Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö päiväkodista jotain tietoja koululle?

Vierailija
28.10.2007 |

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se valitettavasti vaikeutti yhteistyötä kovasti, kun päiväkodissa ei edes haluttu nähdä lapsessa mitään hyvää. Uudessa päiväkodissa ei kuitenkaan ollut vaikeuksia.

Vierailija
82/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne mitään jumalansanaa ole ja voisitte ajatella myös itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että huomaatte!

Vierailija
84/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope itse tunnustaa että leimaa lapset pk:n perusteella eikä itse edes huomaa asiaa.

Vierailija
85/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono opettaja sitä kunnioitusta sillä saa, että saa jotain tietoja oppilaista " tiskin alta" .

Vierailija
86/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte sen sijaan open muistiinpanoihin merkinnän

" yhteistyöhaluttomat vanhemmat, mitä ongelmia lapsella?"

hirveää, mutta realismia

Vierailija
87/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se leimaa ketään tumpeloksi! Jonkun alueen oppimisongelmat eivät osoita älykkyyttä tai sen puutetta lainkaan. Oppilaat ovat minulle yksilöitä ja kohtelen heitä sen mukaisesti. Joskus ennakkotiedot ovat tavallaan turhia, eikä todetut häiriöt näy oppimisessa mitenkään, joskus taas ne näkyvät heti ja hoituvat tukitoimien avulla. Sitä en ymmärrä, miksi opettajille ei saisi antaa tietoa lapsella jo havaituista mahdollisista ongelmista? Oletetaanko, että opettaja ei ole tarpeeksi ammattilainen ja jotenkin sorsii oppimisvaikeuksista oppilasta, vai kokevatko vanhemmat vaikeuden omaksi syykseen? Jotenkin opettajat koetaan nurinkurisesti vihollisiksi ja vastapuolen pelaajiksi eikä yhteistyökumppaneiksi, joka on sinänsä harmi.

T. 4 ja 11 (?) se alkuopettaja

Vierailija
88/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vanhemmat yhteistyöstä opettajan kanssa kieltäydy? Ja sen tiedonsiirronhan saa nimenomaan kieltää, joten vanhemmat toimivat ainoastaan sääntöjen mukaisesti. Kunpa opettajakin osaisi...

Vierailija
89/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisessa tilanteessa ongelma on kyllä opettaja

Vierailija
90/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvä että huomaatte!

heidän entiseltä alakoulun opelta. Lähinnä tietoa diagnooseista, mutta myös jotain muuta. Todellakaan arvioni oppilaasta ei ole aina yhteneväinen pohjatietoihin. Samoin kun puhutaan eri aineiden opettajien kesken, niin sama oppilas on HYVIN ERILAINEN eri oppiaineiden tunneilla. Tämä johtuu enimmäkseen siitä, että eri aineissa vaaditaan erilaisia taitoja / ominaisuuksia, mutta varmasti jonkin verran myös henkilökemioista opettajan ja oppilaan välillä. Meillä jokainen aineenopettaja muodostaa itse käsityksensä oppilaasta.

Samaan uskon luokanopettajienkin kykynevän, vaikka he saavat tietopaketin päiväkodista. Kommenttinne opettajien aivopesusta kertoo siitä, että ette usko opettajan kykynevän arvioimaan oppilasta mahdollisimman oikein. Tuo luottamuksen puute haittaa viimekädessä omaa lastanne, kun teidän arvonne välittyvät lapselle (siis: ope on aivopestävissä, johdateltavissa, hänellä on heti silmätikut valmiina jne...)

Miettikää rakkaat vanhemmat! Miettikää!

Vierailija
91/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman hyvän tai huonon henkilökemian tulosta? mitä hyötyä lapselle on siitä että hänet leimataan epäolennaisilla tiedoilla jotka eivät näy hänen oppimisessaan?

Vierailija
92/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö meidän vanhempien mieltää ihmisluonne perusteiltaan erilaiseksi vain, jotta häiritsisimme teitä mahdollisimman vähän?

Kyllä ihminen on johdateltavissa ja ohjattavissa. Se kuuluu ihmisen perusluonteeseen. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän, koulutuksesta ja älykkyystasosta ja sosiaalisesta taustasta riippuen.

Ihan naurettavaa vaatia, että lapsen kanssa pitää elää satumaailmassa.

Vierailija
93/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puute vanhempien puolelta. Ja se on sääli. Olemme ammattilaisia, luottakaa siihen vanhemmat.

t. yksi muu alkuopettaja

Vierailija
94/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Trust me, I know what I' m doing" ...

Vierailija
95/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni päiväkotisiirrossakin näkyi kuinka pärstäkerroinkohtainen tämä asia on. Vanhassa päiväkodissa mikään ei sujunut ja kaikessa nähtiin ongelmia. Uudessa päiväkodissa tuli kehuja samoista asioista joissa takuttiin vanhassa päiväkodissa. Päiväkodin palaute kertoi paljon enemmän tädeistä itsestään kuin lapsesta.

Vierailija
96/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltävät näiden tietojen lähettämiset ovat varmaan samoja, jotka eivät vie lastaan puheterapiaan, eivät suostu toimintaterapiaan, harkitsemaan nollaluokkaa jne.

Vierailija
97/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä päiväkodissa ja palaute voi olla hyvin epärealististakin.

mulla oli työparin vähän aikaa vanhempi lto, jonka mielestä kaikki lapset ovat ihania, kenelläkään ei ole mitään vaikeuksia jne. no yritä siinä sitten kauniisti vanhemmille selittää, että kannattaiis tutkituttaa asiaa.

no sitten koulussa meni eka vuosi ihan pipariksi ja lapsi saikin myöhemmin erilaisia diagnooseja.

Eli tämä vaan kertoo siitä, että lastentarhanopettajilla on hyvin erilainen tapa antaa palautetta eikä vielä pelkkä positiivinenkaan palaute kerro siitä, ettei mitään ongelmia voisi olla.

ja minä ainakin näen lapsen etuna sen, ettäopettaja käyttää minun lapseeni enemmän energiaa päiväkodin lausunnon perusteella. Eihän se lapsi siitä mitenkään leimaannu, vaan tarvittavat tukitoimet pystytään käynnistämään mahdollisimman pian

Minun poikani ekaluokkalaisena jäi kiinni heti erityisopettajan testeissä, kävi koko syksyn erityisopettajalla tukiopetuksessa. Testit uusittiin joulun jälkeen ja poika oi saavuttanut muun ryhmän. ja sai keväällä stipendin. Eikä tosiaankaan ole mihinkään leimaantunut.

yritääkää vain ymmärtää, että lapsellanne voi olla vaikeuksia jollainosa-alueilla, mitä sitten

Vierailija
98/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevia vanhempia vain, jotka todennäköisesti pärjäävät elämässä hyvin, kun eivät kumarra auktoriteettejä kuin laumasielut natsi-Saksassa aikoinaan.

Vierailija
99/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettajankoulutuksessa opetetaan psykologiasta? Ihminen on tavattoman paljon johdateltavissa. Siitä on muuten klassista kokeellista tutkimustakin, että opettajat, joille kerrottiin heidän opettavan superlahjakasta ryhmää, saivat parempia tuloksia kuin opettajat jotka otaksuivat opettavansa tavisryhmää, vaikka oppilaiden älykkyydessä ei ollut eroja. Kävi vain niin että ennusteet alkoivat toteuttaa itseään.

Ihmiset arvioivat toisia ihmisiä omien ennakkokäsitystensä mukaan, en näe syytä miksi opettajat olisivat tässä poikkeus.

Vierailija
100/114 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielteistä palautetta. On erinäköinen kuin perussuomalainen ja pienikokoinen. Kävi sitten koulukypsyyskokeissa, aloitti eskarin ja koulun vuotta aiemmin ja todettiin, että todennäköisesti hän oli a) saanut sitä palautetta lähinnä ja erityisesti koska leimautui " ulkomaalaiseksi" ja b) koska oli osaavampi kuin mitä pienen koon perusteella voisi odottaa.

Nyt menestyy erinomaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän