Miten vietätte isänpäivää?
Kohta juhlitaan taas isiä. Miten teillä vietetään isänpäivää - lellitkö lastesi isää vai onko se lapsien tehtävä? Mitä isä toivoo ja saa lahjaksi?
Entä muistatko omaa isääsi ja miten?
Kommentit (45)
..syödään ja herkutellaan pitkään.. Kuuluu siis pekonit, nakit, kroissantit, tuoremehut, paahtisleivät jne jne..
Iltapäivällä pidetään koko perheen elokuvailta ja tehdään jotain naposteltavaa
omaa isää muistan kortilla ja puhelinsoitolla. Lasteni isää juhlitaan hänen lempiruoillaan ja kakun sekä lahjojen kanssa.
Isä saa lapsilta itsetehdyt jutut ja kortit. Mä katan hyvän aamiaisen pöytään. Kakkua syödään jossain vaiheessa päivää tai iltaa. Ulkona käydään syömässä, mutta pöytää ei varata etukäteen mistään, mennään ihan fiilikellä. Ollaan oltu aikaisempiana vuosina niin kunnon ruokaravintoloissa, ollaan oltu pizza paikassa tai sitten ihan mäkkärissä vaan. Katotaan mihin eksytään tänä vuonna?
Meidän omat isät ovat jo kuolleet, haudalla käydään.
Lapset hoitakoot isin viihdyttämisen.
Viedään lahja ja kortti.
Toiselle papalle viedään kynttilä haudalle.
Isänpäivänä herätetään isä laululla ja viedään lahja ja kortti.
Kutsutaan Aamiaiselle, joka on normaalia runsaampi ja lapsi on kattanut pöydän kauniisti.
Lounaalle menemme läheiseen kartanoon.
Miehelleni ajattelin antaa "isyyspakkauksen."
Lapsi kun on vasta tilauksessa masussa rv 30+5:)
kuten joka isänpäivä, koska on kokki ravintolassa joka on erittäin suosittu brunssipaikka niin isän- sekä äitienpäivänä ja vappuna.
Onneksi kaikki ollaan niin aamuvirkkuja, että ehditään kahvitella ja kakutella ennen työpäivän alkua. Lauletaan isälle ja lapset valmistavat isälle kakun, lahjat ja kortit.
Omalle isälle soitan ja lähetän kortin
äiti32 ja lapset 11 ja 6
Sunnuntaina kotiutuu perheensä luo. Hyvää ruokaa, kakku ja lahjoja.
on viettää koko päivä miesystävän kanssa aika pitkälti sängyssä. Voi olla että mä jään kakkoseks jos se haluu käydä isäänsä moikkaamassa. Lapsi on isällään.
Pojan kanssa askarrellaan kortti ja yritän hänelle selittää isänpäivän ideaa (vähn alle 3v)
Miehen vanhemmat tulee ehkä meille syömään tai sitten mennään heille myöhemmin illalla. Lahja ja kortti myös apelle.
Omalle isälleni lähetän kortin ja kuvan meidän pojasta. Näkeepähän miltä nyt ainoa lapsenlapsi näyttää, kun ei ole puoleen vuoteen käynyt katsomassa. (asuu jopa 15km päässä...)
Muuten ei sitten muistetakkaan.
Minä en mainitse isänpäivää kotona mitenkään.
Mies menee lasten kanssa omaa isäänsä eli lasten ukkia onnittelemaan.
Mies kerran sanoi ettei hänen tarvitse millään tavoin muistaa tai huomioida minua äitienpäivänä, koska en ole hänen äitinsä.
Samaa siis isänpäivänä.
Näin menty 8v.
Lapseni kanssa isänpäivälounaalle
Syömme "sunnuntai" tyyliin, eli vähän paremmin :-). Emme kuitenkaan ravintolassa.
Omaa isääni en voi enää muistaa, hän kuoli 6 vuotta sitten. Mieheni muistaa omaa isäänsä kyllä.
Tarkoitus olisi, ettei isänpäivä (kuten ei myöskään äitienpäivä) olisi "materiajuhla", vaan lahjaksi tulee itse tehtyjä, mietittyjä asioita.
Tosi kivaa. Tämä on tervetullut loma!
Meillä näin.
Itse käyn viemässä isäni haudalle kynttilän. Papalleni laitoin kortin. Vanhempi lapsista (3v) oli kerhossa tehnyt kortin isälle, minä ostan pienen lahjan hännelle myös. Vanhemman lapsen kanssa askarreltiin miehen isälle kortti ja miehen isä on kutsuttu sunnuntaina päiväkahville meille. Jonkun piirakan ajattelin leipoa. Siinäpä se sitten.
ja kyseessä on vielä ensimmäinen isänpäivä.. mutta me vietämme isänpäivää lauantaina. Eli syödään kakkua ja nautitaan vaan perhe-elämästä. Isä saa myös pienen lahjan.
Rauhallisesti vietetään, lasten takia mennään aikaisin nukkumaan.
Ei olla vielä miehen kanssa päätetty. Jotain tehdään.
Tarkoitus oli käydä uimahallissa, mutta onkin kiinni ensi viikonlopun-pah. Täytynee sitten käydä yleisöluistelulla jäähallissa ja myöhemmin on vielä esikoisen lätkäharkat.
Omat isämme ovat kuolleet, joten ollaan vain perheen kesken. Pienin lapsi on tehnyt lahjan päiväkodissa, muuten käymme vielä jotain yhdessä lasten kanssa ostamassa lahjaksi. Kakku on luultavasti keskimmäisen lapsemme edellisen päivän syntymäpäiväkakkua. Jotain ruokaa teen - tai sitten haetaan pizzat ja isä saa oluen.