Meidän pph loukkaantui :(
Torstai oli pyhäpäivä ja perjantai tavallinen arki. Hoitaja kysyi meiltä ajoissa tulemmeko hoitoon perjantaina. Tarvitsimme hoitoa. Keskiviikkona kun olin töistä lähdössä n. 15.30, selvisikin että minulla on perjantai vapaa. Kerroin asian hoitajalle heti kun hain lapset. Suuttui, koska hänen miehensä oli lasten kanssa lähtenyt mökille 2h aikaisemmin. Jos pph olisi tiennyt, ettei lapseni tarvitse perjantaina hoitoa, olisi kuulemma mennyt myös mökille. Mitä mieltä olet? En voinut asialle mitään, tieto vapaapäivästä tuli viimehetkellä.
Kommentit (18)
Tietysti hoitajaa asia harmitti, mutta ei varmaan voi olla vihainen kun ymmärtää ettet mitenkään voinut tietää asiaa aikaisemmin.
Perhe mökillä minä yksin kotona ja miksi siksi kun jonkun tuuliviirin mieli muuttuu.
Tilanne on tullut pph:lle yllättäin joten ei osannut kätkeä mielipahaansa.
ihan hyvin hoitajaa, että päästä otti, kun hänen vapaa-aikansa meni nyt pilalle.
luullaan että tiesit aiemmin vapaapäivästä, et vaan tiennyt että parilla tunnilla on mitään merkitystä.
olet huolimaton, kun et tiedä, mitkä ovat lomapäiviä ja mitkä eivät firmassasi. El et ole viitsinyt ottaa selvää ja hän sitten ei päässyt mökille.
Olen myös pph ja nyt jo jännitän joulun välipäiviä. Vanhemmat ilmoittaneet tarvitsevansa hoitoa. Usein nähty, että varmuudenvuoksi tekevät niin. Pitävätkin lomaa ja se on minulle hankala tilanne. Olenko palkattomalla silloin vai pk:ssa töissä. Entä omien lasten loma. Ärsyttää suunnattomasti jo valmiiksi.
pph kyselee meidän loma-ajoista myös ennen päätöstään.
Meidän pph on aina riemuissaan, kun viedään lapsi jonain välipäivänä yms. hoitoon. Hän sanoo, että kiva päivä olla lapsen kanssa kaksin, kun vaihtoehtona on siirtyminen läheiseen päiväkotiin töihin siksi päiväksi. Vapaatahan silloin ei kuitenkaan palkalla saa.
Eli meidän pph:lla on etukäteen sovitut lomapäivät ja hän toivoo lasten tulevan kaikkina muina sitten hoitoon.
että ei koskaan tiedä joutuuko esim. viikonloppuna töihin tms. Miksi pph:n pitäisi tietää lomansa hirveän pitkän aikaa etukäteen, kun ei me muidenkaan ammattikuntien edustajat tiedetä. Itse en olisi pph:na kehdannut sanoa hoitolapsen äidille mitään. Sellaista se työelämä on.
Itse en missään tapauksessa suostuisi tuollaiseen pompotukseen, etten etukäteen tiedä koska olen työssä tai vapaalla. Vaihtaisin viivana työpaikkaa.
vuorokautta etukäteen... Mitäsvanhemmat mieltä jos pph sanoisi iltapäivällä, että huomenna sitten olen lomalla?
Mitäsvanhemmat mieltä jos pph sanoisi iltapäivällä, että huomenna sitten olen lomalla?
[/quote]
paksua, en usko että toi on mahdollista vain parin tunnin varo aika huomisen lomasta, höpö höpö.
että minä kyllä varmistaisin aika lailla perusteellisesti jos oma phni kyseluisi lomia, että kuis meillä töissä!kai sulla mieskin on,vai? Aikas tyhmä oot.
jos asia olisi ollut sinulle tärkeä olisit kysynyt pomoltasi jo sinä päivänä kun phh kysyi asiaa sinulta. Nyt annoit vaan asioiden edetä omalla painollaan koska asialla ei ollut sinulle väliä. Kannattaa ap välillä ottaa toisetkin ihmiset huomioon, niin elämä voi olla välillä helpompaa.
että torstaina ja perjantaina olet sitten palkattomalla vapaalla tai käytät lomapäiviäsi? Ehkä olit suunnitellut lomapäivät vaikka lastesi hiihtolomalle?
miten ajattelemattomasti toisinaan olen toiminut :( Kerron sen sinulle tänään ja pyydän anteeksi!
Tuollaiset harmittavat kovasti, varsinkin kun pph:lla on tosiaankin se omakin elämä ja oma perhe.
Tässä vasta viime viikolla odotin yhtä poikaa saapuvaksi hoitoon. Muut olivat vapaalla. Tein aamupalan ja odotin. Ei saapunut paikalle. Klo 12 soitti äiti, että lapsi pitääkin vapaapäivän! Arvatkaa vaan harmittiko. Meni se aamupäivä odotellessa ja roskiin sain aamupuuron heittää.....
Hoitajaa vaan harmittaa luonnollisesti, vaikka asia onkin sattumien summa ja et voinut ilmoittaa asiaa aikaisemmin. Ei siitä kannata suuremmin miettiä.