Vähintäänkin kädet tärisee!!!!
Lapsi vielä päikkäreillä, mutta kun herää, häntä odottaa yllätys.
Keittiön pöydällä kasa tutteja, joista kaikista leikattu tuttiosa pois. Ovat siis menneet maagisesti rikki päiväunien aikana. Saman kohtalon saa nyt suussa oleva tutti.
Tsempatkaa mua! Painajainenko tästä vielä syntyy..
Kommentit (51)
Meillä ei katsella pikkukakkosta, enkä usko, että 1v10kk ikäinen muutenkaan ymmärtäisi tuollaisen lähettelemisen päälle yhtikäs mitään. Hammaslääkärissä huomattiin, että pojalla on jo hiukan avopurentaa ja tutti on jätettävä pois heti.
Meidän poika on ainakin niin kovapäinen, että ei parane tehdä mitään diilejä, vaan toimia vain ihan jämäkkänä vanhempana. Aion kertoa, että tutit menivät rikki päiväunien aikana. Saa kokeilla itse, että tutin syöminen on nyt mahdotonta ja sitten heittää tutit itse pois.
Johan tuli taas av tuomio :D
Mitä sitten vaikka jopa sodassa kasvaneet lapset eivät väistämättä traumatisoidu, tai alkoholistiperheessä kasvaneet, hyväksikäytetyt ja hakatut lapset?
Tuollaisen tuttitempun jälkeen lapsesi ei koskaan enää ole henkisesti ehjä!!!
Hirrrveäääää!
Meillä toimittiin myös niin, että tutit leikattiin rikki. MUTTA niin, että poika oli itse vieressä katsomassa. Puhuttiin, että nyt on tutti haurastunut/mennyt niin huonoon kuntoon, että se on pakko leikata irti. Sitten poika ihmetteli tutin paloja aikansa ja vei ne roskiin.
Muut tutit piilotin sitä varten, että JOS tulee ihan paniikki, annan toisen tutin, joka ei ole yhtä huonossa kunnossa ja sen voimme sitten leikata rikki seuraavana päivänä ja niin edelleen.
Mutta muita tutteja ei tarvittu. Illalla poika kävi vielä katsomassa, että tutti on roskiksessa ja meni sitten nukkumaan. Muutaman minuutin tuhersi itkua mutta juttelimme hänelle, että ei sellaista tuttia voi käyttää mikä on rikki ja poika tyytyi siihen ja nukahti. Tutit jäi siihen.
Mielestäsi tuo tapasi on aika kamala. Ainakin meidän herkkispoika olisi ihan kauhuissaan kun omien tärkeiden unien aikana sattuu tuollaista. En ikinä toimisi noin vaan ottaisin lapsen mukaan tohon hommaan jotta lapsi voi ymmärtää.
Aika karhunpalveluksen kyllä itsellesi ja lapselle teit. Toivottavasti pääsette yli ilman karseeta sotaa.
Voi olla nukkumaanmeno vähän vaikeaa lähipäivinä.
mieti itse jos heräisit päiväunilta ja joku olisi leikellyt sun lempivaatteet sillä aikaa. Mieluummin niin että ne on vaan hävinnyt.
Lapsi ei traumatisoidu ja vieroitus menee varmasti hyvin =) Tsemppiä! Meilläkin aikanaan tehtiin juuri noin, tutit oli menneet rikki ja lapsi kävi ne sitten nakkaamassa roskiin. Parissa päivässä unohtui koko tutti.
Vierailija:
Mitä sitten vaikka jopa sodassa kasvaneet lapset eivät väistämättä traumatisoidu, tai alkoholistiperheessä kasvaneet, hyväksikäytetyt ja hakatut lapset?
käy juuri niin, että lapsi ymmärtää, ettei tutteja tule enää takaisin, koska ne meni rikki.
Tuo saattaa olla pojallesi kova isku tai sitten hän ei koe sitä sen kummempana mutta sitä ei voi tietää...
Jos edelleen päätät näyttää nuo tutit pojalle niin keksi edes joku tarina... Se että sinä olet ne leikannut, saattaa juuri olla kohtalokasta
Tsempit ap, osaat varmana selittää pojalle asian kun hän herää :)
Tosi " järkevä" veto tuollainen tuhoaminen.
Joku sanoi hyvin siitä kyvyttömyydestä hoitaa asioita puhumalla..
En halua, että aina oravan nähdessään poika alkaa muistella tutteja ja itkeskellä niiden perään. Meillä täällä oravia näkyy monia päivässä.
Kun tutit on rikki ja poika heittää ne itse roskiin, niin peli on selvä lapselle ja se on aina paras. Lapselle ei tee hyvää tehdä päätöksiä. Ne teemme me, vanhemmat ja lapselle jätetään tilaa sopeutua näihin päätöksiin. Myöhemmin voi lapsi olla kertomassa mielipiteitään, mutta ei nyt orastavassa uhmaiässä.
Käyvät vielä isänsä kanssa tänään hankkimassa jotain " isojen poikien" kivaa tutin tilalle. Ja ei, en pidä kaksi vuotiasta isona poikana kuitenkaan ;)
T:AP
2v. kanssa kannattaa tosiaan KESKUSTELLA josko hän mahdollisesti suostuisi luopumaan tutista.. kyllä täällä on hölmöä porukkaa.
Ja kyllä minä kerron pojalle kauniisti asian, en tietenkään sano, että minä ne leikkasin! Siksihän juuri tein sen päikkäriaikaan. Missään en kirjoittanut, että sanoisin rikkoneeni tutit ja sitten despoottimaisesti vain heittäisin tutit roskiin pojan värisevän alahuulen edestä.
Kirjoitin viestin aloituksen provosoivasti, että saisin kommentteja :)
Relax nyt mammat, olette ihan hassuja :)
T: AP
Lapselle voi kertoa että tuteista luovutaan pian. Hän on jo sen ikäinen että tuttia ei kohta enää syödä. Sovitaan että tänään saat vielä jos tarvitset, huomenna tutit viedään pois. Sanotaan tuteille heihei ja poikaa kehutaan kun itse saa heiluttaa ja vie ne roskiin/ laatikkoon jolla ne toimitetaan pois.
Tilalle tosiaan voi keksiä jotain kivaa uutta. Asioita ei kysellä lapselta, asiat kerrotaan, näin nyt tehdään.
Tärkeiden läheisten tavaroiden leikkeleminen lapsen selän takana on mielestäni tosi alhaista.
Mutta kukin tavallaan.
NIIN KIPEÄSTI KUN HIIRIVAUVAT...SITTEN ERÄÄNÄ PÄIVÄNÄ HIIRIEMO OLI SITTEN NE KAAPISTA KÄYNYTKIN HAKEMASSA! YHDESSÄ MIETITTIIN ETTÄ SE SININEN AUTOTUTTI ON VARMAAN NYT HARMAALLA HIIRIVAUVALLA JA SE TURKOOSI LAIVATUTTI RUSKEALLA HIIRIVAUVALLA... POIKA YMMÄRSI JA KAIKKI MENI PAREMMIN KUIN HYVIN. KERTAAKAAN EI TUTTEJA SEN JÄLKEEN KAIVANNUT. VÄLILLÄ VAAN PUHUI MUILLE ETTÄ HÄNEN TUTTINSA OVAT NYT HIIRILLÄ... YLPEÄNÄ SELITTI SITÄ ESIM. MUMMOLLE!:D
sanot että tuttikeiju vei että tulee sievät ja suorat hampaat isona. Jollekin pikkuvauvalle joka tarvitsee niitä ja sitten pakkaatte sen vimpan tutin vaikka kirje kuoreen jonka päälle kirjoitatte saajaksi pikkuvauva jokinen.
Ja postilaatikkoon
Tosin aina yhden kerrallaan. Aina aamulla löytyi lapsen vierestä yksi risa tutti, jonka lapsen uudet ja vahvat hampaat olivat rikkoneet. Ja lapsi tiesi, että tutit ei kestä ison tytön hampaita, vaan menevät vähitellen rikki.
Lopulta kaikki tutit oli rikki, ja lapsi piti näitä nysiä sitten kädessä nukahtaessaan...
ne ei saa kovin järkevää kuvaa teistä tuomitsijoista. Kuvittelette minusta jotain, mitä en ole.
Case on tämä. Lapsi herää päikkäreiltä. Pussaillaan ja halitaan. Otan tutin pois (kuten olen ottanut jo pitkään, eli tietenkin olen vähentänyt tuttia ja kertonut pojalle, että vain vauvat syövät tuttia). Sitten mennään alakertaan syömään, missä keittiön pöydällä on kasa rikkinäisiä tutteja. Poika saa niitä tutkia ja todeta niiden olevan rikki. Sitten kerron, että päiväunien aikaan tutit olivat menneet rikki, koska tutit menevät rikki jos niitä käyttää tarpeeksi kauan. Sitten kun tutit menee rikki, ne pitää heittää roskiin. Sitten poika heittää tutit roskiin ja samalla kun lähdemme ulos, viemme roskiksen isoon roskikseen.
T: AP hymyilevänä
löydät vielä joku päivä omat tärkeät tavarasi maagisesti tuhoutuneina... Mikset voi suosia " pehmeämpiä" menetelmiä, satuja oravanpojista tms. Ei kaiken tarvitse olla niin hemmetin traagista. Voi raasua pienokaistasi. :(