Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI jotkut ostavat kymmeniä joululahjoja lapsilleen?

Vierailija
23.10.2007 |

Ja vielä kallita sellaisia. Mitä järkeä siinä on,en kyl tajua.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat yleensäkin lahjoja ainoastaan synttäreillä ja jouluna. Siispä silloin saa toivoa kaikenlaista ja mikä sitten on toteutettavissa ja järkevää, yleensä hankitaan.

Meidän lapset toivovat aina mm. kirjoja ja lautapelejä. Ja useimmiten myös niitä saavat. Kummatkaan ei laadukkaina ole halpoja lahjoja, mutta hankimme mielummin laatua, joka kestää seuraavaankin jouluun kuin rihkamaa, mikä rikkoutuu Tapanin päivään mennessä.

Vierailija
22/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kyllä ihan tavallinen suurperhe ja duunareita.

Lapset saa jouluna paljon lahjoja. Keräilen toiveita pitkin kesää ja syksyä. En ostele lapsille jatkuvasti jotain vaan satsaan niitä sitten jouluun.

Jouluna saavat sitten paketissa myös vaatteita ja muuta tarpeellista. Saavat myös sen yhden kalliimman toivelelun, mitä haluavat eniten. Mutta paketteja tulee kyllä se kymmenkunta. Yhdessä paketissa voi olla kirja, toisessa suklaarasia, kolmannessa yöpuku, neljännessä se ihana lelu, viidennessä mummin kutomat sukat, kuudennessa halvempi toivelelu, seisemännessä tytölle ponkkarinauhoja, kahdeksannessa uudet uimalasit, yhdesännessä tusseja ja piirustuslehtiö, kymmenennessä uusi pussilakana.

Silti ei maksella koko kevättä mitään pikavippejä vaan pikkuhiljaa keräilen pitkin syksyä paketoitavaa lapsille.

Ai kauhteeta kun en ole tajunnut, että lapset kärsii tästä kun on monta pakettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummejakin vain 2. Joten lapsemme jäisi muuten aika vähälle, jos emme itse hankkisi useampaa lahjaa.

Vierailija
24/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista yksi oli meiltä vanhemmilta. Ei saa enempää tänäkään vuonna meiltä, koska tiedän, että sukulaiset ostaa taas ihan älyttömästi. Me ostetaan yksi kalliimpi lahja (yleensä lelu), muut tavarat, kuten vaatteet yms. ostetaan silloin kun niitä tarvitaan.

Tänä vuonna lahjalistalla on mm. sukset ja siihen liittyvät sekä luistimet. Jos ei saa niitä muilta lahjaksi, käymme ostamassa ne joulun jälkeen alennusmyynnistä.

Mä muuten myös aion sanoa kaikille, että ainoastaan yksi lahja per tyyppi ja loput annan hyväntekeväisyyteen. Ei ole mitään järkeä kasata sitä krääsää (= muovileluja) älyttömästi joka nurkkaan. Kiitti ideasta joku edellinen! :-)

Vierailija
25/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä se ollut pointtina? Huh huh.

Vierailija
26/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihme kun tästäkin pitää natista!

Se on sitten TEIDÄN ongelmanne jos ette sitä tajua ja saa sitä pieniin aivoihinne!

Ja jotkut muka vielä väittää, etteivät muutenkaan osta mitään tavaraa lapsilleen... Heh heh. Joku värityskirja kerran vuodessa vissiin ja lapsilla samat vaatteet vuodesta toiseen.

Kyllä kuulkas niitä tavaroita on vaan " pakko" edes joskus ostella, miksei sitten jouluksi? Minä ainakin keräilen toiveita ja sitten ostelen niitä lapsilleni jouluksi. Jotain kivoja paitoja, värityskirjoja, kirjoja, pelejä, karkkia yms yms.

Ja meillä on jouluna aina tosi kivaa ja tunnelmallista! Enkä nipota sukulaisilleni mistään " liioista lahjoista" . Kyllä jotkut ihmiset osaakin olla hankalia!!!

Vierailija
27/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi sai viime jouluna neljä lahjaa: lautanen isovanhemmilta, pehmolelu ja joku muovijuttu toisilta isovanhemmilta ja kirja yhdeltä kummilta. Muut kummit eivät antaneet mitään emmekä me vanhemmat. Ostelen kyllä pitkin vuotta kaikennäköistä.

Vierailija
28/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiittämätön ihminen, totta tosiaan! Vai vielä hyväntekeväisyyteen aiot antaa sukulaisten lahjat? Kylläpä sitä ollaankin niin kunnollisia että. Sukulaisparat jos tuon saavat selville. Minä ainakin katkaisisin välit tuollaiseen " Bitchiin" .

Vierailija
29/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lapsemme saavat 5-6 lahjaa per nenä ja siinä on mielestäni ihan tarpeeksi.

Vierailija
30/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin itseäni mietityttää tuo lahjojen paljouden ihannointi. Ja suorastaan ärsyttää jos jokainen pienikin tilpehööri samalta antajalta on pakattu omaan pakettiinsa.

Ällistyttävää, miten paljon lapset saavatkaan nykyaikana lahjoja jouluna. Sukulais jouluja viettäneenä olen monet kerrat hämmästellyt sitä tavaran paljoutta mitä ihan tavallisesti toimeen tulevat vanhemmat lapsilleen antavat. Kai sillä sitten sitä rakkautta osoitetaan..?

Meidän perhe on ihan kohtalaisen hyvin toimeentuleva ja annamme tarvittavat tavarat ja lelut ympäri vuoden. Kaipa se sitten on sama asia?

Vierailija
31/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina saanut tosi paljon lahjoja jouluksi. Tunnelmakin siellä kotona oli aina ihanan leppoisa ja mukava. Ja ihme ja kumma, ei miehestäni silti ole tullut mitään itsekästä tavaraa palvovaa p***aa. Mukavin ja epäitsekkäin ihminen jonka tunnen. Haluaa aina antaa itsekin, ei kadehdi toisia.

Kun taas minä en ikinä saanut juuri mitään jouluna. Äitini mielestä kaikki tuhlaaminen ja ylenpalttisuus jouluna oli huonosta. Tunnelma meillä oli kaikkea muuta kuin juhlava ja mukava. Joululahjojen antaminenkin LOPETETTIIN joskus kun olin jo teini-ikäinen. Sitä jäin itkemään katkerasti!!!! Kaverit saivat kaikenlaista kivaa tavaraa, itse en siis saanut mitään..

TArviiko kertoa millaista joulua itse vietämme lastemme kanssa? Mukavaa ja leppoisaa. Lahjoja annetaan sopivin määrin, niitä ei lasketa eikä niistä nipoteta tai voivotella miten taas tuli liian paljon lahjoja. Tärkeintä on yhdessäolo ja antamisen ilo.

Lopettakaa se nipottaminen ja viettäkää mukava joulu lasten kanssa. Lapset oikeasti arvostavat lahjoja!

Vierailija
32/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeellistakin tavaraa, eikä pitkin vuotta osta joka kauppareissulla leluja, ei rakasta lastaan?

Tää av on kyllä tosi hieno paikka, missä vedetään todella hienoja johtopäätöksiä.

Minä en saanut jouluna lahjoja ja silti vanhempani eivät minua rakastaneet. Joulut vietin juoksemalla pakoon isääni, joka jahtasi meitä aseen kanssa kännissä. Mieluummin olisin valinnut vanhemmat, jotka olisi laittaneet vaikka suksia ja luistimia ja villasukkia pakettiin, mutta olleet joulun selvinpäin, eikä pieksäneet toisiaan ja lapsiaan.

Vierailija
33/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti saavat lahjojakin. Voiko sitä olla niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
34/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän uudet tavarat ovat huomisen roskaa! Tekeekö lapsen iloiseksi se, että lahjoja on enemmän kuin jaksaa avata? Ja kun meillä edelleen on vain tämä yksi maapallo...

Vierailija
35/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lahjoilla kompensoidaan henkistä ja/tai fyysistä poissaoloa.

Vain persaukinen ja sossun luukulta elantonsa saava voi olla hyvä vanhempi!

Vierailija
36/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa lapsilleen paljon lahjoja niin ei rakasta lastaan:DDD. Joo tämä on niin tätä av:ta!!!

Olen pahoillani siitä, millaisia jouluja sinä sait viettää. Niinpä, kunpa monet kirjoittajat tälläkin palstalla tajuaisivat, että ei niillä lahjojen määrillä oikeasti ole väliä. Se on se tunnelma ja kodin ilmapiiri joka ratkaisee. Oli niitä lahjoja sitten vain 1 tai 25.

Vierailija
37/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat toivoa yhden isomman lahjan, jonka sitten saavat. Bonuksena joku karkkijuttu ja ehkä kirja. Sukulaisetkin alkavat pikkuhiljaa oppia, ettemme halua lapsille paljoa lahjoja, etenkään suuria muovihökötyksiä. Meillä tämä käytäntö pohjaa joulun tärkeimmän sanoman korostamiseen, järkevään kulutukseen ja tilan puutteeseen. Lapset ovat myös oppineet odottamaan kärsivällisesti eikä se ole nykypäivänä itsestäänselvyys!

Vierailija
38/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perustelet sen, että lapsesi saavat rakkautta jos ostat heille krääsää ympäri vuoden. Mutta sellainen lapsi ei saa rakkautta, missä sitä krääsää ei osteta jatkuvasti vaan lahjoja ostetaan synttäripäivinä ja jouluna.

Vierailija
39/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten pakko ostaa itse. Ja kyllä, ihana hukuittaa lapset jouluna lahjoihin. Kaikkiea tarpeellista vaatettakin pakettiin, että on monta. Siksi.

Moni kirjoitti, että tuleehan niitä lahjoja niin kauheasti muiltakin. Ei kaikille tule. Koko muu vuosi on aikaa köyhäillä.

Vierailija
40/75 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osta jouluna lahjoja, tuskin osaa olla huomaavainen muutenkaan. Exäni oli just tällainen, valitti jo juhannuksesta saakka kuinka taas tulee joulu ja sitten aattona istui naama väärällä valittamassa kuinka taas tulee lahjoja. Itse ei kyllä ostanut mitään, vaan käytti sen ajan valittamiseen.

Ehkä on ihmisiä, jotka ovat iloisia ja lahjattomia, mutta oman kokemukseni mukaan lahjattomnat käyttävät kyllä tolkuttoman paljon aikaa valittamiseen siitä kuinka toiset ostavat niin paljon lahjoja.

Pihejä tällaiset ihmiset ovat, uskon minä!

Eivät raaski ostaa muutenkaan mitään, eivätkä tykkää shoppailusta. Ostavat vaateitakin sitten kun on pakko, eikä siksi että kauppoihin on tullut uutta. No, viettäkööt he sitten hyvää joulua ja pitäkööt lapsensa vaikka kokonaan ilman lahjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme