Suuttuisitko jos miehesi saunoisi toisen naisen kanssa?
Siis suuttuisitko tai pahoittaisitko mielesi?
Meillä siis tämä tilanne. Miehellä oli viikolla muutaman firman yhteinen illanvietto. Mieheni oli mukana ainoana miehenä sairastapausten takia. Kaikki naiset olivat käyneet ekana saunassa ja mieheni meni saunaan naisten jälkeen. Yllättäen kuitenkin yksi toisen firman nainen oli mennyt vielä mieheni kanssa saunaan. Olivat siinä sitten kuulema saunoneet ja jutelleet työasioita.
Mies kertoi tämän minulle ja suhtautui asiaan huumorilla. Minä pahoitin mieleni, koska mielestäni tuollein vierasten naisten/miesten kanssa ei saunota. Mies sitten suuttui minulle, kun minä pahoitin mieleni.
Itse olisin tuossa tilanteessa pyytänyt toista poistumaan saunasta, kun ei ollut enää naisten vuoro ja jos hän ei olisi poistunut niin olisin itse poistunut. Mieheni mielestä hän ei voinut käskeä naista pois saunasta.
Mies ei ymmärrä miksi minä olen pahoittanut mieleni ja vihoittelee minulle.
Kommentit (113)
suomalaisen naisen maine ulkomailla on huono ja kyllä suomalainen nainen on sen käytöksellään ansainnut.
Muualla ei tulisi mieleenkään, että naiset menisivät paljuihin ja kylpyammeisiin miespuolisten työkavereiden kanssa tuosta noin vain. Suomalainen nainen on ylpeä siitä, kun reteesti kiskoo jakkupuvun pois päältä ja pulahtaa pomonsa kanssa samaan kylpyammeeseen tai saunan lauteille.
Ulkomailla saa hävetä suomalaisen naisen käytöstä. Siellä miespuolisten työkavereiden kanssa saunaan menevä nainen on maksullinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:03"]
Huh huh. Inhoan sanontaa nainen on naiselle susi mutta nyt ei voi kyllä enää muuta sanoa. Oletteko te ihan aikuisia naisia täällä mesoajat? Mahtaa olla rankkaa moisen ihmisvihaajan elämä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:00"]
Ymmärrän, miksi suomalainen nainen ei pääse firmassa kovin korkealle. Varsinkaan ulkomaantehtäviin.
Kuvitelkaa nyt kun ollaan jossain jenkeissä ja istutaan kokousten jälkeen päivällispöytään. Suomalainen nainen alkaa heti rentoutumaan. Kiskaisee ensin pikku känät siinä ja sen jälkeen rohkeasti haluaa esitellä suomalaista saunakulttuuria ja kiskoo vaatteet päältä ja tunkee ulkomaalaisten liikemiesten kanssa kylpyyn yhdessä.
Joskus hävettää tunnustaa olevana suomalainen. Ei ihme, että puhutaan, kuinka suomalainen nainen on helppo. Että suomessa ei tarvitse edes huorista maksaa, kun suomalaiselta naiselta saa ilmaiseksi helpolla. Uhh, uhh, suomimuija, on niin kuuma ja housut tiputtaa niin uhh uhh nopeasti ja sitten me firman miehet suomimuijaa saunassa uuh uuhhh
[/quote]
[/quote]
Ei haittaa, kunhan tulee yöksi kotiin eikä tuo tauteja mukanaan.
Minusta sinun olisi kannattanut toimia toisin.
Miehesi kertoi sinulle avoimesti tapahtuneesta, se on erittäin hyvä merkki. Hän ei ollut se joka meni naisten vuorolle saunaan, vaan joku nainen oli tehnyt sen että oli mennyt miehesi seuraan saunaan, aloite ei ollut miehesi.
Ymmärrän että pahoitat mielesi siitä että miehesi päätyi saunaan jonkun naisen kanssa yhtä aikaa. En kuitenkaan ymmärrä sitä miksi suutuit siitä miehellesi. Hänhän ei ole toiminut väärin. Olisit voinut sanoa miehelle, että sinä pahastuit siitä että hän on ollut yhtä aikaa saunassa jonkun naisen kanssa, ja että jos joku nainen yrittää tulla saunaan kun on miesten vuoro, niin haluat miehesi poistuvan saunasta saman tien tai kehottaa naista poistumaan.
Minä saunon ihan sujuvasti miesseurassa, ilman sen kummempaa haloota, se on saunomista eikä erotiikkaa. En mene väkisin saunaan miesseuraan, mutta en yhtään ihmettele jos se on joillekin niin normaali asia ettei tajua kysyä että sopiiko vaimollesi että liityn seuraan.
Hyvänen aika sentään! Sekasaunat ovat hyvinkin tavallisia korkeakoulupiireissä, hyvä kun on joskus sovittu kaikki edes lauteille, kun on porukkaa ollut niin paljon. Joillakin on ollut seurustelukumppani mukana siellä, toiset ovat olleet varattuja muuten, mutta hauskaa on ollut, eikä ollenkaan seksuaalista. Jos nyt joku on minua katsellut, niin sitten on. Olen vanhaan tapaan tottuneena ollut joskus ainoanakin naisena siellä, koska yleensä miehet saunovat pitempään ja isommalla porukalla, esim. kahdestaan on jo vähän tylsää.
Ei se minusta ole sopivaa. Seka saunat on erikseen ja niissä on paljon ihmisiä. Jos kahdestaan saunoo nainen ja mies niin se ei ole sopivaa ellei ole pariskunta kyseessä. Mielestäni tuo nainen teki enemmän väärin kuin miehesi. Miehesi olisi toki voinut poistua saunasta. Positiivista kuitenkin, että miehesi kertoi sinulle avoimesti asiasta.
Kyllä siis suuttuisin jos mieheni saunoisi toisen naisen kanssa. Samoin tiedän että hän suuttuisi, jos minä saunoisin toisen miehen kanssa. Ehkä sinä voisit kysyä mieheltäsi, olisiko hänelle ok että sinä saunoisit kahdestaan miespuolisen työkaverisi kanssa, jospa hän sitten ymmärtäisi mistä kenkä puristaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 00:42"]Hyvänen aika sentään! Sekasaunat ovat hyvinkin tavallisia korkeakoulupiireissä, hyvä kun on joskus sovittu kaikki edes lauteille, kun on porukkaa ollut niin paljon. Joillakin on ollut seurustelukumppani mukana siellä, toiset ovat olleet varattuja muuten, mutta hauskaa on ollut, eikä ollenkaan seksuaalista. Jos nyt joku on minua katsellut, niin sitten on. Olen vanhaan tapaan tottuneena ollut joskus ainoanakin naisena siellä, koska yleensä miehet saunovat pitempään ja isommalla porukalla, esim. kahdestaan on jo vähän tylsää. [/quote]
Sekasauna onkin asia erikseen. Mielestäni sekasaunat ovat ok. Kahdestaan toisen naisen kanssa saunominen ei.
Aika kiivasta keskustelua ja huoritteluakin tämmöinen sekasaunominen av-mammoissa herättää. Olen minäkin sekasaunonut uikkarit päällä, eikä tilanteessa ole ollut mitään epäsopivaa tai seksuaalista. En ole maannut yhdenkään saunomani miehen kanssa (paitsi omani), en ottanut suihin, en flirttaillut, vaan keskustellut ihan normaalisti, heittänyt huulta. Tiedättehän, normaalia kanssakäymistä. Eikä kiinnosta, mitä joku äärimmäisen huonon itsetunnon omaava naisparka minusta ajattelee, miehet ovat suhtautuneet minuun aina ihan normaalisti. Kukaan ei ole ehdotellut mitään eikä mitään sen suuntaista. Että huoritelkaa nyt sitten ihan urakalla, jos se omaa mielenterveyttä helpottaa. Kertoo enemmän huorittelijasta kuin minusta.
En suutu, mies kertoi minulle, ja siellä oli vielä tämän naisenkin mies.
Minusta käytöksesi on outoa. Seuraavalla kerralla mies ei enää kerro rehellisesti mitä on tapahtunut.
Kaikesta te naiset pahotatte mielenne.
Ei ole sopivaa omasta mielestäni.Tee itse sama ja voit sanoa miehelle,että turha suuttua.
En tekisi mitään numeroa. On niin monia normaaleita tapoja saunoa, ei sitä yksi ihminen joukosta voi välttämättä määrätä, miten kaikki porukassa saunoo. Alastomuus on suomessa niin tavanomaista ja joillakin vielä tavanomaisempaa kuin jollakin toisella. Jos ei oltu nimenomaan sovittu, että nyt on sitten miestenvuoro, niin ei voi mitään. Illan aikana oli siis naistenvuoro ja sekavuoro.
Olen itsekin mennyt jossain illanvietossa miesten kanssa saunaan, kun naistenvuoro oli jo ohi enkä siihen ehtinyt kun tulin paikalle (ja eka miesten satsikin sitä ennen), ja oletettavaa oli etten miesten jälkeen olisi enää ollut löylyä (saunan automaattinen sammuminen tiettynä aikana). Rohkaisin mieleni ja mieluummin tuolloin saunoin miesten kanssa kuin en ollenkaan. Miehet ei olleet millänsäkään, juteltiin kuin olis juteltu missä tahansa muuallakin. Ei kenellekään mikään ongelma, ehkä itselleni suurin kynnys.
Älä suotta tee turhan suurta numeroa, pieni juttu. Hassu ajatuskin, että joku noiden miesten tyttöystävistä olisi hermostunut tilanteesta ja siitä mitä minä tein. Olematta edes paikalla. Eihän siinä kehenkään kajottu! Ei varmaan miehesikään saunoessa.
Ja varmasti panivat kännin syvemmässä vaiheessa.
Mieheni olisi ollut varmaan kauhuissaan tilanteesta. Hänellä kun alkaa seistä kovin helposti ja varsinkin alastoman naisen nähdessään vaikka telkussa. Hän olisi ollut tosi nolo.
Jos asia olisi johtanut johonkin muuhun, ei hän varmaan olisi edes puhunut mitään koko saunomisesta. Ehkä se työasioista puhuminen olikin pitänyt tilanteen hallinnassa?
Olen sen verran suomalainen että tykkään saunoa sekaisin:) Virolaiset kaverini eivät tätä ymmärrä,he kun luulevat että alastomuus on yhtäkuin seksi.Sinänsä huvittavaa sekoittaa kaksi täysin eri asiaa.Mutta ap,jos tekin ajattelette kuin nuo virolaiset,niin sitten se oli törkeää.
Ei ole sopivaa varatun miehen saunoa toisen naisen kanssa. eli suuttuisin.
Meidän suhteessa ei ole ok saunoa vastakkaisen sukupuolen kanssa, muut tehkööt mitä lystää ja pitäkööt meitä kuinka tiukkapipoina tahansa.
En ymmärrä käytöstäsi minäkään. Miksi miehesi olisi pitänyt tehdä kärpäsestä härkänen?