Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä sellainen äiti joka vie lapsensa päivähoitoon likaisissa ulkovaatteissa?

Vierailija
20.10.2007 |

Törkeän näköistä kun lapsi viedään hoitoon rapaisissa, kuraisissa, saastaisissa haalareissa.

Jos ei ole varaa ostaa kuin 1 Reimatec niin voisi harkita että sillä rahalla ostaisi esim 2-3 Lassietecia. Niin olisi varaa pestäkin vaatteita välillä!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen pukua n. kerran viikossa ja jo heti seuraavana päivänä puku on taas ihan yhtä likaisen näköinen kuin ennen pesua. Käytämme toki hienompia vaatteita kun emme ole ulkona rymyämässä.

Vierailija
2/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lapsen työasu. Jos siinä on hiekkaa ja muuta, niin en heti käy pesemään. Samannäköinenhän se iltapäivällä haettaessa kuitenkin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, lapsilla on 2 puvut. Silti likaisina vien. Voi voi....

Vierailija
4/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihaalaria pesen vain kertaa vuodessa, koska talvihaalarin lämmöneristys kärsii pesuista.

Vierailija
5/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sit oon jotenkin outo. Mut mä en pysty viem' än lasta paskasissa vaatteissa mihinkään!!!

Vierailija
6/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil siis kans, mut aina pesen jos ovat likaset!

Vierailija
7/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kyllä jos haalari näyttää huomattavan likaiselta. Meillä on 3 haalaria joita vaihdellaan.

Vierailija
8/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tajua mitä järkeä on pestä niitä vaatteita jatkuvasti kun ne ovat 10 min ulkona olon jälkeen taas ihan likaiset. Luontoakin voi ajatella, eikä vaan sitä, miltä näyttää toisten mammojen silmissä.

Vierailija
9/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö toppahaalaritkin yhtä usein? Minkä merkkisiä haalareita käytät jos kestävät koko talven tuollaisen pesumäärän?

Vierailija
10/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennä edes omaan pihaan likaisissa haalareissa,mulla on monta haalaria mitä vaihtelen säiden mukaan.

Vierailija
11/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kai sit oon jotenkin outo. Mut mä en pysty viem' än lasta paskasissa vaatteissa mihinkään!!!

Vierailija
12/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen toki toppahaalarinkin jos likaantuu mutta harvemmin niin pääsee käymään.

Merkkeinä mm Travalle, Lassietec, Reimatec, Lotta&Lassi, HM, Lindex, KidsKids. Monenlaisia on ollut ja kerralla yleensä on 3 asua per kausi ja säiden mukaan valitaan mitä päälle.

7

Vierailija
13/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muuta väitetään.

Vierailija
14/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee muuten tosi selvästi, onko lapsen haalari likaantunut parilla ulkoilulla vai onko se iäti pesemätön kamaluus.

Meillä 2 haalaria. Toinen lämpövuorellinen sadehaalari, joka on tosi helppo ulkoilun jälkeen vaan huuhtasta suihkun jälkeen. Toppahaalari ei sitten kuivilla keleillä niin paljoa sotkeennu.

Vierailija
15/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan pese kosteussuojavaatteita kuin tosi harvoin.

Vierailija
16/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese lapsen ulkoiluhaalaria joka päivä. Omistamme myös useampia haalareita, mutta yksi on suosikki tällä säällä.

On olemassa monta syytä miksi en pese haalaria joka päivä:

A. Haalarin peseminen kuluttaa vettä, energiaa ja aikaa. Haalarin saa puhtaaksi pyyhkimällä aika hyvin.

B. Haalarin likaisuus ei ole inhottanut muita tapaamiani ihmisiä saatikka lapsen hoitajia eikä se inhota itseäni. Kai siksi että on olemassa sellainen asia kuin käytännön järki.

C. Lapseni on vaille 3 vuotias ts. kun ei ole kurahousut jalassa

niin maassa möyryminen jättää jälkensä. Useimmat ihmiset tajuavat sen kuten jo mainitsin.

Suosin enemmän sitä että kallista haalaria käytetään esim. yksi talvi ja seuraava kylmä syksy kuin sitä että ostetaan erikseen talvi haalarit ja syksy haalarit. Talveksi ostetaan sitten uusi haalari. Lapsemme on siinä iässä että vaatteiden käyttöikä on käytännössä yksi vuodenaika (kevät, kesä, syksy tai talvi)

Vierailija:

Törkeän näköistä kun lapsi viedään hoitoon rapaisissa, kuraisissa, saastaisissa haalareissa.

Jos ei ole varaa ostaa kuin 1 Reimatec niin voisi harkita että sillä rahalla ostaisi esim 2-3 Lassietecia. Niin olisi varaa pestäkin vaatteita välillä!

Vierailija
17/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua hävettäisi suunnattomasti viedä lapsi päivähoitoon selvästi likaisissa vaatteissa. Jos lapsi on yltä päältä ravassa kun haen hoidosta niin emme todellakaan mene suoraan kauppaan niissä kuraisissa varusteissa vaan käymme kodin kautta ensin vaihtamassa siistimpää päälle.

On ihan ok että ulkovaatteet on likaiset kun haen (tosin meidän pk:ssa osaavat kiskoa kurikset päälle kuraisimmilla keleillä, onneksi) mutta mielestäni lapsi pitää aina viedä hoitoon siistinä ja puhtaana.

Vierailija
18/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt siitä lapsena aivan tarpeeksi, enkä aio laittaa vahinkoa kiertämään. Ihana pieni mudassa möyrivä lapseni. Minua ei kuraiset vaatteet häiritse. Lapseni saa telmiä teceissään vapaasti, ilman kumisuojan kankeutta. Pesen myös 1 x vko, enkä aio tapojani jonkun av äidin neuroosien takia muuttaa. " Lika on hyväksi " , kuuluisaa mainos lausetta lainatakseni. :) Kun haen kuraisen lapseni päiväkodista, on hyvä mieli. Pikkuiseni on saanut leikkiä vapaasti ja toteuttaa itseään. Kurainen lapsi ei hyvän äidin sädekehääni himmennä ;)

Vierailija
19/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kurainen lapsi ei hyvän äidin sädekehääni himmennä ;)

Vierailija
20/46 |
20.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on todellakin ULKOILUVAATE, sen ei tarvitse tuoksua pesuaineelta tai kiiltää puhtauttaan joka päivä. Pientä likaa on pakko oppia sietämään lasten kanssa. Käytännössä pesen sen kerran viikossa kunnolla, pahinpia rapoja huuhtelen pois suihkulla vaikka joka ilta jos tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä