Ovatko naiset kiinnostuneita penkkiurheilusta?
Missä määrin tämän palstan naiset seuraavat urheilutapahtumia olipa kyse sitten mies- tai naisurheilijoista?
Esimerkiksi tänä iltana pelataan jalkapallon EM-kisojen loppuottelu Saksa vastaan Englanti naismaajoukkueiden kesken.
Väittäisin että yksi oleellinen syy miksi naisurheilijoille maksetaan vähemmän monissa urheilulajeissa, on se että huomattavasti harvemmat naiset ovat kiinnostuneita penkkiurheilusta miehiin. Toki kaikki miehetkään eivät ole kiinnostuneita kaikesta urheilusta ja itse en ole koskaan ollut kiinnostunut ns. moottoriurheilusta verrattuna jalkapallon, jääkiekon, yleisurheilun ja tenniksen kaltaisiin lajeihin.
Kommentit (65)
En edes tiedä koska olympialaiset on. Niin vähän kiinnostaa.
Englanti sais voittaa. Johnson > Scholz
Katson jääkiekkoa, jalkapalloa, mm-kisoja, em-kisoja yleisurheilun sekä painin yms. saralta. Eli aikalailla kaikkea.
Nyt ollaan miehen kanssa katsottu jalkapallon em-kisoja ja tällö hetkellä Saksa-Englanti. Hauskaa viihdettä:) ps. Englanti voittoon!
Jotkut ovat, jos Leijonat pelaa MM-kullasta.
Minä olen! Seuraan aktiivisesti yleisurheilua, pesäpalloa, jääkiekkoa ja salibandya. Jossain määrin myös koripalloa ja lentopalloa.
N38
Minulle jäi niin paljon enemmän aikaa tähtitieteelle, filosofialle ja historialle, kun lopetin kaiken urheilun seuraamisen kuusi vuotta sitten.
Sanoihan ne että tuollakin yleisössä on enemmän miehiä kuin naisia.
Mutta sit itketään miks ei saada 100 miljoonaa palkkaa niin kuin Messi
Laji kuin laji sukupuoleen katsomatta niin katsomossa on enemmistö miehiä. Eli teoriasi ei pidä paikkansa.
t. penkkiurheilijanainen
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele miksi naisurheilijoille tennistä lukuunottamatta harvoin maksetaan yhtä hyviä palkkoja kuin miesurheilijoille, jos useimmilla naisilla ei ole samanlaista penkkiurheiluharrastusta kuin monille miehillä. Katsojamäärät vaikuttavat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele miksi naisurheilijoille tennistä lukuunottamatta harvoin maksetaan yhtä hyviä palkkoja kuin miesurheilijoille, jos useimmilla naisilla ei ole samanlaista penkkiurheiluharrastusta kuin monille miehillä. Katsojamäärät vaikuttavat asiaan.
Miksi luulet, että joku, jota urheilu ei kiinnosta pätkääkään käyttäisi aikaansa naisurheilijoiden palkkojen ihmettelyyn? Tuskin edes tietää, mitä kenellekin missäkin lajissa maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä pitäisikin olla palkkakatot. Karannut ihan lapasesta tietyissä lajeissa tuo palkkapolitiikka. Noillakin miljoonilla olisi varmasti hyödyllisempääkin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä saa juuri kukaan miesurheilijakaan samanlaista palkkaa kuin Messi. Harva saa edes 1% tuosta.
Nopeasti ensimmäinen mieleen tullut naisurheilija:
Shelly Ann Fraser Net Worth: Shelly Ann Fraser is a Jamaican track and field sprinter who has a net worth of $4 million
Että ei tuolla huipulla ihan pikkurahoista naistenkaan osalta puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Laji kuin laji sukupuoleen katsomatta niin katsomossa on enemmistö miehiä. Eli teoriasi ei pidä paikkansa.
t. penkkiurheilijanainen
Minun teoriani on siis se että jos naiset seuraisivat yhtä aktiivisesti urheilua kuin miehet ja täyttäisivät ne katsomot sekä paikan päällä että tv-ruudun ääressä, niin myös naisurheilun arvostus ja suosio kasvaisi. Silloin jalkapallon EM-finaalissa pelaaville naisillekin voitaisiin maksaa perustellusti huomattavasti parempia palkkoja, sillä katsojien määrä ja koostumus vaikuttaa siihen miten sitä rahaa jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. penkkiurheilijanainen
Minun teoriani on siis se että jos naiset seuraisivat yhtä aktiivisesti urheilua kuin miehet ja täyttäisivät ne katsomot sekä paikan päällä että tv-ruudun ääressä, niin myös naisurheilun arvostus ja suosio kasvaisi. Silloin jalkapallon EM-finaalissa pelaaville naisillekin voitaisiin maksaa perustellusti huomattavasti parempia palkkoja, sillä katsojien määrä ja koostumus vaikuttaa siihen miten sitä rahaa jaetaan.
Sinun teoriasi ei päde, koska lainaamasi viesti kumoaa sen. Lisäksi se, onko laji suosittua vai ei lähtee jo junioritasolta. Ei lajiharrastajia katsojamäärillä saada, vaan puitteilla, jotka junnuille tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan saa kiinni logiikastasi. Meinaatko että naiset seuraavat vain naisurheilijoita ja miehet miesurheilijoita? Itse seuraan aktiivisesti formuloita ja vähemmän aktiivisesti hevosurheilua, aika harvassa on naiskuljettajat formula ykkösissä, raveissa ehkä jokunen ohjastaja (mieleen ei tosin tule yhtäkään, tätini oli 70-luvulla raviohjastaja, muutaman naispuolisen montekuskin tiedän) ja ratsastuksessakin taitaa miehet olla kovempia tekijöitä kuin naiset. Voisitko avata tuota että naisten palkkiot suurenisivat, jos naiset seuraisivat urheilua enemmän? Sama kai kuka niitä kisoja katsoo, jos formuloissa olisi Victoria-Jane Verstappen taistelemassa mestaruudesta, luulen että hänenkin palkkapussinsa olisi aika tuhti.
Mies ja minä olemme seuranneet F1-kisoja 30 vuotta, viimeksi tänään. Onkohan noiden vuosien aikana kummaltakin jäänyt yksi kisa katsomatta, molemmilta eri. Se on meidän yhteinen juttu, molempien mielenkiinnon kohde. Haaveena on päästä katsomaan jotain kisaa paikanpäälle vielä joskus. Myös snookeria seuraamme usein yhdessä ja täällä Turussa oli 2010 kansainvälinen turnaus, jota kävimme katsomassa. Yksin penkkiurheilen alppihiihtoa ja taitoluistelua.
Eivät taida olla 😕