Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä enää tätä okt-asumista!

Vierailija
01.11.2007 |

ja syy siihen, että mulla on äärettömän laiska mies! Joka paikka repsottaa, vaikka muuttaessamme sanoi, että alkaa heti pistämään paikkoja kuntoon. MITÄÄN ei ole tehnyt eikä näköjään edes osaa :( Itse teen pieniä korjaus- ja maalausjuttuja, mutta ei minun taidot riitä esim. kylppäriremonttiin eikä rahatkaan. Miehen mielestä on hyvä näin, mutta itseäni ottaa päähän, kun asiat vain kasaantuvat ja kasaantuvat. Olisin valmis myymään koko höskän ja luovuttamaan sen osaavampiin käsiin ja asuisin itse mieluummin vaikka modernissa rivarinpätkässä tai tyylikkäässä kerrostaloneliössä. Lapsia meillä 3 ja tilaa on, mutta kohta ollaan keskellä p...kaa tätä menoa. Mies vain naureskelee kun mua ärsyttää. Hänen mielestään ei tarvitse olla hienoa ja viimeisen päälle, mutta kun ei ole talon kunto kohta enää edes tyydyttävä. Argh! Mä räjähdän ja hajoan tänne pyykkivuoren keskelle, kun ei ole edes kodinhoitohuonetta, jonka voisi toteuttaa, kun olisi vain tekijöitä... Onko kellekään muulle tuttua?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juuri näin. Mekin ollaan naureskeltu tuttavaperheille, jotka ostivat aikoinaan isot okt:t isoilla lainoilla. Nyt on vain lainaa edelleen paljon ja talot surkeassa kunnossa.... Remontointi syö yllättävän paljon voimavaroja ja rahaa....

T. Tyytyväiset rivarilaiset :)

Nyt ollaan asuttu tässä talossa n. 4 vuotta. Ja laittamista ei ole ollut sen enepää kuin silloin kun asuttiin rivitalossa. Mä aina ihmettelen sitä että, miten muka omakotitalossa asuvat saa paikat ja kodinkoneet rikki, mutta esim. rivi- tai kerrostalossa asuva ei saa? Kuluuko omakotitalo asumisesta jotenkin enemmän?

Joskus aikanaa vielä kun rivarissa asuttiin, oli käytössä huoltoyhtiö, yhden ainoan kerran mun piti soittaa ne apuun. Muuten saatiin hoidettua hommat itse. Joten sinänsä koko huoltoyhtiö oli meille oikeastaan ihan turha, tai niin no, kyllähän ne pihan talvella aurasi.

Vierailija
2/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva varmaan rikkoa ja olla välittämättä mistään mitään, kun toiset hoitaa korjaamisen, itse ei tartte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa. No ehkä vuokra-asunnoissa. Mutta omistusasuntoaan ei kukaan tahallisesti riko, eikä sellaisessa tapauksessa huoltoyhtiö kyllä tule hätiin vaan omasta kukkarosta pitää maksaa.

Mekin muutettiin kerrostalosta rivitaloon ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Oma piha on melkein yhtä iso kuin omakotitalossa ja rivarineliössämme erittäin toimiva pohja :) Uusi rivari maksoi saman verran kuin vanha omakotitalo. En mistään hinnasta näillä remonttitaidoilla ja vieläkin remonttitaidomalla miehelläni ostaisi vanhaa omakotitaloa!

Eli ne, jotka tykkäävät uurastaa 70-80 -luvun ja vanhempienkin omakotitalojen kanssa, niin puuhastelkaa ihan rauhassa. Mutta fakta on se, että turhan moni ostaa omakotitalon, vaikka sen hoitamisesta ei ole mitään tietoa ja taitoa varsinkaan. Ikävää.....

Vierailija
4/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tässä vähän enemmän on tekemistä kuin kerrostalokämpässä. Kerrostaloonkin tuli tehtyä keittiörempat ja sisäseinien pinnat sekä eteiskäytävän laatoitus ja lattialämmöt. Tässä uudessa on kumminkin lisäksi pihatyöt.

Vierailija
5/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se taas todistetaan.....

Vierailija
6/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on peukalo keskellä kämmentä, niin kannattaa pysyä kolhooseissa.

Vierailija
7/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi stressaamaan itseään ja perhettään asunnossa, joka hajoaa alta omien remonttitaitojen puutteen takia ;-) Meillä okt, mutta mies on rakennusalalla ja remontoi oman ja muidenkin kodit :) Ilman remonttitaitoista miestä en olisi okt:a ostanutkaan.

Vierailija
8/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkiksi vaan... =D

Vierailija
9/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitää saada asua siinä omakotitalossa vaikka ei olisi mitään halua tai kykyä sitä ylläpitää. Minusta se on käsittämätöntä. Se joka haluaa siinä asua, se pitäköön taloa yllä tai ostakoon palvelut ulkopuolisilta mutta ihan turha valittaa jos ei puolisoa pätkääkään kiinnosta. Sellainen puoliso olisi varmasti onnellisin jossain muualla...

Vierailija
10/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kylpyhuonetta vaan pelkkä ulkosauna, olemme asuneet tässä viisi vuotta. Keittöremppa on muuten valmis, mutta vettä ei tule keittiöön. Onneksi vanha keittiö on vielä purkamatta (keittiö vaihtoi paikkaa), niin saa tiskattua. Yläkertaan ei mene portaita, joten me viisi henkeä asumme alakerrassa, jossa on mh, oh, wc ja keittiö. Hiukan ahdasta on makuuhuoneessa, ja olohuone on aina hävityksen vallassa, koska lasten kaikki lelut ovat siellä.

En tiedä mikä tähän tepsisi. Rahalle keksitään aina muuta käyttöä kuin remppa, mies ei jaksa motivoitua remontista, ja itse en kolmen pienen lapsen kotiäitinä oikeasti ehdi. Kylpyhuone on sentään lähiaikoina (eli ehkä ensi vuoden kuluessa) valmistumassa, niin pääsee suihkuun eikä aina tarvitse lämmitellä saunaa.

Joo, kamalalta kuulostaa, mutta enimmän aikaa olemme oikein onnellisia. Jos olisimme ostaneet uudemman ja kalliimman talon, ei meillä olisi varaa hoitaa lapsia kotona siihen asti kunnes nuorin täyttää kolme. Jos asuisimme kerrostalossa, meillä olisi varmasti todella huonot välit naapureihin tuon keskimmäisen luonteen takia... Hän huutaa kuin syötävä monta kertaa päivässä kun ei saa haluamaansa ;o) Ja arvostamme omaa rauhaa ja isoa tonttia muutenkin niin paljon ettei rivarielämäkään sopisi meille.

Vieraita tänne ei mielellään kutsuta kun kaikki on rempallaan, mutta itse tähän on jo tottunut.

Vierailija
11/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Pitää saada asua siinä omakotitalossa vaikka ei olisi mitään halua tai kykyä sitä ylläpitää. Minusta se on käsittämätöntä. Se joka haluaa siinä asua, se pitäköön taloa yllä tai ostakoon palvelut ulkopuolisilta mutta ihan turha valittaa jos ei puolisoa pätkääkään kiinnosta. Sellainen puoliso olisi varmasti onnellisin jossain muualla...

Vierailija
12/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikista remppa-asioista tapellaan vuosikaudet ja aina on paikalla joku aktiivinen touhuaja ja yksi saita eläkeläinen, joiden välissä pitää tasapainoilla.

En kestäisi minkäänlaisia yhtiökokouksia, joissa pitää tapella pihien vanhusten kanssa perusremonteista. Tai rivarissa talkoilla tehtäviä pihahommia... Eläkeläiset tekevät lumityöt ja ajelevat nurmikot kukonlaulun aikaan ja paheksuvat jos työssäkäyvät tai lapsiperheet eivät ehdi heti kun yksikin hiutale tippuu taivaalta.

30

Vierailija
13/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täytynee sitten jättää valittamiset vähemmälle. Vois olla aika tylsä palsta sen jälkeen.

Vierailija
14/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sen stressin purun perusidean. Sehän tapahtuu niin, että joku aina mollataan suohon. Siinä ne omat stressit purkautuu kivasti.

Tarkoitus ei siis ole valittaa omistaan, vaan purkaa se oma paha mieli toiseen.

Vierailija
15/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nyt sen stressin purun perusidean. Sehän tapahtuu niin, että joku aina mollataan suohon. Siinä ne omat stressit purkautuu kivasti.

Tarkoitus ei siis ole valittaa omistaan, vaan purkaa se oma paha mieli toiseen.

Vierailija
16/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo hatara kuin harakanpesä, sukat melkeinpä pyörii jaloissa tuulisella ilmalla (hyvä tuuletus!). Lämpö karkaa harakoille, joita konkreettisesti kattoikkunassa (josta hohkaa kylmää ilmaa pakkasella keittiöön) naputteleekin, heh. Mies sentään sai maalattua maalattavat seinät, mutta tapetointia ei halua ruveta yrittämäänkään, kun ei siinä koe onnistuvansa. Ovet hirveen näköset, edellisen perheen koirat raapinu ne lommoille ja onpa tainnut entisen isännän nyrkkikin heilahtaa oven läpi, koska siinä reikä! :D Mutta totta on, että näihin remppoihin tarvii myös rahaa ja meillä ei liiemmälti nyt ole, että otetaan nyt hissukseen. Vähän tämä kärsivällisyyttä kysyy, mutta kyllä se tästä ja odotellessa on kiva tehdä remonttisuunnitelmia...

Vierailija
17/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljelle jää enää naapurit, kun työssäkäyville ja perheellisille kavereille olisi liian vaivalloista ajaa töiden jälkeen tunti per suunta kahvilla käymään.

Vierailija
18/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivarielämään :) Eikä ainakaan meidän taloyhtiössä tapella korjauksista. Tarpeelliset korjaukset tehty. Tässä on se hyvä juttu, että isommat rempat korjataan ns. yhtiölainalla eikä tarvitse maksaa kerralla ja yllättäen, jos isompaa korjattavaa tulee, kuten okt:ssa. Meilläkin meni yhtäkkiä öljypannut ja kattilat uusiksi ja teki tiukkaa löytää rahat aika hätäiseen.... Nyt asutaan 90-luvun lopun rivarissa ja ei tarvita kuin pintaremonttia silloin tällöin :) Suosittelen, jos alkaa okt-elämä jatkuvine korjaustarpeineen ärsyttämään :) Tilaakin meillä on lähes yhtä paljon kuin okt:ssa....

Vierailija
19/42 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydän anteeksi että tungen tähän ketjuun vaikka asia ei kosketa mua millään lailla.

me ostettiin halvalla kerrostalokolmio 50-luvun hyvinhoidetusta kivitalosta. tilaa ei ole huikeasti, mutta toimivuutta senkin edestä. jos jotakin täytyy korjata, niin riittää kun täytän lapun ja tiputan sen huoltofirman laatikkoon, huoltomies tulee 2 päivän sisällä.

meillä on valtava piha lasten temmeltää, isompi kuin kenelläkään tuntemallani omakoti- tai maalaistaloasukkaalla. ja bonuksena kaupan päälle meidän pihassa on kakaroilla n. 20 saman ikäistä leikkikaveria.

ja keskustaan on kävelymatka.

Vierailija
20/42 |
03.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osittain juuri siksi, että tiedämme ettemme ole kovin innostuneita remontoimisesta, pihatöistä yms. Säästyy hermoja.

En usko, ettemmekö selviäisi töistä, mutta molemmat vanhoissa omakotitaloissa asuneina olemme päätyneet siihen tulokseen, että haluamme ainakin tällä hetkellä laittaa aikamme johonkin muuhun, emmekä ala " harrastamaan" talon ylläpitoa, kun emme siitä ole erityisen kiinnostuneita ja taidotkaan eivät ole kummoiset. Kerrostalossa itsetehtävät remontit ovat kuitenkin paljon pienempiä kuin omakotitalossa. Sivuvaikutuksena tästä päätöksestä on se, että selviämme tällä hetkellä paljon pienemmällä asuntolainalla ja kulkeminen on helppoa ja edullista, kun voimme asua lähellä monipuolisia palveluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi