...oO Helmet ' 06 marraskuuhun Oo...
Kommentit (66)
ihan pystyi nenässään tuntemaan vauvan tuoksun(=maito, oksennus, kakka ja pyykkiaine). Nyt me sit ruetaan oottelemaan vauvan nimeä!!
Meillä pyyhkii vaihtelevasti, Dunia on iso tyttö tosiaan, suu ei pysy kiinni ja toistaa sanoja ja tekee tuhmiaan. Tänäkin aamuna vetäs kumpparit vääriin jalkoihin pissavaipassaan ja vilkutti ovelta mulle ja sano et meen puistoon, laililaililoo, eli tänään on laulutuokio puistossa ;))) Illalla komensi isäänsä nukkumapuuhissa, saadaan nauraa aika reippaasti tän tytön jutuille.
Poitsulla on taas jalat ihan ruvella, en tiiä mitä oon syönyt. Olen kyllä koko ajan maidottomalla dieetillä. Joo ja koetettiin hedelmäsosetta, ripuli kesti about 4 päivää, saa soseet vielä ootella. Jätkä kääntyilee akselinsa ympäri eikä pysy enää paikoilleen. Nauraa ääneen ja jokeltaa niin et sylki lentää kaaressa.
Iso tyttö taas, huoh, murrosikä lähenee ja lähenee kovaa vauhtia. Välillä itketään äidin sylissä ja välistä ovet paukkuu ;)))
Ja riidat on selvitetty toistaiseksi....
Nonnu, joo huomasin sen kalsiumin nimen, pitäs vaan päästä apteekkiin saakka, ei tässä mihinkään kerkee.
Mä tästä lähden kahveen keittoon. Kukas muuten poksahtaa seuraavana????
Katoitteko muuten eilen illalla yle 1 tai 2, sen tulevan kolmosten perheen ohjelman??? huh huh, onneks vaan on tullut yks kerrallaan.
kuumetta ja huligaanit 12v, 1,9v ja 4,5kk
Ja ihan ensimmäiseksi onnittelut kaalilaatikolle ja koko perheelle! Aivan ihana pikkuvesseli, ihan kateeks alkaa käymään!!!!! Meitsillä siis pientä vauvakuumetta, vaan ajatustasolla, että mitäs jos ja toi kuva ei kyllä yhtään parantanu asiaa.... Mutta täytyy tyytyä nyt vain muiden vauvoja ihailemaan toistaiseksi!
Sitä on täälä taas oltu karmeen väayneitä! En tiä mikä kaamosväsymys iskeny!! Päivällä täytyy nukkua monen tunnin päikkärit ja silti aamulla ei meinaa sängystä ylös päästä! Jopa Rebekka o täytynyt laittaa päiväunille, joka ei oo sitten pariin vuoteen niitä enää nukkunut... Jos ei laita, ilta on sellasta kiukuttelua ja huhtomista, että ei mitään rajaa!
Meillä tehtiin pieniä huonejärjestelyjä tässä muutama viikko sitten. Taitaa siitä jo kuukausi olla! Meillähän oli työhuone erikseen ja sit lasten huone, mis nukku Rebekka ja Sakari kerrossängys ja Juha-Matti nukku meitin makkarissa pinnasängyssä. Heivattiin tytöhuoneesta pöytä ja tietokone tänne meitin makkariin ja pinnasänky täältä pihalle! Saatiin mun miehen pikkusiskolta sen vanha jatkettava sänky ja kirjoituspöytä ja laitettiin ne vanhaan työhuoneeseen Rebekalle! Sai siis oman huoneen! Pojat sai sit lasten leikkihuoneen. Purettiin kerrossänky pois ja pojat nukkuu sitten vierekkäin samassa huoneessa! Yllättävän hyvin on Juha-Matin kanssa siirto toiseen huoneeseen ja tavalliseen sänkyyn onnistunut. Välillä tulee pois sieltä, mutta melko hyvin aina jää. Kun yleensäkin on nukahtanut alle viidessä minuutissa. Nyt tosin välillä saattaa ruveta Sakarin kanssa riehumaan, mutta aikas hyvin silti mennyt.
Päästiin sitte vihdosta viimein käymään Juha-Matin kanssa siel silmäpolilla, kun lääkäri laitto sinne sen kiirehtimislähetteen... En muista enää oonko aikasemmin kertonut... Pää ihan laho!! No joka tapauksessa keväällä rupesin neuvolassa puhuun, kun J-M kattoo ihan kieroon.... Saatiin lähete silmäpolille tayssiin ja sit ollaan odotettu koska päästään sinne! No viimeviikolla sitte vihdosta viimein oli aika! Juha-Matilla todettiin sitten piilokarsastusta ulospäin, joka ei siis ole mikään kovin pahana tällähetkellä. Lähinnä silmää härnätessä lähti karsastaan. Tällähetkellä silmille ei tehä mitään, vuoden päästä mennään uudestaan ja sillon katotaan paremmin pojan näköä. Nyt koitti kattoo, mutta eihän nin pieni osaa vielä kertoa mitä näkee ja tuntee, niin ei saanut tarkkaa tulosta. Sanoi että J-M olis kaukonäköinen, mutta tän ikäisenä se on ihan normaalia. Ja silmän näkö siis kehittynyt ihan normaalisti. Sitä eniten pelkäsin, joko poika sokee on!!! Ei siis haitannut näönkehitystä! Vuoden päästä, kun poika osaa puhua ja kertoa, tarkastetaan näkö ja kaikki muukin uudestaan. Ja kerto sitten lääkäri, että kouluiässä tai sit viimeistään teini-iässä silmä voidaan leikata, jos alkaa tuleen oireita ja häiritä lukemista ym. Ennen kouluikää leikkausta ei tehä, kun ei saada tarkkaa tulosta näöstä. Vuoden päästä sitte uus tuomio. Selviää sitte aikanaan, tuleeko meiti pikkupojasta rillipää!!!
Koko syksy ollaan saatu olla terveitä, kiitos putkituksen!! Nyt täällä on jo muutaman viikon riehunut oksennustauti... Ja pitihän sen sitten meillekkin rantautua. Eilisen päivän Juha-Matti oli tosi levoton ja päikkäreitäkään ei nukkunut kun tunnin normaalin parin-kolmen tunniin sijaan. Söi kans todella huonosti... Sanoinkin miehelle, että taitaa tulla kipeeks... Aamulla oli sitte tosi rutunen ja ois ollu sylissä vaan. Seiso sohvan vieressä lattialla ja pää oli sohvalla, tais olla masu kipee! Annoin sille silti aamulla puuroo.... Ei kerenny ku pari lusikallista ottaa ja oksensi kaiken pihalle. Nyt on tavallista rauhallisempi tapaus ja viihtyy hyvin sylissä, mutta ei ole toista kertaa oksentanut... Toivottavasti päästään näin vähällä...
Nonnu tais jossai vaiheessa kertoo joonan maitoaltistuksesta... Meillä edelleen kanssa maidoton kuuri päällä ja soijatuotteet käytössä. Meinaa vaan hermo mennä, kun aina saa olla kyttäämässä mitä voi syödä ja mitä ei!! Oon antanu lapsille sellasta eväsleivältä tullutta uutuutta, jotai sekaleipää... Ja ihmetellyt samalla, mistä juha-matti saa maitoo, kun vatta toisinaan ihan kuralla ja toisinaan niin kovalla että huutaa kipuaan! No ei olis tullu pienee mieleenkään, että jossaa sekaleivässä on maitoo!! Poika kärsiny turhaan äidin huolimattomuudesta!!! Nyt sitte jokainen leipäpussi ym on tarkkaan syynätty. En käsitä, miksen oo sitä aikasemmin huomannut, kun kaikki kekseistä ja karkeista lähtien oon aina kattonu, voiko antaa... En ois asiaa huomannu, ellei mummolassa oltas huomattu, ettei sit leipää saa antaa!!! No sama juttu perjantaina kaupassa... Siel oli niitä maistiasia leipäosastolla ja aattelin, että annanpas juha-matille kun oli mukana... Se olikin pullan palanen ja siinä sitten yllätys yllätys oli maitoo, kun mies sen tarkisti.... No saman päivänä juha-matti teki puolitoista tunita kakkaa!! Kurjaa kattella vierestä, ku toista sattuu! Ja viel oma moka!! ELi meillä jatkuu viel maidoton kuuri. Mä kun jo aattelin, että oltas pikkuhiljaa päästy tavalliseen ruokavalioon. Sakarillahan siirryttiin kesällä vähälaktoosisiin tuotteisiin ja ei minkäänlaisia oireita tullut... No ei meillä oo lupakaan juha-matin kanssa ite kokeilla maitoa, mutta... olis se niin paljon helpompaa!!!!
Meillä kans pojat tykkää kovasti puuhapetestä! Ja juha-matti varsinkin on ihan autot-fani! On muutenkin aina ollut ihan autojen perään, menis nukkuunkin auto kainalossa. Ja ku hommaattiin se autovideo, ni jo oli juha-matilla näkemisen arvoinen ilme!! Ihan innoissaan kumeni monta autoo!! Aina sillä on joku auto mukana. On sulosta kattella, ku se on ainoo asia, mihin se jaksaa keskittyä ja olla paikallaan, autolla ajaminen!!! Saattaa jopa puoli tuntiakin olla ihan hiljaa ja leikkiä omissa oloissaan. Hyviä ratoja on äitin päällä ajelu, kun makaan sohvalla.. Ei paljo autoratoja oo kaivattu, ainakaan vielä... Tosin aattelin, josko joululahjaks hommais jonkun junaradan ym ym mis voi sitte ajella.
Rebekalla taas on kamala prinsessavaihe menossa, edelleen.... Alko jo joskus kesällä ja vieläkin pitää pukee prinsessamekkoja ym päälle. Koska toi loppuu??
Ihanaa kun tuli nää pakkaset!! Helpottaa kummasti pukemista ja siivoomista, kun ei oo tonnikaupalla kuraa ja hiekkaa sisällä!! Ja ei tarvii pukee kuravaatteita päälle! Lapsetkin on ihan innoissaan, kun saa pukee toppahaalarit ja toppakengät jalkaan! Toivottavasti innostus kestää koko talven ;)
Ajatus ei nyt enepiä kuje, joten palaillaan! Mites ois tamperelaiset ja lähiseutulaiset, täytyiskös piristää pimeitä iltoja taas hyvällä seuralla ja miksei hyvällä ruuallakin? ;)
sinilila ja mukelot
Täytys varmaan useemmin kirjoitella, kenties....
ja taas sinilila
Sisältää valitusta...
juupa juu eli tein ylläri-luomu-plussatestin reilu viikko sitten ja tähän saakka kaikki meni ihan ok. Iloitsin jopa kipeistä rinnoista ja huonosta olosta... No eilen sitten taas kerran palattiin sieltä pilvilinnoista reilusti maanpinnalle, kun alkoi tulemaan tuhruvuotoa... Ja rinnat ei oo pätkääkään enää kipeet! Tänään sitä vuotoa ei ole ainakaan vielä tullut lisää mutta alaselkä on uhkaavasti kipeä. :( Että saas nähdä meneekö tämäkin kesken...
Kävin jo aamusta päivystyksessä ja kas, kun tällä h*lvetin tuppukylällä ei ole semmoista lääkäriä joka OSAISI ja ehtisi katsomaan ultralla... Tai tänään se ultra oli varattu ja huomenna ei kuulema ehdi. Eli ultra siirtyi maanantaille. Ja minulta lähtee järki ennen sitä!!!!
Mietin jo yksityiselle menoa mutta sit pitäis lähteä johonkin naapuripitäjään ja se tietysti maksaa hulluna... No saispahan ainakin mielenrauhan sillä sadalla eurolla... Jotenkin olen kyllä aika epäuskoinen, että tämä raskaus olisi enää ok. Sitä terveydenhoitajakin pelkäsi, kun kerroin, että oireet ovat hävinneet. :(
Ei kai tässä auta kuin odottaa. Järki lähtee.
Että semmoista valitusta. Pakko oli johonkin taas purkaa tätä raivoa ja epätoivoa...
kumppari
Jatkan täällä peukkujen pitämistä sen puolesta, että kaikki nyt kuitenkin menisi hyvin! Jos yhtään lohduttaa niin kummassakin raskaudessa mulla on ollut vuotoja, Silpusta vuosin ihan alkuvaiheessa ja tästä toisesta vähän myöhemmin. Inhottavaa että joudut odottamaan :-/.
b_O_d,
KL.
Kaalilaatikolle onnittelut pikku nyytistä!
Kumppari:toivottavasti sulla olis kuitenkin kaikki ok ja vauva pysyis matkassa!
En oo jotenkin kopeutunut kirjottelemaan kuulumisia vaikka lasten puolesta olisin kyllä ehtinyt.
Meidän vauveli kastettiin ja nimeksi tuli Annika Mirjami. Toi Mirjami on mun toinen nimi :) Ikää on neidillä nyt 2.5kk. Edelleen on rauhallinen tapaus tai ei nyt niin rauhallinen mutta helppo hoitoinen. Yöt menee kahella syötöllä ja pääsääntöisesti ne nukutaan heräten vaan syömään mutta poikkeuksia löytyy.
Neidillä on kaks hammasta.Eka tuli 1kk3vkon iässä ja toinen tuli heti jälkeen.Kovasti jokeltelee ja osaa jo leikkiä turvakaukaloon kiinnitettävällä lelulla.
Ilmavaivoja on välillä mutta ne ei ole kovin pahoja.Hammaskiukkua kyllä oli.
Aleksi isoveli on aivan ihana vauvalle.Halii ja pusii ja huolehtii,että Annikaa hoidetaan.Poika on ruvennut nyt puhumaan ihan tosi pitkiä lauseita. Ihan neljän sanan lauseita saattaa sanoa.Niinkin pitkiä sanoja sanoo kuin mustekala,ovikello,lipputanko,vesipullo...
Muutenkin on tosireipas. Nyt ressukka sai nuhan ja lämpöäkin on jonkin verran.
Aleksikin on kiinnostunut laulamisesta.
Va nyt pitää ruveta laittamaan ruokaa!
Lapset on molemmat päiväunilla.Miltein joka päivä nukkuvat ne yhtä aikaa niin silloin on omaa aikaa.
Jatkan juttua myöhemmin!
Tuntuu,että sitä on kotiäitinäkin kamala kiire :)
-Mirjami,Aleksi 1v9kk4päivää ja Annika 2kk 2vkoa 3päivää-
Jopas taas on kun nyt pitää kirjotella jo kahtena päivänä peräkkäin,kun ensin ei aikoihin kopeudu :)
Pikku-neiti rupes eilen taas kuolaamaan. Hampaita taitaa taas tunkea lisää,kun se kuolaaminen välillä ehti loppuakin.
Ihanan aurinkoinen Annika on, koko ajan hymylee ja innoissaan jokeltelee. Aleksin leikkejä mielellään seuraa.
Eipä juuri ole mustasukaisuutta ollut.
Kun Annika on lattialla leikkimässä niin Aleksi haluaa mennä viereen " paapimaan" (lekottelemaan). Leluja antaa Annikalle syliin ja käteenkin yrittää laittaa,kun tahtois hänen kanssaan leikkiä. Tosi suloisia nuo lapset on.
Aleksi ja Annika on nyt kumpikin flunssassa. Aleksi sairastu kaks päivää sitten ja Annika viime yönä.
Lapset on molemmat päiväunilla.Aleksin unet meni näin myöhään,kun isi oli päivällä Aleksia hoitamassa,kun oltiin Annikan kans lääkärissä niin Aleksi oli oksentanut kun isi oli laittanut päiväunille ja ei tietysti enää ollut voinut jatkaa unia.On niin limainen ressukka,että yskimisen takia oli oksennus tullut. Nyt on vetänyt sitten sikeitäjo 2h. Ei tuo onneksi kuitenkaan meidän rytmiä sekaisin laita,koska oon ennekin huomennut,että vaikka unet joskus menee pitempään niin silti poika on viimestään klo19 nukkumassa. Niin on tuon rytmin sisäistänyt.
Kävin Annkikaa käytä lääkärissä,kun on sammas lääkettä syönyt jo kaks kuuria putkeen ja taas lääke loppuuja peitteitä vielä on. Lääkäri otti näytteen,että onko tuo peite vielä sammasta.Tulos tulee ens viikolla. Mulla sitä on ainakin vielä rinnoissa ja niihin sain tiistaina jälkitarkastuksessa voiteen. Jospa pian päästäs tuosta riesasta eroon.Annikaa se ei vaivaa va mulla menee tissit haavoille yms.
Oon nyt innostunut laittaamaan kaikkia ihan ihme ruokia vaikka laitan kyllä tavallisiakin. Illat suunnilleen ohjeita etin ja kokeilen sitten kaikkia mielenkiintoisia reseptejä.Oon nyt jotenkin niin kamalan tykästynyt tuohon ruuan laittoon.Mies epäili,että joku hormonihäiriö on... :)
Aleksi tykkää hirveästi olla kotitöissä apuna.Kaikkien ruoka-aineiden nimet tietä ja toimittaa mitä pitää ruokaan laittaa :)
Yhtenä päivänä kun tehtiin pullaa,kaulitsi taikinaa ihan mielissään.
Eilen tein unkarilaista lihapataa ja muusia..Toissapäivänä pottukukkoa..Seuraavaks teen täytettyjä tomaatteja..
Jälkitarkastuksessa kävin tosiaan tiistaina. Ultrattiin niin Lääkäri sanoi,että hormonitoiminta on tosi hyvin käynnistynyt ja menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä. Ei oo vielä alkaneet. Aleksista alkoi ennen kun poika oli 3kk.Saapi ne taas pian riesakseen...
Aleksille varasin tänään ajan siihen influenssarokotukseen.Päätin,että rokotutan pojan...vaikka kotihoidossa onkin.
Eipä tule nyt mieleen kummempia
-Mirjami ja nukkuvat lapset-
Ihana huomata, että helmikset 06 jaksaa edelleen ahkerasti kirjoitella. Itse kirjoittelin silloin esikoisen aikaan paljonkin, mutta töihin palattuani tahti hiljeni. Viimeksi olen kirjoitellut varmaan raskautumiseni alkumetreillä. Nyt on sitten melkein 4vko poika sylissä tätä kirjoittaessani.
Moni muukin helmis on jo saanut uuden vauvan. Onnittelut heille!
Kumppari: myös täällä pidetään peukkuja, että kaikki olisi teillä ok.
Huomenna on eka pv, kun jään selviytymään arjesta yksin lasten kanssa miehen palatessa töihin. Hiukan hirvittää, että miten tästä kaikesta selvitään. Kun oman jaksamisen rajoja taas koetellaan, niin pinna ei ole se kaikista pisin. Asiaa eivät auta esikoisen huomionhakuiset tempaukset (=kiellettyjen asioiden teko) ja vauvan masuvaiva-huuto, johon ei auta oikein mikään. Myös oma äitiys on taas hakusessa roolin totaalisen muuttumisen vuoksi. Ehkä sitä on vaan tehnyt tästä kaikesta itselleen niin vaikeaa. Pitäisi varmaan osata olla tyytyväinen jo siitä, jos selviää päivästä toiseen hengissä ;) Kunhan sais kaikille vaatteet päälle, ruokaa ja jonkun kerran vaikka vaipankin vaihdettua...
Kaikille hyvää tulevaa viikkoa toivoo: kirppu
Meidän neitikin on jo vähän yli 3kk, joten olipas ihana katsella tuollaisen pienen vauvan kuvaa. Äkkiä ne kasvaa.
Kumpparille on meilläkin peukut pystyssä että kaikki olisikin hyvin.
Ihanan helppohoitoinen on meidän tyttö, ennen luulin että sellaiset vauvat ovat vain legendaa.
Toki välillä pitää kuljetella vain sylissäkin, mutta yleensä on ihan tyytyväinen.
Ja mustasukkaisuuttakaan ei ole tullut, kovasti Miro haluaa kanssa auttaa vauvan hoidossa minkä voi, tuo vaippaa, antaa vauvalle leluja ja tykkää myös kelliä vieressä peitolla.
Jaksamisia kaikille alkutalven pimeyteen
-niisku
Pääsin tänään vihdoin ja viimein sinne ultraan ja siellä se pieni vauvanalku oli!! Kuulema niin oikeassa paikassa keskellä kohtua kuin olla voi ja sydämen sykekin näkyi!!! Ollaan todella onnellisia ja yllättyneitäkin! Ehdittiin jo pelätä pahinta...
Kiitokset kaikille jotka piti peukkuja meille, näköjään se kannatti! ;-)
Kysyisin Kaalilaatikolta, että selvisikö sulla mitään syytä miksi sitä vuotoa tuli raskausaikana?
Mä olen kyllä ihan hermona sen vuodon vuoksi jos sitä tulee vielä lisää... Sitähän on tullut nyt parina päivänä. Toisena onneksi tosi vähän... Mulla alkaa aina koskemaan menkkamaisesti alaselkään ja sit aina tietää, että kohta sitä tulee. Oliko sulla mitään tuommoista oiretta?
- kumppari, Onni ylihuomenna 1v9kk & " Toivo" rv 7+0 -
Joo ei näköjään ollut haittaa peukuista, jatkan niiden pitämistä =).
Ekan raskauden aikana lääkäri puhui kiinnittymisvuodosta (?), vuoto kesti muistaakseni jonkun päivän muttei ollut kovin runsasta. Tästä toisesta vuosin ihan kirkasta verta, tosin vain noin päivän ajan. Vuoto hiipui aika nopeasti enkä soittanut lääkärillekään. Voipi olla että liittyi etisistukkaan.
Systeri muuten vuosi esikoisestaan niin paljon, että makasi päivän pyyhe jalkojen välissä. Niin vaan on esikoinen reipas kymmenvuotias. Raskaana ollut kollega ryhtyi valumaan kesken liikuntatunnin, pohti ettei asialle nyt kuitenkaan voi mitään, piti tunnin loppuun ja meni sen jälkeen ensiapuun. Kaikki oli kuitenkin ok ja tyttö täytti juuri kaksi vuotta :). Samainen kollega sai muuten paria viikkoa myöhemmin pesismailan suoraan vatsaan :-o.
Tsemppiä kumppari ja onnittelut vielä kerran :)!
KL.
Aika menee niin vauhdilla, kohta meidän pikkuinen on jo kuukauden ikäinen... Ihan haikea olo, jos vaikka (ja todennäköisesti) meille ei enää vauvoja tule ja tämä nykyinen vauvelikin kasvaa niin nopeasti...
Ihanaa, että kumpparilla kaikki näytti olevan kunnossa ja onnea raskauteen!
Meidän pikkuneitikin on ollut huomattavsti helppohoitoisempi vauva kuin isosiskonsa. En voi uskoa sitä todeksi, vaan kauhulla odottelen iltahuutojen alkamista ja yövalvomisia... Onneksi nyt muutamana päivänä sentään on ollut edes vähän kitinää eikä vauva enää nukahda itsekseen, vaan tarvii aina tissiä tai syliä. Mä en kyllä käsitä, miten jotkut saa vauvat nukahtamaan yksin! Mäkin oon tätä yrittänyt totutaa siihen alusta asti, mutta nykyään alkaa huudot, jos joutuu olemaan yksin sängyssä/vaunuissa.
Emma on edelleen ihan innoissaan vauvasta ja esittelee vauvaa kaikille kävijöille. Hoitaisi ja pitäisi vauvaa sylissä vaikka kuinka. Kantaa vauvalle leluja ja ulkona kippaa hiekkaa vaunuihin, että vauvakin saisi leikkiä... Nää taaperot on niin kovia ehtimään joka paikaan, ja kun sitä uteliaisuuttakin piisaa, saa äiti olla koko ajan vahtimassa! Emma myös on innostunut laulamisesta (joku muukin mainitsi siitä) ja osaa pitkiä pätkiä monista lauluista. Myös kirjat ovat in! Ja heittelee sujuvasti fraaseja kirjoista aina sopivissa paikoissa...
Enni, Emma 1v9kk ja vauva 4vko
Mahtava juttu, että kaikki on masussa kunnossa ja siellä köllii vauva! Onnea raskauteen ja toivotaan, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Mullahan oli silloin lasten välillä yksi keskenmeno, joka alkoi rv 5+ just menkkakivuilla alavatsalla ja sitten alkoi vuoto. Oltiin silloin vielä lapsimessuilla, joten muistan sen hyvin =( Onneksi Helmi sai alkunsa sitten pari kuukautta myöhemmin, joten sen takia toi keskenmeno ei jäänyt kamalasti harmittamaan. Onneksi kaikilla alkuraskauden vuoto ei merkitse keskenmenoa!
Helmi oppi juuri laittamaan CD-soittimen päälle. Lastenhuoneessa on mun vanha mankka, jota Helmi on tähän asti kyllä innokkaasti räplännyt, mutta nyt aloitti sitten DJ:n hommat. Laittaa aina uuden CD:n sisään ja juoksee tänne keittiöön sanomaan " tättä" (=tässä). Sitten menee taas lastenhuoneeseen ja ottaa CD:n pois ja juoksee kertomaan " poi" . Sitten menee taas laittamaan uuden CD:n jne. Tosi hassua!
T:Fassiloora ja Helmi (1 v 9 kk)
Kumpparille vielä -kyllä mulla oli jomotusta niistä vuodoista.
Fassiloora kyseli isänpäivän vietosta -meillä on perinteisesti (tosi pitkä perinne jo :)) viety herkkuaamiainen sänkyyn ja lahja samalla. Tänä vuonna ostin miehelle Mentalwearilta " Isä on TODELLA väsynyt" -t-paidan. Iltapäivästä mentiin anoppilaan syömään ja appiukko teki ruoan, saman jota on tehnyt joka kerta juhla-ateriaksi sen kymmenen vuoden ajan mitä olen miehen kanssa ollut kimpassa. Hyvää se toki on :). Ehkä joskus yllättää meidät kaikki ja tekee jotain muuta, ken tietää?
Nonnu78, hulinointia meilläkin havaittavissa, Silppu mm. jätti tänään päikkärit kokonaan väliin. Tosi kiva :I. Toivon tosiaankin että on ohimenevää, se päikkärihetki tuntuu toisinaan kullankalliilta...
Sinilila, kiva kun vedit esiin miittikortin, kyllä mulle vaan sopii ;). Jos nyt ensin sais tolle pikkumiehelle jonkinlaisen rytmin aikaiseksi, muutoin saatte herätellä mua ruokapöydästä.
Mirjami-80, nätti nimi tuli tytölle!
Kirppu80, päivä kerrallaan menen minäkin, jossain vaiheesa se sitten helpottaa.
Nyt heitän jalat sohvalle ja aivot narikkaan, kumpikin lapsi nukkuu. Luxusta!
KL.
taas illalla tuli pikkuisen vuotoa. Selkään koski ja silleen. :-/
En tiedä pitääkö mun heittäytyä suunnilleen ihan vuodepotilaaksi jos se auttais... Tänäänkin tyhmyyksissäni siivosin, imuroin ym. Mulla on selkä muutenkin niin romuna, että ihan pelkkä kumartuminenkin käy kipeää. Lojukoot lelut pitkin lattioita jos ei kukaan muu niitä kerää pois.
Mullahan on ne monirakkulaiset munasarjat jotka lisää taipumusta alkuraskauden keskenmenoihin ja lisäksi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Ja ennen Onnia mulla on ollut kaksi keskenmenoa... :(
Ei kai se auta kuin sinnitellä päivä ja hetki kerrallaan ja TOIVOA parasta!!! Ehkä mä joudun kohta aloittamaan jonkun rauhoittavan lääkityksen... ;-)
Vaikka kuinka yrittää ajatella järjellä, että jos se vauva tulee pois niin se tulee eikä sille mahda mitään jne. niin ei se lohduta yhtään! Mä olen aina raskaana ollessani ihan hermoheikko.
Onko kenenkään muun helmis vielä " riippuvainen" tuttipullosta?
Me oltiin niin tyhmiä ettei heti pienestä pitäen totutettu nokkamukiin tms. niin nythän tämä meidän jätkä ei sitten suostu juomaan maitoa kuin tuttipullosta! Vettä litkii tavallisesta mukista/nokkiksesta mutta maitoa ei millään! Nyt on edistytty sen verran, että kaakaota suostuu juomaan nokkiksesta. Mies opetti tuon kaakaon juonnin vaikka minä vastustin... :)
Yritettiin viime viikolla ´" pakottaa" juomaan mukista niin, että leikkasin tuttipullon tutin rikki ja yhdessä todettiin, että tuttipullo on rikki. Eihän siitä mitään tullut. Poika oli sitten monta päivää lähes juomatta. Lopulta alkoi varmaan jo joku nestehukka uhata, kieli oli ihan valkoinen ja poika vaan itki ja kiukutteli. Pakkohan se oli sitten " löytää" ehjä tuttipullo ja antaa siitä. Sitten Onni joikin varmaan puoli litraa maitoa kerralla... Nyt sitten elämme toivossa, että poika kuitenkin oppii ihmisten tavoille ennen armeijaa. :)
Onni on muutenkin kauhean tarkka tuosta " maidonjuomisrituaalista" . Maitoahan voi nauttia vain sohvalla, mieluiten isin sylissä jos voi valita. Ja juottajan täytyy istua just prikulleen oikein, ei auta löhöillä. Jos yrittää saada juomaan niin, että Onni istuis itse sohvalla niin ei tule mitään... Ja sit tuttipullo täytyy laittaa Onnin suuhun vaikka heti sen jälkeen haluaa itse pitää siitä kiinni...
Taitaa oikeesti olla aika hemmoteltu tuo meidän ainokainen! Voi jestas! :D
Mutta pitäisköhän nyt painua pehkuihin ja yrittää nyt levätä.
kumppari&toivo rv7+1
jätä ne imuroinnit ja muutkin rehkimiset nyt ihan kokonaan!! ne saakelin pölypallot ei karkaa, usko mua.
Mullahan Duniaa odottaessa oli sitä verenvuotoa tosi reippaasti, soitin paniikissa joka instanssiin ja hyviä neuvoja kyllä tuli. sit valitettavasti yks kätilö sanoikin (totta tietty joka sana) et jos km on tullakseen niin siihen ei itse voi vaikuttaa. Mut neuvolassa sanottiin et monella odottajalla on verenvuotoa, niistä vaan ei puhuta. Olisko sulla kierto siinä vaiheessa et oikeesti olis menkat?? Eikö sitä sanota et jos syke näkyy niin km riski pienenee? Oikaiskaa viisaammat.
Sit Tarikin odotuksessa mähän vuosin ku seula, mullahan tuli se pinnallinen veritulppa ja joku lääkärinplanttu määräs liian suuren hepariiniannostuksen, veri meni sit liian ohkaseks ja mä lorotin verta viikot 5-8 ja sitä verta siis vuosi ihan kunnolla. Sit joku älys kysyä et onkohan ultrattu kertaakaan et onko edes sikiöö tallella...no sikiö pärisee tossa lattialla ja toi toinen sikiö syö mandariinia.
Mutta pelaa varman päälle kumppari, älä rehki vaan lepää. Olen hengessä kovasti mukana!!!
Kirpulle vauvasta onnea paljon. Mites teillä on otettu pikkuveli vastaan?? Dunia nykyään tykkää veljestä liikaakin, on tosi hellyttävää kattoo kun aamulla ekana tyttö huutaa veljeään ja sit sanoo Kakek kakas (Tarik rakas) ja pussaa suulle. Näistä kahdesta on tulossa tosi läheisiä, tykkäävät pussailla ja Tarik on selvästi Dunskun perään. Sofia kyllä tykkää pikkusista mut hällä alkaa olla jo omat menot ;))
Dunskun idoli on taas Sofia, mitä isompi tekee edellä niin pienempi apinoi perässä.
Dunsku juo oikeesta lasista jo juotavansa, syö haarukalla, lusikka on out. Mandariinit ja banaanit kuorii itse. Joo ja eilen äiti unohti laittaa vaipan päiväunille... eipä ollut pissannut sohvalle, eikä kyllä pissannut pottaakaan unien jälkeen... kävi iskää vahtimassa parvekkeen ovella ja kusas siihen. Niin ja uusi tapa on myös avata ovet ja vesihanat... arvatkaa kumpiko tapa on mukavempi??!!
Oli varmaan mulla muutakin mut hyvä jos muistan oman nimeni ;)) neuvolaan mennään tänään hakemaan influenssa rokotteet, jos nyt suostuu pistämään ku just oli nuhat. Tarikista otetaan nyt 5kk mitat, apua mihin tää aika menee.
joo sitä mun piti kysyä, tai oon varmaan jo kysynytkin et mihis te Fassiloora muutittekaan??
kuumetta ja huligaanit
On taas lojuttu sairaslomalla, ja kotikonekin tietysti hajalla... Olin myös sairaalassa vähän aikaa, eli jäänyt seuraamatta teidän kuulumiset. Vauvalla on kaikki hyvin, mutta mulla oli ilmeisesti taas ne perhanan virtsakivet. Tänä syksynä on kyllä työnteko jäänyt vähiin... Oli ne vanhat kesälomat, ja molemmat lapset on sairastelleet, viimeksi vesirokko. Tietysti peräkkäin, ja omat sairaslomat lisäksi, ens kuussa alkaakin sitten äitiysloma. En kyllä palkkaisi pienten lasten äitiä jos olisin työnantaja!
Siiri puhuu koko ajan enemmän, ja on myös innostunut laulamisesta. Toistaiseksi se on vielä aika rajallista, lallattelee vain ' lalalaulaa, lalalaulaa' , mutta ihanan kuuloista :D. Ensi kuussa molemmat tytöt jääkin sitten tietysti mun kanssa kotiin, isommalle yritän saada paikan kunnan virikekerhoon.
Päivän anoppivalitus on pakko purkaa... Esikoinen oli yökylässä viikonloppuna, ja mummu olikin sitten leikannut meidän prinsessan hiukset : (. Onneksi vain otsatukan, mutta niin perhanan rumasti ja lyhyeksi ettei sitä enää kampaajakaan pelasta. Hiukan harmitti! Olivat myös olleet ostoksilla, vaatteita on taas yli omien tarpeiden ja my little poneja tms tuli iso laukullinen plus muuta krääsää. Kyllä mun pitäis kehdata sanoa, että rajoittaa shoppailua...
Joku puhui tapaamisesta, hyvä idea! Ja ilman muuta niin, että kaalilaatikko ja enni vauvoineen pääsevät mukaan!
FannyK (31+4)
Oliko se niin, että asuitte Maltsussa ja muutitte sen alueen sisällä vai muutitteko Myrtsiin? Pakko oli käyttää noita " slangi" sanoja =)
FannyK: Apua, minkä mokan sun anoppi teki! Mä olisin varmaan saanut sydärin, jos noin ois tehty meidän lapsille. Mies itse asiassa leikkasi esikoisen otsatukan ihan liian lyhyeksi, kun poika oli 1 v. Täälläkin sitä silloin varmaan kirosin. Mä olin silloin pari päivää ihan hajalla siitä, kun se tukka meni ihan pilalle. Onneksi se kasvoi aika nopeasti taas järkevän pituiseksi. Sen jälkeen miehellä ei olekaan ollut mitään asiaa koskea saksilla tai vastaavilla kummankaan lapsen tukkaan. Mutta jos anoppi tekis noin, en tiedä, mitä tekisin!
Helmi sai tänään influenssarokotteen, eikä mennyt ihan putkeen. Sen pisti (mun luvalla) terveydenhoitajaopiskelija ja mä en jotenkin saanut pidettyä Helmistä tarpeeksi hyvin kiinni, joten Helmi sai huidottua jalallaan ja piikki tuli ihosta läpi. Varmaan sattui kivasti, eikä nyt ole varmaa, saiko edes tarvittavan määrän rokotetta elimistöönsä. En kyllä syytä tota harjoittelijaa, vaan itseäni ja kun se toinen piikki annetaan joululomalla, mies saa luvan mennä sinne Helmin kanssa. Helmillä on tähän asti rokotukset mennyt aina tosi hyvin (on vaan vähän inahtanut), mutta nyt huusi kuin syötävä. Toivottavasti muiden rokotukset menee paremmin.
T:Fassiloora ja Helmi-reppana
En ole aikoihin ehtinyt käymään edes lukemassa viestejä, mutta nyt vilasin viikonloppuna ja huomasin, että Silva oli saanut pikkuveljen. Ihanaa, että poitsu pääsi turvallisesti maailmaan! Onneksi on lääkäreitä ja meistä pidetään huolta.
Meillä on alkanut kans samanlainen rumba kuin Minkillä, sen enempiä sitä kuvailematta. Aika ei meinaa millään riittää kaikkeen ja pyykkikori on aina täynnä. Aaro oli viime viikolla yks päivä pyjaman housuissa päiväkodissa ja Veikon talvikumpparit on tällä hetkellä täysin kadoksissa. Silti on ihana tehdä välillä jotain muuta. Menen töihin oikein mielelläni, vaikka pojatkin on ihania. Mutta kun on kolme vuotta ollut kotona, on ihana huomata, että minusta on iloa ja hyötyä vielä jossain muuallakin. Viihdyn hyvin uudessa työpaikassa ja virkaa on tarjottu. Kirjotan paperit varmaan tuossa joulun jälkeen. Pitää ensin erota edellisestä virasta, varmaankin.
Jokela järkytti minuakin suunnattomasti, ja kyllä täällä on nuorten kanssa siitä puhuttu. Ilahduttavaa on ollut huomata, että miten fiksusti nämä osaa kuitenkin itse ajatella, että toisia ihmisiä ei saa kohdella miten sattuu tai sitten voi tapahtua tällaista. Täällä on noussut oikein kapinahenki joitain paikallisia kiusaajia kohtaan ja oppilaat ovat kovasti alkaneet vaatia heiltäkin parempaa käyttäytymistä. Se on minusta seurausta Jokelasta. Toivoa siis on! :)
Niin kuin huomasitte, kirjottelen töistä. Lapset katsoo Peppiä kun ovat ahkeroineet viime viikot niin kovasti. Edellisellä tunnilla oli koe ja sen jälkeen saa aina katsoa vähän ohjelmia... Minun pitäisi korjata kokeita, mutta ehkä sitten illalla...
Aarokin lauleskelee Puuha-Pete lauluja, ja paljon muutakin. Kaksisanaisia lauseita tulee ja isoveljen perässä mennään vaikka kaivoon. Päiväkotiin menee hirmu mielellään ja laulelee iltasin siellä oppimiaan lauluja. Kova ruokahalu on kaverilla edelleen, syö ihan mitä vaan. Ja halinalle hää on myös edelleen.
Terkut kaikille ja mukavaa joulun odotusta!
Vilja & pojjaat