Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUVA, elämäni eka iso presentaatio edessä.

Vierailija
26.10.2007 |

Antakaa nyt toimivia neuvoja kuinka valmistautua. Pari viikkoa aikaa valmistella.

Jännittää!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei liian monta slidea - 15min = 10 slidea max

- ei liian pientä tekstiä

- harjoittele presentaatio kotona ääneen, saat mitoitettua oikein

- varaudu kysymyksiin joita varmasti tulee

Hyvin se menee, itse pidin kevättalvella ensimmäisen kansainvälisen presentaationi englanniksi ja jännitin älyttömästi - olin vielä ainoa nainen näiden konkareiden seassa.

Vierailija
2/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esitykseesi huolellisesti. Minulla on takana vain yksi iso esitys ja se meni todella hyvin. Jälkikäteen oli energinen ja onnistunut olo, kun tiesi, että esitys meni nappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut firmassa vasta vajaa pari kuukautta enkä kyllä tod tiedä kaikkea. Se jännittää eniten.

Kuinka meni sinun presentaatiosi?

Vierailija
4/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan pyytää jotakuta konkarimpaa sparraamaan esitystäsi kun saat ekan version valmiiksi. Meillä ainakin ihan normaali käytäntö, että käytetään jotain peer review -menettelyä tai muuten työkavereilta pyydetään kommentteja ja neuvoja.

Ei liikaa asiaa. Kymmenen kalvoa varttiin kuulostaa jo aika ylärajoilta.

Puhu hitaasti ja selkeästi. Alleviivaa puheessasi tärkeitä pointteja.

Ei kannata käyttää mitään erityistä tekniikkaa ja kommervenkkiä varsinaisessa esityksessä, ne vievät vain huomion pois varsinaisesta asiasta. Asialliset ja siistit kalvot ilman mitään animaatioita.

Ota kaksi kopiota esityksestäsi. Toinen vaikka omalla koneella ja toinen vaikka muistitikulla tms. Ei tarvitse jännittää sitä jos kone hajoaa tai esitys ei toimikaan. Saavu ajoissa paikalle ja viritä laitteet valmiiksi,voit pyytää myös jotain assaria avuksi.

Mieti vaatteet etukäteen valmiiksi. Omalla kohdallani ainakin huoliteltu ulkonäkö parantaa fiilistä ja edistää esitystä.

Vierailija
5/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää ihan sikana!(ja vähän pelottaakin)...

Mitä jos mä mokaan ihan täysillä ja kaikki pyörittelee päätään että kaikenlaisia sitä opeksi haluaakin...

Vierailija
6/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetko taustatutkimusta yleisosta?

Vierailija
7/10 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti esityksesi punainen lanka. Kerro aluksi, mistä aiot puhu, sitten esitä ne ja lopuksi vedä esityksesi yhteen.

Mitkä ovat ne olennaiset asita mitkä aiot sanoa? Pidä huomiosi olennaisissa asioissa ja muistuta , että olen kertonut jo kohdista yksi ja kaksi, ja se ja se on vielä jäljellä.

Keskity siihen, mitä asiaa sinulla on. Älä ajattele, missä on kätesi tai miten esiinnyt. Silloin alat jännittää. Pidä vain mielessäsi asia, että sinulla on ilosanoma, jonka nyt haluat jakaa kaikille.

Yleisön taustatiedoista sen verran, että yleisö vaikuttaa siihen, millaista kieltä käytät. Älä käytä sivistysanoja ja ammattikieltä, ellet tiedä varmasti, että jokainen niitä käyttää.

Vierailija
8/10 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuinka presentaatio meni?

Vierailija
9/10 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei penetraatiota tarvitse jännittää. Eikä siihen tarvitse valmistautua. Menee vaan lavalle ja se jännitys kyllä katoaa. Jälkeen päin on hyvä fiilis kun on voittanut jännityksensä.

Vierailija
10/10 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap huhuu