Suuttuisitko jos miehesi saunoisi toisen naisen kanssa?
Siis suuttuisitko tai pahoittaisitko mielesi?
Meillä siis tämä tilanne. Miehellä oli viikolla muutaman firman yhteinen illanvietto. Mieheni oli mukana ainoana miehenä sairastapausten takia. Kaikki naiset olivat käyneet ekana saunassa ja mieheni meni saunaan naisten jälkeen. Yllättäen kuitenkin yksi toisen firman nainen oli mennyt vielä mieheni kanssa saunaan. Olivat siinä sitten kuulema saunoneet ja jutelleet työasioita.
Mies kertoi tämän minulle ja suhtautui asiaan huumorilla. Minä pahoitin mieleni, koska mielestäni tuollein vierasten naisten/miesten kanssa ei saunota. Mies sitten suuttui minulle, kun minä pahoitin mieleni.
Itse olisin tuossa tilanteessa pyytänyt toista poistumaan saunasta, kun ei ollut enää naisten vuoro ja jos hän ei olisi poistunut niin olisin itse poistunut. Mieheni mielestä hän ei voinut käskeä naista pois saunasta.
Mies ei ymmärrä miksi minä olen pahoittanut mieleni ja vihoittelee minulle.
Kommentit (113)
No en suuttuisi (enkä ole suuttunut).
Meillä on aika lailla erilliset kaveripiirit ja kun on saunailtoja, saunotaan sekasaunassa.
Joo. Ei ole sopivaa, oletan siis että olivat siis alasti, eivät uikkareissa tai pyyhe päällä. Itse olisin lähtenyt saunasta, en olisi kehdannut alkaa sättimään toista sieltä ulos. Ei se sauna nyt niin tärkeä juttu ole. Mut kun noin nyt kävi, eikä ne miehet niin ruudinkeksijöitä ole, niin painaisin villaisella. Miehesi varmaan hämmentyi yllättävästä tilanteesta ja yritti vain olla mahdollisimman "normaali" siinä tilanteessa ja jutella työasioista ettei loukkaisi naista jos pitäisi jatkossakin olla hyvissä väleissä.
En tiedä, suuttuisinko, mutta ihmettelisin ja pettyisin ainakin. Ei ole sopivaa.
Sekasaunaakaan en ymmärrä, mutta tuollainen kuvailemasi kahdenkesken saunominen on vielä kieroutuneempaa.
Onneksi mieheni on samaa mieltä saunomisesta, ei siis tartte asiasta vääntää. :)
Kyllä mä varmaankin myös pahoittaisin mieleni, on ne miehet kuitenkin aina miehiä, You know, mutta ei toi liian paha asia sentään oo eli kyllä se siitä unohtuu vaikka hetkeksi mielensä pahoittaakin :)
Ehkä sekasaunassa ei miehesi mielestä ole mitään pahaa? Tai oli niin häkeltynyt, ettei tajunnut huuta naista ulos.
Tai sitten yksinkertaisesti ei uskaltanut/kehdannut, ettei näyttäisi nysveröltä. Naisille ja miehille, kun on tässä eri säännöt. Jos mies ei suostu sekasaunaan, on se jotenkin outo/säälittävä. Ja jos nainen haluaa sekasaunaan, on sillä jotain taka-ajatuksia.
No ei ole soveliasta. Tosin sinun tilanteessa kuulostaa sille, että mies ei hakeutunut sinne saunaan naisen kanssa vaan joutui yllätetyksi. Varmaan saattoi olla itsekin hämillään, eikä tahtonut tehdä asiasta numeroa. Tai sitten nautti silmänruuasta ja that´s it. En tekisi tuosta teidän parisuhteessa isoa kriisiä. Mutta keskustelun paikka jatkoa ajatellen. Sekasaunominen ei ole minusta sopivaa, kun ollaan varattuja tahoillaan. Tiedän ettei oma mieheni todellakaan suvaitsisi sitä että minä esiintyisin alasti omien työkaverieni nähden. Jos jollekin hikinen vastakkaista sukupuolta edustava työtoveri ei aiheuta minkäänlaisia värinöitä, on hän varmaankin homoseksuaali. Itse ainakin katsoisin vähän sillä silmällä, jos joutuisin vieraan miehen kanssa saunaan... olenhan normaali nainen. Siispä se ei ole sopivaa, koska olen yhden miehen nainen ja käytän yläpäätäni ensin.
minkäs sille voi, jos toinen tuppaa saunaan samaan aikaan? pitäiskö sieltä nyt lähteä kesken kaiken ton takia pois vain jotta akka ei pahota mieltään? ihan näin vinkkinä suomalaisille naisille, että ette te nyt niin hääppösen näkösiä ole, jotta miehet menisivät himosta sekasin, kun näkevät teidät alasti. yli 90%sti kolmekymppisten kohdalla voidaan aika turvallisesti sanoa, että se vaatii suht paljon alkoholia ennen kun te näytätte pantavilta.
Noh, ei sieltä nyt paniikissa tarvi juosta huutaen ulos. Kunhan ei jatkossa hakeudu sellaisiin tilanteisiin. Kyllä mä väittäisin, että aika monesta alastomasta naisesta tavallinen suomalainen mies vähän kiihottuu. Varsinkin pienessä nousussa. Samoin, ei me naiset niin kriittisiä miesten suhteen olla että pitäisi täydellinen adonis vieressä olla, että vois vähän viisari värähtää.
Noo...joka parisuhteessa määrätään ne omat säännöt.Siskoni miehensä kanssa saa tanssia hitaita tuntemattoman kanssa.Itse vähän suutuin aikonaan miehelleni suhteen alussa kun olin poistunut hakemaan drinkkiä ja palasin takasin pöytään ja näin mieheni tanssimassa toisen naisen kanssa.Tottakai heti päällimäisenä tuli mieleen,että odotti minun poistuvan jotta voi "salaa" tanssia "ihastuksensa" kanssa.Puhumalla ne sovittiin ja siinä vaiheessa ei oltukkaan puhuttu mikä on soveliasta kummaltakin ja mikä ei.Edellinen poikaystävä suuttui kun lähdin tyttöystävän ja kahden hänen miespuolisen kaverin kanssa risteilylle,nukuimme kaikki samassa hytissä.Sanoinkin,että nukun ihan vaatteet päällä ja tarkoitus ei ole tulla suihkusta alasti hyttiin kaikkien katsottavaksi.
Itse en olisi tästä asiasta mitenkään suurta tehnyt. Jäin vain hiljaa, kun mies asiasta kertoi. Kohta mies sanoi, että älä mökötä ja kun kerroin, että minusta tuntuu nyt pahalta tuosta mitä on tapahtunut niin mies suuttui minulle ja on ollut nyt 2 päivää suutuksissa...
ap
Ihmetyttää,miksi se nainen oli ensin ollut vain miesseurassa, kun muut naiset olivat saunassa, ja sitten ängennyt miehen kanssa saunaan sen jälkeen, kun muut tulivat pois. Miksi hänellä piti olla eri rytmi? Ei pidä olla naisseurassa, mutta luonnollista on olla myös naisseurassa, naisen. Vaikuttaa, että teki tuon tarkoituksella. Halusi varmaan päästä kekkuloimaan miesten/miehen eteen alasti.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 15:50"]
Itse en olisi tästä asiasta mitenkään suurta tehnyt. Jäin vain hiljaa, kun mies asiasta kertoi. Kohta mies sanoi, että älä mökötä ja kun kerroin, että minusta tuntuu nyt pahalta tuosta mitä on tapahtunut niin mies suuttui minulle ja on ollut nyt 2 päivää suutuksissa...
ap
[/quote]
Outoa. Huono omatunto?
tyhmä nainen, joka miehesi kanssa änkesi saunaan. ymmärrän miestäsi toisaalta, miehet on aika kilttejä tuollaisissa vaivaannuttavissa tilateissa. mun mies toimisi varmaan samoi, jäisi sinne ainakin hetkeksi, etti nolaisi naista ja tekisi asiasta numeroa. miehesi kertoi asiasta sinulle, joten älä enää vihoittele hänelle. tee sopu ja sano, että olet mustasukkainen, mutta arvostat, että hän kertoi asiasta sinulle.
nainen kuulostaa aika laskelmoivalta, kun piti yksin päästä saunaan miehen kanssa. puhumaan työasioista. alasti. joopa joo.
Monilla on näitä sekasaunoja kun firmassa biletetään, mutta niistä ei kerrota kotona koska muija/mies vetää kilarit tai puoliso on pakotettu johonkin uskomattoman typerään saunasopimukseen. Kukaan ei kehtaa eikä halua aidossa tilanteessa olla se kuka "ei saa tulla saunaan" kavereiden kanssa koska puoliso on kieltänyt.
En tykkäisi ja pahoittaisin varmasti mieleni. Tosin mieheni ei kyllä sauno toisten naisten kanssa.
En halua lietsoa ahdistusta, mutta mulle sattunut vähän samantapainen juttu exän kanssa. Eli poikaystäväni kertoi, kuinka kotibileitten jälkeen yksi tuttu nainen oli jäänyt ainoana tyyppinä juttelemaan poikaystäväni kanssa tämän opiskelukämpälle, kun kaikki muut olivat lähteneet baariin. Olivat jutelleet reilu tunnin ja sitten menneet muiden perässä. Sitten yksissä illanvietoissa myös tämä nainen oli tullut myöhemmin bileisiin ja mennyt mieheni kanssa saunaan, kun ei ollut naisten vuoroon ehtinyt ja mieheni oli vielä miesten vuorolla yksinään lopettelemassa saunomista. Taas ihan viatonta juttelua kuulema.
No, kävipä ilmi myöhemmin, että olivat tämän naisen kanssa paneskelleet useamman kuukauden ajan... Näillä juttelutuokioista kertomisillaan yritti vain aiemmin mulle vihjata pettämisestään. Että se siitä rehellisyydestä...
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 13:05"]
Mies kertoi tämän minulle ja suhtautui asiaan huumorilla.
Itse olisin tuossa tilanteessa pyytänyt toista poistumaan saunasta, kun ei ollut enää naisten vuoro ja jos hän ei olisi poistunut niin olisin itse poistunut. Mieheni mielestä hän ei voinut käskeä naista pois saunasta.[/quote]
Ihan ok juttu tuo saunominen oli. Itse olisin varmaan kysäissyt, että olikos sillä paremmat tissit kuin minulla? ;)
Se, mikä tässä olisi ollut sopimatonta, olisi ollut kehottaa toista saunojaa poistumaan. Mikäli mies olisi kokenut tilanteen hankalaksi, hän olisi voinut itse lähteä. Mies on ihan oikeassa sanoessaan, ettei voinut käskeä naista pois saunasta.
Puhutte nyt teidän perheen saunomiskuviot selväksi. Seuraavan kerran, kun miehesi kanssa samoille lauteille alkaa misuja ängetä tietää hän poistua tilanteesta, ettei vaimon tarvitse pahoittaa mieltään ja hänen pitää toista päivää mykkäkoulua.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 16:05"]
Ihmetyttää,miksi se nainen oli ensin ollut vain miesseurassa, kun muut naiset olivat saunassa, ja sitten ängennyt miehen kanssa saunaan sen jälkeen, kun muut tulivat pois. Miksi hänellä piti olla eri rytmi? Ei pidä olla naisseurassa, mutta luonnollista on olla myös naisseurassa, naisen. Vaikuttaa, että teki tuon tarkoituksella. Halusi varmaan päästä kekkuloimaan miesten/miehen eteen alasti.
[/quote]
Jos yksi työkaveri "joutuisi" saunomaan yksin, voisin ihan hyvin kuvitella meneväni hänen kanssaan saunaan pitämään seuraa ja juttelemaan. Olipa sitten tämä työkaveri nainen tai (hui kamala) mies.
Mieheni sanoi, kun kysyi, että käskisi naisen pois saunasta tai lähtisi itse pois. Ei haluaisi saunoa muiden kanssa. ja todellakin pahpittaisin mieleni, ja verisesti. Ei muuta kuin meet itse reippaasti saunomaan miesten kanssa, katsotaan kuinka huumorinkukka kukkii siitä miehesi kanssa.