Suuttuisitko jos miehesi saunoisi toisen naisen kanssa?
Siis suuttuisitko tai pahoittaisitko mielesi?
Meillä siis tämä tilanne. Miehellä oli viikolla muutaman firman yhteinen illanvietto. Mieheni oli mukana ainoana miehenä sairastapausten takia. Kaikki naiset olivat käyneet ekana saunassa ja mieheni meni saunaan naisten jälkeen. Yllättäen kuitenkin yksi toisen firman nainen oli mennyt vielä mieheni kanssa saunaan. Olivat siinä sitten kuulema saunoneet ja jutelleet työasioita.
Mies kertoi tämän minulle ja suhtautui asiaan huumorilla. Minä pahoitin mieleni, koska mielestäni tuollein vierasten naisten/miesten kanssa ei saunota. Mies sitten suuttui minulle, kun minä pahoitin mieleni.
Itse olisin tuossa tilanteessa pyytänyt toista poistumaan saunasta, kun ei ollut enää naisten vuoro ja jos hän ei olisi poistunut niin olisin itse poistunut. Mieheni mielestä hän ei voinut käskeä naista pois saunasta.
Mies ei ymmärrä miksi minä olen pahoittanut mieleni ja vihoittelee minulle.
Kommentit (113)
Riippuu tietty miehestä ja tilanteesta. Itse olen naisena ollut montakin kertaa miespuolisten työkavereiden kanssa saunomassa, ihan "pekunalleina" ja täysin ilman seksuaalista viritettä. Kavereina ollaan istuttu kylki kyljessä ja rupateltu mukavia:) Ja kyse ei ole siitä ettenkö olisi viehättävä tai ettei miehet olisi olleet potentiaaliisia. Kuormasta ei vaan ole tapana syödä
Helpot tyrkkynaiset ovat tarkoitettu huviksi ja naurunaiheeksi. Pelle on pelle, vaikka voissa paistaisi. Nainen, joka on niin kiimainen, että sen pitää tunkea miesporukassa saunaan, on turha itkeä, jos tulee saunareissulla hyväksikäytetyksi. Sitähän se on vailla ja sitä viestittää, että kimppakiva olis mukavaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:59"]
Kylläpäs tämä aihe aiheuttaa agressioita täällä. Miksi tällaisista asioista on mahdotonta keskustella asiallisesti? On ihan ok että itsestä tuntuu pahalta jos oma mies saunoo muiden naisten kanssa, turha on silti oksentaa asiaa niiden niskaan, joilla on toisenlaisia näkemyksiä asiasta. Ihme lyttäystä ja vittuilua.
Onko se sitten jotain oman kovan kuoren kiillotusta, että halveksitaan näitä "helppoja" naisia ja vakuutellaan itselle että heillä on ihan huoran maine. Että ei jouduta kohtaamaan niitä omia negatiivisia pahan olon ja epävarmuuden tunteita, tai vaikka jutella sen oman miehen kanssa asiasta jos asia painaa mieltä.
Itse ymmärrän hyvin molempia mielipiteitä, mutta kovin hedelmällistä tuollainen hyökkäävyys ei mielestäni ole.
[/quote]
Juu ja lehmätkin lentää.....
Miehet taatusti ihan ilman seksuaalista virikettä katsovat naista, joka istuu miesjoukon keskellä kylki kyljessä.
No, sehän on hyvä, jos joissain firmoissa naiset on ilmaisena huvina, ettei tarvi maksullisia naisia käyttää. Huorat on omasta takaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 14:01"]
Riippuu tietty miehestä ja tilanteesta. Itse olen naisena ollut montakin kertaa miespuolisten työkavereiden kanssa saunomassa, ihan "pekunalleina" ja täysin ilman seksuaalista viritettä. Kavereina ollaan istuttu kylki kyljessä ja rupateltu mukavia:) Ja kyse ei ole siitä ettenkö olisi viehättävä tai ettei miehet olisi olleet potentiaaliisia. Kuormasta ei vaan ole tapana syödä
[/quote]
Tätä asennetta juuri tarkoitin, ei mielestäni ole ihan terve suhtautuminen. Sinänsä voit paheksua näitä naisia jos haluat, mutta tuollaisten keksittyjen attribuuttien liittäminen heihin on jokseenkin absurdia. Oletko mahdollisesti tuo toisessa ketjussa esiintyvä naisvihaaja?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:04"]
Helpot tyrkkynaiset ovat tarkoitettu huviksi ja naurunaiheeksi. Pelle on pelle, vaikka voissa paistaisi. Nainen, joka on niin kiimainen, että sen pitää tunkea miesporukassa saunaan, on turha itkeä, jos tulee saunareissulla hyväksikäytetyksi. Sitähän se on vailla ja sitä viestittää, että kimppakiva olis mukavaa.
[/quote]
Eihän se ole mitään paheksumista. Tuollaisia tuksun tyylisiä pellejä on monissa työpaikoissa. Pelle, mikä pelle, joka kerjää kunnon panoa miehiltä ja aika usein sen siellä kimppasaunassa saakin. Tai sitten ainakin saunaillan jälkeen.
Yksikin tuollainen työkaveri kesätyöpaikassa otti suihin miespuolisilta työkavereiltaan vessassa loppuillasta
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:14"]
Tätä asennetta juuri tarkoitin, ei mielestäni ole ihan terve suhtautuminen. Sinänsä voit paheksua näitä naisia jos haluat, mutta tuollaisten keksittyjen attribuuttien liittäminen heihin on jokseenkin absurdia. Oletko mahdollisesti tuo toisessa ketjussa esiintyvä naisvihaaja?
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:04"]
[/quote]
[/quote]
Ok, taidatkin olla tuo joka jo näköjään aiemmin jankkasi aiheesta tässä ketjussa. Pidä toki oma mielipiteesi, mutta kannattaa muistaa että joskus se oma varma mielikuva jostain ei ole ainoa oikea. Jos joku on joskus toiminut jollain tavalla niin se ei tarkoita että kaikki toimisivat samalla tavalla. Älä ole niin ehdoton. Niin minä olen elänyt ja voin sanoa että on yllättävän ihmisystävällinen elämäntapa, kokeile sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:17"]
Eihän se ole mitään paheksumista. Tuollaisia tuksun tyylisiä pellejä on monissa työpaikoissa. Pelle, mikä pelle, joka kerjää kunnon panoa miehiltä ja aika usein sen siellä kimppasaunassa saakin. Tai sitten ainakin saunaillan jälkeen.
Yksikin tuollainen työkaveri kesätyöpaikassa otti suihin miespuolisilta työkavereiltaan vessassa loppuillasta
[/quote]
Muistattekos vielä sen Satu Lapin, joka oikein hymyn kannessa saunotti miesministereitä
http://www.hymy.fi/kuvat-ja-videot/satu-lappi/
Tuostahan nuo kuvat löytyikin. Jokainen voi noita kuvia katsoessaan miettiä, että millaiset naiset työntyy miesten kanssa saunaan ja onko siinä mitään seksuaalista, kun istutaan kylki kyljessä alasti lauteilla
Satu Lappikos siellä yrittää puolustella saunomisiaan
http://www.hymy.fi/kuvat-ja-videot/satu-lappi/
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:24"]
Ok, taidatkin olla tuo joka jo näköjään aiemmin jankkasi aiheesta tässä ketjussa. Pidä toki oma mielipiteesi, mutta kannattaa muistaa että joskus se oma varma mielikuva jostain ei ole ainoa oikea. Jos joku on joskus toiminut jollain tavalla niin se ei tarkoita että kaikki toimisivat samalla tavalla. Älä ole niin ehdoton. Niin minä olen elänyt ja voin sanoa että on yllättävän ihmisystävällinen elämäntapa, kokeile sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote]
kokemuksesta voin sanoa, että harvoin ne miesten kanssa saunan tunkevat ovat niitä naisia, joilla muuten on erityisesti vientiä.
ei se ole normaalia työhön kuuluvaa käytöstä olla alasti työkavereiden kanssa. bisnekset hoidetaan ihan muualla kuin saunassa.
olen itse miesvoittoisella alalla, jossa viikonloppureissut ja -seminaarit kuuluu työhön ja aina niillä jotain yhteissaunojia löytyy, miehiä ja naisia. mutta miehet myös puhuu näistä naisista.
aika korkeassa asemassa olevia osa, olisi hauskaa melkein kertoa, kuka on lillunut paljussa alasti ja kännissä miesten keskellä. mua ei saunomiset kiinnosta, eikä mulle sellaisia miehet ehdottele. hyvin pyyhkii töissä ja välit on hyvät työkavereihin, työasiat tulee hoidettua ihan vaattetkin päällä. koen, että uskottavuus olisi mennyttä, jos vetäisin seminaarireissulla kännit ja saunoisin miesten kanss. ei sellainen käytös miestenkään uskottavuutta paranna.
Tähän päivään mennessä en ole moisesta suuttunut, joten miksi pitäisi jatkossakaan?
Toiset yrittävät edetä nopeampaa sillä, että lojuvat siellä paljussa. Toisten ei tarvitse lähteä sille tasolle, vaan työn tulos riittää.
'Itsekin tiedän erään isomman firman naispuolisen toimitusjohtajan, joka on edennyt pallilleen "saunomalla". On ihan yleisesti tiedossa. Sekin on tiedossa, että jos mokaa, palli heiluu tällä naisella ja sillä korkeammalla pomolla, joka palkkioksi paljussa lojumiesta antoi toimitusjohtajan paikan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:29"]
kokemuksesta voin sanoa, että harvoin ne miesten kanssa saunan tunkevat ovat niitä naisia, joilla muuten on erityisesti vientiä.
ei se ole normaalia työhön kuuluvaa käytöstä olla alasti työkavereiden kanssa. bisnekset hoidetaan ihan muualla kuin saunassa.
olen itse miesvoittoisella alalla, jossa viikonloppureissut ja -seminaarit kuuluu työhön ja aina niillä jotain yhteissaunojia löytyy, miehiä ja naisia. mutta miehet myös puhuu näistä naisista.
aika korkeassa asemassa olevia osa, olisi hauskaa melkein kertoa, kuka on lillunut paljussa alasti ja kännissä miesten keskellä. mua ei saunomiset kiinnosta, eikä mulle sellaisia miehet ehdottele. hyvin pyyhkii töissä ja välit on hyvät työkavereihin, työasiat tulee hoidettua ihan vaattetkin päällä. koen, että uskottavuus olisi mennyttä, jos vetäisin seminaarireissulla kännit ja saunoisin miesten kanss. ei sellainen käytös miestenkään uskottavuutta paranna.
[/quote]
tiedän myös näitä saunomalla edenneitä, tuntuu olevan yleisesti tiedossa näiden saunareissut. ainakin kaksi näistä naisista tekee työtä, joihin heidän koulutuksensa ei riitä, joten ilmeisesti kannatti saunoa. yritän itse edetä vaatteet päällä mieluummin.
Kannattaa muistaa se, että kun saunassa on mies ja nainen, eivät puolisoita keskenään, ja saunan ulkopuolella on muita, niin ne muut kyllä noteeraavat tilanteen ja puhuvat siitä, ainakin ajattelevat. Ihmiset tykkäävät juoruilla, paljon pienemmistäkin asioista.
Minun kaksi työkaveriani kulkivat usein samaa matkaa illanvietoista kotiin. Heillä oli joskus ollut jonkinlaista flirttiä keskenään. Niinpä töissä pidettiin varmana, että he pysähtyivät matkan aikana panemaan jonnekin seisakkeelle. Molemmat olivat naimisissa. Ehkä eivät tehneet mitään, mutta muiden mielikuvissa tekivät, ja se jäi totuudeksi, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:05"]
Juu ja lehmätkin lentää.....
Miehet taatusti ihan ilman seksuaalista virikettä katsovat naista, joka istuu miesjoukon keskellä kylki kyljessä.
No, sehän on hyvä, jos joissain firmoissa naiset on ilmaisena huvina, ettei tarvi maksullisia naisia käyttää. Huorat on omasta takaa.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 14:01"]
[/quote]
[/quote]
Missäkohtaa kirjoitin että olin miesten huvina?? Olin saunomassa muiden mies ja naispuolisten työkavereitteni kanssa - en edes siis ainoana naisena. Meille vain saunominen on suomalainen tapa, ei seksihullujen perversio:) Jos luit viestistäni niin koskaan ei ole ollut mitään seksuaalista työkaverien kanssa, kavereita oltiin kyllä ja omat perheet ja parisuhteet muualla.
Miten ihmiset ikinä pariutuisivat tai eksyisivät eroottisissa merkeissä yhteen, jos he eivät tarkkailisi vähintää alitajuisesti vastakkaista (tai kiinnostavamapaa) sukupuolta "sillä silmällä"? Ei sitä vaistoa voi saunan ovella kokonaa pois kytkeä. Pitää olla hyvin tuttuja keskenään, jotta niin voisi tehdä.
Hullu töitä tekee, viisas pääsee helpommalla. Hiukan kun persettä antaa saunareissulla, niin ei se käytöstä kulu.
Puurra sinä rauhassa, minä saunon herraporukassa ja tienaan monta tonnia enemän kuussa kuin sinä
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 15:43"]
tiedän myös näitä saunomalla edenneitä, tuntuu olevan yleisesti tiedossa näiden saunareissut. ainakin kaksi näistä naisista tekee työtä, joihin heidän koulutuksensa ei riitä, joten ilmeisesti kannatti saunoa. yritän itse edetä vaatteet päällä mieluummin.
[/quote]
Ymmärrän, miksi suomalainen nainen ei pääse firmassa kovin korkealle. Varsinkaan ulkomaantehtäviin.
Kuvitelkaa nyt kun ollaan jossain jenkeissä ja istutaan kokousten jälkeen päivällispöytään. Suomalainen nainen alkaa heti rentoutumaan. Kiskaisee ensin pikku känät siinä ja sen jälkeen rohkeasti haluaa esitellä suomalaista saunakulttuuria ja kiskoo vaatteet päältä ja tunkee ulkomaalaisten liikemiesten kanssa kylpyyn yhdessä.
Joskus hävettää tunnustaa olevana suomalainen. Ei ihme, että puhutaan, kuinka suomalainen nainen on helppo. Että suomessa ei tarvitse edes huorista maksaa, kun suomalaiselta naiselta saa ilmaiseksi helpolla. Uhh, uhh, suomimuija, on niin kuuma ja housut tiputtaa niin uhh uhh nopeasti ja sitten me firman miehet suomimuijaa saunassa uuh uuhhh
Huh huh. Inhoan sanontaa nainen on naiselle susi mutta nyt ei voi kyllä enää muuta sanoa. Oletteko te ihan aikuisia naisia täällä mesoajat? Mahtaa olla rankkaa moisen ihmisvihaajan elämä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:00"]
Ymmärrän, miksi suomalainen nainen ei pääse firmassa kovin korkealle. Varsinkaan ulkomaantehtäviin.
Kuvitelkaa nyt kun ollaan jossain jenkeissä ja istutaan kokousten jälkeen päivällispöytään. Suomalainen nainen alkaa heti rentoutumaan. Kiskaisee ensin pikku känät siinä ja sen jälkeen rohkeasti haluaa esitellä suomalaista saunakulttuuria ja kiskoo vaatteet päältä ja tunkee ulkomaalaisten liikemiesten kanssa kylpyyn yhdessä.
Joskus hävettää tunnustaa olevana suomalainen. Ei ihme, että puhutaan, kuinka suomalainen nainen on helppo. Että suomessa ei tarvitse edes huorista maksaa, kun suomalaiselta naiselta saa ilmaiseksi helpolla. Uhh, uhh, suomimuija, on niin kuuma ja housut tiputtaa niin uhh uhh nopeasti ja sitten me firman miehet suomimuijaa saunassa uuh uuhhh
[/quote]
Miksi ei aavemamma, kun on Juha Mieto ja muutkin
http://www.hymy.fi/tasta-puhutaan/strippari-saunotti-kansanedustaja-juha-mietoa
En mä tollasesta tilanteesta olisi suuttunut. En mä tosin tajua, miksi pitäisi olla vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin seurassa alasti, mutta ehkä eri firmoissa on eri kulttuuri.