Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin tänään hoitavan tahon apulaisylilääkärille joka prpvpsoitui täysin puhelustani.

Vierailija
30.10.2007 |

Tunsin suunnatonta myötähäpeää hänen puolestaan. Kysin asiallisesti mikä vastuu hoitotaholla on kuntoni seurannasta ja esim. lääke ja työkuntoselvitykset. Miten voidaan selvittää työkuntoani jos en siellä käy.

Kysyin onko kohtuutonta pyytää 1x kk käyntiä " tsekkauskäyntiä" .

Kuulemma on. Minun pitää olla itse aktiivinen ja lähteä vain kotoota!?

Joo, masennus on diagnoosi, mutta arvatkaa miten aktviinen olen ollut joka suhteen + en todellakaan ole jämähtänyt kotiin, liikun käyn terapiassa (yksityinen) tapaan ystäviä, kuskaan lapsia treeneihin, teen vapaaehtoistyötä vanhainkodissa jne.

Että kehtaisi sanoa sen kaikkein kliseisimmän " lähde pois kotoa, lähde liikkeelle" . Penäsin hoitotahon vastuuta hoidostani jos en kerta edes käy siellä seurattavana. Sanoi, ettei voi puhua kauempaa puhelimessa..

Ja vielä itse soitti minulle (luulin että soittaa silloin hyvänä hetkenä) kun olin jättänyt viestin.

Onko asiallista? Ja voin kuvitella miten huonoa hoitoa ihmiset saavat jotka eivät osaa vaatia. Minä olen oppinut enkä hitsi vie luovuta! Tässä maassa mikään ei ole alimpaa kastia kuin masentunut ti vanhus tai pahimmassa tapauksessa masentunut vanhus!

Puistattaa!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi on varmaan ilmoittanut kelalle tuon ennen kuin tiesi terapiastasi ja siitä, että se tulee jatkumaan. Se on tässä olennainen asia. Et tarvitse sairaanhoitajaa, mitä kuvittelet hoitajan kanssasi tekevän? Vaikka sairaanhoitaja olisikin saman organisaation sisällä kuin hoitava lääkärisikin, ei hänen tarjoama hoitonsa olisi keskusteluapua kummempaa eikä takaisi sinulle nopeampaa/parempaa lääke/työkykyseurantaa kuin mitä sinulla on ilman. Ei hoitajakaan ota kantaa työkykyyn, tiesitkö sen!

Lääkäriseurannaksi riittää todella kerran vuodessa tapahtuva seuranta ja tarvittaessa syystä ajanvarausvastaanotto. Kela kyllä tietää tämän, on aivan yleinen käytäntö.

Tajuatko ap, ettet saisi sairaanhoitajalta mitään sellaista, mitä et saa terapeutiltasi?

Ja terapeuttisi ei ehkä tykkäisi, jos ravaisit psykiatrisella sairaanhoitajalla?

Vierailija
62/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siellä ravaisi vaan kävisin sen tsekkauskäynnin. Terapuettini on nähnyt ja kuunnelut hoitoni tasoa ja kehoittanut minua siirtymään ykisyiselle jotta saan asianmukaista hoitoa psykiatrian puolella. Ja näin olen tehnyt.

mutta silti teen muistutuksen ensitseen hoitotahoon, mitä on lain mukaan hyvä ja riittävä hoito.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinähän olet sentään saanut hoitoa ihan kuukausien sisällä ja seuranta toimii ja terapeutti, lääkitys ja sairausloma on.

Se on kuule paljon paremmin kuin 99,8 prosentilla Suomen maan potilaista!

Vierailija
64/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seurantaa, ainoastaan yksityisen terapeutin käynnit ovat säännöllisiä.

Joten anna olla oletuksesi!

ap

Vierailija
65/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella todella ambivalentti

Sinä vedät kaikessa kahteen suuntaan: Et taida itsekään tietää, mitä haluat ja mikä on sinulle parhaaksi. Haluat hoitoa, vaikka et ole sitä vastaanottamassa. Haluat sairauslomaa, vaikket haluakaan. Olet työkykyinen, vaikket olekaan ja vaikka taidat halutakin olla kamalan sairas ja onneton. Sen lisäksi olet pelottavan aggressiivinen.

Ambivalenssistasi kertoo myös se, että olet tässäkin threadissa monta kertaa sanonut, ettet enää tähän palaa, mutta joka kerta provosoidut kuitenkin vastaamaan.

Miksi jäät räkyttämään tyhjää? Mitä se sinulle antaa? Voit tehdä valituksen, mutta se ei tule tuottamaan mitään, sillä kaikesta tästä päätellen kohdallasi on toimittu aivan oikein.

Vierailija
66/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sairausloma, on terapeutti ja on seuranta. " Seuranta" on juuri sitä, että olet sen hoitopaikan kirjoissa ja kansissa ja voit tarpeen tullen ottaa sinne yhteyttä.

Asianmukaisesti on hoito hoidettu.

Vierailija
67/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toivon että lääninhallistus pistää heidät koville. Mulla on sellaisia asioita tässä nyt heittä tiskiin ja niistä dokumentit, että he eivät voi virkaivrheitään kiertää.

Ja vielä, koen olevani traumautunut, en tiedä olenko työkykyinen vai alentuvasti työkykyinen, sitä pitää selvittää tai sitten vaan ronskisti kokeilla mihin rahkeet riittää. (siinäkin on riskinsä).

joo, olin jo luovuttamassa kun tuli näitä " ota nappi" kirjoituksia, mutta en antanut sen lopulta tyrehdyttää ketjua.

EIKÖ TÄÄLLÄ OLE KUKAAN SITÄ MIELTÄ ETTÄ AVOHUOLLON MT- ASIAKAS TARVITSEE SEURANNAN JA VARMUUDEN; ETTÄ PÄÄSEE PIAN HOITOON JOS TILANNE VAIKEUTUU?

Vai onko teille ihan sama mitä tuolla kadulla kulkee?

ap

Vierailija
68/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain siitä saa käsityksen että käytät jotain lääkitystä.

Vierailija
69/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyötyisinkö jostain lääkkeestä: mahdollisesti, mutta sitä en päätä minä vaan hoitava lääkäri.

Vierailija
70/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hoitava lääkäri on luvannut kelalle ja minulle pitää minua tiiviissä seurannassa ja kuitenkaan seurantaa ei ole ollut miltään osin.

Eikö se ole ison luokan kusetus?

ap

Vierailija
71/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on (oli) se seuranta. Pääset kyllä vaikka osastohoitoon jos olet sen tarpeessa. Koska sinulla on hoitopaikka ja hoitovastuu (tai oli, nyt kun olet vaihtamassa yksityiselle), pääset kyllä tarvittaessa hoitoon, seurantaan ja saat sitä hoitoa. Avohoito ei tarkoita heitteillejättöä eikä huonoa hoitoa.

Muistutusta sinä et potilaana tee, sen tekee jokin viranomaistaho. Voit tehdä valituksen tai kantelun, mutta sillä ei ole merkitystä, koska mitään virhettä ei ole tapahtunut.

Kertoo paljon asenteestasi mt-potilaita kohtaan, kun peräänkuulutat pelkoa/huolta kadullaliikkuvista mt-potilaista. Ei, minua ei ainakaan pelota. Suurin osa mt-potilaista ja kuntoutujista on asiallisia, kohteliaita ja rauhallisia, vain erittäin pieni murto-osa, ei edes prosentti, on avoimesti aggressiivisia ja uhkaavia. Miksi pelkäät itseäsi noin paljon?

Mitä sinä olet oikein vailla? Sinulta on kysytty useita kysymyksiä, kuten, mitä olisit halunnut sairaanhoitajan kanssasi tekevän, mutta et ole vastannut. En ymmärrä yhtään (osin sekavan kirjoittamisesi vuoksi) mistä nyt tarkalleen kiikastaa ja miksi et ole valmis hyväksymään sitä, mitä sinulle on tarjottu.

Sinä ap saat nyt hyvää hoitoa, eli terapiaa. Mitä muuta haluat/luulet tarvitsevasi? Mitä terapeutti ajattelee sinun tarvitsevan?

Vierailija
72/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se seuranta tarkoittaa sitä, että sinä seuraat lääkitystä kotona ja ilmoitat sinne, jos jokin ei toimi. Samaten se seuranta on sitä, että olet siellä kirjoilla ja voit milloin tahansa ottaa sinne yhteyttä.

Noin meillä on toinen lapsi puheterapeutin seurannassa, toinen lastenklinikan seurannassa, itse olen neurologian klinikan ja korvaklinikan seurannassa. Toisessa perussairauden, toisessa leikkauksen takia.

Se " seuranta" tarkoittaa siis sitä, että et tarvitse sinne erikoissairaanhoitoon enää mitään uutta lähetettä, vaan voit ottaa sinne itse suoraan yhteyttä.

EI SITÄ, että kävisit siellä säännöllisesti tms.

Vierailija
73/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin persettä. Eikä ne sieltä perään soita.

Ja en tarkoita mt-ongelmaisilla että olisivat vahingoksi muille, mutta usien lähimmilleen valitettavasti ovat ja kyllä myös viiem aikoina isoissa kaupungeissa on ollut ongelmatilanteita.

Minä en koe olevani mt-ongelmainen vaan normaalisti reagoiva ihminen suhteututtna siihen mitä olen tuoreeltaan kokenut.

Se mitä minulle on luvattu ja mikä on toteutunut on syvässä ristisriidassa keskenään.

ps. Muistutuksen tekee nimenomaan asiakas... (tänään potiasasiamieheltä tämän tarkastanut)

ap

Vierailija
74/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on mielenterveysongelma.

Ja se ettet tajua, mitä esimerkiksi seuranta tarkoittaa, vaikuttaa siihen, mitä luulet että sinulle on luvattu.

Vierailija
75/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen olet saanut.

Vierailija
76/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potilas on niin onnekas että on päässyt terapiaan (vain hyvin pieni osa pääsee), on lääkitysseurannat yleensä 3-6 kk:n välein. Joillakin jopa vain kerran vuodessa. En jaksanut lukea tätä pitkää ketjua kokonaan läpi eikä siitä selvinnyt, kuinka usein ap näitä käyntejä sitten haluaisi. Kiinnostaisi myös tietää onko kaksisuuntaisen mielialahäiriön mahdollisuutta mietitty, oletko nukkunut viime aikoina hyvin? Kierrokset kun näyttävät sen verran kovilta, että voisi olla lääkäriarvio oikeastikin tarpeen.

Vierailija
77/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä en ole. Töihin menen kun sen aika on. Nyt ajan asioitani ja toivon, että samalla joku muu hyötyy siitä että pistän hoitotahon vastaamaan lupauksistaan.

Mieheni juuri luki tämän ketjun ja sanoi: anna olla, olet noiden yläpuolella.

Eli annan olla, en aio avata ketjua enää.

Terveitä päiviä teille kaikille

ja toivon, ettette joudu sairaan ihmisen pahoinpitelmäksi kadulla... Koska näin kävi minulla, hänkin oli sitten loppujen lopuksi vaan huonossa avohoidossa noh, nyt on valtion täysihoitolaitoksessa.

ap

Vierailija
78/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen terveydenhuollon kohentamiseen jne. Vaan ihan itseesi!

Vierailija
79/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksanut uskoa, että täällä löytyy avohoidon tämänhetken kannattajia näin paljon, itse olen ollut jo pitkään huolissani avohuollon resursseista.

ap

Vierailija
80/86 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vielä sinulla." Olen oikeasti huolissani tilanteestasi ellet ole ihme raivon vallassa tällä hetkellä. Miten olet nukkunut viimeisen kolmen yön aikana? Onko sinulla epäilty kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Tai jotain muuta psykoottista? Mitä mieltä terapeuttisi on voinnistasi vai oletko jättänyt terapian kesken?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän