aikoinaan. Miksi ihmeessä parisuhteessa ollessa painon tiputtaminen on niin tukalan hidasta, kun taas eron jälkeen paino tippuu ihan silmissä!
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Monilla on kyse myös siitä, että vihdoinkin tuntee olevansa vapaa, jos lähtöä on syystä tai toisesta venyttänyt liian pitkään. Vapaa ostamaan kaappiin omia mieliruokiaan, syömään niitä silloin kun itselle sopii, liikkumaan omaan tahtiin (yleensä enemmän) ja muutenkin mieliala valostuu, kun huomaa, että elämää on vielä paljon jäljellä, eikä kukaan sitä enää rajoita. Tai et itse rajoita itseäsi toisen takia. Onnea kaikille vapaille sieluille!
Varmaan tosi harvalla ero tuntuu heti tuolta. Oikeasti se ruoka ei kiinnosta, ei ole mitään mieliruokia tuossa vaiheessa. Ja liikunta on pakollinen paha, koska tietää ettei voi jäädä vaan makaamaankaan. Tuo ilo vapaudesta tulee sitten sellaisina välähdyksinä jossain vaiheessa, ensin harvoin ja sitten vähän useammin ja jossain vaiheessa ehkä on taas onnellinen enimmäkseen. Mutta ei se ole mitään, että Kaija Koot soimaan ja korkkarit kattoon.
Omasta erosta on jo neljä vuotta, ja siltikin elämä tuntuu jotenkin seinään ajetulta. Ihan kivaa on joo, oman näköstä ja kukaan ei syö mun ruokia kaapista jne. mutta jos ei olisi lapsia, missään ei olisi oikein mitään järkeä tai merkitystä. En tunne olevani masentunut, olo on vain sellainen että olen nähnyt nyt kaiken, en odota enää mitään. Se oma hyvä elämä oli jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko laihduttaa että olisi taas kysyntää
Parisuhteessa ei välitetä panostaa omaan ulkonäköön
Eihän tätä tietenkään suoraan kehdata tunnustaa että herätään siihen omaan haluttavuuteen kun ollaan taas "markkinoilla" eikä voi vaan huoletta mussuttaa kuten parisuhteessa. Se kumppani tuskin sitä ruokaa ylenmäärin väkipakolla suuhun työntää.
Ei tuollaista ongelmaa oikeasti ole. Aikuiset miehet tykkää siitä että on tissiä ja persettä.
Mä olen laihtunut parisuhteessa. 😁
Itse lihoin kun sain vihdoinkin syödä miten halusin ilman että toinen kokoajan arvosteli vieressä. Elämä alkoi hymyillä muutenkin.
Ruokahalu voi kadota monella kriisitilanteessa. Sitähän se on, vaikka eroaisi huonostakin suhteesta.
Itse lihoin huonossa parisuhteessa. Ensinnäkin voin henkisesti niin huonosti, ettei liikunta huvittanut ja syöminen helpotti oloa. Lisäksi exäni ilkkui, kuinka nolon näköisesti kävelin ja juoksin lenkillä. Olivat ihan kaveriporukalla nauraneet ja exäni demonstroi menoani juoksemalla cp-vammaisen tavoin. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut nyt kymmenen vuotta ja olen saman painoinen, kuin suhteen alussa.
Itselläni eron jälkeinen laihtuminen johtui siitä, että sain itsetuntoni takaisin. Tajusin, ettei kukaan oikeasti kiinnitä minuun mitään huomiota liikkuessani kodin ulkopuolella. Exä sai minut uskomaan, että olen ruma ja hänen suurin pelkonsa oli, että joku näkee meidät yhdessä jossain. Sen takia kävin ainostaan töissä, mutta muuten en uskaltanut lähteä kotoa kuin pakon edessä. Eli kannattaa katsoa peiliin, jos oma exä laihtuu ja muuttuu muutenkin kauniiksi eron jälkeen.
En tiedä onko meillä miehillä sitten eri tavalla mutta itse treenasin kovaa lähes joka päivä ja söin vähän vähemmän. Johonkin piti se ahdistus ja tuska purkaa.
Jotkut miehet ihannoivat sairaalloisuutta ja nauttivat naisten kärsimyksestä, itkusta ja vaikerruksesta. Siis saavat tästä ihan aitoa fysiologista mielihyvää.
Kannattaa pysytellä kaukana tällaisista miehistä.