Alan jo itse uskoa, että ole mielisairas ja tarvitsen lääkärin hoitoa.
En tiedä kuka on " oikeassa" . Omasta mielestäni olen normaali ihminen. Normaali äiti. Lapseni isä aikoinaan haukkui minua muun muassa mielisairaaksi. Oli hetkiä jolloin melkein uskoin häntä. Erosimme sitten monista syistä ja olin pitkään yksin. Löysin uuden, ihanan miehen. Hän on myös " aloittanut" tämän haukkumisen. Tarvitsen lääkärinhoitoa, olen vaaraksi lapselleni, en ole tasapainossa jne.
En tajua, en todellakaan. Toisaalta, jos olisin oikeasti sekaisin enkä itse sitä ymmärtäisi, luulisi, että läheiset ohjaisivat oikeasti hoitoon ja varovasti ottaisivat asian esille, eikä näin " haukkumalla" . Mutta kyllä minä taas eilen ajattelin, että hullu kai sitten olen. Ketä uskoa, itseäni vai ex-miehiäni?
Lapseni ainakin on onnellinen, normaalisti kehittyvä ltyttönen. Iloinen, empaattinen, ja kaikkea. Hän ei ainakaan oireile (VIELÄ??) siitä, että äiti on mielisairas.
Pitäisikö minun sitten varata lääkärille aika vai uskonko itseeni ja jätän noiden miesten sanomiset omaan arvoonsa?
Kommentit (35)
Miehesi on vain manipuloinut sinua latistaakseen itsetuntoasi, luultavasti koska itsellään on huono itsetunto. Anna sille kenkää. Ei oikeasti taida välittää kuin itsestään.
Eihän niitä ollut kuin 2 miestä, jotka sanoivat hulluksi.
Ja ap:n kuvauksen perusteella tämä mies, joka kuvittelee lapsen menevän sekaisin normaalista elämästä, on mielisairas. Miehen olisi syytä hakeutua hoitoon.
Ei siksi, että ajattelisin sinun olevan hullu, vaan siksi, että voisit ihan ammattilaisen kanssa keskustella asiasta, saisit vähän perspektiiviä koko hommaan. Perheneuvolassahan voi käydä ihan koko uusioperhekin, tai sitten vain sinä lapsesi kanssa.
jotain lastasi vastaan, ei halua että tyttä saa " paremmat" oltavat isommassa huoneessa tai että olisi siistit hiukset? Piilottaa vain mielipiteensä kohdistamalla haukkumiset sinuun?
Mies otti heti alusta lähtien lapsen hyvin huomioon, ja leikkii ja hoitaa häntä todella hyvin. Tuo lahjoja (ei liikaa mutta silloin tällöin jotain), en voisi uskoa että hänellä olisi oikeasti jotain lasta vastaan.
Ihmeellisiä neuvoja olet saanut. Vai että pitää mennä pää tarkistuttamaan, jos vaihtaa huoneita tai leikkaa lapsen hiuksia! Joo, meillä pitäisi sitten molemmat vanhemmat viedä hoitoon, yhdessä vaihdettiin makkarit (lapselle iso, meille pieni) ja vuoronperään leikataan 4-vuotiaan tukka...
Jos on hullu saa apua.
Jos ei ole hullu saa sille vahvistuksen oikein ammattilaiselta.
Suurin osa niistä, jotka ovat ehdottaneet ulkopuoliselle taholle ajanvaraamista (psykologi/perheneuvola/tm), ovat tehneet ehdotuksensa siksi, että ap saisi varmuuden omasta tilastaan.
Uskoisin, että on helpompaa keskustella miehen kanssa hänen loukkaavasta käytöksestään, kun on joku ulkopuolisen arvio tilanteesta. Itse tekisin ainakin näin vastaavassa tilanteesta, vaikka kuinka kokisin olevani terve ja mies väärässä.
Miehesi on saanut sinut, ap, epäilemään itseäsi. Varmista oma tilanteesi, niin olet vahvempi käymään keskusteluja miehesi kanssa.
niin veikkaan, että hänen kanssa ei pysty asioista puhumaan millään tasolla, vaan haukkuminen vain jatkuu.
nimittäin ex-mies ja yksi aika etäinen sukulainen. Yllättäen molemmat heistä ovat käyneet terapiassa ja lääkitystä masennusta vastaan syöneet. Olen kyllä kysynyt joiltakin kavereiltani, että vaikutanko jotenkin tasapainottomalta tai hoitoa tarvitsevalta, mutten todellakaan heidän mielestään (lienevätkö hekään täysillä käyviä ;)
Veikkaan, kuten enemmistö täällä, että jostakin syystä houkutat puoleesi huonolla itsetunnolla varustettuja miehiä tai jotain maanis-depressiivisiä narsisteja, jotka ei kestä sitä, että olet tasapainoisempi.
Toisaalta tuollaisen parisuhdetaustan omaavana sun kannattais munkin mielestä käydä jonkun ammattilaisen puheilla, koska sieltä saa usein vahvistusta itsetuntoonsa.
Lisäksi olet oletettavasti " pesusieni" -tyyppiä eli otollista maaperää imemään haukut itseesi ja siksi miesten manipuloitavissa.
Osuinko oikeaan?
Eihän tässä sitten olekaan muuta ongelmaa kuin ilkeä mies. Mutta jos ap. ei sittenkään ole varma, onko mielenterveysongelmainen vaiko ei, niin tottakai yhteys lääkäriin tai muuhun asiantuntijaan.
Miehelläsi on paha mielenterveys ongelma. hänet kannattaa heivata heti pihalle ennen kun aiheuttaa enemmän vahinkoa sinulle ja lapsellesi...... T: kohtalotoveri
vai silloin kun ollaan ihan hyvissä väleissä?
Riidan yhteydessä sanotun voi jättää omaan arvoonsa.
kanssa...