Oliko Albert Einstein ylimielinen, kun totesi ihmisten olevan äärettömän tyhmiä?
Kommentit (37)
Ei ollut. Oli erakkoluonne, kun hyvin harva ihminen kykeni älyllisesti keskustelemaan samalla tasolla hänen kanssaan. Varmaan on ollut melko turhauttavaa.
Pieni ylimielisyys ei oo koskaa pahaks jos se on tervettä sellasta, välil on sanottava asiat niiku ne on. Ihmiset ei tykkää suorasta puheesta, sen takii meki eletää kaikki valheessa
Ihmiset on ihan helvetin tyhmiä, ihmiset ihan oikeasti kuvittelee että tää nykynen malli on joku "sivistyksen huipentuma" että tässä nyt kaikki niiku on :D Vaikka todellisuudessa tää maailma ei oo kasvanu mihinkään tuhansien vuosien aikana, tää on edelleen täysin sama kuin aina ennenkin
Missä tullaanki taas siihen että henkinen kasvu on oikeasti kehitystä ja sivistystä, tää maailma ei junnais paikallaan jos ihmiset kasvais henkisesti
Ei. Samaan tulokseen tulee kun katsoo Orpon hallitusta, eikä tartte edes olla Einstein.
Se tekee ihmisestä ylimielisen, kun puhuu totta? Mieti mitä kaikkea ihminen on saanut aikaan sillä tyhmyydellään mitä tekee.
Ei, vaan pystyi näkemään pitkälle tulevaisuuteen. Nimittäin siihen aikaan persut eivät olleet vielä edes osuuskaupan hyllyllä.
Enpä tiedä, kun itsekin olen samaa mieltä. Valtaosa ihmisistä ei ymmärrä tätä systeemiä ja sen sairautta, sen luojia ja aikeita. He vain kuvittelevat, että asiat tapahtuu.
Marie Antoinette sanoi "Syököön kakkua" nälkäisistä ihmisistä.
Tällä sitaatilla ja ap:n Einstein -lausunnolla on se yhteistä, että molemmat on muiden keksimiä sitaatteja heille. Kun tarpeeksi toistaa, niin niistä tulee todennettuja sitaatteja. "Juu, olen tuon aiemminkin kuullut niin paikkansaha se pitää."
Itse löysin snopesista, että vahvistamattomia sitaatteja ovat eli valheita.
Einstein oli jotenkin autistinen, adhd tms. joten tuskin tunsi mitään ylemmyyttä suhteessa muihin ihmisiin.
Einstein ei sitä sanonut.
https://quoteinvestigator.com/2010/05/04/universe-einstein/
Tuon mukaan kyse on lainauksesta Frederic S. Perl:in kirjasta vuodelta 1940.
"As modern times promote hasty eating to a large extent, it is not surprising to learn that a great astronomer said: Two things are infinite, as far as we know the universe and human stupidity. To-day we know that this statement is not quite correct. Einstein has proved that the universe is limited."
Lainauksen mukaan tuon siis lausahti "merkittävä astronomi" eikä Einstein.
Mitä se tarkkaan ottaen sanoi? Mutta jos noin sanoi niin oikeassa oli.
Hauska juttu että myös einstein ei ollut loppupeleissä mikään huippunero.
Nuorena kyllä kun patenttiviraston hommissa kehitteli suhteellisuusteorian mutta sitten myöhemmin usassa eläessään ei keksinyt enää kummosia. Ei siinä mitään, riitti hyvin elämäntyöksi mutta sitten vanhuuttaan jäi tieteen huipusta kun ei suostunut hyväksymään muiden saman tason keksintöjä.
Eli jäi jumiin ja uudet teoriat meni ohi vaikka olivat kuinka nerokkaita. Mutta näinhän meille kaikille käy.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Samaan tulokseen tulee kun katsoo Orpon hallitusta, eikä tartte edes olla Einstein.
Kumma kun tulin samaan johtopäätökseen katsoessani tyttöhallitusta. Minäkään en ole Eintein, mutta voin silti kertoa e=mc2
Eikö Einstein itse ollut ihminen? 🤔
"Miksi etsimme älyllistä elämää avaruudesta, kun sitä pitäisi etsiä maapallolta?"
Ei. Kuka tahansa yksityisasiakkaiden kanssa asiakaspalvelua tekevä voi vahvistaa, että ihmiset ovat pääsääntöisesti ihan järjettömän tyhmiä.
Enstein tiesi, että ihmiset oli tyhmiä kun eivät tajunneet, että keksintöjen takana oli oikeasti tämän vaimo. Viittasi tähän useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Einstein itse ollut ihminen? 🤔
Einstein oli luova nero eli yli-ihminen.
Olen testien mukaan älykkäämpi kuin n. 80% ihmisistä, ja olen silti tehnyt hirveän määrän typeriä virheitä. On aika kauhistuttavaa, että suurin osa ihmisistä on vielä minuakin tyhmempiä.
Ei