Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehy: 12 800 suostunut irtisanoutumaan

Vierailija
15.10.2007 |

Joukkoirtisanomisuhan piirissä on Tehyn juuri antaman ilmoituksen mukaan 12 800 hoitajaa. Uhka painottuu tässä vaiheessa erikoissairaanohoitoon. Hoitajat jatkavat töissään normaalisti 19. marraskuuta asti.

eiköhän päättäjät vähän herää!!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen työpaikalla oli kaikki tehyyn kuuluvat hoitajat kirjoittaneet nimensä siihen joukkoirtisanoutumissitoumukseen. Ekana osastonhoitaja!

Vierailija
2/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtava luku, en olisi uskonut sen olevan ihan noin kova :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä missä on nykypäivän solidaarisuus? onko oikein, että toinen saa enemmän palkkaa työstään?? onko se toiselta pois??

ettekö te pöljät tajua, että päätös palkkojen korotuksista/korottamatta jättämisistä vaikuttaa tulevaan. jos palkat ei nouse, kukaan ei enää halua hoitoalalle, tai jos haluaa, täytyy sillä olla päässä vikaa. ja sen jälkeen saadaan lukea lisää insuliinipumpatuista potilaista...

kunnallisveron korottaminen häiritsee suurimmaksi osaksi mäkättäjiä. kertokaapa ilman googlea, mikä se on teidän kotikunnassanne? mä en ainakaan tiedä, joten mulle on ihan sama, onko se 18,5 vai 18,9

enkä oo ees hoitsu

Vierailija
4/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut nimeni, mutta en missään tapauksessa aio irtisanoa itseäni. Se olisi jo suunnatonta typeryyttä; irtisanomisia ei tarvitse peruuttaa (ei työntekijä ei voi kesken irtisanoutumisajan ilmoittaa että jatkaakin töitään), työnantaja voi pitää esim. päivän pois työsuhteesta ja ottaa sitten töihin ns. uutena työntekijänä (lomat palaneet ym.).

Vierailija
5/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun irtisanoutuminen täytyy allkeirjoittaa niin puolet hannaa.

Vierailija
6/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua tulla leimatuksi ei-kirjoittajaksi. Minä en aio kuitenkaan edes kirjoittaa, ihan turhaa joukkohysteriaa. Aion pitää työni, minulla on ihan kohtuupalkka (keskiarvoinen).

Vierailija
7/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vapaasti vaan, jos niin varmoja tulevaisuudestanne olette ja ilman lomia haluatte ensi kesän painaa :(

Vierailija
8/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän noita halukkaita mahtaa olla tulossa?

Filippiineiltä? Kiinasta? Puolasta?

Vierailija:

Toivottavasti näistä puoliakaan ei sitten oteta takaisin töihin, eiköhän noita tulokkaita ole muutenkin!

Vierailija
9/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

124 000, joten 90 % ei ole allekirjoittanut tuota listaa

Vierailija
10/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoon kun kuuluu paljon muitakin kuin hoitajia.

Vierailija:

124 000, joten 90 % ei ole allekirjoittanut tuota listaa

Vierailija
11/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinunkin työsi jollekin kelpaa, kun paikastasi irtisanoudut...

Vierailija
12/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sen kun hankitte thaimaasta sairaanhoitajia siihen marraskuun alkuun. Jossain päin Suomea oli muuten ollut kokeilu, jossa oli palkattu olikohan thaimaalaisia sairaanhoitajia. Se kokeilu ei ollut oikein onnistunut...

Vierailija
13/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmillä korotuksilla kiinnostamaan kun pankki kyselee asuntolainan maksujen perään ja lapsille pitäisi saada joululahjoja.

Vierailija
14/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen. Se on tunneista oikeasti kiinni, että terveydenhuolto ON sekasorrossa silloin, kun irtisanoutumiset astuvat voimaan. Irtisanoutuneitten ei tarvitse tehdä suojelutyötä.

Vierailija
15/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla näin että ne ihmiset jotka ovat joutuneet enemmän käyttämään terveyden huollon palveluja joko itse tai olemaan mukana omaisensa kanssa...Olisiko heillä parempi kuva siitä mitä sairaanhoitajat todella kentällä tekevät?

Jos on ollut perusterve tai ei muuten ole ollut läheltä näkemässä, niin ei ehkä ymmärrä mikä on sairaanhoitajan toimenkuva. Silloin ei riitä sympatiatkaan.

Mä en ole hoitaja, mutta ystäviä ja tuttavia, jopa sukulaisiakin alalla on. On myös kokemusta sairaanaolosta ja sairaalasta. Ihmettelen lehdistön käsitystä hoitajien palkoista, itse olen ymmärtänyt niiden olevan paljon alhaisemmat. TIEDÄN niiden olevan alhaisemmat.

Toivon hoitajille jaksamista ja pelkkää hyvää.

Olette tärkeitä niillekin jotka eivät sitä vielä tiedä.

Vierailija
16/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaakohan ne laittaa elämän risaiseksi ja alkaa repiä huippupalkkaa vaikka siivoojana? Tervetuloa vaan mun seuraksi toimistoja siivoamaan. Palkka 7 euroa tunti ja korotustakin tiedossa ehkä parin vuoden päästä peräti 20 senttiä ikälisänä.

Voi tulla vanhaa työtä ikävä melko piankin.

Vierailija
17/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumiset on kohdennettu tiettyihin yksiköihin eikä suinkaan koko Suomeen ja kaikkiin tehyläisiin.

Vierailija
18/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmäärä sen kuin vaan kasvaa, kun tätä sekasortoa sitten hoitajat(ne töihin häntä koipien välissä palanneetkin) joutuvat purkamaan, mutta omapahan on valintanne...

Vierailija
19/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskaltaisin erota työpaikalta työtaistelutoimien takia tarvittaessa.

En ole sosiaalipuolella tai alalla, ilmeisesti valmistun tutkijaksi. En ole päättänyt vielä alaani tai ammattiani.

Minusta on itsestäänselvää, että työstäni pitää maksaa kohtuullinen rahapalkka jos työllistyn alalleni. Ja jos se ei vastaa vaatimuksiani minulla on oikeus irtisanoutua-olipa kyse työtaistelutoimesta tai ei.

Suurin motiivini tehdä muuta kuin tieteellisen alan työtä on raha.

Koen olevani erittäin riippumaton esim. yhdestä tietystä työnantajasta, koska työllistymismahdollisuuksia on aina enemmän kuin 1.

Ellei tutkijalle makseta palkkaa ja apurahoja hän vaihtaa alaa ellei lopullisesti niin väliaikaisesti tai tutkii " riippumattomasti" ts. on taloudellisesti omillaan mikä olisi ihanteellísta: vapautta ja mukavaa.

Ei se vaadi juurikaan rohkeutta. Elämässä on monia asioita jotka ovat tärkeämpi kuin työnteko: lapseni ja perhe, vapaa-aika jne. En ole kontrollifriikki, joten aivopesua asiassa ei kannata itseeni harjoittaa.

Kai kyse asiassa on myös muusta ajattelusta: tilanteessa ymmärrän helpommin työntekijöitä kuin poliitikkoja ja työnantajaa. Valta-asemat

lakkotilanteessa voi helposti kääntyä päälaelleen. Lakko-oikeudet on kirjattu ylös ja ellei niitä olisi työntekijöiden asema olisi surkea. Poliitikkojen populismilla ei ole samanlaista lainvoimaa. Jokaisella on myös ajattelunvapaus ts. ei poliitikot voi alistaa työntekijöitä ylimielisesti omien näkemystensä taakse. Se että työntekijöitä kohdellaan massana ja aliarvostetaan johtaa kapinaan,

tilanteeseen mihin ollaan menemässä.

Jokainen voi väittää että tietää miten muiden tulee tehdä työnsä, mutta harvoin se kuitenkaan menee nappiin. Ja kai sitä useammin voisi kehua muiden alojen työntekijöiden työpanosta haukkumisen sijasta.

Jos joukkoirtisanoutumiset toteutuvat niin pitää vain kysyä miksi. Eiköhän syy ole jo tullut selväksi.

Vierailija
20/45 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi asia tai palkankorotus ei koske, joten he eivät ole allekirjoittaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi