Pitävätkö koululaiset heijastinliiviä
Lapseni on pitänyt 2 ekaa luokaa heijastinliiviä pimeällä mukisematta. Nyt sitten huomautin tänä aamuna, että laittaa heijastinliivin päälle, koska aamulla melko pimeä, kun lähtee kouluun. Alkoi kamala valitus, että ei ole pimeää ja ettei laita, koska muutkaan lapset ei käytä heijastinliiviä.
Matka jonka joutuu kävelemään ei ole pitkä ja odottaa koulubussia tienvarressa. Kun itse ajan autolla pimeässä/hämärässä tiedän kuinka huonosti ilman heijastinta olevat ihmiset näkyvät ja mielestäni heijastinliivi on tosi hyvä keksintö, paljon parempi kuin pelkät heijastimet. Mutta vaadinko nyt liikaa, kiusataanko lasta koulussa, jos hänellä on heijastinliivi päällä? Tyydynkö vain laittamaan lapsen vaatteisiin lisää heijastimia?
Kommentit (5)
Asumme kyllä kaupungissa, joten näkyvyys on suhteellisen hyvä ihan tavallisilla repussa ja takissa olevilla heijastimillakin.
Meillä ei siis ole katuvaloja.
Yllätyksekseni tyttö oli tänä aamuna pukenut heijastinliivin päälleen ja kertoi, että tänä aamuna oli pemeämpää kuin eilen.
Saa nähdä miten huomenna, jos koulussa on saanut tänään " palautetta" kavereilta.
TYttö pitää kyllä kumisaappaita paljon. Olisin luullut, että ne eivät kelpaisi kun ei kovin monelle ole. Ehkä eilen oli vaan huono aamu.
mutta sillä onkin asperger, se ei ihan tajua kaikkia sosiaalisia kuvioita. Pari sen kiltimpää kaveriakin pitää. Neljäsluokkalaisia ovat.
Mutta hei, on niitä muitakin heijastimia kuin se liivi. Kun ripustat neljä heijastinta reppuun ja pari takkiin ja laitat bandin jalkaan ja toisen hihaan niin kyllä sekin jo näkyy.
Joo tiedän, että on muitakin heijastimia. Olen vaan täällä maalla asuessani huomannut, että heijastinliivi on parhaimasta päästä.
Mutta siksi kyselinkin, että onko 3.luokkalaiset " niin isoja" etteivät voi käyttää heijastinliiviä sen takia. Kyllähän noilla tavallisilla heijastimilla (joita kyllä löytyy meiltä joka lähtöön) lapsen saa hyvin näkyviin pimeässä. Niitä kyllä roikkuu jo nyt lapsen repussa ja takissa ihan kiitettävästi. Ja takissa ja housuissa on jo itsessäänkin heijastimia.
Mutta kuten jo mainitsin, koululainen laittoi aamulla heijastiliivin päälleen, joten täytyy kysellä tuntemuksia kun tulee kotiin.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikessa ei matkita kavereita, ei etenkään kun kysymys on turvallisuudesta.
Vierailija:
Mutta hei, on niitä muitakin heijastimia kuin se liivi. Kun ripustat neljä heijastinta reppuun ja pari takkiin ja laitat bandin jalkaan ja toisen hihaan niin kyllä sekin jo näkyy.
Minä sitten koristelin takin molemmat hihat eri heijastimilla,nyt näkyy!