Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin haastateltu hoitaja 23 v

Vierailija
17.10.2007 |

tämänaamuisessa hesarissa haastateltiin 23-v. sairaanhoitajaa, joka kuukausi sitten oli saanut vakituisen työn virasta verisuonikirurgian osastolta jaa asui remontoidoidussa 25 neliön yksiössä Helsingissä, vuokra 350 euroa. Palkka vähän vajaa 2000 euroa, lisineen vajaa 2500 euroa.

ja kovasti irtisanoutumassa.

Herranjestas, vastavalmistunut, vakituinen työ, kohtuullinen liksa ja tosihalpa työsuhdeasunto. Vähänkö todellisuudentaju heittää??

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein tarkoitat?

Ei eri alojen työehtospimuksia voi suoraan verrata. Teollisuudessa on luultavasti eri määrä työtunteja kuin hoitoalalla ja vapaat määräytyvät eri tavalla.

Ei kahta eri alaa voi suoraan verrata noilta osin.

Vierailija
62/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä oikein tarkoitat?

Ei eri alojen työehtospimuksia voi suoraan verrata. Teollisuudessa on luultavasti eri määrä työtunteja kuin hoitoalalla ja vapaat määräytyvät eri tavalla.

Ei kahta eri alaa voi suoraan verrata noilta osin.

No voitko itse selventää, miksi hoitajien pitää saada verrata omia peruspalkkojaan muiden korkeamminkin koulutettujen kokonaisansioihin ja valittaa olevansa palkkakuopassa. Ja kun tulee ilmi, ettei niin olekaan, niin johan alkaa taas marina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käsittänyt, että niitä onkin verrattu lähinnä muiden maiden palkkojen tasoon ja palkankorotusten vaatimiseen liittyy voimakkaasti myös työvoimapula.

Jos nyt johonkin sh:n palkkaa pitäisi verrata niin ehkä mielummin koulutettujen ihmisten kolmivuorotyöhön ja peruspalkkoja sitten vuorostaan peruspalkkoihin.

Vierailija
64/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka oli korkeimmillaan kun lähdin muihin hommiin, 1840¿/kk. Ei lisiä, erittäin vaativa työpaikka.

Vierailija
65/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäisissä muissa maissa. Vastaavasti sitten toisiin maihin verrattuna suomalaiset opiskelijatkin ovat sikarikkaita.

Vierailija
66/66 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuhan on täynnä tulevia florence nightingaleja, jotka pelastavat hoitoalan, kun kerta nykyinen palkka on täysin riittävä ja työkin pelkkää videoiden katsomista ja herkkujen mässytystä.

Siittä vaan oman sairaanhoitopiirinne työhönottoon. Kuukauden päästä saatte itse valita, menettekö töihin lasten teholle vai synnytyssaliin vaiko nukuttelemaan potilaita leikkaussaliin.

Kun kerta se työ on niin helppoa ja hyvin palkattua, niin miksi osa teistä sitten kituuttaa sillä akateemikon helvetin huonolla liksalla. Lähtekää sairaanhoitajiksi, niin palkka nousee. Taatusti yhden akateemisen tutkinnon lukenut selvittää sh-tutkinnon vasemmalla kädellä.