Tajuaako puusilmäiset kuopiolaiset ja muut meuhkaajat
miltä tuntuisi, jos oma työpaikka pakkosijoitettaisiin vaikkapa Inariin.
Lapset pääsisivät nauttimaan uudesta koulusta, olisi kiva myydä asunto, vilkuttaa vanhemmille ja ystäville sekä suunnata kohti leppoisaa Inaria. Kyllä sieltä KTM-miehelle löytyisi joku kiva ja haastava työpaikkakin takuulla.
Toivottavasti pääsette nauttimaan tästä mahdollisuudesta joskus, se on oikein ihana juttu.
Mekin oikein laskemme päiviä Kuopion muuttoon. Miehelläkin on jo lukuisia työtarjouksia houkuttelevista, globaaleista kuopiolaisfirmoista. Lapset ovat myös kyllästyneet tylsiin vanhoihin kavereihinsa. Mahtavaa!
Kommentit (44)
Minä olen käynyt töissä Lahdessa, Järvenpäässä, Helsingissä ja nyt Espoossa. Aina on ollut ihan reilu työmatka.
Mutta Kuopio on jotain muuta.
toiminta ja bisnes ei kertakaikkiaan voi keskittyä sinne kehäteiden sisäpuolelle...
Vaasaan, Jyväskylään, Kouvolaan ja Turkuun, kyllä siinä joka kerta piti aloittaa alusta.
Mutta totta, KUopio on asia erikseen.;)
muuttanut muualta hesaan työn perässä ja raahannut vielä perheensäkkin mukana? Kiva että välillä näinkinpäin.... hahhahhaaa...!!!
Lyöty laudat ikkunoihin ja lähdetty.
Päätettiin, että pääkaupunki on nyt Helsinki ei enää Turku ja pitäähän pääkaupungissa asukkaita olla. Ja eiku Turkulaiset Helsinkiin, halusivat he sitä itse tai eivät.
Olen muuttanut työn perässä muualta Helsinkiin. Onneksi pääsin pois.
Herää jo tähän päivään (ja tutustu vaikkapa ihan lähihistoriaankin) pahvi.
Minäkin jouduin melkein Tampereelle muuttamaan.. Kuulkaa kova pala turkulaiselle....
Olen muuttanut työn perässä muualta Helsinkiin. Onneksi pääsin pois.
Yksityiset firmat tekevät niin kuin haluavat, se on sitä yrittämisen vapautta. Näemmä haluavat keskittää toiminnat vetovoimaselle pk-seudulle eivätkä vaikka mahtavaan yliopistokaupunkiin Kuopioon.
Mistähän johtuu? Olisiko sijainnilla merkitystä? Ihmisten muuttohalukkuudella?
Kuopio ei vedä yrityksiä samalla tavalla, nyt kepulaiset suhmuroi sinne yhden laitoksen, jonne juuri yksikään työntekijä ei halua muuttaa. Kun lääkkeiden saaminen vaikeutuu, kiitetään sitten heitä ja kuopiolaisia. Hankkikaa sinne ammattitaitoista porukkaa, minä sain jo itselleni toisen työpaikan Helsingistä! Kuulemani mukaan monella työkaverillani on sama juttu aikeissa tai jo toteutuksen asteella.
toiveasuinpaikkakunnasta tässä elämäntilanteessa.
Lopputulos saattaisi yllättää maalaiset.
Työpaikkojen menettäminen on ikävä juttu, mutta jos ovat asiantuntijoita niin eiköhän nuo työllisty muuallekin jos ei muutto kiinnosta.
eli maksaa muualle Suomeen huikeita summia vuosittain, koska muualla ei tulla toimeen omillaan.
Ihan kiva käydä töissä ja antaa vähästään jonkun kuopiolaisen elinolosuhteiden hyväksi. Nauti siitä käydessäsi Kuopion uimahallissa tai muualla valtionosuuksin tuetussa toiminnossa.
Muutto on huono idea, koska:
- se on kallis ja aiheuttaa veronmaksajille (siis pk-seutulaisille laskun)
- Kuopioon ei saada yhtä asiantuntevaa porukkaa koskaan
- synnyttää turvattomuuden tunteen valtion laitoksissa, koskaan ei tiedä minne byroo heivataan
- Kuopio ei ansaitse laitosta, ennemmin se olisi tullut sijoittaa vaikka suurten työttömyyslukujen Kainuuseen.
Näitä asioita ei ehkä Savon Sanomissa listattu.
kouluikäisten perheiden toiveasuinpaikkakunnasta tässä elämäntilanteessa. Tai kysymään vaikka yliopisto-opiskelijoilta, mille paikkakunnalle he haluaisivat työllistyä.
Todellakin, lopputulos saattaisi yllättää pk-seutulaiset.
toiveasuinpaikkakunnasta tässä elämäntilanteessa.
Lopputulos saattaisi yllättää maalaiset.
että tuo pääkaupungin nettomaksujuttu on ihan puuta heinää, riippuu ihan siitä miten asiaa katsotaan. Mutta HS halusi uutisoida näin ,)
siinä hesarin jutussahan mainittiin että näitä nettomaksaja-alueita olivat mm. Pirkanmaa, Kymenlaakso, Päijät-Häme jne...
että tuo pääkaupungin nettomaksujuttu on ihan puuta heinää, riippuu ihan siitä miten asiaa katsotaan. Mutta HS halusi uutisoida näin ,)
että täällä sydänmaillla on ihan normaalia muuttaa työnperässä.
En tällä ota mitään kantaa ilmeisesti lääkelaitoksen muuttoon, siitä tässä ilmeisesti on kyse.