Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä sitä anoppia kiinnosta...

Vierailija
30.10.2007 |

Mä olen täällä kertonut kuinka anoppi haukkui mut joku aika sitten tosi pahasti kaikenlaista että olen saanut toimillani lapsen sairaaksi jne. Siis niin että ihan oikeasti todella pahoitin mieleni aiheetta.

En kuullut sen jälkeen anopista mitään, en anteeksipyyntöä ja ajattelin että olkoot koko akka :)

No jossain vaiheessa koitin olla aikuinen ja laitoin tekstarin että on yhä tervetullut lapsia katsomaan jos haluaa. Vastasi vain että haluaa ja on ikäväkin. Sitten laitoin vielä että ymmärtää varmaan miksi minusta ei kuulu kun en kaipaa tuollaisia haukkuja. Sen jälkeen ei taas kuulunut mitään enää, ei todellakaan pyydä koskaan anteeksi.

Tänään esikoinen sanoi että on mummoa ikävä joten laitoin vielä kerran anopille viestin että poika ikävöi että tulisi vaikka käymään. EI VASTAA MULLE MITÄÄN! Mitähän pahaa mä olen tehnyt vai onko yhtäkkiä alkanut vihata mua niin paljon? Olen lasten takia yrittänyt niellä ylpeyteni ja ottanut yhteyttä ja toivoin että nuo lapsenlapset edes mummoa kiinnostaisivat, mutta ei. Itse olen yrittänyt sopua hakea. Tuli paha mieli ettei anoppia kiinnosta.

Tähän kyllä sitten jää mun osalta tämä sovun löytämisen yritys. Toinen haukkuu mut lyttyyn ja mä nyt sitten yritän lasten takia, mutta ei. Olkoon mokoma.

Mitä ootte mieltä? jos ylireagoinkin aluksi (mitä en kyllä kenenkään mielestä tehnyt) niin nyt riitti jos ei vaivaudu lasten takia tulemaan tai vastaamaan.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta sinun ei nyt enää tarvitse tehdä yhtään mitään. Jos ennenkin olette tekstailleet niin minusta on kumma jos ei anoppi vastannut tuohon viestiisi. Joko häntä nolottaa se viesti ja oma käytöksensä tai sitten hän suuttui! Jos häntä nolottaa niin sittenhän hän ITSE voisi soittaa tai tulla käymään. Jos taas hän suuttui niin sittenhän sekin on hänen mokansa.

Minusta olet toiminut jo kovin fiksusti kun edes uskalsit ottaa asian puheeksi vaikkakin vain tekstiviestissä.

Ei pidä antaa anoppien (tai muidenkaan) hyppiä silmille. Ja jos hän oli haukkunut sinut jostain asiasta joka oli täysin aiheeton, niin pistäisin kyllä suhteet jäähylle hetkeksi.

Mun anoppi rupesi käymään meillä jatkuvasti kun muutimme hänen lähelleen. Siitä tuli jo kamalaa ja joka kerta kun hän kävi, hän myös ohjeisti mua jollain tapaa:((. Aina tein jotain väärin ja HÄN oli se parempi " äiti" . Me emme sitten tavanneet pitkiin aikoihin ja lopetimme myös anoppilassa käymiset. No se tepsi kyllä ja nykyään meillä on asialliset välit. Tosin käymme siellä anoppilassa vain 4-5 kertaa vuodessa vaikka asumme aika lähellä. Hän käy meillä silloin tällöin lapsenvahtina KOSKA HALUAA OLLA LASTEN KANSSA. Mutta lapsenvahtina hän ei saisi olla jos ei käyttäyisi asiallisesti myös MINUA kohtaan. Jos haluaa olla lasteni kanssa, niin hänen pitää myös osata käyttäytyä.

Tsempit ap ja sympatiani ovat puolellasi!

Vierailija
42/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jossain vaiheessa on ihan pakko astella miniän varpaille ja alkaa huomauttelemaan kaikesta. Näin kävi meilläkin. Pitkään jaksoi olla ystävällinen ja niin olin minäkin vaikka en koko ihmistä hirveesti digannutkaan. Enkä ymmärtänyt. olin silti ystävällinen, kunnes alkoi totuusseerumia sadella niskaan:( Vähitellen n. joka toisesta asiasta. Kunnes sitten riitti.

Viimeisimpänä saavutuksenaan mainittakoon, että haukkui uuden asuinalueemme persläveksi. Kyllä, ihan noilla sanoilla. Asumme pienellä okt-alueella. Hän asuu vuokralla eikä omista kuin tuulen huuhtoman perseen. Silti on varaa rääpiä.

V..uttaa koko ämmä.

Mä ainakin tykkäsin kauheesti anopista ja koin et oltiin Ystäviä" . Vaan yhtäkkiä alkoi huomauttelu, vihjailu ja sitten alkoi sataa paskaa niskaan. Kaikesta. mitään en tee oikein. Mikään ei ole hyvin. Ja kaikesta pahinta on se että kehtaa syyllistää mua että käyttäydyn niin että lapsi on henkisesti niin sairas että tarvii lääkärin apua ym. EIKÄ OLE!!!

Ja minä se tässä vain sopua tarjoan, vaikkakin TEKSTIVIESTILLÄ, niin alkaa itelläkin pikkuhiljaa ärsytyskynnys taas nousta kun muistan nuo kaikki sanat.

Ja kaduttaa koko tekstarien laitto.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä se anoppi sinut alunperin haukkui?

45

Vierailija
44/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olet oikeassa, mielestäni yritin. Anoppi on just sellainen et " ei koskaan ole väärässä tai pyydä anteeksi" . Minä taas olen toisenlainen enkä hyväksy ihan mitä vaan. Juu, nyt on hänen vuoronsa, enköhän ole ystävällisesti pyytänyt jo kylään ja jos se ei riitä niin en minä lähde kotoa hakemaan.

ap

Ootko varma, että tämä tapahtuu sulle eikä mulle? :-) Sun jutut on ihan kun mun näppiksestä, paitsi, että mä en tod ole laittanut, enkä laita minkään valtakunnan viestiä sille muijalle! Mutta siis myös minä sain haukut niskaani, mutta kylläkin tekstareilla. Hän kun ei aikuisena ihmisenä halua selvittää asioita, vaan laittaa tekstareita, kun niihin ei voi saman tien vastata.... ;D Naurettavaa!!

Vierailija
45/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miniän pitäisi tosiaan hyväksyä kaikenlainen kohtelu, haukut ja kaikki? Ja ajatella pelkästään lapsia ja mummoa jos mummo ei sitä halua ajatella. Ei sitä väkisin voi anoppia näköjään miellyttää.

Minustakin tuntuu että oon ollut joku tiskirätti mihin sitten pyyhitty kaikki " paska" nyt tässä viimeisten kuukausien aikana. Miksi sellaista pitäisi vaan kestää jatkuvasti? Itse tein selväksi tuon edellisen puhelun jälkeen että aiheeton paskan niskaan kaataminen riittää, siihen asti olen sietänyt. Mitään anteeksipyyntöä, mitä nyt edes vähän odotin, ei ole tullut. Ja nyt vielä tarjoan sopua (miksi minun sekin täytyy tehdä, itse ihmettelen) niin ei sekään kelpaa.

Johonkin se raja on vedettävä, nykypäivänä ei ole enää pakko kaikkea sietää.

ap

Vierailija:

Ihmettelen syvästi sitäkin, että miniällä ei ole lasten saamisen jälkeen oikeutta enää loukkaantua huonosta kohtelusta, kun aina pitää ajatella vain miten lasten ja mummin suhde kärsii. Kyllä se anoppikin on aikuinen ihminen jolla on samanlainen velvollisuus lapsenlapsiiaan kohtaan, saati sitten poikaansa kohtaan.

Mulla ei ole kokemusta moisesta, mutta tiedän tasan tarkkaan, että minä en ole mikään roskakori joka ottaa vain kiltisti pa*kat niskaansa. En tunne ap:n tarinan taustoja, mutta kenenkään ei tarvitse sietää loukkauksia vain lapsiensa takia.. Ja anoppi kyllä tuntuu huomattavasti pennummalta näistä riitapukareista, toinen sentään on yrittänyt.

Vierailija
46/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ootko varma, että tämä tapahtuu sulle eikä mulle? :-) Sun jutut on ihan kun mun näppiksestä, paitsi, että mä en tod ole laittanut, enkä laita minkään valtakunnan viestiä sille muijalle! Mutta siis myös minä sain haukut niskaani, mutta kylläkin tekstareilla. Hän kun ei aikuisena ihmisenä halua selvittää asioita, vaan laittaa tekstareita, kun niihin ei voi saman tien vastata.... ;D Naurettavaa!!

Olen pahoillani, mutta IHANAA että on kohtalotoveri!!!!!!!!!!

Mutta minä nyt sitten yritin kuitenkin sopia...alkaa jo pikkuhiljaa kaduttaa :D

Nimittäin tuli sellainenkin ajatus että naureskelee vaan mun yrityksille.

ap

Vierailija
47/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minusta sinun ei nyt enää tarvitse tehdä yhtään mitään. Jos ennenkin olette tekstailleet niin minusta on kumma jos ei anoppi vastannut tuohon viestiisi. Joko häntä nolottaa se viesti ja oma käytöksensä tai sitten hän suuttui! Jos häntä nolottaa niin sittenhän hän ITSE voisi soittaa tai tulla käymään. Jos taas hän suuttui niin sittenhän sekin on hänen mokansa.

Minusta olet toiminut jo kovin fiksusti kun edes uskalsit ottaa asian puheeksi vaikkakin vain tekstiviestissä.

Ei pidä antaa anoppien (tai muidenkaan) hyppiä silmille. Ja jos hän oli haukkunut sinut jostain asiasta joka oli täysin aiheeton, niin pistäisin kyllä suhteet jäähylle hetkeksi.

Mun anoppi rupesi käymään meillä jatkuvasti kun muutimme hänen lähelleen. Siitä tuli jo kamalaa ja joka kerta kun hän kävi, hän myös ohjeisti mua jollain tapaa:((. Aina tein jotain väärin ja HÄN oli se parempi " äiti" . Me emme sitten tavanneet pitkiin aikoihin ja lopetimme myös anoppilassa käymiset. No se tepsi kyllä ja nykyään meillä on asialliset välit. Tosin käymme siellä anoppilassa vain 4-5 kertaa vuodessa vaikka asumme aika lähellä. Hän käy meillä silloin tällöin lapsenvahtina KOSKA HALUAA OLLA LASTEN KANSSA. Mutta lapsenvahtina hän ei saisi olla jos ei käyttäyisi asiallisesti myös MINUA kohtaan. Jos haluaa olla lasteni kanssa, niin hänen pitää myös osata käyttäytyä.

Tsempit ap ja sympatiani ovat puolellasi!

Tosi kannustavia sanoja! Meilläkin tilanne muuttui sillä että anoppi muutti meidän lähelle ja etenkin kun vauva syntyi-mitään en sitten enää oikein tehnytkään.

ap

Vierailija
48/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitköön sinä ja tänä ja minä minä minä miiiiinä ainakin päätän ihan iiiite! Oletko kenties 2v?

Vierailija
49/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mistä syystä se anoppi sinut alunperin haukkui?

45

Mutta kaikesta lastenkasvatukseen liittyvästä on tullut moitteita, esikoisen jatkuvasta LAIMINLYÖNNISTÄ sen jälkeen kun kuopus syntyi (oikeesti vauva jää välillä liian vähälle huomiolle). Oikeestaan ihan kaikesta, en osaa enää eritellä, mutta silloin mulle vaan riitti kun täysin aiheettomasti alkoi syytellä mua että esikoinen on muka henkisesti vakavasti sairas sen takia millainen minä olen. Siis kyllä joistain asioista voi neuvoa ja antaa ohjeita mutta kaikenlainen syyttely ja haukkuminen, aiheeton etenkin, pisti mut tosissaan suuttumaan.

Sen mielestä en varmasti ansaitsis äiti noille lapsille ollakaan kun kohtelen niitä niin huonosti.

Tuntuu et vertaa mua sellaisiin jotka oikeesti laiminlyö lapsiaan :(

ap

Vierailija
50/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pitköön sinä ja tänä ja minä minä minä miiiiinä ainakin päätän ihan iiiite! Oletko kenties 2v?

Hieron sopua lasteni ja mieheni takia, miksen hieman myös mummon kun luulin että kaipaa lapsia!!

Ja mitä mun pitäis ajatella, voi mummoraukkaa kun haukut minua, ei se mitään. Anteeksi anteeksi että olen olemassa ja olen naimisissa poikasi kanssa jne!HUOH!

ap

Vierailija
51/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mummo arvostelee siellä sinua lasten kuullen - tai suoraan lapsille. Eikä se todellakaan ole lapsille hyväksi.

Vierailija
52/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ap

että myöskään mies ei halua olla tekemisissä äitinsä kanssa, vaikka olen sanonut, että saa mennä sinne, onhan se hänen äitinsä. Mies on sitä mieltä, että koska anoppi ei aikanaan halunnut asioita selvittää, vaikka minä yritin, ja vain haukkui minut tekstareilla (vielä siis miehelleni eli pojalleen), niin olkoon sitten miehen muiden sisarusten kanssa omissa erinomaisissa ympyryöissään. He kun ovat niin täydellisiä, ettei heidän tartte koskaan pyytää anteeksi tai mitään muutakaan...

Poikamme käy siellä kylässä silloin tällöin, aina anopin pyynnöstä. Me emme häneen ota yhteyttä.

Huvittavinta tässä on se, että anoppi haukkui minut siitä syystä, että olen muka arvostellut miehen siskoa eli hänen tytärtään sekä tyttären lemmikkieläintä...... Hei haloo!!! Lemmikkieläintä!!! Vaikka sanoisin, että viekää teuraaksi se eläin, niin ei pitäisi äidin sisimpään niin kauheasti ottaa, että täytyy miniä haukkua. Eläin" vihani" liittyy poikamme perussairauteen, jota miehen puolen sukulaiset eivät ota vakavasti.

Mutta siis perseestä on anopit minun mielestäni! Mekin olimme ennen tuota jopa ystäviksi luokiteltavissa. Mutta kun ei osata erottaa ihmislasta ja eläintä! Ja kun anoppi yrittää miellyttää jokaista lastaan jopa niin, että jonkun osapuolen terveys vaarantuu. Kohta mut kyllä joku tunnistaa.. ;D

Vierailija
53/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yrittää tehdä jotain asioiden parantamiseksi.

Tosin minä kyllä neuvon että antaa tuollaisen anopin olla. Kyllä se sitten jossain vaiheessa yhteyttä ottaa ja jos ei ota, saa itseään syyttää!

Vierailija
54/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todennäköisesti mummo arvostelee siellä sinua lasten kuullen - tai suoraan lapsille. Eikä se todellakaan ole lapsille hyväksi.

Jep. Tuota minäkin olen ajatellut. Onneksi lapset ovat vielä niin pieniä mutta vaistoavat varmaan hekin tilanteen. Mieluummin negatiivista mummosta kuin äidistä...joskaan en hauku mummoa esikon kuullen eikä kyllä mieheni oikein tue minua vaikka " haukkuisinkin" .

ap

Vierailija
55/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

ap

että myöskään mies ei halua olla tekemisissä äitinsä kanssa, vaikka olen sanonut, että saa mennä sinne, onhan se hänen äitinsä. Mies on sitä mieltä, että koska anoppi ei aikanaan halunnut asioita selvittää, vaikka minä yritin, ja vain haukkui minut tekstareilla (vielä siis miehelleni eli pojalleen), niin olkoon sitten miehen muiden sisarusten kanssa omissa erinomaisissa ympyryöissään. He kun ovat niin täydellisiä, ettei heidän tartte koskaan pyytää anteeksi tai mitään muutakaan...

Poikamme käy siellä kylässä silloin tällöin, aina anopin pyynnöstä. Me emme häneen ota yhteyttä.

Huvittavinta tässä on se, että anoppi haukkui minut siitä syystä, että olen muka arvostellut miehen siskoa eli hänen tytärtään sekä tyttären lemmikkieläintä...... Hei haloo!!! Lemmikkieläintä!!! Vaikka sanoisin, että viekää teuraaksi se eläin, niin ei pitäisi äidin sisimpään niin kauheasti ottaa, että täytyy miniä haukkua. Eläin" vihani" liittyy poikamme perussairauteen, jota miehen puolen sukulaiset eivät ota vakavasti.

Mutta siis perseestä on anopit minun mielestäni! Mekin olimme ennen tuota jopa ystäviksi luokiteltavissa. Mutta kun ei osata erottaa ihmislasta ja eläintä! Ja kun anoppi yrittää miellyttää jokaista lastaan jopa niin, että jonkun osapuolen terveys vaarantuu. Kohta mut kyllä joku tunnistaa.. ;D

Meillä taas mies käy siellä eikä ole mun tukena kunnolla. Mua ärsyttää se mutta EN KIELLÄ! vauvaa nyt ei kumminkaan näe jos ei mun luo tule.

Anoppi on kans omasta mielestään erittäin täydellinen ja erinomainen ja aina oikeassa. Tähän asti oon ottanut sen huumorilla mutta en enää. Jos ei edes tässä tilanteessa voi sanoa " anteeksi olin väärässä" . Sekin riittäisi mulle alkuun.

ap

Vierailija
56/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Jep. Tuota minäkin olen ajatellut. Onneksi lapset ovat vielä niin pieniä mutta vaistoavat varmaan hekin tilanteen. Mieluummin negatiivista mummosta kuin äidistä...joskaan en hauku mummoa esikon kuullen eikä kyllä mieheni oikein tue minua vaikka " haukkuisinkin" .

ap

Mutten pelkää enää, koska käskin miehen sanoa anopille lasta viedessään, ettei tule ikinä näkemään pojanpoikaansa, jos tuohon alentuu!

t. mm. 56

Vierailija
57/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

ap

Mutten pelkää enää, koska käskin miehen sanoa anopille lasta viedessään, ettei tule ikinä näkemään pojanpoikaansa, jos tuohon alentuu!

t. mm. 56

Eiköhän edes tuossa asiassa ole sitten KUNNOLLA puolellani

ap

Vierailija
58/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan mummo kuitenkin pojalle tosi rakas. Harmi vaan, että on niin helvetin paljon liian paljon lastensa elämään puuttuva! Mutta napanuora on nyt vihdoin katki ainakin miehestäni. Ja oli jo aikakin!

t. 56

Vierailija
59/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisinpäin. Mutta äkkiä on alkanut mummo puheissa unohtua kun ei näe ja nyt kaipaa vain omia vanhempiani. paitsi tänään tuli puheisiin poikkeus ja siksi mummolle tuon tekstarin laitoinkin. Mitään ei mulle ainakaan vaivautunut vastaamaan eli mitä tästä nyt voin päätellä. Ei halua tulla niin ei sitten.

ap

Vierailija
60/78 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen mikä noilla anopeilla yleisesti on että tarvii ohjeistaa miniöitä. Vielä omalta äidiltä tuollaista sulattaa jotenkuten mutta ei " vieraalta" . Ja mikä tässäkin on, ap on mielestäni tarpeeksi tehnyt (itse en olisi pitänyt mitään yhteyttä, olkoon jos ei kiinnosta). Mies saisi kyllä olla tukenasi vaikka oma äitinsä onkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi