Onko muilla jäänyt raskaudesta iso ylävatsa? Tai onko lääkäriä / hoitajaa paikalla?
Heti kun tulin raskaaksi minulla turposi ylävatsa. Luulin että se laskee kun olen synnyttänyt mutta ei ainakaan vielä ole mitään tapahtunut, vaikka synnytyksestä on jo puoli vuotta.
Onko muille jäänyt iso ylävatsa ja milloin se on lähtenyt pois? Miten sen saisi pois?
Pelkään, että eihän kyse voi olla jostain sairaudesta? Vatsa tuntuu löysältä, kun sitä painaa. Muuten olen palannut entisiin hoikkiin mittoihini.
Kommentit (11)
Ja nimenomaan siis ylävatsa, alempana on revennyttä nahkaa joka roikkuu, muttei siis " pömpötä" alempaa. Kuopuksen syntymästä on nyt jo reilu 3v:-(
Itsekin tätä kummastellut...
mutta omasta kokemuksesta sanoisin että kyse on vatsalihasten heikkoudesta. Jotta kiinteytyisi, täytyy tehdä raivona kaikenlaisia vatsalihaksia (syviä, vinoja, suoria). Ja jos tulee taukoa, lihakset löystyy nopeasti uudestaan.
kiinteytyy. Enkä nyt puhu mistään 10 vatsaa päivässä-hommasta, vaan kunnon treenaamisesta. 60-100 vatsalihasliikettä eri lihaksille, eli ylä- ja alavatsalle sekä vinoille vatsalihaksille.
Läskiä se vaan on, ja läski lähtee reenaamalla.
Ja synnytyksestä aikaa jo useita vuosia! Itse olen samaa ihmetellyt mutta huomannut että monella muullakin on samanlainen... Paino on kyllä sama kuin ennen raskautta mutta ihme pömppö kyllä jäi!
Näin voi käydä esim. jos alkaa treenata heti suoria vatsoja. Epäilen että mulla on näin käynyt, koska ekan lapsen jälkeen tuon virheen tein. On kyllä läskiäkin kahdessa raskaudessa kertynyt, mutta selvästi näkyy että vatsalihakset ovat jotenkin erillään toisesta. Ennen lapsia minulla oli todella timmi vatsa ja hyvät vatsalihakset.
Eikös jotkut fitness-ihmiset ole tästä syystä juuri kurouttaneet vatsalihaksensa yhteen lastensaannin jälkeen? Joku (oliko Marianne Kiukkonen tms.) tästä on tv:ssäkin puhunut. Satuin joskus kauan sitten tuon näkemään.
Nekin voivat olla vähän törröllään.
Molemmissa raskauksissa julmetun isot mahat. Suorat vatsalihakset ovat jääneet auki n. sentin, vaikka viimesestä synnytyksestä jo 3 v. Hirmu liikunnalla (ja nyt puhutaan ylämäkijuoksuista, spurttiharjoituksista ja kovalla body pumpilla) maha on litistynyt jonkin verran, mutta vielä on matkaa :( En usko että lituskaa musta tulee ikinä. Ainoa keino on pitää oikeanmallisia, vyötäröä korostavia vaatteita.
liikuntaa ja kuitupitoista ruokaa ?
käy näytillä.
Olen kyllä kovasti jumpannut, mutta se ei tunnu auttavan. Eikö muilla ole tällaista? ap
sellasia näkee usein muuten jumpissa.
Kyllä,minullekin jäi raskauden jälkeen isompi vatsa kuin mitä oli ennen raskautta.
lääkäri