En rakasta enää puolisoani, mutta en voi erota
Mies on ajanut minua kauemmas ja kauemmas itsestään vuosien ajan. Olen kuitenkin uhrannut ajatuksia asialle ja pohtinut, miksi en enää rakasta, ja suurin syy siihen on varmaankin se, että minun olisi ikään kuin pakko.
Mies on sanonut, että jos eroan, rikkoo kaikki ihmissuhteeni muihin läheisiini, eli lapsudenperheeseeni ja ystäviini. Hän pystyy sen helposti tekemään valheilla, mutta myös totuuksilla.
Miehellä on minusta myös videomateriaalia, jota on uhannut levittää, jos lähden. Ei siis mitään amatööriaikuisviihdettä, vaan salakuvaa tilanteesta, joka oli minulle erityisen vaikea, ja jonka en halua leviävän.
Ylipäätään mies aikoo tehdä elämästäni niin vaikeaa kuin hänen vaikutusvaltansa alla on.
Olen ns. pakkorakastanut jo pari vuotta, koska rakkaus loppui, kun siihen pakotettiin.
Täällä on VARMASTI samankaltaisista oloista lähteneitä ja vieläpä selvinneitä, ehkä jopa sellaisia jotka elävät samanlaista todellisuutta tällä hetkellä. Miten te sen teitte/teette? Miten te ratkaisitte tilanteen, jäämällä vai lähtemällä?
Kommentit (14)
No lähtee vain. Täällä seurasi lasten vieraannuttamista ja mustamaalailuja. Sitten oikeuteen ja lapset pois äidiltään. Kannattaa erota ja olla yhteydessä polisiin jos toteuttaa uhkauksensa.
Lähtisin tuosta suhteesta vaikka mies uhkailisi ihan millä vaan. Vai meinasitko olla lopunelämäsi siinä "vankina". Ensimmäiseksi kertoisin ihan itse niille sukulaisille ja kavereille millainen mies on ja millä uhkaa. Toiseksi: etsisin asunnon välittömästi. Vai alistutko vaan kiltisti miehen uhkailuihin. Sinun elämä, sinä päätät, ei mies.
Mitä luin, siis onko tämä totta edes? Neuvoni sille, että muutat jonnekin toiselle paikkakunnalle ja aloitat alusta. Tarvittaessa vaihdat vaikka etunimesi tms. Uudella paikkakunnalla sinua ei tunneta ja jos mies julkaisee videot yms niinteet rikosilmoituksen ja haastat hänet käräjille salakuvauksesta ja kunnianloukkauksesta. Oikeusaputoimisto auttaa, jos olet rahaton.
Kiristämällä tai pakottamalla ei ketään pidetä suhteessa. Eikä sinun pidä olla tuossa suhteessa yhtään kauempaa, vaan heti alat suunnittelemaan pakenemista! Tuo homma tulee vaan pahenemaan ajan kanssa. Sinuna pakenisin turvakotiin ja sieltä saat sitten apua asioiden hoitamisen kanssa ja tukea muutenkin tukalaan elämääsi.
Otat nuo miehesi kiristykset äänitteelle tai kirjoitettuna, ja menet niiden kanssa poliisille. Eihän tuollaista tarvitse sietää. Mutta helpompi sun tietysti on vain sietää, vähemmällä pääset.
Kiitos näistä vastauksista.
Poliisissakin on yksi mutta. Poliisi ei tehtyä saa tekemättömäksi: jos mies onnistuu rikkomaan minun ihmissuhteeni, niin poliisi ei niitä voi korjata. Samoin he, jotka videon ehtivät nähdä, ovat sen nähneet eikä sitä pois heiltä voi viedä.
Tämän ei ole tarkoitus olla mitään vänkäämistä, vaan aitoja pelonaiheita.
Olenkin ajatellut puhua ja kertoa läheisimmilleni etukäteen, kiitos siitäkin vinkistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisissakin on yksi mutta. Poliisi ei tehtyä saa tekemättömäksi: jos mies onnistuu rikkomaan minun ihmissuhteeni, niin poliisi ei niitä voi korjata. Samoin he, jotka videon ehtivät nähdä, ovat sen nähneet eikä sitä pois heiltä voi viedä.
Olenkin ajatellut puhua ja kertoa läheisimmilleni etukäteen, kiitos siitäkin vinkistä.
Ap
Hei jos mies onnistuu rikkomaan ihmissuhteesi, niin ei ne ihmiset silloin tärkeitä sinulle olleetkaan. Tosi ihmissuhteet pysyvät läpi elämän, tuli mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko muut ihmissuhteet sinulle tärkeämpiä kuin sinä itse. Ei sinusta ole mitään hyötyä kenellekkään rikkinäisenä äitinä/sukulaisena/ystävänä. Lentokoneessakin happinaamari laitetaan ensin itselle, sitten vasta vieressä olijalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ensin poliisi, sitten vasta ero, niin jospa poliisi saisi sen videon pois. Samaa mieltä kuin ne, jotka sanoi ettei sellaisilla ihmissuhteilla ole väliä, jotka rikki menevät jostain videosta. Tai tietysti se riippuu siitä videon sisällöstäkin, jos sinä siellä humalapäissäsi kiroat nuo ihmissuhdeihmiset, niin suhteethan on jo rikki.
Sanot ettet välitä ja lähdet. Sinä kerrot sitten vastaavasti miten asiat on. Mitähän miehesi suhteestanne saa?
Sanot ettet välitä ja lähdet. Sinä kerrot sitten vastaavasti miten asiat on. Mitähän miehesi suhteestanne saa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä luin, siis onko tämä totta edes? Neuvoni sille, että muutat jonnekin toiselle paikkakunnalle ja aloitat alusta. Tarvittaessa vaihdat vaikka etunimesi tms. Uudella paikkakunnalla sinua ei tunneta ja jos mies julkaisee videot yms niinteet rikosilmoituksen ja haastat hänet käräjille salakuvauksesta ja kunnianloukkauksesta. Oikeusaputoimisto auttaa, jos olet rahaton.
Kiristämällä tai pakottamalla ei ketään pidetä suhteessa. Eikä sinun pidä olla tuossa suhteessa yhtään kauempaa, vaan heti alat suunnittelemaan pakenemista! Tuo homma tulee vaan pahenemaan ajan kanssa. Sinuna pakenisin turvakotiin ja sieltä saat sitten apua asioiden hoitamisen kanssa ja tukea muutenkin tukalaan elämääsi.
No mitäpä luulet? Väittäisin, että 98% aloituksista täällä on ihan puhtaasti jonkun mielikuvituksen tuotetta.
Sinä et voi jäädä tuohon. Koskeeko ne videot sinusta jotain päihtynyttä sekoilua ja sanot jotain kamalaa läheisistäsi, tms? Mikään ei ole niin kauheaa, ettet voisi saada vielä hyvää elämää ilman tuota hirviötä. Käytännön apua tulet myös saamaan jos vaan pyydät. Just autettiin porukalla fb:n paikallisryhmän kautta yhtä naista joka oli joutunut aloittamaan ihan alusta, en siis tiedä edes hänen nimeään eikä tarvitsekaan tietää. Nyt apua ja tukea kaikkialta mistä ikinä saat ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet? Väittäisin, että 98% aloituksista täällä on ihan puhtaasti jonkun mielikuvituksen tuotetta.
Joo, mutta tällaista valitettavasti tapahtuu oikeastikin ja ehkä joku jopa hyötyy yleisestä keskustelusta aiheesta.
-eri
Tee tutkintapyyntö toihan on rikollinen. Kidnappaus, kiristäminen. Vaadi sitten aineisto itsellesi ja eroa.