Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä sitä anoppia kiinnosta...

Vierailija
30.10.2007 |

Mä olen täällä kertonut kuinka anoppi haukkui mut joku aika sitten tosi pahasti kaikenlaista että olen saanut toimillani lapsen sairaaksi jne. Siis niin että ihan oikeasti todella pahoitin mieleni aiheetta.

En kuullut sen jälkeen anopista mitään, en anteeksipyyntöä ja ajattelin että olkoot koko akka :)

No jossain vaiheessa koitin olla aikuinen ja laitoin tekstarin että on yhä tervetullut lapsia katsomaan jos haluaa. Vastasi vain että haluaa ja on ikäväkin. Sitten laitoin vielä että ymmärtää varmaan miksi minusta ei kuulu kun en kaipaa tuollaisia haukkuja. Sen jälkeen ei taas kuulunut mitään enää, ei todellakaan pyydä koskaan anteeksi.

Tänään esikoinen sanoi että on mummoa ikävä joten laitoin vielä kerran anopille viestin että poika ikävöi että tulisi vaikka käymään. EI VASTAA MULLE MITÄÄN! Mitähän pahaa mä olen tehnyt vai onko yhtäkkiä alkanut vihata mua niin paljon? Olen lasten takia yrittänyt niellä ylpeyteni ja ottanut yhteyttä ja toivoin että nuo lapsenlapset edes mummoa kiinnostaisivat, mutta ei. Itse olen yrittänyt sopua hakea. Tuli paha mieli ettei anoppia kiinnosta.

Tähän kyllä sitten jää mun osalta tämä sovun löytämisen yritys. Toinen haukkuu mut lyttyyn ja mä nyt sitten yritän lasten takia, mutta ei. Olkoon mokoma.

Mitä ootte mieltä? jos ylireagoinkin aluksi (mitä en kyllä kenenkään mielestä tehnyt) niin nyt riitti jos ei vaivaudu lasten takia tulemaan tai vastaamaan.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että anoppi on käyttäytynyt huonosti ja on nyt time outilla. Ota nollalinja selkkausten suhteen.

Vierailija
22/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eivät tapaa lapsenlapsiaan. Meillä on sama tilanne ja kun välit ovat huonohkot ei käydä kylässä. Mies ei halua lähteä kylään lapsien kanssa ilman minua ja appivahemmat eivät halua kyläillä meillä kun eivät pidä minusta. Tilanne on pikku hiljaa mennyt siihen et tavataan häissä ja hautajaisissa ja ehkä n. 2 kertaa vuodessa. Lapsilla ei siis ole todellista kontaktia isovanhempiinsa mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Muita lapsenlapsia kyllä tapaavat ja hoitavat mielellään. Ei haittaa pätkän vertaa enkä edes asiaa mieti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähetin kutsun kylään, sitten voidaan naamatusten sopia asiat jos sitä haluaa ja siihen on valmis. En minä nyt enää soittamaan ala että " sait viestini muttet vastannut, tuletko kylään?" . Anoppi on minua loukannut kun minä oon yrittänyt aina vain olla ystävä :( ja nyt oon tarjonnut sovinnon siementä, oikeesti nöyrtynyt vaikka sen sanat yhä ahdistaa ja vituttaakin, mutta ei näytä olevan pokkaa tulla kylään.

ap

Vierailija:

Että tämä riita selviäisi paremmin soittamalla! Vaikka normaalisti laittaisikin tekstareita, ei minusta riitoja niillä selvitä! Ihmiset kun tulkitsevat kirjoitetut viestit ihan eri lailla, kun ei kuule äänensävyjä. Anoppi voi pitää viestejäsi ilkeinä " turhaan tuut tänne haukkumaan" , vaikka sinä olet tarkoittanut ne aivan toisella tapaa!

Jos siis _oikeasti_ haluat sopua anopin kanssa, niin soita! Ja jos puhelu menee taas riitelyksi, toisten haukkumiseksi niin anna sitten olla kokonaan.

Vierailija
24/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaa heitä eivätkä odota heiltä mitään.

Ei sellaisesta jää paitsi mitä ei ole olemassakaan.

Vierailija
25/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täysin samaa mieltä mutta kun asia on vielä niin tuore ja kun esikoinen ja mummo olivat ennen kovasti tekemisissä niin kyllähän asia mua surettaa.

Mutta en vaan tajua miksi niin moni olettaa että kaiken jälkeen on minun hommani selvittää asiat ja että lasten pitäisi kuitenkin mummolleen jatkuvasti päästä vaikka tuota mieltä minusta on.

Mielestäni olen yrittänyt ja vaikka tekstiviesti voi olla tökerö tapa (enhän asioita viestissä selvittänyt) niin parempi sekin on kuin ei mitään.

ap

Vierailija
26/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luulisi että kärsisi tilanteesta itse. Hetki sitten meillä oli hyvät välit ja sanoi että ihanaa kun hänellä tulee nyt niin hyvä suhde lapsenlapsiin kun muutti meidän lähelle jne. ja nyt sitten näin.

Vierailija
27/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta en vaan tajua miksi niin moni olettaa että kaiken jälkeen on minun hommani selvittää asiat ja että lasten pitäisi kuitenkin mummolleen jatkuvasti päästä vaikka tuota mieltä minusta on.

ap

Eihän ne teidän riidat ole lapsen vika! Miksi lapselta pitäisi riistää mummo vain siksi, että teillä on riitoja? Jos miehesi kuitenkin käy äidillään.

Eri asia on, jos koko perhe on katkaissut välit anoppilaan...

Vierailija
28/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan lähinnä sitä että jos se on sille tärkeää niin voi tulla myös meille kun on kutsuttu!! En kauhean riidanhaluinen ole kun itse pyydän!!!

Nyt vain on sellainen fiilis että tulee sitten sillain että mies on kotona ja mä olen vaikka lenkillä. Ettei vaan tarttis nähdä mua.

Mä en tajua tälläisiä riitoja. Kun vaikka mut on haukuttu niin olisin valmis anteeks antamaan niin toinen ei vaivaudu tekemään mitään!

ap

Vierailija
29/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi ettei mieheni halua pitää yhteyttä äitiinsä koska äitinsä inhoaa minua. Että näin ja siksi! Kun ei aikuista ihmistä voi pakottaa olemaan mummo jos on niin ylpeä ettei osaa käyttäytyä. Myös siksi etten halua että lapseni saavat huonoja vaikutteita isöäidiltään joka aina mollaisi minua ja teksi kaiken niin kuin itse haluaa. Katsos kun on lapsia pelissä niin isovahempien pitää kunniottaa lasten vahmpien päätäntä valtaa lasta koskevissa asioissa. Ja minä päätän että lapseni saavat olla isoäitinsä kanssa tekemissä kun ovat tarpeeksi vanhoja tajuamaan asiat itse. Että näin päin täällä

Vierailija
30/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka anoppi hänet haukkui. ANOPIN tehtävä olisi tehdä sovintoa kun on typerä ollut, ei ap:n.

Jos anoppi ei edelleenkään vastaa ap:n sovinnonteko pyyntöihin, ei vika ole ap:n vaan tyhmän anopin. Miksi pitäisi tehdä sovintoa ihmisen kanssa joka ei sitä halua? Lasten takia?

Kyllä ne lapset huomaa ennenpitkää että äiti ja mummo on riidoissa keskenään, eikä se niille niin hyvää tee olla siinä välissä.

Vierailija
31/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vuosien kokemuksella etta asiat ei muutu. Ihminen luo mielipiteensa ja usein se on ja pysyy. Sä voit yrittää ihan miten paljon vaan mut sua inhotaan silti. Parempi on kun annat asioiden olla ja keskityt asioihin joihin voit vaikuttaa. Älä turhaan itseäsi kiusaa.

Vierailija
32/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun ei aikuista ihmistä voi pakottaa olemaan mummo jos on niin ylpeä ettei osaa käyttäytyä. Myös siksi etten halua että lapseni saavat huonoja vaikutteita isöäidiltään joka aina tekisi kaiken niin kuin itse haluaa. Katsos kun on lapsia pelissä niin isovahempien pitää kunniottaa lasten vahmpien päätäntä valtaa lasta koskevissa asioissa. Ja minä päätän että lapseni saavat olla isoäitinsä kanssa tekemissä kun ovat tarpeeksi vanhoja tajuamaan asiat itse. Että näin päin täällä

Vierailija
33/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS KIITOS KIITOS!!!!!!!!!!!!!

Sitä minäkin ihmettelen miksi mut teilataan kun edes jotakin yritän :(

ap

Vierailija
34/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa on ihan pakko astella miniän varpaille ja alkaa huomauttelemaan kaikesta. Näin kävi meilläkin. Pitkään jaksoi olla ystävällinen ja niin olin minäkin vaikka en koko ihmistä hirveesti digannutkaan. Enkä ymmärtänyt. olin silti ystävällinen, kunnes alkoi totuusseerumia sadella niskaan:( Vähitellen n. joka toisesta asiasta. Kunnes sitten riitti.

Viimeisimpänä saavutuksenaan mainittakoon, että haukkui uuden asuinalueemme persläveksi. Kyllä, ihan noilla sanoilla. Asumme pienellä okt-alueella. Hän asuu vuokralla eikä omista kuin tuulen huuhtoman perseen. Silti on varaa rääpiä.

V..uttaa koko ämmä.

Vierailija
35/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja siksi ettei mieheni halua pitää yhteyttä äitiinsä koska äitinsä inhoaa minua. Että näin ja siksi! Kun ei aikuista ihmistä voi pakottaa olemaan mummo jos on niin ylpeä ettei osaa käyttäytyä. Myös siksi etten halua että lapseni saavat huonoja vaikutteita isöäidiltään joka aina mollaisi minua ja teksi kaiken niin kuin itse haluaa. Katsos kun on lapsia pelissä niin isovahempien pitää kunniottaa lasten vahmpien päätäntä valtaa lasta koskevissa asioissa. Ja minä päätän että lapseni saavat olla isoäitinsä kanssa tekemissä kun ovat tarpeeksi vanhoja tajuamaan asiat itse. Että näin päin täällä

Minusta tämä tilanne on eri, jos MIESKÄÄN ei käy vanhempiensa luona. Eihän sinne silloin lapsiakaan laiteta. (ja sanoin tämän jo aiemmassa viestissä). Mutta sitä en ymmärrä, jos mies käy kuitenkin vanhemmillaan, niin lapsia EI PÄÄSTETÄ mukaan vain siksi, että äiti ja mummo ovat riidoissa. (enkä tarkoita tällä nyt suoraan ap:tä, vaan tällaisia näitä tapauksia on paljon!)

Vierailija
36/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä kanssa aivan totta että onko se edes hyväksi lapsille jos oma mummo on sellainen ettei hyväksy mitään lasten omassa äidissä. Ovat tavallaan kahden tulen välissä. Kyllä ne pienet pian huomaa että jotain on vialla...

ap

Vierailija
37/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei tulisi, menettäisi kaiken. Pistäisi paremmin miettimään niitä omia sammakoita joita suusta satelee.

Vierailija:

Minusta tämä tilanne on eri, jos MIESKÄÄN ei käy vanhempiensa luona. Eihän sinne silloin lapsiakaan laiteta. (ja sanoin tämän jo aiemmassa viestissä). Mutta sitä en ymmärrä, jos mies käy kuitenkin vanhemmillaan, niin lapsia EI PÄÄSTETÄ mukaan vain siksi, että äiti ja mummo ovat riidoissa. (enkä tarkoita tällä nyt suoraan ap:tä, vaan tällaisia näitä tapauksia on paljon!)

Vierailija
38/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän vuosien kokemuksella etta asiat ei muutu. Ihminen luo mielipiteensa ja usein se on ja pysyy. Sä voit yrittää ihan miten paljon vaan mut sua inhotaan silti. Parempi on kun annat asioiden olla ja keskityt asioihin joihin voit vaikuttaa. Älä turhaan itseäsi kiusaa.

Minä en vaan ymmärrä. Ennen oltiin läheiset, sit yhtäkkiä alkoi olla viileämpi mua kohtaan, sit alkoi tulla haukkuja ja muuta paskaa joka huipentui tuohon viimeiseen joka mulle riitti. Sitä ennenkin piti jo taukoa, minä soittelin jotta poika kuulu mummon äänen jne.

Sitä minäkin ajattelin että jos ei ole valmis sopimaan, miksi kiusaan itseäni. Ei ne lapset ole mitenkään syyllisiä mutta miksi niiden sitten täytyy siellä mummon luona käydä jos mummo ei ole valmis tekemään mitään hyväksyäkseen minua. Kun en tiedä että oisin tehnyt mitään pahaa, siks kai tää niin kauheelta tuntuukin enkä halua tälläistä elämääni. :(

ap

Vierailija
39/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mies käy... Ensin ajattelinkin että anoppi sopisi jos ei käytäisi siellä mutta mies ei vain ole mun tukena 100%. Ja ajattelin tosiaan että hetki näin niin eiköhän anoppi järkiinny. Haluan mummon lasten elämään. Mutta ei se onnistu kun ei mies tue. :(

ap

Vierailija
40/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Anoppisi pitää sinua varmaan aivan pentuna, eikä vastaa siksi. Ryhdy aikuiseksi, niin luulen että homma helpottuu siltä istumalta. Tässä näitä vinkkejä...

-soita, älä tekstaa tai lähetä muitakaan sähköisiä viestejä, jos odotat vastausta

-älä loukkaannu vaan jätä asiat omaan arvoonsa, sinä et ole maailman napa, anoppisi nyreys lähtee anopista, kysy huolet ja murheet, ole empaattinen ja huomaavainen, arvosta häntä vaikka vailla vastakaikua, hän on miehesi äiti ja ansaitsee kunnioituksesi

Ihmettelen syvästi sitäkin, että miniällä ei ole lasten saamisen jälkeen oikeutta enää loukkaantua huonosta kohtelusta, kun aina pitää ajatella vain miten lasten ja mummin suhde kärsii. Kyllä se anoppikin on aikuinen ihminen jolla on samanlainen velvollisuus lapsenlapsiiaan kohtaan, saati sitten poikaansa kohtaan.

Mulla ei ole kokemusta moisesta, mutta tiedän tasan tarkkaan, että minä en ole mikään roskakori joka ottaa vain kiltisti pa*kat niskaansa. En tunne ap:n tarinan taustoja, mutta kenenkään ei tarvitse sietää loukkauksia vain lapsiensa takia.. Ja anoppi kyllä tuntuu huomattavasti pennummalta näistä riitapukareista, toinen sentään on yrittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä