Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ENSKAT vko 45 (5.11-11.11) **

05.11.2007 |

Hyvää alkanutta viikko enskoille :)

Viime viikon turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11602705&p=&mpage=1&tmode…

-Sara-Maria-

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa! Täällä yksi enska saitsulla flunssan kourissa. Olen jo viikon ollut,mutta käynyt töissä aivastelemassa. Tänään kyllästyin asiaan ja hain saitsua työterveyslääkäriltä. Helpottaa kun ei tarvitse enää pelätä rasittavansa sikiötä liikaa kun tekee flunssaisena töitä.

noin muuten niin kyllä tämä odottavan aika on pitkä! Aikaistin ultran ja menen yksityiselle perjantaina ( rv7+2), koska tajusin,ettei neuvolassa välttämättä ole kuin doppler-laite ja sillä ei välttämättä sydänäänet kuulu vielä aikoihin. En vaan jaksa odottaa enää ensi viikon keskiviikkoa ja sitten kuulla,ettei sydänäänet kuulu vielä. Ja muutenkin tuntuu,että on jo ihan pakko päästä kertomaan vanhemmille asiasta.

Vierailija
2/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljanen maanantai. Missäs kaikki luurailee? Onko meidän loppupään enskat kaikki lähtenyt jo hakemaan nyyttiä kotiin?

ansutyttö: Paranemisia sinne, flunssan kourissa ei oo kiva olla.

Nyt on sitten vakuutusasiat laitettu kuntoon, hyvä näin. Koiran vakuutusta viel mietitään, että mitä sen kanssa tehdään. Eipä tänne varmasti mitään sen kummempia.

Normaali koti-ilta tiedossa telkkua katsellen ja netissä surffaten :)

-Sara-Maria rv 25+4-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Marialle: Mekin mietittiin just vakuutuksia. Otettiin nyt koko perheelle lukuunottamatta koiraa. Se koiran vakuutus oli musta aika kallis eikä korvannut paljoa mitään. Me vaihdettiin nyt vakuutukset Ifistä Fenniaan, aika paljon tuli musta säästöä. Nyt otettiin koti-, matka- ja autovakuutuksien lisäksi myös aikuisille tapaturmavakuutukset ja vauvalle lapsivakuutus.

Rauhallinen koti-ilta täälläkin edessä. Kävin just uimassa ja en jaksanut kun 500m (normaalisti uin 1 km) kun alkoi pistämään ja olin ihan poikki. Hyvä että jaksoin kotiin kävellä. Mä oon varmaan niin lihava etten kohta jaksa itseäni edes sängystä ylös heivauttaa, nyyh. Noh, huomenna on varmaan paljon reippaampi päivä!!!

cotine rv 22+4

Vierailija
4/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kans mielessä et ovatko kaikki poistuneet sairaalan suuntaan...

Vakuutuksia täälläkin mietitty. Kävi mielessä et jos noi hoitajien irtisanoutumiset toteutuu niin vakuutusyhtiöt keksii olla myöntämättä vakuutuksia. Ajateltiin fenniaa koska siellä on kaikki muut paiti mun oma henk koht vakuutus. Olivat jo luvanneet aika hyvän tarjouksen, Nähtävästi keskittäminen oikeen urakalla kannattaa. Mun ei tosin oo mitään järkee siirtää omaa vakuutusta ifistä pois kun kukaan ei pysty tarjoomaan samaa. Mul on sellanen mikä korvaa kaikki mun lääkärikäynnit, myös erikoislääkärit, ja reseptilääkkeet ilman omavastuuta. Täytyy sanoo et mun vanhemmat oli aikoinaan pirun viisaita, vakuutus on maksanu itsensä takaisin jo useita kertoja vuodessa. Harmi ettei nykyään enää saa sellaisia, paitsi ehkä tuurilla.

Ikäviä noi flunssat, itsekkin olin ihan alussa neljä viikkoo taudissa. Tuntuu et ne kestää raskaana ollessa paljon pitempään kuin normaalisti. Lohduttaa varmaan paljon...

Tunnen huonoa omaatuntoa kun tuntuu siltä ettei jaksa/ viitsi lähteä liikuntaharrastuksien pariin. Hyvä että muut jaksavat!! Oon selkeesti laiskistunut viime aikoina. Toi uiminen kuulostaa mukavalta. Jos sitä sais itsensä liikkeelle joku päivä, hehheh.

Palaan taas asiaan. T: Paco rv 16+5

Vierailija
5/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kah en ollutkaan viime viikolla ku alkupäivinä käyny kirjottamassa. Viikonloppuna oltiinkin Kotkassa etten ois oikeen ehtinytkään, mutta kerronpa nyt ultra ja neuvolakuulumiset samalla kertaa. Tai jospa ensin jotain kommentoisin teille. Viime viikon pinosta en kyllä muista mitään enkä nyt jaksa ruveta uudestaan sitä selailemaan (minäkö laiska...) :)

Täällä oli paljon uusia:) Tosi ihanaa kyllä!!!!! Tervetuloa mukaan siis Sase, Ansutyttö ja Eddie. Toivottavasti en ketään unohtanut.

Ansutytölle pikaista paranemista<3

Sara-Maria: Me alettiin nyt kattelee noit vakuutuksii. Meillä ois kaikki muut vaakuutukset if:llä eikä jaksais millä ruveta siirtelee noita muuallekaan, mut katsellaan. Sit kattelin noita papereita ja siellähän kysellään tottakai painoa ja pituutta. Voipi siis mieän vakuutushaaveet kariutua tähän mun reiluun ylipainoon:( Kuulemma joilllai ainakin käyny näin. Täytyy soitella ja kysellä kuinka läskeille ne vakuutuksen myöntää... (Yhtään närkästynyt ole...) :)

Cotine: Hyvä etttä joku sentään jaksaa urheilla. Mulla jääny liikunta niin vähiin ku koirienkaan kanssa ei voi enää ulkoilla ku vatsaan rupee sattuu niin pirusti tuo kävely.

Nonnii sit omaa napaa eli neuvolassa näin:

rv 20+6

RR 157/84 ja 144/94 (tiedä taas tosta mikä se oikee sit on...)

sf 18

Sykkeet +/+

Liikkeet +/+

Eli eipä mitään ihmeellistä muuta ku tuo verenpaine taas temppuilee. Kolme kertaa se sen mittas ja aina oli ihan eri lukemat. Noh sain sen takii sit neuvola-ajan viikon päähän. Sit sais kelallekin sen todistuksen äippärahaa varten. Nyt sain jo ne kaavakkeet täytettäväks. Ekaa kertaa mitattiin nyt toi sf mitta. paljos teillä toi eka mittaus on ollu? Mietiskelin vaan et kuinka paljon normaalia suurempi se mulla on.

Ultrassa oltiin viime viikon keskiviikkona eikä sielläkään mitää uutta. Sydämen rakenteita se lääkäri ei vieläkään pystynyt näkemään eli sinnekin aika ois taas parin viikon päästä. Ärsyttää kun ei saa ikinä varmuutta et noi rakenteet ois kunnossa. Toisaalta mitää poikkeavaakaan ei oo ilmenny et onhan sekin hyvä:)

Jepsis kai sitä pitäs mennä nukkumaan. Yritän tällä viikolla olla aktiivisempi palstailija:) Vilkutukset kaikille:)

-Butterfly- rv 21+2

Vierailija
6/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisia paranemisia kaikille flunssaisille!

joku kyseli viime vkolla vauvan sykkeestä, meijän pikkuisella se on liikuskellut siellä 130-150 kieppeillä.

paco, kyllä mulla ainakin pieni kumpu alkoi jo näkymään aika varhaisilla viikoilla. turvotusta oli kyllä alussa aivan hirmuisesti. kyllä se vkon 20 tienoilla jo pystyi selvästi näkemään että raskaana olen enkä vaan lihonut. :D

vakuutuksistakin näytti olevan puhetta. meillä oli aikomus ottaa syntymättömän lapsen vakuutus, mutta sehän sitten jäi ottamatta ja nyt on liian myöhäistä. täytyy vain toivoa että kaikki menee hyvin ja terve vauva syntyy. mun isäpuoli on onneksi lääkäri, joten reseptit, useimmat diagnoosit ym. saadaan sitten sitä kautta ettei tarvi terveyskeskuksessa aina juosta jos jotain sairauksia ilmenee.

huomenna ois taas neuvola pitkästä aikaa. saa nähdä kuinka paljon on kolmessa vkossa taas tullu painoa lisää. tiedän että pelottavan paljon.. kotipuntarilla näytti viime vkolla armottomat +12kg lähtöpainosta.. hupsista. alkaa jo olokin käymään tuskaiseksi ja vielä ois n.9vkoa laskettuun aikaan.. huhhu.

mutta nyt taidan lähteä kehräämään jo unta.

//mutsiko ja pikkuinen rv31+1

Vierailija
7/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan vielä oo minnekään sairaalaan lähtenyt. Varmaan vasta 3vko päästä...:(

Meijän äitille on nyt tullut hullu mummo höyrähdys, vaikka on koko raskausajan väittänyt että hän ei oo sen tyypin ihminen joka höyrähtää kun mummoksi tulee. No viime viikonlopun se oli sit leiponut hullunlailla ja sanonut siskolle että eihän sitä sitten enää kerkiä kun vauva syntyy. Ja nyt se töissään kaikille asiakkaille toitottaa että hänestä tulee kohta mummo ja kaikki kotityöt pitää saada hoidettua alta pois ennen sitä, kun sitten ei jouda. Saa nähdä miten pahasti se sitten oikeasti " sekoaa" kunhan vauva syntyy. Varmaan joka päivä oven takana kolkuttelemassa. No mut hyvähän se on että joku on innostunut. Miehen äiti ei varmaan tuu edes kattomaan lapsenlastaan, sen verran outo tyyppi on.

Huomenna ois tarkotus lähteä serkun kans ostoksille. Ei kyllä varsinaisesti mitään tarvetta oo, mut jospa siellä aikaa kuluttais ja tiiä vaikka synnytystä edistäisi...

joo, mut nyt nukkuu..

Sanle ja Veikka 38+6

Vierailija
8/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaikille enskoille tasapuolisesti!

Onkohan tosiaan nyyttejä jo haettu, kun loppupääläisiä ei näy ei kuulu? Pian saadaan varmaan vauvantuoksuisia uutisia :D

Suppareita lähetän niitä kaipaaville.

Ansutytölle pikaista paranemista!

Butterfly oli käynyt neuvolassa, täällä suunnalla oli sf-mitta viikoilla 22+6 15 cm. Siitä se alkoi sitten nousta, tällä hetkellä n. 27 cm.

Mittasin eilen mahan ympäryksen, ja se on navan kohdalta 112 cm. Huh, yli metri! :D Silti ei mikään kamalan iso maha.

Tänne ei ihmeitä kuulu, väsymystä huonosti nukuttujen öiden jälkeen. Mutta ihanaa olla kotona ja oleilla yöpuvussa vaikka puolille päivää asti. Aion ottaa nyt rennosti ja nauttia kivuttomista hetkistä masua silitellen. Pikku askareita jos saisi tehtyä aina vähän päivän aikana, niin olisi hyvä. Mutta jos ei jaksa, niin ei ole pakko :)

Jossain vaiheessa voisi vaikka kokeilla joulumakeisten leipomista ja tehdä harjoitussatsin pipareita :D Mutta ehkä ei vielä tällä viikolla.

Nyt sohvalle lepäämään ja lukemaan lehteä...

Vilkutuksia kaikille!

Gaiole ja Piiperö 32+5

Vierailija
9/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ainakaan ole synnyttämässä......ikävä kyllä!!

Tuntuu ettei tää vauveli halua ikinä ulos, mutta onneksi yksikään vauva ei ole masuun vielä jäänyt ikuisiksi ajoiksi. Torstaina olis seuraava neuvola ja siellä sitten varataan polille aikaa jos ei mitään sitä ennen tapahdu.

Sf- mitta oli mulla varmaan jotain 20 viikon 22 paikkeilla. Jos oikein muistan. Eilen tutkin äitini neuvolakortteja. Mun ja veljeni odotuksista siis. Siellä oli merkinnät lasketusta ajastakin ihan ristiriitaisia...mun laskettuaika ollut 10.5 ja oon syntyny 12.6 ja silti 7.6 oli raskausviikko 39??? Omituista sanon minä....onkohan yleistäkin siihen aikaan??

Nyt ei jaksa enempää kirjoitella...jos kävis ulkona vähän kävelemässä. Jos sais vähän supistuksia aikaiseksi.... :)

Dragondream 40+6

Vierailija
10/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin sitten vihdoin kirjottelisin, kun olen jo jonkun tovin teidän juttuja lueskellut. Huhtihippusiin olen pariin kertaan kirjotellut, mutta ehkäpä täällä on hieman kotoisampaa kun kaikki tämä raskauteen liittyvä on meille kaikille niin uutta =)

Olen nyt 19. viikolla menossa, ja pikkusen liikkeet alko tuntua tossa 17. viikon alussa. Tänään sillä on ollu aikamoinen rumba meneillään ku tuntuu, ettei ole hetkeäkään paikallaan =) Sukupuolta ei vielä tiedetä, mutta aiotaan kyllä selvittää. 2. ultra on ens viikolla ja 4D varattuna 4.12. Anoppi just viime viikonloppuna ilmotti, ettei se ainakaan halua tietää sukupuolta etukäteen, joten ajateltiin miehen kanssa pitää tieto ihan omana salaisuutenamme syntymään asti.

Olisko jollain sitä linkkiä ylhäällä, minne voisin käydä syöttämässä tietojani?

~* Heidi ja LittleOne *~ (rv 18+2)

Vierailija
11/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa wannabe-amma ja kaikki uudet.

itsekin olen nyt " uusvanha" ettei meinaa perässä vielä ihan pysyä kun välissä on ollut niin pitkä väli.

supistuksia kaikille loppupääläisille, jotka niitä kaipaavat. supsup!

kurja ilma tuolla ulkona. nokiallehan satoi lumet lauantaina ja oli nii ihanaa ja kirkasta kun ne oli maassa. tänään aamulla kun katsoi ulos nii pelkkää synkkää vaan ku vesi oli vienyt lumet mennessään. ei puhettakaan eilisen ihanasta aurinkoisesta pikkupakkas säästä. :(

omaa massua:

kaikki ollu ihan ok, liitoskipuja vaan on alkanut ilmaantumaan. toivottavasti eivät kovin pehmenny ja kipeydy, muuten en pääse ollenkaan liikkeelle. tänään oli neuvola..

RV31+2

PAINO +767g/vko (mulla on paino noussut alotuspainosta sellaset 12,3kg jo..hupsis!)

TURVOTUS + (alkanut jaloissa jo tuntumaan tää paino)

RR 121/80

PISSA puhdas

HB 114 (nyt alkaa rautakuuri)

SF-MITTA 32cm

TARJONTA rt2 (tässä asennossa pikkunen on viihtyny jo vkolta 28, mukava vissiin kölliä tuolla mun oikealla puolella)

SYKE +140

LIIKKEET ++

nyt lähden katsastamaan tv:n tarjonnan, kun ei tää koneella istuminen oikein tee hyvää mun selälle, auts!

//mutsiko ja pikkuinen rv31+2

Vierailija
13/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pore, Sanle, Gaiole: Kiitos opastuksesta tuon pahoinvointiasian suhteen.. Toivottavasti tosiaan olisin niin onnekas, ettei pahoinvointia tulisikaan.. Tissit mullakin on nyt aluks ollu vaan kipeenä.. eikä oikein muita oireita ollenkaan, mutta eiköhän nuo ehdi vielä.. ;)

Hermione: Kiitos onnitteluista! Mukava kuulla vanhoista kuumeiluenskakavereistakin.. Terkkuja Onnille!!! <3

Dajm: Kiitos onnitteluista myös sulle! Mukava kuulla sinustakin..:)

Eddie: Tervetuloa mukaan!!!

Ansutyttö: Tervetuloa myös sinulle! Ihanaa, kun joukkoon tuli joku muukin, joka on vasta ihan odotustaipaleen alussa.. Melkein samoilla viikoilla ja päivillä näytetään menevän!!!

Heidi: Tervetuloa! Minustakin tämä on paljon kotoisampi paikka kirjoitella.. Kaikki ollaan periaatteessa samalla viivalla, vaikka raskaudet onkin kestäny eri aikoja.

Kerrottiin viikonlopulla porukoilla ja sisaruksille uudesta tulokkaasta. Olihan nuo kaikki hieman hämmästyneitä, vaikka mä luulin, että kaikki on arvannu ja epäilly jo asiaa.. Oma äitinikin on monta kertaa sanonu, että kyllä hän sitten huomaa, ku oon raskaana, mut eipä huomannu vaikka kerkesin ite tietää asiasta puolitoista viikkoa. Hih:) Ei keksitty sit mitään erityistä tapaa sitä sanoa, vaan todettiin vaan lyhesti, että vauva ois tulossa. Onhan tämä varmasti aikaista, mutta luulen tosiaan, että jos vielä viikkokin olis menty eteenpäin, niin äiti tosiaan ois sen varmaan jo älynny. Musta tuntuu, että mä oo turvonnu niin paljon, ettei housut meinaa mahtua jalkaan.. Ja kun siis asutaan mun vanhempien luona tällä hetkellä, kun taloprojekti on vielä kesken, niin asiaa ei varmaan kovin paljon kauempaa ois voinu salata. Tällä viikolla ajateltiin käydä kertomassa asiasta vielä mun mummoille, mutta muut saavat tietää vasta sitten myöhemmin!

Ens maanantaina ois siis se eka neuvolakäynti.. Vähän jo jänskättää. Tänään aloin jo miettimään, että entä jos kaikki ei olekaan hyvin, kun oireettomuus on edelleen vaan korostunut. Mahassa ei tunnu oikeastaan enää minkäänlaisia nipistyksiä ym. joita alussa oli.. Tissit tosiaan on kyllä edelleenkin tosi kipeet, väsymys on hirvittävä ja tuo turvotus tosiaan mun mielestä aika näkyvää. Kai näihin oireisiin kuitenkin täytyy uskoa ja malttaa odotella rauhassa muita merkkejä..

Mutta nyt kuitenkin opinnäytetyön kimppuun.. Onneks taitaa olla melkein viimeinen kerta, kun sitä vielä korjailen!!

Saikku rv6+4

Vierailija
14/33 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös uusi ensikko ilmoittautuu joukkoonne. Jonkin aikaa olen juttujanne seuraillut ja nyt muiden uusien ilmoittautuessa rohkaistun minäkin mukaan :). Kävin jo laittamassa tietoni listaan. Voi vielä mennä aikaa, että keskusteluihin mukaan pääsen, mutta kovasti lupaan yrittää.

Ensimmäistä siis perheeseemme odotellaan. Alku on mennyt ihan mukavasti, jonkin verran ollut pahoinvointia, mutta noin viikon verran on saanut lähteä töihin ilman että tarvii halata posliiniastiaa. Toisaalta nyt kun on oireetkin vähentyneet, niin hieman epäusko meinaa kalvaa, että onkohan kaikki todella kunnossa. Mutta tänään onneksi neuvolassa pienokaisen sydän pompotteli kovaa, joten sen kuuleminen helpotti suuresti. Eli nyt voi jo alkaa nauttia tästä raskaudesta ja kumpa vatsakin alkaisi kasvaa pian. Pienoinen kumpu kyllä jo näkyy, mutta vielä omat vaatteet päälle mahtuu. Tänään kylläkin kävin hipistelemässä HM:llä mammavaatteita, oli aika kivannäköisiä malleja. Talvitakkiasiaa olen kyllä miettinyt, mihinkähän sitä talven pakkasilla mahtuisi? Millaisia ratkaisuja muilla kevätvauvan odottajilla on?

Mukavaa viikonjatkoa enskoille!

Weera

Vierailija
15/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tännehän on tullut paljon uusia, tervetuloa kaikille! Minun aikani on mennyt bussissa istumiseen ja töissä oloon. Alkaa jo kyllästyttää tämä autottomana olo. Matkoihin menee sellaset reilu 3 tuntia edes takaisin.

Vauva potkii tosi paljon ja toisinaan herään siihen myös öisin. Toissa yönä heräsin neljältä, tosi kivaa!

Minustakin tuntuu että olen lihonut ihan kamalasti, sellaset 8 kiloo on tullu että hujahtaa tosin paino-ongelmaa minulla ei ollut raskauden alussa. Ottaa päähän silti. Alan olla neuroottinen sillä käyn vaaálla joka aamu..

Löytäskö jotain positiivista tähän aamuun.. no olen ollut hieman pirteämpi ja alun väsymys alkaa kaikota.

Terkuin Anabela (olikosenyt 22 ja jotain)

Vierailija
16/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Kehtaako sitä enää kirjoittaakaan kun on taas kulunut about sata vuotta viimeisestä kirjoituksesta *puna*. Lukemassa olen kyllä käynyt päivittäin, mutta laiskaakin laiskempi kirjoittaja olen ollut..[/color]

[color=fuchsia]Nyt ajattelin kuitenkin tulla kertomaan eiliset neuvolakuulumiset:

RV 23+4

PAINO +336g/vko (Koko raskausaikana paino on noussut 300g, kun välillä meni alaspäin)

TURVOTUS -

RR 128/80

PISSA vähän valkuaista (söin edellisenä päivänä epähuomiossa suklaata, pitäisi viedä huomenna aamupissa labraan)

HB 118 (päätettiin aloittaa rauta)

SF-MITTA 22cm

SYKE +144

LIIKKEET ++ [/color]

[color=blue]Eli kaikki aikalailla hyvin, paitsi tuo pissa.. Rakenneultrassakin käytiin jo 17.10, mutta enhän mä oo saanut aikaiseksi siitäkään kirjoittaa. Kaikki oli siellä hyvin. B-mitta 48mm, istukka takaseinässä. Sukupuolta ei suostunut meille näyttämään :)[/color]

[color=fuchsia]Sokerirasitus olis seuraavana vuorossa reilun parin viikon päästä. Seuraava neuvola onkin sit joulukuulla ja samana päivänä myös lääkäri.. ja sitten vielä samana iltana alkaa perhevalmennukset jotka sitten on joka viikko. Toisaalta kivaa kun saa alkaa " hypätä" oikein todenteolla terveysasemalla ja tuntuu paljon todellisemmalta koko vauva-asia.. Tosin nyt kun tuntee jo liikkeet ei sitä neuvolaa enää odotakaan kuin kuuta nousevaa kun saa muutenkin merkkejä siitä että vaavilla on kaikki hyvin. [/color]

[color=blue]Eilen sain myös kelan paperit täytettäväksi. Ihanaa, kohta saa jo kauan odotetun äitiyspakkauksen. Tuosta kelan paprusta olisikin kysyttävää teiltä eli miten se tulokohta täytetään. Saako jostain selville että kumpi on edullisempi vaihtoehto ottaa viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan vai viimeinen puoli vuotta? Mulla ei oo palkka noussut kuin vähän ja vähennykset on vähän muuttunut eli en osaa kyllä sanoa kumpi olis parempi.[/color]

[color=fuchsia]WEERA, WANNABE_AMMA ja muut uudet: Tervetuloa joukkoon! :)[/color]

[color=blue]SANLE, DRAGONDREAM ja muut loppupääläiset: Paljon suppareita!! :)[/color]

[color=fuchsia]Ja kaikille muille vilkutuksia! Kyllä mä sit viimeistään äippälomalla terästäydyn täs kirjoittamises :D Speciaalivilkutukset SARA-MARIALLE!! Me ollaan niin käsikkäin kuljettu tätä " vauvanteko" -matkaa..[/color]

[color=blue]Mukavaa keskiviikkoa kaikille![/color]

[color=fuchsia]T. Juli & Jumpula rv 23+5[/color]

Vierailija
17/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki enskat luuraa, kun oltiin taas tipahdettu kauas pinossa...?

Tervetuloa kaikille uusille! Mukava saada lisää porukkaa jutelemaan. Ihanaa, kun paljon uusia enskavaaveja tulee maailmaan :) On se vaan niin spesiaalia varsinkin, kun on eka kerta kyseessä. Kaikki ihan uutta ja ihmeellistä :D

Itse olin kanssa ihan paniikissa kaikista mahdollisista oireista ja niiden puuttumisesta silloin alussa, mutta nämä on niin yksilöllisiä juttuja, että ei voi ikinä tietää miltä pitäisi tuntua. Ensimmäisen neuvolakäynnin ja ultran jne. odottaminen on hermoja raastavaa ja jännittävää, tsemppiä kaikille niiden odotukseen, jos ovat vielä edessäpäin!

Onko malaika jo synnärillä? Mites muut loppupääläiset? Dragon ja Sanle vissiin vielä sinnittelee kotosalla? Taitavat lapset odotella tulevaa isänpäivää :D Mikä olisikaan parempi lahjaidea :D

Viime yö meni suht mukavissa tunnelmissa, kävin vessassa 3 kertaa, mutta se ei häirinnyt yöunia ja nukuin tosi PITKÄÄN, kerrankin :D Piiperö on vaan ollut älyttömän hiljainen koko aamun, ei ole " sanonut" oikeastaan mitään, joten se vähän huolestuttaa. Yleensä rokkaa aamusta alkaen tosi kovasti. Ehkä tänään on vaan lepopäivä hänellä.. Räntää sataa, mutta ehkä kahvikupponen ja marmeladipaahtoleipä piristää :D Laitoin vielä kardemummaa kahvin joukkoon, niin tuli ihana tuoksu ja maku kahviin. Olisi yksi joululahja paketoitavana ja tällä viikolla pitäisi hakea miehelle stokkalta joululahjaksi yksi hyvä tuoksu. Siellä oli jotain alennusjuttuja tms. Kuhan nyt löytäisi sen lapun, missä oli asiasta kerrottu.

Kuka muuten joskus kyseli liitoskivuista ja tukivyöstä? Mulla on ollut käytössä Anitan tukivyö, se auttoi ihan hyvin siinä puolivälissä raskautta ja vähän sen jälkeen, mutta nyt ei enää moneen viikkoon ole ollut mitään hyötyä. Tuntuu vaan aiheuttavan itse supistuksia se vyö, kun puristaa jotenkin väärästä paikasta. Kannattaa kuitenkin kokeilla itselle, jos saisit vaikka jostain lainaan tai ostettua halvalla esim. huutonetistä. Sieltä saa niitä kuitenkin suht edukkaasti, uudet maksaa jotain 40 e suunnilleen.

Tulipa taas joristua, muille puheenvuoro! Ja vilkutuksia kaikille!

Gaiole ja piiperö 32+6

Vierailija
18/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan papereista. Itse jätin silloin paperit työnantajalle, joka laittaa ne näillä hetkillä eteenpäin kelaan. Taisin jättää sen kyseisen tulokohdan tyhjäksi, kun mulle kerrottiin, että kela katsoo automaattisesti sen minulle paremman vaihtoehdon (eli onko sitten viimeset 6kk vai vuoden 2005 verotus). Eli työnantaja laittaa puolen vuoden palkkatiedot suoraan kelalle ja kela katsoo kumpi on mulle niistä parempi. Kun itsellä se ei ole ihan selvä juttu, en ole varma onko tulot noussu sitä 20%.

Toivottavasti tämä on joka paikassa näin, en osaa sanoa...?

Vierailija
19/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Aamulla oli neuvola ja eipä siellä ihmeitä ollu. Kaikki ok ja sentin oli viikossa kasvanut sf-mittakin, eli ainakaan vielä ei oo Veikka laskeutunut saatikka kiinnittynyt.

Mä oon fyysisesti niin väsynyt tähän raskauteen. Nivusia, häpyluuta ja lonkkia pakottaa ja mieletön väsymys koko ajan. Tänä aamuna kun kotiuduin 10 jälkeen neuvolasta niin rupesin nukkumaan ja nukuin 2h vaikka edellisyön sain nukuttua ihan hyvin. Jospa sitä joskus tuntisi vielä pirteän olotilankin. Tää väsymys alkaa olla samaa luokkaa kun alkuraskaudessakin.

Suppareita tulee aina välillä, mut ei noi vieläkään kipeetä tee. Pariin päivään ei oo ollut sitä menkkakipuakaan, tosin terkka lohdutti että se on hyvä merkki että niitä ylipäätään on ollut. Mulla ei tunnu tuo rasitus auttavan yhtään. Kaikki ässät on kokeiltu ja yhtään supistusta ei oo niitten avulla saatu aikaseksi.

No mut lopetetaanpa tämä valitus taas tältä päivää. Tervetuloa kaikille uusille ja tsemppiä muille loppupään kärvistelijöille. Jospa sitä mekin joskus jakaannutaan.

Sanle ja Veikka 39+1

Vierailija
20/33 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa mulla ollu vaikeaa monena päivänä kirjautua sisään ja kirjottaa tänne..joka päivä olen muiden juttuja lukemassa käyny, mut en vaan ole jaksanu ite kirjotella=)en oo laiska en..kait se veti musta mehut ku olin vkonlopun töissä..en oo jaksanu edes kouluun raahautua, mut jos huomena sais itseä niskasta kiinni ja painuis sinne kouluun=)PAKKO...

Huolta olen kantanu ku mulla ei oo ny ollenkaan sellanen olo et oisin raskaana...mut jos ottasin järjen käteen ja miettisin niin onhan tuo väsymys nyt yks raskauteen kuuluva asia ja se et masu kasvaa=)Kyllä mä potkuja ainakin omasta mielestäni olen tuntenu mut en oikein luota viel omaan tuntooni=)oon minäki idiootti mut vainoharhasena sitä kaikkea huonoa miettii ja kuvittelee..onnex ens torstaina on nvla et saan kuulla vaavin sydämen sykkeen et mieli rauhottuis..jotenki ne vaavin potkut tuntuu niin nopeest et ei kerkee oikein kunnolla kuulostelemaan ja ainaku yritän keskittyä potkuihin niin ne loppuu...välil tuntuu et potkuja ei tuu ikuisuuksiin mut kai se alussa on normaalia et pitkiä taukoja on (tai niin oon ainaki kuullu) ja se että ODOTTAVAN AIKA ON PIIIIITKÄ..

onko teillä kellään ollu tällaist tunnetta ettei oliskaan raskaana?

mut ny on mentävä tai makaroonilaatikko palaa uuniin...

sase-86- rv 18+2