Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa menossa kirpparille myymään ja neuvoja ottaisin ilolla vastaan!

Vierailija
15.10.2007 |

Eli olen lauantaina menossa kirpparille myymän ja nyt kaipaisin hyviä myyntivinkkejä ettei tarvitsisi kantaa kamoja takaisin!

Kyseessä lasten- ja naistenvaatteita. Lastenvaatteet on käytettyjä (yhdellä lapsella) ja muutamia ihan käyttämättömiä (ostin keväällä syksyä ajatellen, mutta poika kasvoikin kesällä niin paljon, että housuja jäi käyttämättä) koossa 120-130. Naistenvaatteissa on paljon isoja kokoja (44-48) joista paljon on lähes käyttämättömiä tai todella vähän käytettyjä (kiitos laihdutuskuurin!).

Kaikki vaatteet on puhtaita, siistejä, silitettyjä. Mitään tahraista, nyppyistä tai reikäistä ei ole tarkoitus edes ottaa mukaan vaan viedä suoraan kaatopaikalle.

Lisäksi on paljon kirjoja, cd- levyjä ja dvd- leffoja (sekä lasten että aikuisten)

Mikäs siis taktiikaksi?

Onko paras hinnoitella tavarat etukäteen?

Kannattaako esim lasten vaatteet lajitella laatikoihin koon mukaan?

Ostaako kukaan ylipäätään naistenvaatteita vaikka olisi kuinka hyviä, varsinkin isoa kokoa?

Kiitos jos viitsit auttaa noviisia!!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommista koosta en sitten tiiä. Hinta ratkaisee paljon.

Mielestäni koon mukaan korit todella hyvä juttu, tosin voi kyllä mennä ihan sekaisinkin päivän aikana. Ja mahdoton pitää niitä kondiksessa (kokemusta on)

Hinnat laittaisin jokaiseen tuotteeseen, ihan sillä, että inhoan kysellä hintoja erikseen. Kivännäköinenkin vaate saattaa jäädä ostamatta. Toisaalta taas jos myyjä on kokoajan sanomassa erikseen hintoja. Otan sen ahdisteluna ja vaihdan paikkaa.

En tiedä onko minunlaisai paljon, mutta minä yksistään käyn paljon kirppiksellä ja ostelen yleensä kanssa reilsuti hyvännäköisiä vaatteita

Vierailija
2/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kalliimmat onkin sitten toppapukua/-takkia ja niitä käyttämättömiä housuja.

Naistenvaatteet samalla skaalalla suurinpiirtein, paitsi yhdetä takista olin ajatellut pyytää vitosen.

Cd:t ja dvd:t 1-2 euroa samoin kirjat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyt noin edullisesti.

Älä myy vaatteitasi. Tuttuni myi kaiken ja kilot tulivat takaisin. Nyt häntä harmittaa. Eli yritä malttaa odottaa vähintään 2, mutta mielellään 5 vuotta. Jos vielä olet pieni, niin sitten vasta myy.

Vierailija
4/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on tästäkin. =) Jotenkin alitajuisesti jengi ajattelee, jos tavara on tosi halpaa, että siinä täytyy olla jotakin vikaa. Priimaa kun ei voi saada niin edullisesti.

Ja hinnat ehdottomasti näkyviin! Monet inhoavat kysellä jatkuvasti.

Vierailija
5/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittamaan naistenvaatteitakin (omien sisävaatteitensa päälle, jos pukukoppia ei ole).

Vierailija
6/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myydä noita vaatteita. Ei yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää ja jos nyt kävisikin ohraisesti ja lihoisin, niin en kuitenkaan käyttäisi enää siinä vaiheessa noita vaatteita (joo, olen turhamainen ja tiedän sen). Enkä edes halua ajatella, että lihoisin (taas) 20 kiloa, että mahtuisin noihin vaatteisiin =)

Eli hinnoittelen siis ja laitan lastenvaatteet valmiiksi koon mukaan laatikoihin. Toi peili oli aivan loistoidea, kiitos siitä!

Nyt vaan toivotaan, että kauppa käy!

ap

Vierailija
7/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sillä pääsee jo vauhtiin kun mietit joka tavaran/vaatteen kohdalla olisitko itse valmis ostamaan tuotteen ja maksamaan ajattelemasi hinnan. Sellasia resuja jne näkee ja hintoja ettei myyjä ole mahtanut ajatella asiaa sen pidemmälle.

Vierailija
8/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tarkoita ihan puhki kuluneita tms. (niitä esim. lastenvaatteita tai leluroinaahan voi kyllä laittaa " ota tästä kaupan päälle" -laatikkoon) vaan järkyttäviä lahjaksi saatuja ei-sun-tyylisiä. Mulla on sellainen olo, että kamalimmat on monesti myyty ensin... kauheat paitulit jne.

Vierailija
9/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvoilta kuulostaa nuo hinnat ja uskon että pääset varsinkin lastenvaatteita hyvin eroon. Saattaa kyllä olla mahdollista, että heti aamusta tulee joku joka ostaa tuon hintaiset lastenvaatteet kertarysäyksellä pois... ja ne löytyy kohta toisesta pöydästä nelinkertaisin hinnoin...

Itse pistäisin hinnoiksi vaatteille kyllä ennemminkin euroja kuin joitain kymmeniä senttejä, kun kyseessä kuitenkaan ei ole ilmeisesti mitkään vauvanvaatteet, kuten bodyt ja potkarit vuodelta yksi ja kaksi. Uskoisin, että kaupaksi menee vaikka hinnoittelu olisi tyyliin t-paidat 1e, muut 2e ja ulkovaatteista 5e. Vai minkä kokoisia ne sun vaatteet on?

Aikuisten vaatteet taas menee paljon nihkeämmin. Mutta nekin kyllä itse hinnoittelisin tuolla logiikalla kuin yllä ja loput veisin suoraan hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
10/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota " ostaisinko tämän itse" ja " mitä tästä maksaisin" perustetta olenkin käyttänyt kun olen tavaroita lajitellut.

Noista " romuista" mietinkin, että kannattaako ottaa mukaan kun on kertynyt noita kamalia tuikkualustoja varmaan 10 erilaista ja meillä niitä ei käytetä. On jäävuorta, tunturia ja plaa plaa plaa. Ehkä ne sitten kannattaa ottaa mukaan ja hinnoitella tyyliin euron kappale (ovat jopa paketeissaan...) niin pääsee eroon niistä!

Olen kuullutkin ja itse asiakkaana ollessa huomannutkin nämä jotka ostaa heti aamulla ja myyvät sitten omassa pöydässä kalliimmalla. se vähän harmittaakin, mutta toisaalta aivan sama jos vaan itse pääsen tavaroista eroon!

Kiitos taas vastauksista!

ap

Vierailija
11/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. että " poikien vaatteita sitä ja sitä kokoa" . Itse en jaksa pengata kaikkia kasoja kun kuitenkin etsin vain tiettyjä kokoja.

Vierailija
12/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt huipputuottoisia kauppoja epäjärjestelmällisen kaverini kanssa MLL kirppiksellä. Kaveri penkoi jätesäkkejä koko kolme tuntia ja nosti tavaraa esille ja ne vietiin ihan käsistä, hinnoiteltiin siinä sivussa.

Vastapäisessä pöydässä oli hiirenhiljaista, vaikka siistit vaatteet oli hinnoiteltuna koon mukaan henkareissa hyvässä järjestyksessä.

Säpinä ja tohina luo sellaista kuvaa että tuolla on jotain, jota kannattaa penkoa. Tavoitteena meillä oli päästä kamasta eroon, mutta tavallisilla lastenvaatteilla ja sisustusjutuilla, laukuilla ym. saatiin kokoon muutamassa tunnissa varmaan kolmisensataa euroa.

Eli jos voit, ota kaveri mukaan ja pyrkikää luomaan vilkasta markkinafiilistä.

Hinnat oli sulla sellaiset, että enemmänkin vois pyytää.

Vierailija
13/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ota ihmeessä ne tuikku- yms krääsä mukaan!

Vierailija
14/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä äryttää kaikkista eniten sillaset myyjät jotka tulevat heti myymään ja kyselemään kaikenlaista kun pysähdyn heidän kojun eteen. siitä kojusta jää kyllä ostamatta vaikka hienoja vaatteita olisikin. eli annan ihmisten rauhassa katsella. kyllä he kysyvät sitten jos jotain kysyttävää on.

Vierailija
15/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varkaitakin valitettavasti liikkuu kirppiksillä.

Vierailija
16/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat vastenmielisiä kirpputorien loisia.

Vierailija
17/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse joka vaatetta hinnoitella/ laputtaa erikseen.

pistä dvd:t vaikka " nippuihin" esim 10 5 kpl on hyvin :)

mutta miksi heität huonot vaatteet kaatikselle? UFF kirkonulkomaan-apu pelastusarmeija ja monet järjestöt ottavat vastaan huonojakin vaatteita. ei ne sielä orpokodeissa välitä jos on nukkaa tms. kunha on edes jotain lämmintä päällä.

Vierailija
18/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oLen menossa myymään samalle kirpparille missä itse käyn asiakkaana melkein joka viikonloppu. Siinä mielessä se on hyvä, että tiedän ainakin suurimman osan näistä vakkarimyyjistä ja trokareista jotka sillä kirpparilla pyörii.

Mutta voiko niin tehdä, että sanoo " mä en myy sulle koska tiedän, että viet vaan tuplahinnalla omaan pöytääsi myyntiin" ???

Toivottavasti teidän vinkeistä on paljon hyötyä eikä kamoja tarvitse takaisin kotiin viedä =)

ap

Vierailija
19/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kiertelen paljon kirppiksiä ja mua taas äryttää se että esim. vaatteet ovat säkeissä,laatikoissa pengottavina, en jaksa kovinkaan usein niitä penkoa ja yleensä tällaisissa pöydissä on ärsyttävä tönimis/etuilumeininki.

Odottaessani esikoista huomasin että kaikki vauvojenvaatteet oli sijoitettu laatikkoon lattianrajaan tyyliin pengo tästä mutta eipä sitä jaksanut ison mahan kanssa jatkuvasti kyykistellä :)

Sellainen pöytä kiinnostaa jossa tavarat ja vaatteet ovat siistejä ja puhtaita, tosiaan risaiset ja nyppyiset kannattaa viedä suosiolla kaatikselle. Ja mielellään tekee kauppoja myyjän kanssa joka ei ole paikalla ns. tienaamassa vaan pääsemässä ylim. kamasta eroon ja se näkyy myös hinnoissa

Vierailija
20/24 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuttu oli joskus sanonut trokarille, kun tämmöinen kyseli hintoja, että kaikki maksaa satasen kappale. Ei se sitten ollut kauhean kauan jaksanut siinä notkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi