Onko teillä tallessa asiakirjoja tai muuta joissa exien nimiä?
Meillä yhdessä kaapissa kauppakirjoja, lainapapereita ym, jotka on mieheni ja hänen exänsä aikaisia. Mua ärsyttää nuo kaikki suunnattomasti. Tekisi mieli hävittää. En halua kodissani olevan tuollaisia enkä että lapseni ne joskus löytää.
Kommentit (13)
jotain vanhoja autovakuutuksen takauslappuja ja papereita siitä kun mies osti exänsä kanssa talon josta myöhemmin osti toisenkin puolen itselleen. Ei nuo vaikuta nykyisyyteen mitenkään, miksi niitä siis säilytellä?
Ap
Vierailija:
Ei nuo vaikuta nykyisyyteen mitenkään, miksi niitä siis säilytellä?Ap
Miksi myöskään salailla?
.. päättääkin riitauttaa jotain, ja paperit heitetty pois ---- kyllä minusta " tärkeät" , kuten kauppakirjat tms., pitää säilyttää useamman vuoden.
minun huonosta itsetunnosta, myönnän sen.
Jälkeempäin ajatellen olin lapsellinen ja todella huonolla itsetunnolla varustettu. Elämä perustuu vain tosiasioihin ja niiden hyväksymiseen. Vanhat paperit on tosiasioita ja oikeasti niiden pitäisi ollaniin mitätön asia, ettet sä vaivaudu niitä edes ajattelemaan. Jos miehesi haluaa arkistoida elämänsä tärkeät paperit, niin sitten hän tekee niin.
Kyllä on suurta vikaa suhteessa, jos tuollaisia asioita mietit. Tai sitten suuri vika on sun itsetunnossa.
Ei se exä sieltä lapun kautta käy kummittelemaan! Ja jos käy, niin kertoo vain siitä, että mies / nainen on kenties tehnyt väärän valinnan erotessaan exästä, ja sekin pitää vain hyväksyä -ketään kun ei voi suhteeseen pakottaa.
Ap, en jaksa uskoa, että noilla lapuilla on mitään tunnearvoa. Ovatpahan tallessa, jos joskus tarvii. Se ei ole mikään kannanotto sinua kohtaan, että miehes niitä lappuja säilöö, älä luulekaan. Panosta nykyiseen suhteeseen, äläkä anna exien häiritä ;)
Vierailija:
minun huonosta itsetunnosta, myönnän sen.
jos kyse on jostain talokaupasta ja lainasta ja niin edelleen. Asiakirjat pitää säästää että pystyy todistamaan, miten asiat ovat.
Vai luuletko että maailma ennen vuotta y lakkaa olemasta jos hävität siitä kertovat paperit? Sori, ei se lakkaa, vaan vaikuttaa tähän päivään ja huomiseenkin.
ollut aiemmin avioliitossa toisen miehen kanssa. Kerroin vaan, että en kelpuuttanut teille isiksi, saitte paremman isin. :) Valokuviakin ollaan katseltu lasten kanssa jne. Minusta se on vaan osa menneisyyttä. Mulla ei ainakaan avioero ole mitenkään tabu ja toivon, ettei ole lapsillenikaan. Pidän avioeroani yhtenä elämäni parhaimpana ratkaisunani ja toivottavasti lapsenikin tajuavat sen.
eihän tuollaisesta voi olla mustasukkainen!!!
asiakirjoja kun pitäis säilyttää vähintään se 5vuotta, mieluiten 10. ja kun kyse ei ole mistään kirjeistä tms. niin todellakin pitää säilyttää.
Kyllä munkin mielestä kannattaa kauppakirjat ja vastaavat säilyttää. Kuitenkin yleensä taloudellisesti merkittäviä sopimuksia. Jos ette halua niitä kotona säilyttää, niin mikä estää viemästä pankin tallelokeroon?
Meillä ainakin on valokuvia sun muita eksistä. Tuntuisi hullulta ajatella, että kummallakaan ei olisi ollut mitään elämää ennen tapaamistamme.
Miksi menneet pitäisi salata, etenkään lapselta? Miltä luulet lapsestasi tuntuvan, kun asiat joskus selviävät hänelle jotain muuta kautta ja tajuaa, että sinä olet asioita salaillut?