Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin tänään hoitavan tahon apulaisylilääkärille joka prpvpsoitui täysin puhelustani.

Vierailija
30.10.2007 |

Tunsin suunnatonta myötähäpeää hänen puolestaan. Kysin asiallisesti mikä vastuu hoitotaholla on kuntoni seurannasta ja esim. lääke ja työkuntoselvitykset. Miten voidaan selvittää työkuntoani jos en siellä käy.

Kysyin onko kohtuutonta pyytää 1x kk käyntiä " tsekkauskäyntiä" .

Kuulemma on. Minun pitää olla itse aktiivinen ja lähteä vain kotoota!?

Joo, masennus on diagnoosi, mutta arvatkaa miten aktviinen olen ollut joka suhteen + en todellakaan ole jämähtänyt kotiin, liikun käyn terapiassa (yksityinen) tapaan ystäviä, kuskaan lapsia treeneihin, teen vapaaehtoistyötä vanhainkodissa jne.

Että kehtaisi sanoa sen kaikkein kliseisimmän " lähde pois kotoa, lähde liikkeelle" . Penäsin hoitotahon vastuuta hoidostani jos en kerta edes käy siellä seurattavana. Sanoi, ettei voi puhua kauempaa puhelimessa..

Ja vielä itse soitti minulle (luulin että soittaa silloin hyvänä hetkenä) kun olin jättänyt viestin.

Onko asiallista? Ja voin kuvitella miten huonoa hoitoa ihmiset saavat jotka eivät osaa vaatia. Minä olen oppinut enkä hitsi vie luovuta! Tässä maassa mikään ei ole alimpaa kastia kuin masentunut ti vanhus tai pahimmassa tapauksessa masentunut vanhus!

Puistattaa!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuoreekhon rajun väkivallan uhri. minua on hoidettu sekä fyysisesti ja henkisesti osastolla loistavasti. Avohuollossa kaikki on ollut hyvin heikosti hoidettua. Kaikkea en ala tähän yksityiskohtaisesti luettelemaan.

Terapeuttini ehdotti yktisyitä terapuettia koska tuntee hoitavan tahoni ja näki lausunnot minusta jne. Näin myös aion tehdä.

Kaksisuuntaista mielialahäiriötä minulla ei ole. Se että olen 4 h netissä ei tee minusta maanista : )

Ja kiitos kysymästä nukun yöni hyvin, ilman lääkitystä.

Onko sulla keittiön seinällä psykologin diplomi? : )

Olette te aika vekkuleita.

ap

Vierailija
82/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ainoa selväjärkinen kirjoittaja tässä ketjussa ja kaiken lisäksi täysin oikeassa. Hyvä että pidät puolesi ja olen todella pahoillani kokemuksestasi. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan väkivaltaa. Kyllä vastuu on valtiolla eikä yksityisellä taholla. Jos saisit ykssityiseltä taholta täyden hoidon niin asia olisi ok mutta kun et. Ilman muuta soitat huomenna ylilääkärille. Mieti ennen puhelua tarkaan miten asian esität ja mitä haluat ja jos ei onnistu niin ilmoita et saavut vain sit paikalle. Suomessa ei terveydenhuolto toimi ollenkaan luojan kiitos että asun muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeiden tarpeessa. Vedät herneitä ja väität, että se lääkäri karjui sinulle. Epäilenpä, että kertomuksesi oli " hieman" väritetty ja se karjuja taisitkin olla sinä. Jos hermostut noin helposti netissä, teet saman varmaan puhelimessakin...Hoida itsesi kuntoon, olet pelottava.

Vierailija
84/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjärkinen ei edes pystyis kirjottelemaan tänne mitään tuommosia mitä sinä kirjotit.

Vierailija
85/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt siis yksityisellä terapiassa, ja haluaisit kuitenkin käydä myös sairaanhoitajalla kerran kuussa, niinkö? miksi ihmeessä?

kuinka usein sinulla on käyntejä yksityisellä? mitä luulet että se sairaanhoitaja saa aikaan 15 min käynnin aikana kerran kuussa?

joka tapauksessa, olen pahoillani että olet kokenut järkyttävää väkivaltaa :(

Vierailija
86/86 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei saanut leikkauksen jälkeen mitään kuntoutusta, kun kuulemma verorahoja täytyy säästää. Kun sitten hän joutui pyörätuoliin, on terveyskeskuksesta mennyt kelalle kolme kertaa pyyntö kuntoutukseen. Kela tarjoaa vain ammatillista kuntoutusta. Ensimmäisellä kerralla sinne menimmekin, mutta siellä lääkäri sanoi, että mieheni ei kuulu sinne, vaan lääkinnälliseen kuntoutukseen. Sitä kela ei myönnä, koska mieheni ei saa korotettua hoitotukea. Toista ja kolmatta kertaa emme ole enää menneet, vaan aina ilmoittaneet, että siellä on edelleen ne samat ihmiset, jotka sanovat, että mieheni ei kuulu ammatilliseen kuntoutukseen. Minä menen siis aina avustamaan miestäni ja siksi kirjoitan, että me menemme.

Kerran keskustelin asiasta kelan työntekijän kanssa ja hän sanoi, että voihan mieheni mennä yksityiseen fysioterapiaan! Minä olin siihen aikaan työtön, joten ei paljon rahoilla hurjasteltu, jotta olisimme voineet kustantaa yksityisen fysioterapian.

Eli hyvää työtä teit. Kunpa löytyisi muitakin, jotka saavat suunsa auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän