Kylläpähän oli taas surkeeta palvelua tk:ssa!
Ja näitten pitäisi lisää liksaa saada vai? Voi pyhäjysäys. Ehkäpä kannattaisi ENSIN yrittää panostaa asiakaspalveluun, kun ruikuttaa lisää liksaa.
Mua todella ottaa päähän!
Kommentit (44)
voi saada välillä ei niin hyvää palvelua. On varmasti enemmän palvelualttiita ja vähemmän palvelualttiita ihmisiä/hoitsuja. Itse pyrin aina kohtelemaan asiallisesti ja hymyillen niin humalaista laitapuolenkulkijaa, kuin " hienostorouvaakin" . Minusta se on hyvää asiakaspalvelua, ettei leimaa ja syrji vähä/huono-osaisempia.
minun lapsia on aina kohdeltu hyvin ja ammattitaitoisesti. Valitettavasti olemme joutuneet käyttämään terveyspalveluja paljon yhden lapsen kanssa, mutta olen aina ollut tyytyväinen. Eräälle osastolle vein täytekakunkin, kun tiedän heidän hoitaneen lastani hyvin.
Vai olisiko teillä valittajilla joskus aiheellista katsoa peiliin?
Ameliini:
mitäs jos olisi ollut " tosi kyseessä" , " hengenvaara?" .
Jos olisin paniikissa ajatellut hiukan toisin, lapsi oli täysin terve, ja hoitajat olisivat ehkä aiheuttaneet jolle kulle toiselle kenties vielä pahempaa. Että se siitä peiliin katsomisesta.
Terveys ja henki on sellainen asia, että sun kun antaa jonkun käsiin, toivoo siltä hiukan kunnioitusta myös.
ikävä tilanne sulla. Mutta se on totuus, ettei sormimurtuma esim. ole hengenvaarallinen (kuten on rintakipu, vuotava haava jne..), joten tk ei ota sellaista asiakasta vastaan, vaan ohjaa omalle ta:lle. Resurssit on sellaiset, lääkärit ja johto ts ylilääkärit on erittäin tiukkoja sen suhteen. Hoitaja on siinä tilanteessa ainoastaan tuo surullisen kuuluisa viestintuoja. Varmasti koit paska kokemuksen, enkä vähättele huoltasi tai tuntojasi, mutta tämä on ihan tätä päivää ja silkkaa faktaa.
Toivottavasti sulla on jatkossa parempia kokemuksia tk:sta :)
terkuin th-sh tk:sta
Vierailija:
Terveys ja henki on sellainen asia, että sun kun antaa jonkun käsiin, toivoo siltä hiukan kunnioitusta myös.
varmasti alalle mahtuu myös " huonoja hoitajia" , tai paremmin sanottuna ammattitaidottomia. Se on kamalaa ja ikävää. Suurin osa suomalaisista hoitajista on onneksi erittäin ammattitaitoista. Mutta kuten sanottu, alalle kuin alalle mahtuu epäpäteviä. Pahoittelut sinulle minunkin puolestani huonosta ja epäpätevästä hoidosta!
t. th-sh tk:sta
Mulle kävi niin että mursin kyynärpääni ja menin tk-päivystykseen, sieltä sanottiin että mene työterveyslääkärille kun se kerran oli työmatkatapaturma, ja odottelin kolme tuntia että saan sinne ajan ja sain sitten lähetteen sinne tk-päivystykseen kuvattavaksi. Sitten sitä ei voitu edes siellä laittaa kantositeeseen vaan odottelin uudestaan pääsyä työterveyslääkärille ja hän ei sitten katsonut osaavansa sellaista laittaa ja lähetti minut yksityiselle jonne odottelin taas useamman tunnin... ja siellä sitä kantosidettä ei osattu laittaa oikein, joten loppujen lopuksi sitten kuitenkin kävin siellä päivystyksessä missä tutun tuttu lääkintävahtimestari laittoi sen kantositeen hetkessä ns. keittiön kautta.
Vai montako vielä pitää hoitajien tappaa insuliinilla tai tukaduttaa tyynyllä?
Itselläni ei ole kovin montaa lasta antaa tuollaisten moraalittomien " hoitajien" kynsiin.
niin kiireestä jauhaminen on sitten paskaa. Ja hoitajat siinä tapauksessa todellakin vaan rahanahneita. Todellinen hoitotyötä tekeväihmisistä välittävä henkilö ei toimi epäkohteliaasti jne. pienemmälläkään palkalla kiireisissäkään tilanteissa. Ja voihan hän ansaita lisää palkkaa, mutta epäilen että moni saa työtään vastaavan palkan.
Asiakkaiden juoksuttaminen on kamalaa. Varsinkin, kun kyse on kipeästä ihmisestä! Usein joutuu lähettämään " turhaa" tai " turhalle kierrokslle" rtg:iin jne... Hoitajanakin se tuntuu ikävältä. Mutta siitä syyttäisin järjestelmää enemmän kuin paikalla olevaa henkilökuntaa.
th-sh tk:sta
Tiedän että asia on noin, ja kiitos kun muistutit siitä. Tuli vaan niin turkasen paha mieli ylimääräisestä juoksuttamisesta, ja turhasta tylyydestä. Ja siitä, ettei " systeemiä" voi kiertää tälläisissä tapauksissa, kun lopputulos on kuitenkin se että päädymme samaan tk:een. Ja se on jo nähtävissä selvästi.
Ja lisään vielä, että kun asuimme isossa kaupungissa, ei palvelussa ollut koskaan valittamista (5v. sitten).
Ehkä perun provosoivan tekstini, kun vastasit noin fiksusti:)
Ikävää vaan että turhat kierrokset kuormittaa niitä kaikkia välikäsiä matkalla ja maksaa.
alueen terveyskeskukseen. Sieltä saadaan lähete eteenpäin. Jos kerran lapsi oli jo itkenyt pitkin yötä, ei kyseessä ollut välitön tapaturman jälkeinen hoito. Omassa tk:ssa olisi voitu helpottaa lapsen oloa esim. antamalla kipulääkettä (jos et ollut jo antanut) ja paketoimalla sormet niin, ettei auton tärinä olisi satuttanut lisää.
Harmillisen huonosti ihmisillä on tietoa siitä, missä järjestyksessä asiat hoituvat. Jos ei ole hengestä kyse, kannattaa aloittaa siitä, että soittaa omaan terveyskeskukseen ja kysyy, kuinka kuuluu toimia. Niin kuin joku aiemmin sanoi, röntgeniin ei pääse ilman lähetettä, eikä toisen alueen tk:sta saa lähetettä. Säännöt ovat tiukat jo ihan siksi, että äkkiä olisi kaaos, jos jokainen itse päättelisi, missä häntä hoidetaan.
Huonoa kohtelua minäkään en puolusta, mutta vain itse tiedät, oliko se todella sitä. Vai yrittikö hoitaja vain saada kiukkuiselle virhearvion tehneelle äidille perille sen, että todellakin on palattava hakemaan se lähete omasta tk:sta?
niin, tylyä käytöstä/kohtelua ei voi mielestäni selitellä tai puolustella millään - ei edes hoitajapulalla. Onneksi olen nähnyt mm omalla työpaikallani enemmän hyvää palvelua ja tyytyväisiä asiakkaita! Ikävä kyllä aina mahtuu joukkoon muutama ruttuturpa ja vähemmän palvelualtis ihminen =( Empatia on nykyään aivan liian vähän arvostettua. Parempaa palvelua sinulle toivotellen,
th-sh tk:sta
Tosiaan sinun olisi pitänyt viedä se lapsesi sinne omaan tk:seen. Sieltä olisi neuvottu eteenpäin. Näin kaikki joutuvat toimimaan. Se on se systeemi mikä on järjestetty.
Murtunut sormi ei todellakaan ole mikään akuutti henkeä uhkaava vamma. Se on ollut nyt sinun oma tietämättömyytesi mikä tilanteen aiheutti. Jatkossa soita ensin ja kysy neuvoa!
Minun lapsi on esim. kotiutettu murtuneen käden kanssa kotiin odottamaan kipsausta melkein kaksi vuorokautta.
Sinun lapsesi ei ole ainoa joka joutuu tapaturmaan. Paljon pahempiakin sattuu!
Terv: sairaanhoitaja teho-osastolta
Minä olin soittanut päivystykseen illalla (juuri se tk mihin menimme aamulla) lievästi tietysti hätääntyneenä, ja tämä päivystäjä sanoi ettei illalla voi tulla, tulkaa vasta aamulla! Ja niin tehtiin. Tasan klo:8 kun pulju aukesi.
Oletkos vähän lapsellinen itsekkin? Eikös se ollut hyvä, että kaikesta harmituksesta huolimatta en nostanut kohtausta siellä tk:ssa vaan tulin purkamaan sen tänne. Ja meillä onneksi tälläiset tapaturmat eivät ole arkipäivää, ei siinä syöpäpotilaat tms. mieleen tule kun oma lapsi ei ole kunnossa. Siinä on huolesta sekaisin vaikka jollain muulla olisi huonommin. Olet ilmeisesti itsekkin äiti, ja tiedät miltä vanhemmasta tuntuu kun lapsella on hätä.
Mulla on NIIN loukattu olo siitä, että mun tyttärestäni ei välitetty pätkääkään, mitäs jos olisi ollut " tosi kyseessä" , " hengenvaara?" .
Mutta mielestäni vamma on VAKAVA, jos LAPSEN sormet on murtuneet, SELVÄSTI. Mustat ja turvoksissa, ja lapsi itkenyt pitkin yötä.
Ja tulos, lähtekää vetään.:( (ihan itkettää)