Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä enää tätä okt-asumista!

Vierailija
01.11.2007 |

ja syy siihen, että mulla on äärettömän laiska mies! Joka paikka repsottaa, vaikka muuttaessamme sanoi, että alkaa heti pistämään paikkoja kuntoon. MITÄÄN ei ole tehnyt eikä näköjään edes osaa :( Itse teen pieniä korjaus- ja maalausjuttuja, mutta ei minun taidot riitä esim. kylppäriremonttiin eikä rahatkaan. Miehen mielestä on hyvä näin, mutta itseäni ottaa päähän, kun asiat vain kasaantuvat ja kasaantuvat. Olisin valmis myymään koko höskän ja luovuttamaan sen osaavampiin käsiin ja asuisin itse mieluummin vaikka modernissa rivarinpätkässä tai tyylikkäässä kerrostaloneliössä. Lapsia meillä 3 ja tilaa on, mutta kohta ollaan keskellä p...kaa tätä menoa. Mies vain naureskelee kun mua ärsyttää. Hänen mielestään ei tarvitse olla hienoa ja viimeisen päälle, mutta kun ei ole talon kunto kohta enää edes tyydyttävä. Argh! Mä räjähdän ja hajoan tänne pyykkivuoren keskelle, kun ei ole edes kodinhoitohuonetta, jonka voisi toteuttaa, kun olisi vain tekijöitä... Onko kellekään muulle tuttua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies aina töissä...

Vierailija
22/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskan voin silti ymmärtää.

ilmeisesti teidän tarpeet eivät kohtaa miehen kanssa?

oletteko joutuneet ottamaan kovasti lainaa taloa varten?

olisiko mahd palakta ulkopuolista apua esim kylppäri remonttiin (harva oikeasti osaa...)?

teet itse mitä pystyt, kuten sanoit.

tsemppii

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaa tehdään helvetin hitaasti, ja enimmäkseen mun vanhempien avustuksella (mun reumainen äiti käy maalaamassa mun avuksi seiniä, kun miehestä ei siihen ole)..

Meillä ei tosin oo ihan noin huono tilanne kuin teillä, mutta pikkusen hirvittää miten käy tulevaisuudessa kun perhe kasvaa (kaksoset tulossa) ja miehen remppainto ei..

Mä olen havainnut suhteellisen toimivaksi konstiksi sen, että mä suunnittelen rempan, ostan tarvikkeet, puran vanhat rakenteet jos tarvii purkaa, ja mies saa tulla sit valmiille. Se toimii siis niinkuin remontti-Reiskakin, eli poraa valmiiksi mitatun, sahatun, hiotun ja maalatun hyllyn seinään etukäteen merkitylle paikalle.. :)

Vierailija
24/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki kylppäriremonttiin tarvitaan ulkopuolistakin apua, kun mies ei oikeasti saa mitään aikaiseksi. Myhäilee vaan, että joskus sitten... Mutta jo nyt laattojen saumat repsottaa pahasti :( Ja kylppärin vieressä olis yksi pieni huone, johon saisi väsättyä kodinhoitohuoneen. Eipä innostu siitäkään. Yksin en kotihoidontuella pysty näitä remontteja toteuttamaan..... Ja epäilen, että menee vielä vuoooooosia ennenkuin mies tajuaa, että NYT ON TODELLA TEHTÄVÄ JOTAIN. Voi olkaa onnellisia te huolettomissa osakkeissanne asuvat. Ikinä en olisi tähän rumbaan lähtenyt jos olisin tiennyt. Piha on ihana ja tykkään touhuta ulkona, mutta kun sisälle astutaan niin voi kauhistus!

Vierailija
25/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin yhtään kaipaa takaisin kerrostaloon, mutta haluaisin vaihtaa uudempaan taloon. Ei tarttes hetkeen hätyytellä miestä remonttihommiin.

Vierailija
26/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö joka katsoo sinua peilistä?

Vierailija
27/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin talo ihan ok, mutta ne huonekalut....aaaargh! Mies ei suostu luopumaan mistään eikä ostamaan mitään uutta. Sohva alkaa jo olla ihan läpi-istuttu ja niin likainen, ettei päällysten pesu paljoa auta.

Vierailija
28/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiesin, että ei ole remonttireiska, mutta ihan tätä en odottanut. On muuten hyvä mies ja mukava isä lapsilleen :)

Vierailija
29/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ilmoittaa miehelle, että siihen ja siihen mennessä jos ei ole se kohde valmis, niin hän tilaa sitten ulkopuolisen ammattimiehen.

Mies voi sitten valita tekeekö työt itse vai kaivaako jostain rahat ammattilaiselle.

Vierailija
30/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rempallaan olo tökkii ihan toisella tavalla kuin jos käy töissä.

Vierailija
31/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudun kauniilla m aisemalla, mikä ikkunasta tulee ja iloitsen niistä asioista mitkä ovat hyvin. Esim keittiö on meillä viihtyisä.

Alakerrasta puuttuu lattia.... Ja puutttuu varmaan vielä monen monta vuotta. Itse en osaa mitään remonttihommia ja olen vähäpalkkainen, en siis voi marssia rautakauppaan ja ostaa tarvikkeita.

Vierailija
32/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi asua omakotitaloissa, varsinkaan jos ei ole mitään halua tai edellytyksiä hoitaa niitä satoja/tuhansia pikku hommia, joita sellaisessa asuminen vaatii...

Vierailija
33/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mekin ollaan naureskeltu tuttavaperheille, jotka ostivat aikoinaan isot okt:t isoilla lainoilla. Nyt on vain lainaa edelleen paljon ja talot surkeassa kunnossa.... Remontointi syö yllättävän paljon voimavaroja ja rahaa....

T. Tyytyväiset rivarilaiset :)

Vierailija
34/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juuri näin. Mekin ollaan naureskeltu tuttavaperheille, jotka ostivat aikoinaan isot okt:t isoilla lainoilla. Nyt on vain lainaa edelleen paljon ja talot surkeassa kunnossa.... Remontointi syö yllättävän paljon voimavaroja ja rahaa....

Vierailija
35/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi asua omakotitaloissa, varsinkaan jos ei ole mitään halua tai edellytyksiä hoitaa niitä satoja/tuhansia pikku hommia, joita sellaisessa asuminen vaatii...

Ärsyttää tämäntyyppiset kommentit. Ei meilläkään mies saa aikaiseksi ikinä mitään. Pihakin on hävityksen kauhistus kun vihaan ulkonaoloa enkä jaksa ottaa sitä hoitaakseni.

Toisaalta - vielä vähemmän meille sopisi kerrostalo tai rivarielämä! Kello on kohta kymmenen, pesukone pyörii parhaillaan. Kohta rupean imuroimaan ja lopuksi käyn suihkussa. Tunti sitten lapset vielä pelasi palloa sisällä. Eikä tulis mieleenkään muuttaa elintapoja!!!

Vierailija
36/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
37/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sen takia, että ne okt:t piti ostaa ja niillä kehuskella koko tuttavapiirille. Huomattiin myös väheksyvä asenne, kun itse silloin asuttiin " vain" kerrostalossa.... Eli pilkka sattuu joskus omaan nilkkaan. Vahingoniloisia ei suinkaan olla, mutta huvittavaa seurata okt-elämää koko komeudessaan....

Vierailija
38/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluttiin oma rauha ja lapsille iso oma leikkipiha. Täällä meillä ne notkuu kaikki rivarilaistenkin lapset...

Vierailija
39/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kokonaan välttyä tältä, täytyisi ostaa noin 15 vuoden väleinuusi asunto.

Tuli vaan mieleen. Mutta kuulostaa ap siltä, että tuossa on ihan liikaa hommaa sun miehen makuun.

Vierailija
40/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada asua siinä omakotitalossa vaikka ei olisi mitään halua tai kykyä sitä ylläpitää. Minusta se on käsittämätöntä. Se joka haluaa siinä asua, se pitäköön taloa yllä tai ostakoon palvelut ulkopuolisilta mutta ihan turha valittaa jos ei puolisoa pätkääkään kiinnosta. Sellainen puoliso olisi varmasti onnellisin jossain muualla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan