Uskaltaisitko lähteä rv28 viikoksi ulkomaille lomalle?
Suunnittelen lähteväni perheen kanssa (lapset 4v ja 6v) viikoksi etelään. Meillä olisi siellä puolet lomasta sellaisessa uima-allashotellissa (all-inclusive, aika luksus) ja 3 päivää oltaisiin kaupunkihotellissa omatoimisesti.
Aloin vain hiukkasen epäillä, ja muistella, että minkälaista se elämä olikaan tuossa vaiheessa raskautta... Että jaksanko lentomatkat jne.
Miten mahtaa olla? Mitä pitäis ottaa huomioon?
Kommentit (27)
ja aika rankkaa istua koneessa kun muutenkin veri tuppaa jalkoihin raskauden aikana
oottakaa kun vauva on about 6kk ja lähtekää sitten
Mä kyllä uskaltaisin, varsinkin jos lento on kohtuullinen eikä esimerkiksi ole pitkiä vaihtoja.
Omalla kohdallani voin kyllä sanoa, että olin niin väsynyt, että en olisi nauttinut lomasta. Mutta jos olo on hyvä, niin siitä vaan.
Tarkistin aikoinaan vakuutuksia ja meillä ei ainakaan ollut mitään ongelmia raskauden, ennenaikaisen synnytyksen tai keskoshoidon suhteen.
Jos tulee jotain yllättävää raskauteen liittyvää niin ne korvataan, mutta synnytys ei ole yllätys tulipa se millä viikolla tahansa joten ei kuulu korvattaviin.
Meillä oli tarkoitus lähtä Intiaan kun olen 22 rv:llä. Sinne en uskalla lähtä. Monesti ollaan käyty kun en ole ollut raskaana ja vain kerran sain mahataudin. Mutta silti...
uskaltaisin lähteä mihin vain Länsi-Eurooppaan tai Pohjois-Amerikkaan, joissa siis sairaanhoito pelaa. Jaksamisen puolesta on varmaan TOSI suuria eroja. Itse olin vielä ihan hyvässä kunnossa tuohon aikaan. Mutta ei siis missään tapauksessa mihinkään sellaiseen maahan, jossa huono sairaanhoito voisi vaarantaa äidin tai lapsen hengen. Kustannukset ovat minusta hieman toisarvoinen asia.
Kyse on kuitenkin useista kymmenistä tuhansista euroista, aika harva pystyy ottamaan ne vastaan joutumatta taloudellisiin vaikeuksiin.
Eikä mihinkään kehitysmaahan mahatauteja saamaan tietenkään.